Jump to content
Българският форум за музиканти

Има ли компресия при Айвъри?


acc

Recommended Posts

Имам впредвид динамична компресия. Установих че такова нещо има и при свирене го усещам малко неприятно...

Струва ми се че Айвъри е най-добре за записи. Аз лично си свиря с каквото "пианото" ми разполага, а после просвирвам записа през програмата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен динамична компресия няма само Стейнуея, останалите са компесирани, а най-много Ямахата. Лошото е, че някак напоследък сме навикнали да слушаме компресирани записи и примерно Стейнуея ми е малко тих, въпреки че е доста по-реалистичен като динамика. Най-свиряемо и с готин звук си остава Фациолито.

 

P.S. Не знам дали при теб се получават добри резултати да свириш със звука на контролера, а после да експортираш през Айвъри, но аз така не мога... В смисъл, слухът ми се нагажда спрямо конкретния инструмент със специфичната му динамика и ако запиша нещо със звука на контролера, а после и през Айвъри, се получават гадни изненади и някакви резки динамики... Веднага ще ти дам пример:

 

Ето едно парче, което записах със звука на пианото си, динамиката мисля се получи добре:

Roland RD-700 SX

 

Ето го след това този запис, но пуснат през Айвъри Фациоли:

Ivory - Italian Concert Hall Grand

 

Просто аз като композитор и изпълнител на парчето не го харесвам как се получи през Айвъри като динамика и съжалявам, че не го записах директно с него, защото там звукът е няколко класи над този на електронното пиано... но каквото - такова :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен динамична компресия няма само Стейнуея, останалите са компесирани, а най-много Ямахата. Лошото е, че някак напоследък сме навикнали да слушаме компресирани записи и примерно Стейнуея ми е малко тих, въпреки че е доста по-реалистичен като динамика. Най-свиряемо и с готин звук си остава Фациолито.

 

P.S. Не знам дали при теб се получават добри резултати да свириш със звука на контролера, а после да експортираш през Айвъри, но аз така не мога... В смисъл, слухът ми се нагажда спрямо конкретния инструмент със специфичната му динамика и ако запиша нещо със звука на контролера, а после и през Айвъри, се получават гадни изненади и някакви резки динамики... Веднага ще ти дам пример:

 

Ето едно парче, което записах със звука на пианото си, динамиката мисля се получи добре:

Roland RD-700 SX

 

Ето го след това този запис, но пуснат през Айвъри Фациоли:

Ivory - Italian Concert Hall Grand

 

Просто аз като композитор и изпълнител на парчето не го харесвам как се получи през Айвъри като динамика и съжалявам, че не го записах директно с него, защото там звукът е няколко класи над този на електронното пиано... но каквото - такова :)

 

Здрасти :greenangel:

 

Като че ли наистина с Фациолито не звучи толкова добре. Пусни ако искаш МИДИ-то. Ще ми е интересно да го опитам по друг начин, да видим дали може да се получи нещо по-добро. Не съм сигуен но ми изглежда че не динамиката е проблема, а нещо с дължината на звука.. ? Фациоли го дава с по - силен удар малко май.

 

За свиренето и записа. Чесно казано , при свирене тази компресия на "Фациоли" не ми харесва. За някой неща е ОК. Ако самата музика която свириш няма много динамична амплитуда, това е ок. Но при неща с големи разлики в динамиката, такава компресия е страшно нереалистична. В този смисъл съм малко разочарован. Трябваше да има опция он и оф. Това просто не отговаря на усилията при свирене егати ;). За запис обаче, това определено ми харесва. Защото без компресия си минорната соната на Лист например, става трудно слушаема на конвенционална домашна аудио уретба. Да не говорим за аудио , което се слуща в не толкова безшумна среда.

(М-у другото имаше един скандинавски лейбъл "Бис", които нарочно не използваха компресия в записите им, и предупреждаваха да внимаваш да не си демидж-неш колоните при по-високи нива на звука. Не знам дали още продължават в тая линия.) Аз все още използвам йамаха п90. Там има две бленди които ползвам за свирене. При експорт с АЙвъри, засега са ми успешни опитите, но ми коства известно време да го опитвам по различни начини.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да дам и аз моето скромно мнение за двата варианта на CyberGene.

Честно казано звукът на Роланда звучи като цяло доста по-интелигентно, с повече обертонове и наистина динамиката при него е доста по-фина. Не знам дали се дължи на това, че парчето оригинално е записано през него и след това е пуснато през софта и дали щеше това да се заличи ако процесът беше обратен...по тази причина (различните "силни" честоти и обертонове на двете пиана) задържането на педала също оставя различно впечатление в слушателя, слушайки двата варианта (btw, CyberGene - с обикновен състейн ли си или с нещо, дето може да прави полу-педализация?).

Абе като цяло Айвъри-то звучи по-дървено...от там може би идва усещането за компресия.

Аз имам RD-600, което във всичките 'пиана' има един честотен спектър, който е много кух, но в RD-700 това е поправено...там пък обаче има друг честотен диапазон, през който като минат тоновете...веднага усещаш, че свири електроника...но все пак е в доста по-малка степен от моя модел....btw, композицията ми хареса. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Acc, плъзгачът "Dynamic Range" в Айвъри служи точно за корекция на това, така че може да пробваш да си го настроиш както ти е най-добре. Аз лично ползвам пресета "Italian 10' Concert Grand", не пипам нищо по него и макар че е леко компресиран като динамика, ме кефи за джаз и поп. За класика свиря с дефолтния Стейнуей. Но мисля, че ако разцъкаш плъзгача, ще можеш да докараш динамика, каквато искаш.

 

Ето го MIDI файла: Song for T.mid

 

Yamaha, да използвам педал с халф-педалинг, той е стандартният, който идва с RD-700SX и се отразява доста добре, когато свиря с пианото, но като свиря с Айвъри през него, се засича само включено и изключено - от половината надолу го смята за натиснат, иначе - за пуснат и така се вижда как като тръгна да обирам леко тоновете, в един момент на Айвъри умират внезапно... :rolleyes: Трябва да измислят някаква поддръжка на халф-педалинг според мен скоро, важно си е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Да...и аз ползвам същия педал на моя Роланд, но не мога да го подкарам на другото ми пиано, което не е Роланд...'гадовете' явно искат да си купя техния модел педал, дето са си го паснали да върви само на него. :D Иначе за софтуерно пиано - и аз не съм успял да подкарам досега полупедализацията където и да е. ;)

А що се отнася до саунда между двата ти откъса - погледнах ги за всеки случай и на графика....на еднаквия откъс от началото (помествам само левите канали), при вглеждане, ясно се вижда кое е с по-наситени и повече на брой обертонове. Интересно, че в началото не е голяма разликата (а в третия начален акорд дори е обратното)...но после нещата си идват на местата. :hysterical:

 

65026733.th.jpg

Редактирано от yamaha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че лявото е от Роланда? Ако е така, е странно, че има повече обертонове, при положение че е с много по-малки семпли, вероятно ползват и някаква компресия от сорта на MP3 или нещо подобно за пестене на място и би трябвало да е по-бедно на хармоници... Кофтито на електронните пиана е, че колкото и да се стараят, винаги се налага да луупнат семплите, което си личи особено при ниските и много дразни понякога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Позна, лявото е. :wub:

Ами така си е - пусто пестене и малка памет...к'во да правиш, затворена система и гледат да се справят с наличната РАМ, но пък го правят изненадващо добре. А в компа уж ограниченията са по-малко...и паметта в днешно време я има в изобилие, и процесорна мощ не липсва, а слухово в двата ти откъса както казах по-горе, личният ми избор пак се спира на Роланда - най-общо казано, по-приятно ми е да слушам неговия тембър. Не знам, друг пък може да му харесва Айвърито...вкусове всякакви. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айвъри с Italian Grand звучи много добре, но да се свири на него ;) Аз за съжаление още нищо не съм записвал директно с неговия звук, освен една кратка рехармонизация на Autumn Leaves, но като цяло възнамерявам предимно него да ползвам за записи в бъдеще.

 

П.П. Сега като го заслушах повече със слушалки, нещо на места бая фортисимо скача... абе има какво да се желае като динамика :wub:

 

П.П. Електронните пиана не толкова имат качествен звук, колкото са изключително добре настроени като връзка между клавиатурата и звука - динамика, латенция, "туше" (ако можем да говорим за такова де :offtopic-001:) и така са всъщност по-свиряеми. Чакам с нетърпение мига, когато ще пуснат електронно пиано, което върви с хард-диск или яко РАМ, което да представлява примерно по 10 нива семпли на клавиш за всичките 88 клавиша с пълно отзвучаване и да са настроени към съответната клавиатура от старите пушки в занаята като Ямаха/Роланд/Каваи, тогава ще е нещо убийствено. Смятам, че разполагат с технологията, но не мога да си обясня защо не го правят... Имаше едно такова пиано преди време, само че представляваше просто някаква интеграция на компютър, тежка клавиатура на Фатар, говорители и някое от семплираните пиана - не знам какво стана с идеята, но аз предпочитам да си купя нещо марково :offtopic-001:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Пробвахте ли да решите проблема с динамиката/компресията с динамичните криви, които Айвъри предлага като опция? Аз също в началото усетих, че през моя контролер звучи някак приглушено, за динамиката, с която се свири. Но после видях кривите на динамика - даже можеш сам да зададеш зони за сила, в смисъл минимална и максимална стойност ...

 

Ето тук линк към откъс с closed mic вариант на пианото. Звучи ми солидно и in-the-face. Само съм експортирал към МП3 - никакви пост-динамики няма. Свирено е през Айвъри ...

 

IVORY Piano - Closed Mic

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Acc, плъзгачът "Dynamic Range" в Айвъри служи точно за корекция на това, така че може да пробваш да си го настроиш както ти е най-добре. Аз лично ползвам пресета "Italian 10' Concert Grand", не пипам нищо по него и макар че е леко компресиран като динамика, ме кефи за джаз и поп. За класика свиря с дефолтния Стейнуей. Но мисля, че ако разцъкаш плъзгача, ще можеш да докараш динамика, каквато искаш.

 

Ето го MIDI файла: Song for T.mid

 

Yamaha, да използвам педал с халф-педалинг, той е стандартният, който идва с RD-700SX и се отразява доста добре, когато свиря с пианото, но като свиря с Айвъри през него, се засича само включено и изключено - от половината надолу го смята за натиснат, иначе - за пуснат и така се вижда как като тръгна да обирам леко тоновете, в един момент на Айвъри умират внезапно... :hysterical: Трябва да измислят някаква поддръжка на халф-педалинг според мен скоро, важно си е.

 

Мерси много за инфото за този плъзгач. Тъкмо си мислех че съм се запознал с програмата, а то.....

Ще го пробвам.

 

Чуй тази интерпретация на твоя запис:

тук.

 

Почти съм сигурен че няма да ти е по вкуса, тъй-като май харесваш по-приглушени звуци :godbless:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвахте ли да решите проблема с динамиката/компресията с динамичните криви, които Айвъри предлага като опция? Аз също в началото усетих, че през моя контролер звучи някак приглушено, за динамиката, с която се свири. Но после видях кривите на динамика - даже можеш сам да зададеш зони за сила, в смисъл минимална и максимална стойност ...

 

Ето тук линк към откъс с closed mic вариант на пианото. Звучи ми солидно и in-the-face. Само съм експортирал към МП3 - никакви пост-динамики няма. Свирено е през Айвъри ...

 

IVORY Piano - Closed Mic

 

Аз лично не обичам да пипам велосити-то. Като калибрирам, се оказва че свиренето ми се вмества горе долу в целия диапазон (0-127 мисля) . За мен това си остава като опция за едитинг на запис.

 

Мисля че "dynamic range" трябва да реши проблема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои ноти може би леко изскачат, но иначе е доста отчетливо, какво си му правил или само е пуснат през някакъв твой пресет? :hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои ноти може би леко изскачат, но иначе е доста отчетливо, какво си му правил или само е пуснат през някакъв твой пресет? :hysterical:

 

Използвах Italin Concert Hall Grand. Аз го ползвам него доста, точно заради отчетливия му звук. Иначе намалих Макс Велосити на 96, което ти преувеличи малко динамиката, оттам и тоновете които изскачат се забелязват повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.