acc Публикувано Март 7, 2009 Публикувано Март 7, 2009 Имам впредвид динамична компресия. Установих че такова нещо има и при свирене го усещам малко неприятно... Струва ми се че Айвъри е най-добре за записи. Аз лично си свиря с каквото "пианото" ми разполага, а после просвирвам записа през програмата. Цитирай
CyberGene Отговорено Март 7, 2009 Отговорено Март 7, 2009 Според мен динамична компресия няма само Стейнуея, останалите са компесирани, а най-много Ямахата. Лошото е, че някак напоследък сме навикнали да слушаме компресирани записи и примерно Стейнуея ми е малко тих, въпреки че е доста по-реалистичен като динамика. Най-свиряемо и с готин звук си остава Фациолито. P.S. Не знам дали при теб се получават добри резултати да свириш със звука на контролера, а после да експортираш през Айвъри, но аз така не мога... В смисъл, слухът ми се нагажда спрямо конкретния инструмент със специфичната му динамика и ако запиша нещо със звука на контролера, а после и през Айвъри, се получават гадни изненади и някакви резки динамики... Веднага ще ти дам пример: Ето едно парче, което записах със звука на пианото си, динамиката мисля се получи добре: Roland RD-700 SX Ето го след това този запис, но пуснат през Айвъри Фациоли: Ivory - Italian Concert Hall Grand Просто аз като композитор и изпълнител на парчето не го харесвам как се получи през Айвъри като динамика и съжалявам, че не го записах директно с него, защото там звукът е няколко класи над този на електронното пиано... но каквото - такова Цитирай
acc Отговорено Март 8, 2009 Автор Отговорено Март 8, 2009 Според мен динамична компресия няма само Стейнуея, останалите са компесирани, а най-много Ямахата. Лошото е, че някак напоследък сме навикнали да слушаме компресирани записи и примерно Стейнуея ми е малко тих, въпреки че е доста по-реалистичен като динамика. Най-свиряемо и с готин звук си остава Фациолито. P.S. Не знам дали при теб се получават добри резултати да свириш със звука на контролера, а после да експортираш през Айвъри, но аз така не мога... В смисъл, слухът ми се нагажда спрямо конкретния инструмент със специфичната му динамика и ако запиша нещо със звука на контролера, а после и през Айвъри, се получават гадни изненади и някакви резки динамики... Веднага ще ти дам пример: Ето едно парче, което записах със звука на пианото си, динамиката мисля се получи добре: Roland RD-700 SX Ето го след това този запис, но пуснат през Айвъри Фациоли: Ivory - Italian Concert Hall Grand Просто аз като композитор и изпълнител на парчето не го харесвам как се получи през Айвъри като динамика и съжалявам, че не го записах директно с него, защото там звукът е няколко класи над този на електронното пиано... но каквото - такова Здрасти Като че ли наистина с Фациолито не звучи толкова добре. Пусни ако искаш МИДИ-то. Ще ми е интересно да го опитам по друг начин, да видим дали може да се получи нещо по-добро. Не съм сигуен но ми изглежда че не динамиката е проблема, а нещо с дължината на звука.. ? Фациоли го дава с по - силен удар малко май. За свиренето и записа. Чесно казано , при свирене тази компресия на "Фациоли" не ми харесва. За някой неща е ОК. Ако самата музика която свириш няма много динамична амплитуда, това е ок. Но при неща с големи разлики в динамиката, такава компресия е страшно нереалистична. В този смисъл съм малко разочарован. Трябваше да има опция он и оф. Това просто не отговаря на усилията при свирене егати . За запис обаче, това определено ми харесва. Защото без компресия си минорната соната на Лист например, става трудно слушаема на конвенционална домашна аудио уретба. Да не говорим за аудио , което се слуща в не толкова безшумна среда. (М-у другото имаше един скандинавски лейбъл "Бис", които нарочно не използваха компресия в записите им, и предупреждаваха да внимаваш да не си демидж-неш колоните при по-високи нива на звука. Не знам дали още продължават в тая линия.) Аз все още използвам йамаха п90. Там има две бленди които ползвам за свирене. При експорт с АЙвъри, засега са ми успешни опитите, но ми коства известно време да го опитвам по различни начини. Цитирай
yamaha Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 Да дам и аз моето скромно мнение за двата варианта на CyberGene. Честно казано звукът на Роланда звучи като цяло доста по-интелигентно, с повече обертонове и наистина динамиката при него е доста по-фина. Не знам дали се дължи на това, че парчето оригинално е записано през него и след това е пуснато през софта и дали щеше това да се заличи ако процесът беше обратен...по тази причина (различните "силни" честоти и обертонове на двете пиана) задържането на педала също оставя различно впечатление в слушателя, слушайки двата варианта (btw, CyberGene - с обикновен състейн ли си или с нещо, дето може да прави полу-педализация?). Абе като цяло Айвъри-то звучи по-дървено...от там може би идва усещането за компресия. Аз имам RD-600, което във всичките 'пиана' има един честотен спектър, който е много кух, но в RD-700 това е поправено...там пък обаче има друг честотен диапазон, през който като минат тоновете...веднага усещаш, че свири електроника...но все пак е в доста по-малка степен от моя модел....btw, композицията ми хареса. Цитирай
CyberGene Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 Acc, плъзгачът "Dynamic Range" в Айвъри служи точно за корекция на това, така че може да пробваш да си го настроиш както ти е най-добре. Аз лично ползвам пресета "Italian 10' Concert Grand", не пипам нищо по него и макар че е леко компресиран като динамика, ме кефи за джаз и поп. За класика свиря с дефолтния Стейнуей. Но мисля, че ако разцъкаш плъзгача, ще можеш да докараш динамика, каквато искаш. Ето го MIDI файла: Song for T.mid Yamaha, да използвам педал с халф-педалинг, той е стандартният, който идва с RD-700SX и се отразява доста добре, когато свиря с пианото, но като свиря с Айвъри през него, се засича само включено и изключено - от половината надолу го смята за натиснат, иначе - за пуснат и така се вижда как като тръгна да обирам леко тоновете, в един момент на Айвъри умират внезапно... Трябва да измислят някаква поддръжка на халф-педалинг според мен скоро, важно си е. Цитирай
yamaha Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 (Редактирано) Да...и аз ползвам същия педал на моя Роланд, но не мога да го подкарам на другото ми пиано, което не е Роланд...'гадовете' явно искат да си купя техния модел педал, дето са си го паснали да върви само на него. Иначе за софтуерно пиано - и аз не съм успял да подкарам досега полупедализацията където и да е. А що се отнася до саунда между двата ти откъса - погледнах ги за всеки случай и на графика....на еднаквия откъс от началото (помествам само левите канали), при вглеждане, ясно се вижда кое е с по-наситени и повече на брой обертонове. Интересно, че в началото не е голяма разликата (а в третия начален акорд дори е обратното)...но после нещата си идват на местата. Редактирано Март 8, 2009 от yamaha Цитирай
CyberGene Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 Предполагам, че лявото е от Роланда? Ако е така, е странно, че има повече обертонове, при положение че е с много по-малки семпли, вероятно ползват и някаква компресия от сорта на MP3 или нещо подобно за пестене на място и би трябвало да е по-бедно на хармоници... Кофтито на електронните пиана е, че колкото и да се стараят, винаги се налага да луупнат семплите, което си личи особено при ниските и много дразни понякога. Цитирай
yamaha Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 Позна, лявото е. Ами така си е - пусто пестене и малка памет...к'во да правиш, затворена система и гледат да се справят с наличната РАМ, но пък го правят изненадващо добре. А в компа уж ограниченията са по-малко...и паметта в днешно време я има в изобилие, и процесорна мощ не липсва, а слухово в двата ти откъса както казах по-горе, личният ми избор пак се спира на Роланда - най-общо казано, по-приятно ми е да слушам неговия тембър. Не знам, друг пък може да му харесва Айвърито...вкусове всякакви. Цитирай
CyberGene Отговорено Март 8, 2009 Отговорено Март 8, 2009 Айвъри с Italian Grand звучи много добре, но да се свири на него Аз за съжаление още нищо не съм записвал директно с неговия звук, освен една кратка рехармонизация на Autumn Leaves, но като цяло възнамерявам предимно него да ползвам за записи в бъдеще. П.П. Сега като го заслушах повече със слушалки, нещо на места бая фортисимо скача... абе има какво да се желае като динамика П.П. Електронните пиана не толкова имат качествен звук, колкото са изключително добре настроени като връзка между клавиатурата и звука - динамика, латенция, "туше" (ако можем да говорим за такова де ) и така са всъщност по-свиряеми. Чакам с нетърпение мига, когато ще пуснат електронно пиано, което върви с хард-диск или яко РАМ, което да представлява примерно по 10 нива семпли на клавиш за всичките 88 клавиша с пълно отзвучаване и да са настроени към съответната клавиатура от старите пушки в занаята като Ямаха/Роланд/Каваи, тогава ще е нещо убийствено. Смятам, че разполагат с технологията, но не мога да си обясня защо не го правят... Имаше едно такова пиано преди време, само че представляваше просто някаква интеграция на компютър, тежка клавиатура на Фатар, говорители и някое от семплираните пиана - не знам какво стана с идеята, но аз предпочитам да си купя нещо марково Цитирай
Jordan_J Отговорено Март 9, 2009 Отговорено Март 9, 2009 (Редактирано) Пробвахте ли да решите проблема с динамиката/компресията с динамичните криви, които Айвъри предлага като опция? Аз също в началото усетих, че през моя контролер звучи някак приглушено, за динамиката, с която се свири. Но после видях кривите на динамика - даже можеш сам да зададеш зони за сила, в смисъл минимална и максимална стойност ... Ето тук линк към откъс с closed mic вариант на пианото. Звучи ми солидно и in-the-face. Само съм експортирал към МП3 - никакви пост-динамики няма. Свирено е през Айвъри ... IVORY Piano - Closed Mic Редактирано Март 9, 2009 от visiondann Цитирай
acc Отговорено Март 9, 2009 Автор Отговорено Март 9, 2009 Acc, плъзгачът "Dynamic Range" в Айвъри служи точно за корекция на това, така че може да пробваш да си го настроиш както ти е най-добре. Аз лично ползвам пресета "Italian 10' Concert Grand", не пипам нищо по него и макар че е леко компресиран като динамика, ме кефи за джаз и поп. За класика свиря с дефолтния Стейнуей. Но мисля, че ако разцъкаш плъзгача, ще можеш да докараш динамика, каквато искаш. Ето го MIDI файла: Song for T.mid Yamaha, да използвам педал с халф-педалинг, той е стандартният, който идва с RD-700SX и се отразява доста добре, когато свиря с пианото, но като свиря с Айвъри през него, се засича само включено и изключено - от половината надолу го смята за натиснат, иначе - за пуснат и така се вижда как като тръгна да обирам леко тоновете, в един момент на Айвъри умират внезапно... Трябва да измислят някаква поддръжка на халф-педалинг според мен скоро, важно си е. Мерси много за инфото за този плъзгач. Тъкмо си мислех че съм се запознал с програмата, а то..... Ще го пробвам. Чуй тази интерпретация на твоя запис: тук. Почти съм сигурен че няма да ти е по вкуса, тъй-като май харесваш по-приглушени звуци Цитирай
acc Отговорено Март 9, 2009 Автор Отговорено Март 9, 2009 Пробвахте ли да решите проблема с динамиката/компресията с динамичните криви, които Айвъри предлага като опция? Аз също в началото усетих, че през моя контролер звучи някак приглушено, за динамиката, с която се свири. Но после видях кривите на динамика - даже можеш сам да зададеш зони за сила, в смисъл минимална и максимална стойност ... Ето тук линк към откъс с closed mic вариант на пианото. Звучи ми солидно и in-the-face. Само съм експортирал към МП3 - никакви пост-динамики няма. Свирено е през Айвъри ... IVORY Piano - Closed Mic Аз лично не обичам да пипам велосити-то. Като калибрирам, се оказва че свиренето ми се вмества горе долу в целия диапазон (0-127 мисля) . За мен това си остава като опция за едитинг на запис. Мисля че "dynamic range" трябва да реши проблема. Цитирай
CyberGene Отговорено Март 9, 2009 Отговорено Март 9, 2009 Някои ноти може би леко изскачат, но иначе е доста отчетливо, какво си му правил или само е пуснат през някакъв твой пресет? Цитирай
acc Отговорено Март 9, 2009 Автор Отговорено Март 9, 2009 Някои ноти може би леко изскачат, но иначе е доста отчетливо, какво си му правил или само е пуснат през някакъв твой пресет? Използвах Italin Concert Hall Grand. Аз го ползвам него доста, точно заради отчетливия му звук. Иначе намалих Макс Велосити на 96, което ти преувеличи малко динамиката, оттам и тоновете които изскачат се забелязват повече. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.