ferencziffra Публикувано Януари 8, 2009 Публикувано Януари 8, 2009 Значи понеже по принцип съм пианист, но си купих китара преди 2 месеца за да си свиря метъл и тям подобни, нямам учител. Та рових аз за какви ли не техники, усвоявам ала-бала... ама има едно нещо което не мога да си обясня... thumb muting или заглушаване със палец. Четох го във връзка с sweep picking техниките и се опитвам да го направя, но вместо палеца да заглуши по-ниската струна, която съм подминал вече, той допринася и за странните (и гадни) pinch harmonics на струната, на която е перото. Правя го без да искам, но колкото и да се опитвам палеца само да заглуши по-долната струна, той почти винаги успява да докосне и актуалната и или заглушава и нея, или се обажда някой досаден флажолет, на който никой не му е дал думата. Очаквам мнения Цитирай
Valserp Отговорено Януари 8, 2009 Отговорено Януари 8, 2009 За да не се получава флажолет, трябва да докоснеш струната с по-голяма площ от пръста си. А за да не закачаш "актуалната" - упражнения му е майката. Ако ще заглушавам с палеца, най-често използвам основната част на пръста - разстоянието между двете кокалчета(а при флажолети ползвам върха на пръста). Цитирай
Get off Отговорено Януари 8, 2009 Отговорено Януари 8, 2009 Що не пробваш да заглушаваш с дланта. Лесно е и хубава пабота върши. И гарантирано няма хармоници. Цитирай
lizardman Отговорено Януари 8, 2009 Отговорено Януари 8, 2009 ^ Предимствата да заглушаваш с дланта са много, цялата постановка на дясната ръка зависи от това как заглушаваш. Виж урока Monster Licks and Speed Picking на Frank Gambale (има го в Замунда). Цитирай
fluti Отговорено Януари 8, 2009 Отговорено Януари 8, 2009 (Редактирано) Пробвай да си преместиш дясната ръка, вероятно попада на място, където по-лесно се извличат хармоници. Имай предвид, че при суиип пикинга заглушаването трябва да идва най-вече от лявата ръка, т.е. тренирай да не си вдигаш пръста от изсвирената струна много рязко и на високо, а само леко да го отдръпнеш от прагчето, така че да продължава да докосва струната известно време и да я заглушава. Изобщо гледай пръстите на лявата ти ръка да стоят колкото се може по-близо до струните. Редактирано Януари 8, 2009 от fluti Цитирай
hand_of_doom Отговорено Януари 8, 2009 Отговорено Януари 8, 2009 Аз напълно подкрепям твърдението, че с лява ръка се заглушава много по-лесно, отколкото ако да се мъчиш с палеца на дясната. Иначе palm mute е много полезна, но не върви пък постоянно да се бичи на PM. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Януари 8, 2009 Отговорено Януари 8, 2009 Може би трябва да посвириш още някоя друга година, преди да започнеш толкова яростно да подкрепяш мнения, които дори много опитни съфорумци не биха могли така еднозначно да подкрепят. Това, което работи за едни, не работи за други - имаш го предвид винаги, когато говориш за техника на свирене. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Януари 8, 2009 Отговорено Януари 8, 2009 ^ Това са съвсем различни видове заглушавания и се използват както в различни случаи, така и заедно. Можеш на определено място да заместиш едната техника с друга, но категорично да зарежеш едната, защото "не работи" е меко казано лекомислено. Цитирай
Valserp Отговорено Януари 8, 2009 Отговорено Януари 8, 2009 Относно заглушаването с лявата ръка - лошо няма, от там идва голяма част от "чистотата" при един суип. Но има случаи, в които няма как да заглушиш с лявата(напр. ако си хванал 2 или 3 струни с един пръст), затова не се отказвайте да тренирате и палците Що не пробваш да заглушаваш с дланта. Лесно е и хубава пабота върши. И гарантирано няма хармоници. Как точно се прави суиип на 4-5 струни и се заглушават с длан? Цитирай
lizardman Отговорено Януари 9, 2009 Отговорено Януари 9, 2009 Логично е, че се използва заглушаване и с лява, и с дясна ръка. И двете са абсолютно необходими на всеки китарист (особено ако свири на електрическа). Заглушаването с длан се прави по всяко време. Не го мислиш, не го правиш съзнателно. Ръката ти просто опира в неизползваните струни, за да не може те да трептят. При суийпа ти си контролираш всичко с ръката на грифа, но пикващата ръка пак е облегната на струнника и заглушава. Тя просто си седи там. По този начин имаш и постоянен контрол. Особено дебелите струни е хубаво винаги да ги държиш под контрол и да определяш до каква степен ще трептят, колко дълго ще трептят, постепенно ли ще заглъхват... Много е лесно на думи, но всъщност колко китаристи си държат китарата под контрол по всяко време? Цитирай
fluti Отговорено Януари 9, 2009 Отговорено Януари 9, 2009 Аз не съм имал предвид, че заглушаването трябва да е САМО с лявата ръка, затова и написах "най-вече с лявата ръка", защото смятам, че по-голямата част от заглушаването и чистотата на изсвирване идват оттам - дори и когато се хващат няколко струни с един пръст - тогава е важно пръста да не натиска постоянно струните, а постепенно да се вдига от изсвирените струни. Естествено че и дясната ще участва, но не трябва да се разичта изцяло на нея. Цитирай
Get off Отговорено Януари 9, 2009 Отговорено Януари 9, 2009 (Редактирано) Как точно се прави суиип на 4-5 струни и се заглушават с длан? Пробвай и ще си отговориш сам. Всъщност lizardman е отговорил достатъчно изчерпателно на този въпрос. В повечето случаи верните техники сами си идват отвътре (или отнякаде ).Останалото са извращения. Поне за мен. Редактирано Януари 9, 2009 от Get off Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.