BlindVictim Отговорено Април 8, 2009 Отговорено Април 8, 2009 Интересно, има ли значение в каква посока са нишките на дървото? Повечето китари, които съм виждал са с нишки по посока на грифа. Цитирай
pioneer 306c Отговорено Април 8, 2009 Отговорено Април 8, 2009 Струва ми се, че сте изрязали тялотонапречно на жилките на талпата. Тоест жилките трябва да са по дължина. Иначе следя темата с интерес и очаквам повече снимков матрял с подроби детаили от процеса Цитирай
SomeoneElse Отговорено Април 8, 2009 Отговорено Април 8, 2009 Според мен трябва да са по дължина, защото иначе има опасност от счупване, най-вече около джоба за грифа Цитирай
vlex Отговорено Април 8, 2009 Отговорено Април 8, 2009 Може би става въпрос не толкова за счупване, колкото за това, че дървесината е по-устойчива на измятане по дължината на жилките. Просто очакваният резултат след 5 години носене на струни е лък. Виж при ЛП се ползва дървесина с напречна посока на жилките, но само при фурнира. Не знам някой да си е правил китара с така рапзоложени жилки и да е имал особен успех, но нека видим какъв ще е резултата от този проект. Поздрави, Влад 1 Цитирай
rdg_design Отговорено Април 9, 2009 Автор Отговорено Април 9, 2009 Здравейте, Това,че никой не прави с напречен разрез,не означава,че не е възможно!Току виж българският материал ставал и за напречно. Проект на RDG-JR.Относно измятането имаме съмнение,че е невъзможно впредвид изключителната твърдост и 18г му възраст.Възможни са отклонения. Дървото за грифа е клен С уважение RDG Цитирай
Viper-X Отговорено Април 9, 2009 Отговорено Април 9, 2009 Формата на грифа е много добра и оригинална, супер ще стане нямам търпение да я видя Цитирай
the_gorer Отговорено Април 9, 2009 Отговорено Април 9, 2009 Готино е. Но за посоката на жилките наистина сте допуснали сериозна грешка. На пръв поглед всяко дърво изглежда много здраво, кораво и невъзможно за измятане, но с течение на времето китара, с тяло като вашето, ще започне да прави проблеми от всякакво естество - може да е просто напукване на боята, а може и да е сериозно измятане на тялото и откъртване на нек покета. Възможно е да предизвика и фалшивеене на китарата и лесно променяне на тона при най-лекото напрежение с ръка върху грифа. С други думи - не е случайно това, че телата на китарите се правят с жилки по посока на струните. Във вашия случай тялото може да се подсили с вкарването на надлъжни кръпки - правят се канали с оберфрезата и в тях се набиват с лепило летви, чиято посока на жилите е по дължина. Това донякъде ще заздрави тялото, но ще стане грозно. Друг вариант е да се пробият дълги дупки странично на тялото, в които да се набият с PVA лепило дървени дибли арматура вътре - това е мой патент подсилване и работи добре при Кремона. Най-малкото трябва да се измисли някакво подсилване на нек покета - той нерядко се спрасква и прави проблеми дори при китари с правилна посока на жилките. А най-добре ще е да изрежете ново тяло - виждам, че иамте още много материал и от това по-добро решение няма. Грифът се получава много добре, успех! Цитирай
Додо Отговорено Април 10, 2009 Отговорено Април 10, 2009 Така като гледам, май новия ви проект има нещо общо с кортовете (m600 да речем)? П.П. Няма нищо лошо в това, просто констатирам . Цитирай
BassTraffic Отговорено Април 10, 2009 Отговорено Април 10, 2009 (Редактирано) Наистина дървесината поддава, когато е срязана напречно на жилата. Като знам, как се огъва при нормален срез...голяма е вероятността от проблеми в последствие. В случая проблема е, че има и слепки (тялото е от 3 или 4 части. Не ги преброих точно). Колкото и да е гарантирана слепката, при това постоянно усилие от струните, дъската (тялото) поддава. Позволявам си да дам съвет! Докато не сте напреднали със работата по китарката, можете да направите следното: - намерете прецизен банциг (който да има свободен обхват на среза около 400мм, за да можете да срежете тялото на веднъж) или циркуляр и срежете тялото така, че да изкарате 2 тънки филийки (около 10-12мм), които да използвате за Top и Back. - разликата от дебелината, която сте планирали да бъде дъската компенсирайте с друг материал (орех е добре) само, че със нормална посока на жилките. Например ако тялото е планирано да е 45мм дебелина, то сметката е следната: Top 10mm (със напречен), Back 10mm (със напречен), Остава сърцевина 25мм (Core), (със нормална посока на жилата) Така ще се получи една основа (Core, сърцевина), която ще е достатъчно здрава и Top + Back със напречните филийки от тази настоящата дъска. Загуба на материал почти няма да има и ще се запази оригиналната вид и идеята на китарата. Дано съм успял да обясня разбираемо, какво имам предвид. Все пак това си е ваш оригинален и нидивидуален проект, така че.......ваша воля К. Димитров Редактирано Април 10, 2009 от BassTraffic Цитирай
rdg_design Отговорено Април 11, 2009 Автор Отговорено Април 11, 2009 Изработваме си тръсрод,полагаме го на мястото му и лепваме фретборд от круша/няма инфо дали е дива или облагородена/. С уважение RDG Цитирай
vlex Отговорено Април 12, 2009 Отговорено Април 12, 2009 На мен ми се струва, че на последната снимка леко фборда се е изплъзнал и е оставил по логически десния ръб на грифа един улей. Възможно е и да е за байндинг, ама байндинг 3-4-5мм ме съмнява УЖАСНО много да тръгнете да правите... Поздрави, Влад Цитирай
rdg_design Отговорено Април 12, 2009 Автор Отговорено Април 12, 2009 Здравей,това отгоре е затисквачката на дърв.стяги. Фрета е отдолу и май не се вежда. Поздрави RDG Цитирай
Total_Overdrive Отговорено Април 12, 2009 Отговорено Април 12, 2009 Вижда се . Дано да стане О.К. Цитирай
ultramega Отговорено Април 12, 2009 Отговорено Април 12, 2009 Екстра ще стане, май се гони някакъв ПРС стайлинг Само, дано да не е сериозен проблем наистина, това със сечението. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.