trendkiller Отговорено Февруари 4, 2013 Отговорено Февруари 4, 2013 Май нещо не схвана за какво иде реч. На мен ми е пределно ясно, че има начин за записване на нотните трайности в табовете. Проблемът идва от това че ти дават определена пръстовка, която първо не винаги е оптималната, второ не винаги е физически съобразена с бас-линията, например в случай че свириш някъв поп-стандарт, няма да се излагаш да цъкаш само вокалната линия на една струна, ами искаш да отвориш chart-a, където е изписана мелодията заедно с акордите и да закърпиш някъв елементарен акомпанимент. Е ся, да знаеш как ш'ти седна да правя таблатура на "My Heart Will Go On" и още 1000 подобни бози, които хората искат да чуят по гигове. Отварям едно от тия книжлета и се приключва. Няма нищо общо с чесане на егото, просто е по-практично. 1 Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 4, 2013 Отговорено Февруари 4, 2013 Ако са сложили трайности на табулатурите , остава да има махнат номерата на прагчета и да ги ъпгрейднат в ноти Разбира се, кой както му е удобно и приятно. 1 Цитирай
7thString Отговорено Февруари 5, 2013 Отговорено Февруари 5, 2013 trendkiller тоест ти сравняваш зле скалъпен таб с добре нотирана песен. А ако сравним добре написан таб с некадърно нотирана песен, дали няма да се обърнат нещата? Или по дефолт хората, които пишат ноти никога не са некадърници Цитирай
ultramega Отговорено Февруари 5, 2013 Отговорено Февруари 5, 2013 И как този, които ще напише добри табулатури , ще го стори според теб, ако не е добре запознат с нотите ? Цитирай
kolio_k Отговорено Февруари 5, 2013 Отговорено Февруари 5, 2013 (Редактирано) Не, че искам да убеждавам някого в нещо, но нотите имат сериозни и много предимства пред табовете, за да може да се сравнят двете. И сериозните музиканти използват ноти , а не табове. И то не защото, табовете не са добри за четене и писане, а по ред други причини Например, на китаристите често им се налага да работят с други музиканти (пианисти, басисти, хорни, барабанисти и тн) на които нашите табове нищо не им говорят и в такава ситуация, ако имаме щим на табове, а всички други са с ноти, ще пропадне цялата комуникация Табовете задължават да се използва определена пръстовка, а нотите не, пръстовката оказва влияние върху фразирането при китарата, а фразирането е изразно средство, от което не е добре да се лишаваме (или ограничаваме в един вариант) Табовете не показват връзката между мелодията и акордите, а това е много важно при анализирането и после импровизирането върху малко по комплексна хармония С табове не може да се преподава или учи теория, учител и ученик работещи само с табове, няма да стигнат много далеч в тази посока Има и други причини (изписване на акорди, четене на мулти инструментални чартове и тн) няма да ги изброявам Всичко това разбира се не означава, че има нещо лошо в табовете, лично аз не ги харесвам и нямам нужда от тях (макар , че преди няколко дена написах доста , покрай един семинар, който правих), но съм съгласен, че за много хора, които не четат ноти, би било по лесно да четат табове в началото. А нататък, за който иска да става по сериозен, нотите стават неизбежни Редактирано Февруари 5, 2013 от kolio_k 7 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.