ecmjazz Публикувано Август 3, 2005 Публикувано Август 3, 2005 Дано да не бъркам имената на двата термина.. Доскоро свирех апоаяндо - като дръпнеш с пръст, той остава във въздуха. Обаче забелязах, че като свиря тирандо на моя фретлес (пръстът след дърпане се опира на по-горната струна), звукът е по-плътен и по-близък до тоя на контрабаса. Но пък при втората техника свиря с доста по-ниска скорост. Дали това е само защото е нова за мен или по принцип си е по-бавна? Цитирай
fracture Отговорено Август 3, 2005 Отговорено Август 3, 2005 (Редактирано) Дефинирай си точно въпроса - конкретизирай го ? Нормално е да има разлика в звука на двете техники - басси от теб ги научавам как се казват, не съм вещ в теорията. Понеже става дума за два различни начина на звукоизвличане - па макар това да било на един и същи бас и то с един и същи пръст на един и същи човек. Редактирано Август 3, 2005 от fracture Цитирай
ecmjazz Отговорено Август 3, 2005 Автор Отговорено Август 3, 2005 (Редактирано) Ами аз по принцип исках да се поразговорим за двете техники, но мисля, че зададох достатъчно ясен въпрос и в първия пост: като свиря тирандо не мога толкова бързо като апоаяндо - така ли си е по принцип или само щото аз не съм свикнал. Иначе имената май идват от фламенко китарата.. Редактирано Август 3, 2005 от ecmjazz Цитирай
fracture Отговорено Август 3, 2005 Отговорено Август 3, 2005 (Редактирано) OK, сега вече ми се изясни. Та според мен, тирандо-то си е за по-бавна музика, ама и за дадена бавна музика си зависи какъв звук искаш да постигнеш - така че, това не е правило. А имаш ли някакви таблатури за фламенко ?! Аз съм търсил, но исках нещо което е преработено за бас. Billy Sheehan споменаваше че е свирел и такиви неща, за раздвижване на пръстите на дясната ръка. Редактирано Август 3, 2005 от fracture Цитирай
Bay Emo Отговорено Август 3, 2005 Отговорено Август 3, 2005 Използваната от теб терминология, признавам си ми е непозната, но не и техниката. Аз винаги съм ползвал "тирандо". Това ми дава не само упора, но и така заглушавам една струна, ако тя не трябва да звучи. До колкото съм имал възможност да гледам водещи басисти(за съжаление предимно на видео), те също използват тази техника. За бързината мисля, че си е просто повече работа. :hello: Цитирай
jFog Отговорено Август 3, 2005 Отговорено Август 3, 2005 (Редактирано) изтрито от ФОги Редактирано Август 3, 2005 от jFog Цитирай
ecmjazz Отговорено Август 3, 2005 Автор Отговорено Август 3, 2005 (Редактирано) А на мен ми се струва, че повечето "водещи" баскитаристи свирят с апоаяндо, докато контрабасистите свирят тирандо. Ама може и да греша - тия дни ще разгледам пак всички видеа на известни басисти, които имам - лошото е, че не винаги се вижда добре - примерно днес гледах Джако и честно казано не можах да разбера. Интересното обаче е, че някои контрабасисти развиват доста голяма скорост с тирандо - примерно Стенли Кларк в The Right of Strings, което опровергава донякъде изказването, че е само за бавна музика. Едит: Имах една школа за класическа фламенко китара, но за бас - не, а дори и тая школа пропадна някъде. Ама я имаше по книжарниците преди време.. Редактирано Август 3, 2005 от ecmjazz Цитирай
patriota Отговорено Август 3, 2005 Отговорено Август 3, 2005 (Редактирано) Доскоро свирех апоаяндо - като дръпнеш с пръст, той остава във въздуха. Обаче забелязах, че като свиря тирандо на моя фретлес (пръстът след дърпане се опира на по-горната струна), звукът е по-плътен и по-близък до тоя на контрабаса. обратното е. при апояндото пръстът се спира в долната струна, а при тирандото... се "слайдва", минава или плъзва по струната. техниките се използват главно при класическата китара, и то още от времето на сор и агуадо. главната идея на апояндото е постигане на бързина и ... деа знам как да го нарека... "отсеченост" на тона. просто движението на пръстите е по-малко и тоновете ти идват по бързо. тирандото е за по-силен и звучен тон. по-подходяща техника за бавни мелодии. нищо не ти пречи да свириш еднакво бързо и с двете техники, просто при апояндото е по-естествено и лесно. поне при класическата китара е така де, за бас китарата не знам. до колкото съм гледал и слушал повечето добри басисти свирят апояндо. другите бичат с перце. п.п. забравих да спомена, че за отличаване на техниката е от значение и положението на ръката. това перпендикулярно положение на ръката спрямо струните, с което свирите повечето басисти, е характерно точно за апояндото. Редактирано Август 3, 2005 от patriota Цитирай
fracture Отговорено Август 4, 2005 Отговорено Август 4, 2005 Стана малко объркване !!! Не знам кой термин точно за коя техника е, но ecmjazz пише: ...Обаче забелязах, че като свиря тирандо на моя фретлес (пръстът след дърпане се опира на по-горната струна) ... след като patriota изказа мнение че има размяна на наименованията, негово обяснение е пък: ...пръстът се спира в долната струна ... вероятно когато пръста се спира на по-долна или по-горна струна, става дума за една и съща техника - не знам точно как се казва, дали е апояндо или тирандо, така ли е ? Но според мен, разстоянието, което изминава пръста до другата струна, е по-голямо, отколкото когато подръпнеш сруната - е зависи колко свиваш пръста след това подръпване. И друго ми е странно - когато ръката е перпендикулярна на струните, се ползвало апояндо (според patriota, тогава пръста се опира в долната струна), ами честно да кажа, точно тогава е по-удобно да се ползва другата техника, дето е само с подръпването, а когато ръката не е перпендикулярна на струните - тогава е по-удобно техниката, при която пръста се опира на съседна струна - точно тогава, за да стане това, има приплъзване, ако не греша, много често се ползва при т.нар. walking bass. Вероятно е да греша - ама дайте да си разясним кой термин точно за коя техника е и конкретната техника как се изпълнява, защото усещам ще имаме разминавания в разбиранията и за това, кое е долна и кое горна струна. Цитирай
ecmjazz Отговорено Август 4, 2005 Автор Отговорено Август 4, 2005 Аз мисля, че с patriota говорим за едно и също като гледам обясненията му какво представлява всяка техника. Цитирай
patriota Отговорено Август 4, 2005 Отговорено Август 4, 2005 по-долната, като тон имах предвид. Цитирай
patriota Отговорено Август 4, 2005 Отговорено Август 4, 2005 ае що няма едит в тоя форум... "Вероятно е да греша - ама дайте да си разясним кой термин точно за коя техника е и конкретната техника как се изпълнява" точно тва е въпроса, че техниките принципно се използват за класическа китара, при баса са съвсем различни. абе на кой му трябват термини деа.. Цитирай
ecmjazz Отговорено Август 4, 2005 Автор Отговорено Август 4, 2005 Хмм разтърсих се в нета - по разни руски сайтове навсякъде обясняваха, че при апояндо пръстът се спира на следващата струна а при тирандо остава във въздуха - т.е. аз греша, а patriota прав. Сори - преди доста време съм ги чел тия неща и ги обърках ама все ми се струва, че то така си ги и пишеше. Жалко, че я затрих тая книжка за фламенкото и не мога да го проверя там, но пък ще погледна по школите за бас. Цитирай
synchu Отговорено Август 4, 2005 Отговорено Август 4, 2005 мточно така е както Патриота казва нема нужда да проверяваш Поне за класическата китара/терминология е така. А вече в техниката на свирене на бас - нямам представа доколко са валидни двете понятия и доколко се покриват с класическата постановка. Цитирай
ecmjazz Отговорено Август 4, 2005 Автор Отговорено Август 4, 2005 Ясно, че е така - исках само да видя дали пък някъде не е написано грешно и така да съм го заучил.. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.