adXok Отговорено Август 15, 2005 Share Отговорено Август 15, 2005 Верно е! Яка цензура си наложил... Не е толкоз важен "абсолютния" слух и това да слушаш. По-важното е да можеш да чуваш! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AXE Отговорено Август 15, 2005 Share Отговорено Август 15, 2005 Ценно мнение! Само че човека пита точно за абсолютния слух! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nuaHucTKa Отговорено Септември 5, 2005 Share Отговорено Септември 5, 2005 Трябва да мине много време за да си развиеш добре слуха и в крайна сметка няма да е пак толкова добре развит,колкото като на хора които го имат вроден.Аз имам много добър слух...абсолютен и мога да кажа че винаги когато слушам музика всеки тон наум си го казвам с наименования"ла фа ре до" и малко се побърквам ,но не мога да се спра..същото е и с различните звуци. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mama Отговорено Септември 5, 2005 Share Отговорено Септември 5, 2005 Трябва да мине много време за да си развиеш добре слуха и в крайна сметка няма да е пак толкова добре развит,колкото като на хора които го имат вроден.Аз имам много добър слух...абсолютен и мога да кажа че винаги когато слушам музика всеки тон наум си го казвам с наименования"ла фа ре до" и малко се побърквам ,но не мога да се спра..същото е и с различните звуци. пианискааа това дето си го написала е низходиащ D2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Септември 6, 2005 Share Отговорено Септември 6, 2005 @nuaHucTKa, добре дошла! ;) Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Carpe_diem Отговорено Септември 20, 2005 Share Отговорено Септември 20, 2005 Един вид, недопустимо е използването на необяснен термин - все едно да си направиш сандвич, преди да си купиш хляб и салам. Забелязъл съм го и при преподавателите. Обикновено тези, които наистина имат много добро разбиране на материята и на аудиторията и които владеят изкуството на говорене, а не просто да са я назубрили и да я поднасят наизустена и автоматизирана, се стремят към точни обяснения и обединяване с аудиторията. Това са не просто даскалите, а учителите (учител е не професия, а призвание!) Евала, батенце! Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Seaman Отговорено Октомври 8, 2005 Share Отговорено Октомври 8, 2005 Сетих се едно нещо и ще го споделя с вас.Понеже искам да разпознавам нотите по слух без инструмент.Смисъл чувам някоя песен и си казвам "Аха,певеца пее тона ла(или друг тон)" или пък да различа по слух до мажор от ми минор например.Та си мисля да направя малки мп3 или мидита с тоновете и с акордите и да си ги пускам с Winamp разбъркано.Дали така като ги слушам дълго време според вас ще почна да ги различавам?Може да споделите и други методи и начини за запомняне и за различаване на тонове и акорди.Поздрави на всички. Ej Bro, opitai i Earmaster Pro biva si go! Moze da se iztegli ot harmonycentral ida se cr..ne. J.A'sold's "Gettin it together" I i II pomaga ako go namerish. Seaman Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
goal Отговорено Ноември 22, 2005 Share Отговорено Ноември 22, 2005 Най-лесно се помни тонът "ла", още повече, че от детска възраст се набива в паметта от телефонните централи. това на централите май беше 400, а не 440Hz. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Ноември 22, 2005 Share Отговорено Ноември 22, 2005 Ако ще дълбаем телефонните централи, нека поне са точни сведенията и неподвеждащи, нека са приближаващи, а не отдалечаващи. Акустичният знак АТЦ (Автоматична Телефонна Централа) е с честота 425Hz ±25Hz, т.е. има толеранс и при различните централи е възможно да има разлики. 400 е възможно най-ниската честота. Специално на моя телефон чувам същото, каквото при изсвирване на тон "ла" 440Hz, следователно от моята АТЦ сигналът е най-малкото много близък до 440 Hz. <_> Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
evans Отговорено Май 29, 2006 Share Отговорено Май 29, 2006 (Редактирано) мажора ти звучи весело - минора тужно - мноу просто Професор Хаджиев ,знаеш ли как ги е късал студентите в консервата,когато ги е карал да познавал мажор или минор,той прави така: Мажора го свири тихо и на първо чуване прозвучава тъжно,а пък минора силно и все едно е весело.Затова ти препоръчвам да слушаш главното тризвучи ,щом третата степен не е понижена е мажор,иначе може да се заблудиш Редактирано Май 29, 2006 от evans Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zmejcho Отговорено Май 30, 2006 Share Отговорено Май 30, 2006 Най-добре обаче от всичко си остават няколко урока по солфеж. Не са толкова скъпи. Едно е да се луташ сам, друго е да имаш учител на главата - тогава се стягаш и наистина учиш. А и диктовката е незаменимо упражнение точно за това, което искаш да научиш. А по въпроса за абсолютния слух........ придобива се с практиката. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Steppenwolf Отговорено Май 30, 2006 Share Отговорено Май 30, 2006 Най-добре обаче от всичко си остават няколко урока по солфеж. Не са толкова скъпи. Едно е да се луташ сам, друго е да имаш учител на главата - тогава се стягаш и наистина учиш. А и диктовката е незаменимо упражнение точно за това, което искаш да научиш. А по въпроса за абсолютния слух........ придобива се с практиката. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
evans Отговорено Юни 10, 2006 Share Отговорено Юни 10, 2006 (Редактирано) Най-добре обаче от всичко си остават няколко урока по солфеж. Не са толкова скъпи. Едно е да се луташ сам, друго е да имаш учител на главата - тогава се стягаш и наистина учиш. А и диктовката е незаменимо упражнение точно за това, което искаш да научиш. А по въпроса за абсолютния слух........ придобива се с практиката. няколко УРОКА няма да те оправя, поне няколко години,с теорията трябва да си на ТИ, ако искаш да си грамотен музикант и да се вписваш навсякъде. Редактирано Юни 10, 2006 от evans Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kolega Отговорено Юли 5, 2006 Share Отговорено Юли 5, 2006 мажора ти звучи весело - минора тужно - мноу просто А нямаше ли една пак такава подобна теорийка, че мажорните четиризвучия винаги се стремят да се изместят нагоре в тоново звучене, а минорните - надолу? Някакво пак такова странно беше Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aladin Отговорено Юли 13, 2006 Share Отговорено Юли 13, 2006 мажора ти звучи весело - минора тужно - мноу просто Професор Хаджиев ,знаеш ли как ги е късал студентите в консервата,когато ги е карал да познавал мажор или минор,той прави така: Мажора го свири тихо и на първо чуване прозвучава тъжно,а пък минора силно и все едно е весело.Затова ти препоръчвам да слушаш главното тризвучи ,щом третата степен не е понижена е мажор,иначе може да се заблудиш то ако е имал такива студенти които да разли4авт мажора и минора по това кои е весел кои тъжен не имало нужда да си прави толкова труд да свири можело е директно със ритник през вратата. пък ина4е все тая как ще ми ги свири силно или тихо ако ще и три съксии да ги настрои на мажорен квинтакорд да ми свири аз щом познавам какво е мажорен кинтакорд пак ше го кажа. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.