Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Бездействието на работа ме подтиква да отварям нови теми. Ами какво да се прави..изглежда трябва да си лягам вече...

 

Както и да е.

 

Замислих се и започнах да си изграждам преди минути "тхе бест оф пикъпс фор бас" и ето до къде е докарах...

Bartolini, MEC и EMG това за сега са адаптерите дето най-много са ми харесали

Мисля, че на първо място са бартолинито (чух ги на баса на Разбойника). ЕМГ ми харесаха много на assoass ама да си призная, каточе ли мойте мек-ове започнаха да ми допадат повече от емг. И в крайна сметна измислих, че според стила си адаптерите и на 3те фирми ме кефят.

Изглажда трябва и аз да имам 4-5 баса :beer:

 

Та къжете вие какво мислите .....

  • Отговори 36
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Аз мисля, че това за 4-5-те баса е куул! Най-куул!

А лично аз съм пристрастен към EMG! Логично е защо, но това в никакъв случай не означава, че MEC са по-добри от EMG, който са пък по-добри от BARTOLINI, който пък не могат да стъпят и на малкия пръст на DUNCAN и соу он

 

Мисля, че щом фирмата е водеща в бранша, то тя едва ли бълва боклуци.... :curse:

Отговорено

Много добре си е темата и съвсем на време, защото от няколко седмици се замислям дали да не сменя адаптерите. Не съм вещ по въпроса кои са най-добрите адаптери за бас, но на бая места споменават Bartolini. А няма ли някакъв начин да се постнат семпли, за да преценим за какво става дума :think:

Отговорено

хъх :wall: да ве, спомних си я тази анкета, сега пак прослушах фрагменчетата и пак съм на същото мнение както и тогава: нек+бридж. Хм, значи до сега EMG е избора.

Отговорено

Няма "най-добри" адаптери. Всички са различни, реагират различно на техника на свирене, на апаратурата в която са включени и най-вече на какъв инструмент са сложени.

 

fracture, за семпли виж в www.basstasters.com, пусни и едно търсене в talkbass.com (наскоро Davidmwilson беше пуснал семпли на J адаптери).

 

alxlz, виж в архива на www.bassplayer.com - има сравнение на Jazz Bass адаптери, мисля че и този модел беше включен. В www.bgra.net (виж ревютата на Дейвид Кинг), harmony-central.com и talkbass.com също можеш да намериш мнения.

 

От това което съм имал и пробвал досега това са личните ми фаворити:

1. DiMarzio PJ set - много добър, балансиран звук. Според мен убиец за рок, метъл, по-брутален фънк, поп и пр.

2. Bartolini - от всички модели и комбинации, които съм пробвал (JJ, MM+J, soapbar+soapbar) не ми харесва само P+J, всички останали са супер. Всички модели имат богата и приятна среда и звучат леко компресирано. Много добър вариант за фретлес. Откъм ниски и високи отделните серии се различават доста - напр. CB и CX са с повече високи, а С са по-глухи. Въпреки че всички Бартолини-та се поддават добре на корекции с еквилайзер и от тях може да бъде изкаран разл. звук, JJ e като че ли най-гъвкавия вариант.

3. EMG DC - "активен" звук - модерен, ясен, стегнат, с малко агресия при подходящо тоноизвличане :D . assoass, ако не върнеш аватара с ухиления ром ще се промъкна в потайна доба, ще ти обезчестя баса с кръстата отвертка и ще ти свия адаптерите :D

4. Много, ама много обичам звука на един ММ адаптер като Basslines SMB-4a или SMB-5a. Може и да не е тоя, но трябва да има гоуеми АлНиКо магнити. За по-твърда музика направо няма аналог. Не мога да разбера при толкова метъл басисти, защо в БГ не е популярен. Два адаптера им навяват асоциации за по -богат звук, явно......

5. МЕС Dynamic correction - Това са адаптерите на Warwick, убиец за фретлес.

6. Fender Jazz bass '62 - тези не се продават отделно, но тъй като имах щастието да ги притежавам и да ги чуя на няколко разл. баса мога да дам мнение. Класика.

 

Подреждането не изразява предпочитание. Съкращенията J, P, MM означават формата на адаптера - съответно Jazz Bass, Precision Bass, Musicman.

Отговорено
3. EMG DC - "активен" звук - модерен, ясен, стегнат, с малко агресия при подходящо тоноизвличане :D . assoass, ако не върнеш аватара с ухиления ром ще се промъкна в потайна доба, ще ти обезчестя баса с кръстата отвертка и ще ти свия адаптерите :D

Връщам единствено и само в знак на приятелство :D

Отговорено

Благодаря, Разбойник! Доста изчерпателно обяснение. А нещо някой да каже за пиезо-адаптери? Покрай RonCarter ми бръмна мухата за 5-струнен акустичен фретлес със пиезо, но въобще не съм наясно с пиезо-адаптерите..

Отговорено (Редактирано)

Малко не по темата :

...

4. Много, ама много обичам звука на един ММ адаптер като Basslines SMB-4a или SMB-5a. Може и да не е тоя, но трябва да има гоуеми АлНиКо магнити.   За по-твърда музика направо няма аналог. Не мога да разбера при толкова метъл басисти, защо в БГ не е популярен. Два адаптера им навяват асоциации за по -богат звук, явно......

та като си купувах компресора за бас (DigiTech), човека който тогава беше там, пробва ефекта с Musicman (басси, дано да не съм сгрешил), ебати звука - сорри, ама нямаше каква друга дума да напиша - цепи мрака, кърти мифки, полира линолеума, кремира зайците, посолява баклавичките - наистина си е убийствено за метал.

Редактирано от fracture
Отговорено

С пиезо почти нямам опит. При всяко положение ще ти трябва някакъв буферен предусилвател - или отделен, или вграден (тип "активна електроника"), иначе звучи ужасно, дори и да ползваш качествен адаптер. Добър пример за по -завързани външни такива са LR Baggs Para Acoustic DI Preamp или Fishman Platinium pro EQ

 

Два варианта:

1. за т.нар. solidbody bass guitar

Производители, които ми хрумват са RMC (виж на сайта на F bass фретлеса на Alen Caron), Graph Tech, ABM

 

1. за акустична бас китара - освен гореописания вариант, можеш да ползваш и адаптер, който се долепя до тялото на инструмента.

Виж K&K, www.d-tar.com, Shertler, Fishman

 

При басове с оптични адаптери често добавят пиезо, защото оптиката не давала достатъчно високи честоти. Тези пиезо с-ми за които говоря звучат достатъчно добре за да се ползват сами, все едно дали в студио или на сцена.

Отговорено
При всяко положение ще ти трябва някакъв буферен предусилвател - или отделен, или вграден (тип "активна електроника"), иначе звучи ужасно, дори и да ползваш качествен адаптер.

А тоя дали ще свърши работа с пиезо?: http://www.portlandmusiccompany.com/tubepre.html

 

Наскоро свирих с такъв заедно с това: http://store.aiconsol.com/1403.html и успях да докарам от моя фретлес Пълдин с изключена активна електроника звук много близък до тоя, който искам (Еберхард Вебер..)

Отговорено (Редактирано)
А тоя дали ще свърши работа с пиезо?: http://www.portlandmusiccompany.com/tubepre.html

 

Този Presonus е микрофонен предусилвател, не е правен за тази работа. От това което виждам входното съпротивление ми се вижда ниско за работа с пиезоадаптер. Ако можеш да го пробваш (с пиезото!) преди да го вземеш - давай, ако не - недей, аз поне не бих го взел "на сляпо".

 

 

за fracture - Сега видях мнението ти. Станахме двама :(

Редактирано от разбойник
Отговорено

Хммм, аз не разбирам много, ама той си имаше два входа - XLR - микрофонен и 1/4" - китарен и доколкото си спомням, в упътването му пишеше именно за китари. Ама както и да е - явно наистина трябва да се пробва.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.