shadow Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 точно между си и до и между ми и фа има полутон Цитирай
beltar Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 точно между си и до и между ми и фа има полутон отвори си теория на музиката(ПарашкевХаджиев) на страница 13. Цитирай
Guest Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 (Редактирано) Ето какво казва господин П.Хаджиев на въпросната стр. 13: ЦЯЛ ТОН И ПОЛУТОН Полутон е най-малкото разстояние между два тона при съвременния темпериран строй. Темпериран строй или равномерна темперация е музикална система, при която интервалът чиста октава е разделен на 12 еднакви полутона. Създадена е в края на XVII в. от Веркмайстер и Найдхардт. Цял тон е разстояние, равно на два полутона. В клавиатурата на пианото полутонове има между ми-фа и си-до, а така също между всеки бял клавиш и съседния му черен. Тъй като думата "тон" се употребява с две значение : 1) като звук с определена височина и 2) като разстояние, равно на два полутона, препоръчва се когато се говори за "тон разстояние" , да се казва 'цял тон' , "два цели тона" и т.н. вместо "един тон"(?) "два тона" (?) и т.н. Редактирано Май 21, 2008 от _-BlackDragon-_ Цитирай
KingdomX Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 ^ не , че оспорвам това, което цитираш, но аз като погледна клвиатурата на пианото не виждам да има черен клавиш между СИ и ДО и между МИ и ФА Цитирай
Guest Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 (Редактирано) Ако имаше черен клавиш между Си и До, тогава разстоянието между Си и До щеше да бъде цял тон. П.Х. иска да каже - полутон има между Ми/Фа , Си/До и между всеки съседен бял/черен клавиш. Редактирано Май 21, 2008 от _-BlackDragon-_ Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 Пичове - усмирете се малко. Това са еУементарни неща. Който го мързи да помисли върху тях - да се оправя. Цитирай
Valserp Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 Днеска написах много яко парче в До бемол. Цитирай
MrDeath Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 Надявам се да внеса малко разяснение. Стига естествено аз да съм разбрал правилно. Та този, който твърди че м/у си и до или ми и фа има полутон е имал предвид, че разтоянието им е 1полутон, а този който казва, че няма полутон е имал предвид че го няма излишния полутон, демек че са 2 съседни прага и между тях няма никви полутонове. С други думи и 2та са прави, ама нали... щото все пак съмнявам се, че има някой който пише в раздел китара и няма да знае че м/у ми и фа и си и до разстоянието е само полутон а не цял ( изключая автора на темата ) Цитирай
lizardman Отговорено Май 21, 2008 Отговорено Май 21, 2008 Само дето точно между две съседни позиции има интервал един полутон. Нещо бая излагация тая тема. Цитирай
Pandemonium Отговорено Май 22, 2008 Отговорено Май 22, 2008 (Редактирано) ^Дам, прав си и пак не разчиташ написаното. Какво сложно има в това просто да се напише че полутоновете вървят по следния начин (C, C#, D, D#, E, F, F#, G, G#, A, A#, B ) и да се спре с тоновете заяжданици и глупости? Не стига че момчето няма да разбере нищо от написаното по този начин, ми и се заяждате помежду си. Като ви е толкова зор- имате си бутонче ЛС! Ей затова не пиша почти в тоя форум.Чета си архивните теми и от там каквото има за научаване, го ползвам. Последната година ако има 10 стойностни теми в този раздел, черпя бира човека който ги намери! Редактирано Май 22, 2008 от Pandemonium Цитирай
Metanoia Отговорено Май 22, 2008 Отговорено Май 22, 2008 Никой не се сети за термините малка и голяма секунда... Цитирай
shadow Отговорено Май 22, 2008 Отговорено Май 22, 2008 Ако някой ми изсвири полутона между ми и фа ще му дам Нобелова награда А темата е за боклука. Цитирай
kitaratapesho Отговорено Май 22, 2008 Отговорено Май 22, 2008 (Редактирано) ^ Става дума за разстоянието в музикалния звукоред! В западната "добре темперирана" (Бах) система на инструментите, разстоянието между 12те тона на октавата се измерва с полутонове и тонове. Тази мерна единица е относително точна и за момента е универсална. Разстоянието в музикалния звукоред, между тон До и тон Ре е цял тон (или два полутона - от тон До до тон До# и от тон До# до тон Ре). Между тон Ми и тон Фа, както и между Сол Диез и Ла и т.н., то е полутон - тон Фа отстои на полутон нагоре от тон Ми, или казано с интервали - малка секунда. Тоновото измерение дава представа за разстоянието, докато интервалото дава информация за количествоното и качествено съотношение на два тона (което е важно за композиране, изпълнение и т.н.), както и тяхното обръщение (ако са хармонични) или последователност (ако са мелодични) - малка секунда нагоре от тон Ми е тон Фа. Но казано така ние получаваме информация, че интервалът е възходящ, получаваме и малка (качествното) секунда (количествено) определение! Темата е яка, и нека не се изтрива, тъй като явно има какво да се научи от нея! П.П. Колкото и да сте против изучаването на музикалната теория, хванете и прочетете ПОНЕ Теория на музикалните елементи. Ужасно бавно върви работният процес, когато комуникацията е с термини като "шесто прагче, втора струна". Най-малкото, защото пианиста в бандата не е длъжен да знае разположението на тоновете по грифа на китара. едит: Правопис и пунктоация. Редактирано Май 22, 2008 от kitaratapesho Цитирай
KingdomX Отговорено Май 22, 2008 Отговорено Май 22, 2008 ^Правилно обяснено!!! И съм напълно съгласен за пианиста , а й всички други, които не свирят на китара(бас), изкл. барабаните Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.