Jump to content
Българският форум за музиканти

Интонационен проблем


sasog

Recommended Posts

  • Отговори 31
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено (Редактирано)

Ето какво казва господин П.Хаджиев на въпросната стр. 13:

ЦЯЛ ТОН И ПОЛУТОН

 

Полутон е най-малкото разстояние между два тона при съвременния темпериран строй. Темпериран строй или равномерна темперация е музикална система, при която интервалът чиста октава е разделен на 12 еднакви полутона. Създадена е в края на XVII в. от Веркмайстер и Найдхардт.

 

Цял тон е разстояние, равно на два полутона. В клавиатурата на пианото полутонове има между ми-фа и си-до, а така също между всеки бял клавиш и съседния му черен. Тъй като думата "тон" се употребява с две значение : 1) като звук с определена височина и 2) като разстояние, равно на два полутона, препоръчва се когато се говори за "тон разстояние" , да се казва 'цял тон' , "два цели тона" и т.н. вместо "един тон"(?) "два тона" (?) и т.н.

Редактирано от _-BlackDragon-_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ не , че оспорвам това, което цитираш, но аз като погледна клвиатурата на пианото не виждам да има черен клавиш между СИ и ДО и между МИ и ФА

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ако имаше черен клавиш между Си и До, тогава разстоянието между Си и До щеше да бъде цял тон.

 

П.Х. иска да каже - полутон има между Ми/Фа , Си/До и между всеки съседен бял/черен клавиш.

Редактирано от _-BlackDragon-_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове - усмирете се малко. Това са еУементарни неща.

Който го мързи да помисли върху тях - да се оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Надявам се да внеса малко разяснение. Стига естествено аз да съм разбрал правилно. Та този, който твърди че м/у си и до или ми и фа има полутон е имал предвид, че разтоянието им е 1полутон, а този който казва, че няма полутон е имал предвид че го няма излишния полутон, демек че са 2 съседни прага и между тях няма никви полутонове. С други думи и 2та са прави, ама нали... щото все пак съмнявам се, че има някой който пише в раздел китара и няма да знае че м/у ми и фа и си и до разстоянието е само полутон а не цял ( изключая автора на темата :greenangel: )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

^Дам, прав си и пак не разчиташ написаното.

Какво сложно има в това просто да се напише че полутоновете вървят по следния начин (C, C#, D, D#, E, F, F#, G, G#, A, A#, B ) и да се спре с тоновете заяжданици и глупости?

Не стига че момчето няма да разбере нищо от написаното по този начин, ми и се заяждате помежду си. Като ви е толкова зор- имате си бутонче ЛС!

Ей затова не пиша почти в тоя форум.Чета си архивните теми и от там каквото има за научаване, го ползвам. Последната година ако има 10 стойностни теми в този раздел, черпя бира човека който ги намери!

Редактирано от Pandemonium
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

^ Става дума за разстоянието в музикалния звукоред! В западната "добре темперирана" (Бах) система на инструментите, разстоянието между 12те тона на октавата се измерва с полутонове и тонове. Тази мерна единица е относително точна и за момента е универсална. Разстоянието в музикалния звукоред, между тон До и тон Ре е цял тон (или два полутона - от тон До до тон До# и от тон До# до тон Ре). Между тон Ми и тон Фа, както и между Сол Диез и Ла и т.н., то е полутон - тон Фа отстои на полутон нагоре от тон Ми, или казано с интервали - малка секунда. Тоновото измерение дава представа за разстоянието, докато интервалото дава информация за количествоното и качествено съотношение на два тона (което е важно за композиране, изпълнение и т.н.), както и тяхното обръщение (ако са хармонични) или последователност (ако са мелодични) - малка секунда нагоре от тон Ми е тон Фа. Но казано така ние получаваме информация, че интервалът е възходящ, получаваме и малка (качествното) секунда (количествено) определение!

 

Темата е яка, и нека не се изтрива, тъй като явно има какво да се научи от нея!

 

П.П. Колкото и да сте против изучаването на музикалната теория, хванете и прочетете ПОНЕ Теория на музикалните елементи. Ужасно бавно върви работният процес, когато комуникацията е с термини като "шесто прагче, втора струна". Най-малкото, защото пианиста в бандата не е длъжен да знае разположението на тоновете по грифа на китара.

 

едит: Правопис и пунктоация.

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Правилно обяснено!!! И съм напълно съгласен за пианиста , а й всички други, които не свирят на китара(бас), изкл. барабаните :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.