nemo_ Отговорено Април 1, 2007 Отговорено Април 1, 2007 Имам един въпрос...ще цитирам:""Използвай по-малко ларинкса си, гласът идва от топките, гласът на едно момче трябва да идва оттам!!!"(за момчетата се отнясало) това вярно ли е? Цитирай
TheNightRider Отговорено Април 1, 2007 Отговорено Април 1, 2007 Абе и аз имам въпросче.. на мен ми е доста нисък гласа по природа... с некви упражнения ще мога ли да пея и по-високи тонове? :) Цитирай
Flame Отговорено Май 15, 2007 Отговорено Май 15, 2007 Здравейте Нов съм тук, а и като цяло съм нов в музикалното изкуство и съм впечатлен от нивото на този форум. Та... Имам едно запитване: Как успяват вокалисти, например Серж Танкиан (вокала на System of a Down) да запазят гласа си, като се има предвид колко крещене, буквално крещене, има в песните им? Това не е техниката с "фалшивите гласни струни", знам тя какво представлява... Може и да греша разбира се. Това, което въпросният прави, може да бъде чуто в повечето песни на систъмчето Цитирай
CrystallineDry Отговорено Август 15, 2007 Отговорено Август 15, 2007 Това за вокалната техника е много вярно. Също така, Flame, трябва да имаш предвид, че има хора, чиито гласове са по-... податливи на такива алтернативни видове пеене. Няма как да си го изсмучеш от пръстите, ако при теб го няма. Ако се стараеш прекалено много точно за това пеене("дране") може да има обратен ефект старанието. Цитирай
Nevermore Отговорено Септември 11, 2007 Отговорено Септември 11, 2007 Здравейте уважаеми колеги. Прегледах темата. Благодаря за информацията. Имам едно такова питане относно смяна на техники на пеене. Например аз в своята музика твърде често скачам от мелодично пеене в "дране" или пък правя големи интервални преходи. Което ми напряга доста гласеца и леко се притеснявам за него. Вокалният ми диапазон е баритонов. Имали ли сте подобни проблеми и как сте се справяли с тях? 10х предварително. Цитирай
Mandalay Отговорено Септември 11, 2007 Отговорено Септември 11, 2007 Големите интервали и преминаването от нисък във висок регистър и обратно не ми пречат. Но дрането го отказах напълно, защото адски пресипвах от него. И за двете явно е въпрос на вокална техника и на глас. Цитирай
nemo_ Отговорено Ноември 12, 2007 Отговорено Ноември 12, 2007 Ами аз имам един проблем..когато започна да пея някоя песен с инструментала..се бъркам и не мога да хвана мелодията..иначе акапела ми е по-лесно..от колкото с инструментал..не знам как да се справя с този проблем..Някакви съвети ? Благодаря ви предварително!!!! Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 12, 2007 Отговорено Ноември 12, 2007 "Използвай по-малко ларинкса си, гласът идва от топките, гласът на едно момче трябва да идва оттам!!!" Тва е покъртително компетентно да му мислят кастратите като Фаринели, дето не са имали топки, а според мнението в кавичките, значи и глас са нямали! "Топките" са за друго, гласа ти обикновено идва от друго място. Не, не от правото черво... стига порно. Цитирай
Arq Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Ами аз имам един проблем..когато започна да пея някоя песен с инструментала..се бъркам и не мога да хвана мелодията..иначе акапела ми е по-лесно..от колкото с инструментал..не знам как да се справя с този проблем..Някакви съвети ?Благодаря ви предварително!!!! Ами виж, намаляваш инструментала,а преди това научаваш наизуст песента. Много по-удобно е когато имаш ноти, но гледам,че си фенка на Найтуиш и ще е трудно да намерим хих. започни бавно и полека да се нагаждаш на по тих инструментал, проследи влизанията когато слушаш песента с гласа на истинския вокал... Сподели ако се получи Цитирай
nemo_ Отговорено Ноември 17, 2007 Отговорено Ноември 17, 2007 Благодаря за съвета !!! За щастие обаче си намерих нотите на тази песен . В скоро време ще споделя дали се е получило . Благодаря още веднъж !!! Цитирай
Ивелин Отговорено Ноември 17, 2007 Отговорено Ноември 17, 2007 Този младеж пя преди някои дни при нас, в пианобара - и показа завидно вокално майсторство, при полужение, че се е учил основно сам - защото е намерил начин за себе си, който е по-правилен от подходите на много вокални педагози - страшен баритон - и като тембър и като вокални възможнисти !!! Успех на начинаещите с този guide! Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 23, 2007 Автор Отговорено Ноември 23, 2007 Благодаря за четката! Ивелин пък е един прекрасен певец и пианист - може да свири всичко във всички тоналности. Kirk Hammet на пианото, както обичам да се шегувам с него . По-горе имаше въпроси относно това, как определени певци успяват да пеят без да съсипят гласа си. Според мен, най-подходящият въпрос, който трябва да последва този е по колко време пеят тези певци - едно е да имаш концерт веднъж в седмицата за 2 часа, друго е да пееш по 4 часа на ден. Вокалната умора се натрупва, и може лесно да доведе до пресипналост, бърза умора, загуба на ниски и високи тонове, тънко звучене, кръвоилзиви на гласните връзки, и даже много сериозни неща като гласни връзки(възли) и загуба на глас. Понякога това означава край на кариерата на певеца. Това, колко често трябва да се пее, неминуемо влияе на подхода на певеца - дали ще пее много високо, винаги ли ще пее високо, или ще качва веднъж на няколко песни за ефект, или пък ще пее предимно ниско за неговия/нейния глас. Според мен, макар и наистина вокалната техника да помага много за запазването на гласа, има редица примери за оперни певци(а те определено са учили постановка), които са имали проблеми с гласа си. Както знаем оперните певци пеят често, и взимат немалко височини. В популярното пеене, нещата не са много по-розови, понеже обикновено в поп-музиката пеенето варира от шепнене, говорене, и пеене на ниско, през средновисоко пеене, до взимане на височини(понякога цели припеви), и ефекти във височините. В популярната музика, за да можем да пеем изразително, от нежно, до агресивно, и изобщо за да можем да изразим богата гама от настроения и емоции, трябва да боравим с много различни бленди и окраски на гласа си, като шепнене, говорене, пеене с повече дъх в средния регистър когато трябва да се изрази обич, добро отношение, или друга подобна емоция, с отворено гърло, пеене с хрип, пеене със задиране на места, хлипане, понякога и прескачане на фалцети за ефект, убедително пеене с тембрен гръден регистър с диафрагма, по-плитко пеене за определени по-нежни моменти, които не трябва да звучат много гласно, или трябва да звучат леко и напевно, незаангажирано, пеене с фалцети на места, и т.н... трябват и украшения, мелизми, различни типове вибрато, от широко, все едно някой ви друса, до много бързо и фино, като понякога е необходимо да меним скоростта и амплитудата на вибратото, за постигане на естетически ефект, друг път пък трябва да пеем прави тонове, или пък да ги започване прави, и да украсяваме с вибрато края им... При всички тези гимнастики гласа ни трябва да звучи като едно цяло, да не прескача, да можем да си играем с него. Сами разбирате, че с употребата само на един тип дишане и подпиране на тона, един тип тоноизвличане, изобщо със само един тип поставяне на гласа, не е възможно да отговорим на всички горни критерии. Трябва непрекснато да боравим с похвати докато пеем, даже в едно и също изречение от коплета/припева, който пеем в моента. При всички тези условия, понякога е трудно изведнъж, както си пеем ниско и тембрено, да вземем височина, която трябва да звучи по друг начин(задрана, със силна атака и т.н.), просто например близките 5 минути сме пели по един начин, и изведнъж песета налага да скочим нагоре, и да звучим искрящо, подпряно.. може за момента да не можем, просто да сме забравили как се прави това, и да ударим леко гласните връзки в началото, и да поизтощим гласа малко. Просто понякога човек си "забравя" съответната постановка. Затова, този начин на пеене често е по-уморителен от това, да пеем само на висока позиция, високо... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Ноември 25, 2007 Автор Отговорено Ноември 25, 2007 (Редактирано) В горния ред на мисли, е редно да спомена и преподавателите, прикоито съм ходил известно време, понеже Ивелин каза, че съм се учил и се уча предимно сам, което е вярно, но тези хора също са ми дали много неща, без които, предполагам, щях да съм по-зле на този етап: Арон Аронов(много малко съм го посещавал) - преподава много добре на оперна постановка, като обяснява нещата и анатомично, така, че да ги разберете. Румяна Коцева (преподава в НБМУ - в сградата на читалище П.Берон в София) - бих казал, че при нея някои доста важни неща ми станаха ясни, и възнамерявам за в бъдеще пак да я посещавам. Друг нейн плюс е това , че тя самата е много добра певица, и се чувствате по-приятно в компанията на някой, който реално има сериозен опит с пеенето, и може да ви даде много полезни съвети, които не са твърде строги, или прекалено "учебникови", а са взети от нейния опит в популярната музика. Редактирано Ноември 25, 2007 от Evtim Djerekarov Цитирай
vaska Отговорено Ноември 25, 2007 Отговорено Ноември 25, 2007 Явно от целия форум само аз съм оринтирана в коренно различен стил като народното пеене - всички останали са или рокаджии, или поп и джаз изпълнители... Цитирай
brysnaria Отговорено Ноември 25, 2007 Отговорено Ноември 25, 2007 По принцип не пиша по такива теми, ама напоследък гледам има доста нови и млади хора във форума, и тъй като сериозно съм загрижен за здравето им - един съвет: Ако искате да се занимавате с пеене ,правете го с учител. Не вярвайте и на 1 дума от форуми и дори от сайтове. Във форума влизат всякакви хора - едни разбират повече, други други по-малко ,трети си мислят че знаят всичко, и могат да ви заблудят с неверни твърдения, а повечето сайтове се правят само за да смучат пари. Няма да посочвам , обаче видях доста врели-некипели и в тази тема. Недейте сами да преоткривате топлата вода за да не се изгорите. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.