Jump to content
Българският форум за музиканти

Защо капаците на фуса ми се разместват един спрямо друг?


Recommended Posts

Проблема е следния - капаците на фуса ми се разместват по време на свирене един спрямо друг. Това не ме кефи и искам да питам може ли да се оправи. Фус машината ми е Сонор, мисля, че от сериите 400, но не съм сигурен. Благодаря на всеки, който помогне:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами човек, много-много няма оправия. Има вариант да си смениш фусмашината, друг вариант е да си вземеш по-малки и леки капаци, те се разместват по-малко. Зависи колко ти се местят - да се местят малко е нормално и е задължително за добрия саунд, иначе въздуха вътре остава "затворен", затова дори се правят дупчени(вентилирани) капаци. Ако ти се местят яко, много е възможно шиша на фусмашината да ти е крив или да е от нискокачествен метал който се криви - в такъв случай само смяна те оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Сонор нямат нискокачествен метал, хардуер или каквото и да било. Моята фус машина е 400. Ами какво да кажа, виж винта под капаците дет попринцип прави това (накланя ти капаците и те изглеждат "разместени"). Най-добре го махни, за да си сигурен. :) Можеш да видиш и дали самите чинели не са ти криви, хаха.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах такъв проблем преди години - причината беше кофти метал. Резбата на жилото и винта, който държи горния капак се беше износила и ...

:greenball:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да благодаря, че се отзовавате на въпроса ми.

 

Разместването е в порядъка на 4-5 милиметра, плюс това бъзиках много болтчето отдолу, което накланя капаците - все същата работа. А някой ме бъзикаше, да не са ми криви капаците:greenball: - и това не е. Фуса обаче е доста тежичък, направо пружината едвам го поема. Нищо чудно да купувам в скоро време и фус-машина. Но стойчицата си е културна, но най-обикновена. Предполагам при машини като Кобрата подобни луфтове няма?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми бяга горният чинел,и не само че се измества настрани,а и самият му ъгъл спрямо другия така се получава че от лявата страна се затваря по-бързо отколкото от дясната.Иначе причината предполагам:просто самата "тръба" е с по-малък диаметър от вътрешната страна на самата фус машина,и остава място затова-бяга.Дали съм на прав път или не,не знам!Аз не съм многознайко,пък и никой не се е родил научен.Някой ден ще разбера :greenball: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че не трябва да му придаваш огромно значение.Но можеш да видиш дали случайно няма по-голям луфт между горната тръба на фуса на която ляга долния чинел и пръчката-оста която държи горния.Може да стане с някаква втулка която да вмъкнеш.Поне аз така си мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че не трябва да му придаваш огромно значение.Но можеш да видиш дали случайно няма по-голям луфт между горната тръба на фуса на която ляга долния чинел и пръчката-оста която държи горния.Може да стане с някаква втулка която да вмъкнеш.Поне аз така си мисля.

 

Луфта ми изглежда минимален - значи всичко изглежда е в рамките на нормалното. Все пак ще направя опит да намаля луфта до функционалния минимум:offtopic-001:

 

Благодаря за мненията и съветите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ми бяга горният чинел,и не само че се измества настрани,а и самият му ъгъл спрямо другия така се получава че от лявата страна се затваря по-бързо отколкото от дясната.Иначе причината предполагам:просто самата "тръба" е с по-малък диаметър от вътрешната страна на самата фус машина,и остава място затова-бяга.Дали съм на прав път или не,не знам!Аз не съм многознайко,пък и никой не се е родил научен.Някой ден ще разбера :) .

Нормално е да ти се затваря от едната страна по-бързо от колкото от другата ! Дори е желателно да е така , за да се издухва въздоха между чинелите. В други случаи това се постига с долен капак изкривен на вълни или с дупки в долния чинел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

И аз го имам тоя проблем,ама при мен една дума дава представа за причината - АМАТИ :hysterical:

Редактирано от drummer_93
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Ето ви една теория защо се получава така. Може винтчето на машинката (тва, което държия горният капак) да натежава в едната посока. :) Не съм ли умен, а? :hysterical: Но, както makedonetsa казва, ако сте с нормални капаци, тва "разминаване" е хубаво нещо, аз също го намирам за добре, когато водите с полуотворен фус.

Редактирано от Danny47
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.