Jump to content
Българският форум за музиканти

Живее ли Рок енд ролът?


Recommended Posts

Започвам по същество:

 

В нашето училище има около 4 групи в момента.Нашата група сме единствените рокаджии (не метъли) , правещи кавъри на Пърпъл / Рейнбоу / Зепелин и тн. Целта ни е да пишем авторска рок музика.

 

Всичко прекрасно , разбираме се супер , с клавира направо станахме Лорд и Белкмур като засвирим :) (разбира се имаме години работа докато стигнем тези Божества) , всичко върви само имаме проблеми с вокалистите (или липсата на такива ) .

 

Но това са незначителни неща които оправяме , за 3 репетиции вече имаме подготвени Stormbringer , Since you been gone , Highway Star и Kill the king.

 

 

Говорих с китарист на една друга група..Той вика "Заебете тая работа братле...Правете някъв нео метъл и тем подобни,няма къде да го свирите тоя рок енд рол..А дори и да има ще се съберат 200 човека , 10 ще кажат "Абе знаете ли ,че Глория пее еди къде си" и половината ще си тръгнат." .

 

Като се позамисля е прав.

 

Има ли място на българската сцена за рок енд рол?

 

И защо мамка му ,почти никой не оценява тази музика. Защото ако не бяха Робърт Плант , Дейвид Ковърдейл ,Ричи Блемур и тн , няма да изброявам всички , сега нямаше 10 годишните момиченца да слушат Токио хотел и Линкин парк и да казват "е те тава е метъл" ....

 

Та споделяйте мнения , защо средностатистическия българин знае коя е Ивана а не знае кой е Аксел Роуз? И има ли шанс за рок енд рола/хард рока?

Редактирано от Zero Tolerance
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече, натъжаваш ме многу :) с тия размисли!

Мисля, че малко преувеличаваш - на първо време май светогледът ти се простира до някъде около двора на училището ти и си вадиш прибързани заключения от няколко мнения, които не са като твоето - трябва малко повече вяра в истинския рок енд ролл! И по - широк кръг от "заподозрряни" да имаш! :) :)

Второ - аз лично те уверявам, че познавам толкова много изповядващи твойта (нашата) вяра, че никога, ама никога не съм си позволявал да си задавам въпросите, които ти задаваш! И поради тази причина, ще ми простиш, но ще ти призная, че те ми изглеждат малко наивни! Може би всичко е от възрастта! :);):)

Ако имате готов репертоар дай да ви чуем и ще направя всичко възможно, за да ти върна вярата, като видиш как на живо няколко хиляди души скандират имената на хората, които смяташ че са забравени!! :) :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

 

Ще ти дам исторически отговор на твоят въпрос. Знам, че познаването на историята на музиката далеч не се цени в този форум, но всички отговори се крият именно там.

 

Всички изкуства, и по-конкретно музикалното изкуство, са ПРЯКО свързани със социалния, политическия и каквото-още-се-сетиш живот на хората. Точно затова в дадени периоди от историята на човечеството са се появявали различни стилове в музиката, в последствие са изчезвали. Всеки музикален стил носи своите ценности, идеология, послание, стойност, които отговарят на времето си. И когато времето (говоря за астрономически-историческо, а не за метеорологичното) се смени - дадените идеи се оказват неактуални. Това е най-основната причина за загубата на интерес от страна на публиката към даден стил. Такъв е и случаят с рок музиката от 70те години, която ти цитираш. В чисто икономически/бизнес план е самоубийство да се опитваш да предлагаш на хората нещо, което е било актуално преди 40 години и в последствие се е оказало "демоде". Това не значи, че не трябва да се свири тази музика. По-скоро значи, че не можеш да очакваш масовост. Никой стил не е "умрял" напълно, но повечето стилове се превръщат в музика за ценители. В което няма нищо лошо. Рокът, в своята "70тарска" същност се е превърнал в точно това. И е напълно нормално по-модерните стилове да имат по-широка аудитория.

 

И да, абсолютно нормално е всеки да знае Ивана, но не и Аксел Роуз. Причините за това са освен тази от предишния абзац, също и че двамата цитирани изпълнители са звезди от различен тип. За единият полето за изява е Република България, докато другият е бил/е известен в по-широк кръг от западноевропейски държави и САЩ, но никога не е бил постоянна фигура на музикалната сцена в България. Предвид това, както и факторите с масовост на поп-фолк стила в България и слабия интерес към рок музиката (поради описаната по-горе причина) е нормално средностатистическия български гражданин да не знае кой е Аксел Роуз, а да може да цитира поне 3 парчета на Ивана.

 

Поздрави,

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей , Пешо.

 

 

Съгласен съм с нещата които каза. НО , аз не виждам причина когато поднесеш нещо което идва от сърцето ти,да не се хареса на хората.

Мое лично мнение е ,че по-добре ти да диктуваш това което масата ще слуша (като музикант) , не тя да диктува това което ти да свириш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, това, което казваш е напълно нормално, но не и под формата на натрапчиви опити за връщане на интереса към рока от 70те години. Не искам да правя паралел с ежедневието, защото това може да се изполва като начало на безпредметен спор, но все пак - можеш ли да накараш хората да си възвърнат интереса към лек автомобил марка Москвич, модел '75г. ? Не, дори и да поискаш да получиш масовост на тази марка автомобили, трябва да ги пригодиш и адаптираш към сегашните нужди и желания на потребителите. Точно както рок музиката продължава да е актуална, но не и под формата, под която е бил масов хит през 70те години.

 

Поздрави,

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще си позволя да изкажа друга гледна точка, която най -вероятно хич не е за този раздел на форума.... :)

Според мене рокендролът е жив , както и много други стилове, които са били на мода през едно или друго време.

Според мен обаче там където се словосъчетаят думите Музика и Бизнес едното от двете е за сметка на другото и в случая когато бизнесът надделее може да се каже че рок енд ролът(или какъвто там стил) е мъртъв.Сещам се като пример за популярните Линк Ин Парк, които до колкото знам са събрани с конкурс по поръчка и следват предварително изграден модел на поведение, стил , мода и т.н. Точно както са и Спайс Гърлс(Не че нещо, ама...)

Много старо и известно икономическо правило е съотношението, че търсенето е според предлагането, а всеизвестно е какво се търси в БГ и то не е рок, бил той от 60,70,80.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се качественият Rock&Roll винаги се е ценял. Аз лично обаче бих искал да чуя не до болка познати парчета а нещо по-свежо и готино

 

ето и "модерното" разбиране на Rock&Roll според мен

http://de.youtube.com/watch?v=SqW_KeE6ZOs

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се качественият Rock&Roll винаги се е ценял.

И сега само остава да ми кажеш какво е качествен Рок'н'рол.

Това е музика в която се вкарва душа и просто се прави(като всяка друга музика).

А дали е умрял .... Едва ли, щом има кой да пита, значи още е жив, и то с цялото си великолепие(простота и гениалност)

Иначе не се мъчи да си отговаряш, а хвани китарата и свири!!!От теб зависи неговото оцеляване в музикалния "Сървайвър".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Белкмур -Ritchie Blackmore - Ричи Блекмор и Джон Лорд, са станали актуални

когато са били още много млади, първо защото са били надскочили времето си, свирили са виртуозно,

създали са музика, която да плени милиони хора по земята.

Донякъде ще се съглася, че

Всички изкуства, и по-конкретно музикалното изкуство, са ПРЯКО свързани със социалния, политическия и каквото-още-се-сетиш живот на хората. Точно затова в дадени периоди от историята на човечеството са се появявали различни стилове в музиката, в последствие са изчезвали. Всеки музикален стил носи своите ценности, идеология, послание, стойност, които отговарят на времето си. И когато времето (говоря за астрономически-историческо, а не за метеорологичното) се смени - дадените идеи се оказват неактуални. Това е най-основната причина за загубата на интерес от страна на публиката към даден стил. Такъв е и случаят с рок музиката от 70те години, която ти цитираш.

Има, обаче момент, че ако искуството ти е истинско - няма да станеш неактуален като москвич 75-та.

Напротив, виждаме че добрите стари рок банди пълнят стадионите, повече дори и от актуалните днешни звезди. Не само в България. И по света е така (Лед Зепелин - най посещаван концерт за миналата година- Лондон) . Модерното си върви, защото е модерно.

Това, което се е наложило с годините - също. Прост пазарен принцип.

 

Тук в България, като ученическа банда, няма голямо значение, дали ще свирите хард рок

или нео метъл, ако те интересува успехът - горе долу ще еднакъв. Е, по скоро в единият случай ще си хванете гаджета хипарки, в другият - нео метълки.( малко майтап )

Истината е, че по-добре свирете каквото Ви се свири, тъй като така или иначе, шанса да стане Мюзик Айдъли не е голям. Ама ако искате се борете, там за каквото решите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още една гледна точка - хората закърмени с рок'н'рола са вече на една определена възраст , а залите се пълнят от предимно по-млади хора и е нормално , те да не познават в детайли 70-тарската музика,например .

И все пак корените на съвременния рок са точно там и той винаги намира начин да се завърне и да бъде актуален , под една или друга форма .

Примери - цялото гръндж течение от 90-те,Лени Кравиц,БлекКроуз,Оейсис и много много други ,та дори и до днес в попа - Ейми Уайнхаус и т.н.

А ако говорим за БГ , по-добре да замълчим...

Редактирано от johniebgood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Toя дебил се опитва да мине стоя мо'абет от маса време, 'ма нещо не му става работата.

Докато Стив Вай записва с Моторхед има надежда. След това лично ше мина да изнасиля педалите, които не знаят за какво се борят (както и коя е вярната дупка) и кръщават всяко недоразумение - Поп рок, Фолк рок, емо рок, гръндж рок, арт рок и так дале...

 

РНР движи. По ми е неприятен факта или по-скоро тенденцията на младежите, да не се учат да свирят, а да разправят как солата били отживелица и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пич, това за което говориш не е рокенрол!

 

... а отговорът на въпроса ти е :) ДА :):cheers2:

 

Успех :), ма май вече ти е късно, а...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое мнение РНР не е умрял, напротив- даже се завръща макар и под различна форма. Което е естествено, хората са се променили малко или много от 60/70-те до днес. Търсят нещо различно и неклиширано.

Ето, виж тази група -

Те са датчани, които искат да свирят метъл, но открили че всички ги влече Рок'н'Ролл-а, Рокабили и направили нещо средно, което лично по мое мнение си заслужава, а и от опитите ми да пусна тази група на приятели, с различни музикални вкусове, всички са останали очаровани. Макар и да не слушат метъл, макар и да не разбират от Рок'н'Ролл.

Ето това е може би разковничето на въпроса. Трябва просто да се потърси нещо различно, нещо което да привлече хората. Със стари работи, не можеш да направиш нищо, освен да свириш в някой клуб, където ще идват хора на определена възраст, които са израснали с тази музика. Което обаче не означава да започнете да свирите комерс от тип емо, метълкор и т.н. треторазредни (мое мнение) стилове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.