Dark Sun Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 ^духът на създателя на таблатурата винаги ще броди света ни неспокоен.
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Ето една не особено оптимизирана версия(може би с грешки). Обърнете внимание, обаче, как за да се хване последната D7, трябва или да имате невероятно разтегливи пръсти, или да си помагате с нос (или късомензурна китара..хаха) . А този акорд, друг начин за хващане на ел.китара, настроена в ми няма. T III S II K64 D7alt VI S VI2alt K64 D7 T |0-----0-----|8-----5-----|8-----x-----|8---------|5-----4-----|3-----7-----|8-------| |1-----0-----|10----6-----|8-----12----|5---------|6-----4-----|5-----8-----|5-------| |0-----0-----|10----7-----|9-----10----|5---------|5-----5-----|5-----7-----|5-------| |x-----2-----|x-----0-----|x-----12----|7---------|3-----6-----|5-----x-----|x-------| |3-----x-----|8-----x-----|10----11----|x---------|x-----x-----|x-----x-----|x-------| |x-----x-----|x-----x-----|x-----x-----|x---------|x-----x-----|x-----3-----|8-------| Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
7thString Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Аз пак да питам върлите защитници на петолинието- световно признатите музиканти, които хал хабер си нямат от петолиния, и те ли са невежи Ам онези циганските оркестри- дали хората там са нотно грамотни? За мен е все тая дали е петолиние или таблатура- лично ми е по-лесно да работя с таблатури, въпреки, че си изгубих един солиден период от време, за да науча и стандартната нотация. Ем неудобна ми е и толкоз- каквото и да ми говорите, нотацията за китара SUX! Иначе както вече се каза- тва са си просто разписвания- без да имаш усет, ако ще да има изписана цяла страница за всяка нота поотделно, пак няма да го докараш както трябва. Същото важи и за нотите- ако ся някой изкопае една класика разписана и я даде на човек, който НИКОГА не я е чувал, тва, което ще изсвири няма да има много общо с оригинала.
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Колега, темата вече премина в майтап . Мисля, че имаше достатъчно мнения, и стигнахме до някакъв общ консесус. За световноизвестните - да, много добри музиканти са. И да - невежи са. Че има и индивидуални изключения - има, спор няма. Та така - да напомня за таба от по-горе: T III S II K64 D7alt VI S VI2alt K64 D7 T |0-----0-----|8-----5-----|8-----x-----|8---------|5-----4-----|3-----7-----|8-------| |1-----0-----|10----6-----|8-----12----|5---------|6-----4-----|5-----8-----|5-------| |0-----0-----|10----7-----|9-----10----|5---------|5-----5-----|5-----7-----|5-------| |x-----2-----|x-----0-----|x-----12----|7---------|3-----6-----|5-----x-----|x-------| |3-----x-----|8-----x-----|10----11----|x---------|x-----x-----|x-----x-----|x-------| |x-----x-----|x-----x-----|x-----x-----|x---------|x-----x-----|x-----3-----|8-------| По-оптимизиран вариант ще предложите ли? Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
7thString Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Питай Стенли Джордан Не може ли басчето да се качи с една октава Редактирано Февруари 3, 2008 от 7thString
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Ако питаш за D7 - ще се прецака хода на баса, който ще си стои на едно място, и се губи квартовото му движение нагоре към тониката - май си трябва с носле човек да го натисне тоя сол на 6-та...хаха. Редактирано Февруари 3, 2008 от Evtim Djerekarov
7thString Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Еми, Ст.Дж. style- тапинг с двете ръце
Evtim Djerekarov Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Така може. Като се замисля, на акустична китара, бая тапинг ще да бъде .
Alexi Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) здравейте на всички!имам един много важен въпрос на който много искам да намеря отговор наистина от скоро време все си мисля да пусна тема за тозо въпрос"ако не е имало такава",но понеже съм нов във форума не съм засичал до сега! става въпрос за таблатурите чрез които ние сега се учим да свирим !!! как така и кое позволи на табовете да навлезнат толкова на вътре че ние до такава степен вече се вманиачаваме във тях,че имам чувствот че повечето от нас не могат даже и едно парче да свалят по слух ако им се наложи!!! как едновремещните музиканти не са се учили от таблатури и повечето от тях са даже преуспели,а сега всичко е толкова различно! има вече програми за какво ли не като например Гитар про-то пределно ми е ясно че тя адски много улеснява нещата за един аматйор като нас свирещ във банда,но какво би станало ако тя не съществуваше и върнем времето назад със около 30-на години! как биха процедирали повечето от нас и какво би се получило! наскоро преди около можеби месец бях на един концерт на една тукащна банда и единият китарист стана така че скъса струна и се получи наистина много много криво,защото той даже не знаеше какво да прави! на мен ми стана пределно ясно че свиреното от тях е просто едно голямо зубрене,и дори не можеше да импровизира,което беше наи-смаиващото за хората които поне малко знаят за какво става дума! можеби повечето не се усетиха дори,но аз и още няколко образа го видяхме и разбрахме. наистина се получи много грозна гледка от тяхна страна. не е ли по-оравилно да си сваляме парчетата по слух без да използваме никакви шибани таблатури,като научим просто няколко гами,скали и т.н. и като се получи нещо подобно като във случая описан от мен малко по-горе да се знае какво да се прави а не да се седи тъпо и да се чудим какео става! много ще се радвам ако прочета и вашите мнения по въпроса ми браточка замислил ли си се че преди 30 години да каже нотирането е било на мода. а замислял ли си се че нотите са най- точният и прецизен език на музиката? Редактирано Февруари 3, 2008 от Alexi
MasterOfDisaster Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Който си го може ,го може! Имам приятел без музикално образование, нотно негранотен , много гадни постановки на двете раце, дрънкащ за кеф веднъж в седмицата за малко в вкъщи. НО човека вади всичко по слух на минутата ,не му трябват един, два ,пет, десет часа. Сега не свири солата на Малстиин но пък вади почти всичките Меидъни , Металика , Бързоварец без да му мисли много. Чувал съм че с труд се постига ама и еднокракия ходи ,но няма да стане олимпиец. П.П. Молко звучи като оправдание от моя страна и май си е точно такова -Щях да забравя най важното ,табовете сериозно помагат на това да покажеш новата си песен на друг свирец от групата ти(е и една Мп3-ка към тхт-то) Редактирано Февруари 3, 2008 от MasterOfDisaster
Ивелин Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 Понеже Евтим ви е написал подробно нещата, вие пак нечетете и аз ще питам в прав текст: Как един неграмотен музикант ще удари гиг в театър/опера/концерт със симфоничен оркестър?
headless Отговорено Февруари 3, 2008 Автор Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) напълно наясно съм,че табовете наистина адски,адски много помагат,но познавам хора които наистина свирят от доста години и все още исползват таблатури,което ми се вижда не малко а доста странно. според мен човек наистина трябва да използва някакви помагала"може и таблатури",но до определено ниво не е ли така! развиваш се благодарение на тях и до известна степен на слуха си,и после според мен би трябвало да се доверяваш само и само на слуха си и предобитите знания. знам че от табовете наистина се учат доста хватки,пръстовки и т.н. и най-вече много за солата,но представете си те изведнъж изчезват,и какво би станало! няма ли да е по-добре ако за нас те вече не съществуват и сами продължим със китара в ръце,а не със таблатури в ръце и някакви си глупости! нзпълно наясно съм че те наистина както вече казах много улесняват нещата за ваденето на разни парчета,защото няма да губим много време,но не е ли по-добре да си ги вадим по слух! а и ние вечно ли ще вадим на някой парчетата няма ли да правим и своя авторска музика! а що се отнася до участието в някакъв оркестър за там наистина ще трябват,но аз не това имам предвид. мисля че знаете какво искам да кажа. Редактирано Февруари 3, 2008 от headless
Janick_Gers Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 По принцип започнах да свиря с табове. Но от около година и половина започнах да ходя на солфеж и ми стана много интересно. Напоследък ваденето по слух за мен е едно предизвикателство и много ме кефи. Според мен някои хора не вадят по слух, а ползват табове по простата причина, че не са пробвали слуховия метод от чист мързел, а иначе биха могли. Но пък от друга страна има някои Дрийм Тиътърски неща, които ми се струват невъзможни по слух да бъдат извадени Е вярно, че тоя, който е написал таба все пак ги извадил по слух или някакъв друг начин, но аз едва ли бих могъл, поне за сега.
Dark Sun Отговорено Февруари 3, 2008 Отговорено Февруари 3, 2008 (Редактирано) Понеже Евтим ви е написал подробно нещата, вие пак нечетете и аз ще питам в прав текст:Как един неграмотен музикант ще удари гиг в театър/опера/концерт със симфоничен оркестър? А как един непрофесионален спортист ще отиде на олимпийските игри? Всъщност май ти не четеш =) Редактирано Февруари 3, 2008 от Dark Sun
Recommended Posts