Jump to content
Българският форум за музиканти

ТАБЛАТУРИТЕ!


headless

Recommended Posts

  • Отговори 92
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ето една не особено оптимизирана версия(може би с грешки).

Обърнете внимание, обаче, как за да се хване последната D7, трябва или да имате невероятно разтегливи пръсти, или да си помагате с нос ;) (или късомензурна китара..хаха) . А този акорд, друг начин за хващане на ел.китара, настроена в ми няма.

 

T	 III	S	 II	 K64   D7alt  VI		 S	 VI2alt K64   D7	 T

|0-----0-----|8-----5-----|8-----x-----|8---------|5-----4-----|3-----7-----|8-------|
|1-----0-----|10----6-----|8-----12----|5---------|6-----4-----|5-----8-----|5-------|
|0-----0-----|10----7-----|9-----10----|5---------|5-----5-----|5-----7-----|5-------|
|x-----2-----|x-----0-----|x-----12----|7---------|3-----6-----|5-----x-----|x-------|
|3-----x-----|8-----x-----|10----11----|x---------|x-----x-----|x-----x-----|x-------|
|x-----x-----|x-----x-----|x-----x-----|x---------|x-----x-----|x-----3-----|8-------|

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пак да питам върлите защитници на петолинието- световно признатите музиканти, които хал хабер си нямат от петолиния, и те ли са невежи ;) Ам онези циганските оркестри- дали хората там са нотно грамотни?

 

За мен е все тая дали е петолиние или таблатура- лично ми е по-лесно да работя с таблатури, въпреки, че си изгубих един солиден период от време, за да науча и стандартната нотация. Ем неудобна ми е и толкоз- каквото и да ми говорите, нотацията за китара SUX!

 

Иначе както вече се каза- тва са си просто разписвания- без да имаш усет, ако ще да има изписана цяла страница за всяка нота поотделно, пак няма да го докараш както трябва. Същото важи и за нотите- ако ся някой изкопае една класика разписана и я даде на човек, който НИКОГА не я е чувал, тва, което ще изсвири няма да има много общо с оригинала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, темата вече премина в майтап ;) .

Мисля, че имаше достатъчно мнения, и стигнахме до някакъв общ консесус.

За световноизвестните - да, много добри музиканти са. И да - невежи са.

Че има и индивидуални изключения - има, спор няма.

 

Та така - да напомня за таба от по-горе:

T	 III	S	 II	 K64   D7alt  VI		 S	 VI2alt K64   D7	 T

|0-----0-----|8-----5-----|8-----x-----|8---------|5-----4-----|3-----7-----|8-------|
|1-----0-----|10----6-----|8-----12----|5---------|6-----4-----|5-----8-----|5-------|
|0-----0-----|10----7-----|9-----10----|5---------|5-----5-----|5-----7-----|5-------|
|x-----2-----|x-----0-----|x-----12----|7---------|3-----6-----|5-----x-----|x-------|
|3-----x-----|8-----x-----|10----11----|x---------|x-----x-----|x-----x-----|x-------|
|x-----x-----|x-----x-----|x-----x-----|x---------|x-----x-----|x-----3-----|8-------|

 

По-оптимизиран вариант ще предложите ли?

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Питай Стенли Джордан :) Не може ли басчето да се качи с една октава ;)

Редактирано от 7thString
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако питаш за D7 - ще се прецака хода на баса, който ще си стои на едно място, и се губи квартовото му движение нагоре към тониката - май си трябва с носле човек да го натисне тоя сол на 6-та...хаха.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте на всички!

имам един много важен въпрос на който много искам да намеря отговор наистина :rockon:

от скоро време все си мисля да пусна тема за тозо въпрос"ако не е имало такава",но понеже съм нов във форума не съм засичал до сега!

става въпрос за таблатурите чрез които ние сега се учим да свирим !!!

как така и кое позволи на табовете да навлезнат толкова на вътре че ние до такава степен вече се вманиачаваме във тях,че имам чувствот че повечето от нас не могат даже и едно парче да свалят по слух ако им се наложи!!! :ok:

как едновремещните музиканти не са се учили от таблатури и повечето от тях са даже преуспели,а сега всичко е толкова различно!

има вече програми за какво ли не като например Гитар про-то -_-

пределно ми е ясно че тя адски много улеснява нещата за един аматйор като нас свирещ във банда,но какво би станало ако тя не съществуваше и върнем времето назад със около 30-на години!

как биха процедирали повечето от нас и какво би се получило!

 

наскоро преди около можеби месец бях на един концерт на една тукащна банда и единият китарист стана така че скъса струна и се получи наистина много много криво,защото той даже не знаеше какво да прави!

на мен ми стана пределно ясно че свиреното от тях е просто едно голямо зубрене,и дори не можеше да импровизира,което беше наи-смаиващото за хората които поне малко знаят за какво става дума!

можеби повечето не се усетиха дори,но аз и още няколко образа го видяхме и разбрахме.

наистина се получи много грозна гледка от тяхна страна.

 

не е ли по-оравилно да си сваляме парчетата по слух без да използваме никакви шибани таблатури,като научим просто няколко гами,скали и т.н.

и като се получи нещо подобно като във случая описан от мен малко по-горе да се знае какво да се прави а не да се седи тъпо и да се чудим какео става!

 

много ще се радвам ако прочета и вашите мнения по въпроса :):slap:

 

ми браточка замислил ли си се че преди 30 години да каже нотирането е било на мода. а замислял ли си се че нотите са най- точният и прецизен език на музиката? :yes:

Редактирано от Alexi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Който си го може ,го може!

Имам приятел без музикално образование, нотно негранотен , много гадни постановки на двете раце, дрънкащ за кеф веднъж в седмицата за малко в вкъщи. НО човека вади всичко по слух на минутата ,не му трябват един, два ,пет, десет часа. Сега не свири солата на Малстиин но пък вади почти всичките Меидъни , Металика , Бързоварец без да му мисли много.

Чувал съм че с труд се постига ама и еднокракия ходи ,но няма да стане олимпиец.

 

 

П.П. Молко звучи като оправдание от моя страна и май си е точно такова

-Щях да забравя най важното ,табовете сериозно помагат на това да покажеш новата си песен на друг свирец от групата ти(е и една Мп3-ка към тхт-то)

Редактирано от MasterOfDisaster
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже Евтим ви е написал подробно нещата, вие пак нечетете и аз ще питам в прав текст:

Как един неграмотен музикант ще удари гиг в театър/опера/концерт със симфоничен оркестър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

напълно наясно съм,че табовете наистина адски,адски много помагат,но познавам хора които наистина свирят от доста години и все още исползват таблатури,което ми се вижда не малко а доста странно.

според мен човек наистина трябва да използва някакви помагала"може и таблатури",но до определено ниво не е ли така! :slap:

развиваш се благодарение на тях и до известна степен на слуха си,и после според мен би трябвало да се доверяваш само и само на слуха си и предобитите знания.

знам че от табовете наистина се учат доста хватки,пръстовки и т.н. и най-вече много за солата,но представете си те изведнъж изчезват,и какво би станало!

няма ли да е по-добре ако за нас те вече не съществуват и сами продължим със китара в ръце,а не със таблатури в ръце и някакви си глупости!

нзпълно наясно съм че те наистина както вече казах много улесняват нещата за ваденето на разни парчета,защото няма да губим много време,но не е ли по-добре да си ги вадим по слух!

а и ние вечно ли ще вадим на някой парчетата :rockon:

няма ли да правим и своя авторска музика!

а що се отнася до участието в някакъв оркестър за там наистина ще трябват,но аз не това имам предвид.

мисля че знаете какво искам да кажа.

Редактирано от headless
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип започнах да свиря с табове. Но от около година и половина започнах да ходя на солфеж и ми стана много интересно. Напоследък ваденето по слух за мен е едно предизвикателство и много ме кефи. Според мен някои хора не вадят по слух, а ползват табове по простата причина, че не са пробвали слуховия метод от чист мързел, а иначе биха могли. Но пък от друга страна има някои Дрийм Тиътърски неща, които ми се струват невъзможни по слух да бъдат извадени :slap: Е вярно, че тоя, който е написал таба все пак ги извадил по слух или някакъв друг начин, но аз едва ли бих могъл, поне за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже Евтим ви е написал подробно нещата, вие пак нечетете и аз ще питам в прав текст:

Как един неграмотен музикант ще удари гиг в театър/опера/концерт със симфоничен оркестър?

 

А как един непрофесионален спортист ще отиде на олимпийските игри? :punk_guitar: Всъщност май ти не четеш =)

Редактирано от Dark Sun
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.