...denied Публикувано Януари 29, 2008 Публикувано Януари 29, 2008 (Редактирано) Здравейте, преди няколко дена говорих с един мой приятел и той каза, че по негово мнение тялото на една електрическа китара е по добре да е от различни части(дървета), а не от едно цяла... което ме озадачи, но не го попитах защо мисли така( ). За това сега задавам въпроса на вас:"По-добре да е от една цяла част тялото или от няколко?". Съжелявам ако ви се струва глупав въпроса но ми е интересно какво мислите. Благодаря предварително P.S. Заглавието на темата е сгрешено Sory Rock On!!! Редактирано Януари 29, 2008 от ...denied Цитирай
Manolev Отговорено Януари 29, 2008 Отговорено Януари 29, 2008 Концепцията на въпроса ти е фундаментална. Значението на дървото в една електрическа китара е да бъде качествено, добре пазено и още 20038364 фактора, които не са за пренебрегване. Всичко е на принципа "кво ме зарибява". Мен примерно може да ме кефят масивни махагонови китари, друг може да се кефи на ясен със някакъв топ обаче на китарата. Звука е качествен, ако дървото е качествено, независимо каква форма има, колко е криво, и колко дупки има. За съжеление това е най-важното в една китара. Но някой упорито казват контра, като си слагат готина електроника на шибано дърво. Факт... Цитирай
Traktorist Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Зависи си от китартаа. Моята примерно е от махагон,а отгоре е с клен за свежест, тъй като махагона придава много бас и плътност. Ако дървото е качествено наистина няма значение какво е . трябва да се избира според собствения вкус Цитирай
Azwraith Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Ами аз мисля че дървото което е използвано за китарата е от голямо знечение за звука. Цитирай
EAmechaniX Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 Много интересен въпрос и бих се радвал да чуя мнения по него! Цитирай
SHARO Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 (Редактирано) откакто съм член на форума (от 2 години ) съм се срещал многократно с теми клонинги на тази дори си спомням че Evtim Djerekarov беше писал много подробно в една от тях За тяло: Махагон - по-дървесно звучене, по-мека атака, със добре изразени ниски честоти. Явор/Клен - много бистър, остър и ясен тон, с бърза атака. Липа - по-средночестотен тон, малко по-мек от явора. Други дървета - в някаква степен подобия на горните. Топола - под въпрос, поне за мен.. Бук - става, ама кофти, а и трудно се обработва. За гриф - не става хич. Бреза, чам, талашит, пресован картон за ел китара - аре у лево...по-хубаво без, айде нема нужда. За гриф: Клен/Явор - класика в жанра, твърдо дърво, добър състейн, малко извиване, добра атака. Махагон - по-мек звук(ала Лес-пол), не чак толкова тънки грифове, по-лесно измята, доста чуплив. Орех - понякога се използва - здрав е, но не е чак толкова използван. Редактирано Януари 30, 2008 от SHARO Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 http://www.warmoth.com/guitar/options/options_bodywoods.cfm Цитирай
Hellrider Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 (Редактирано) Емиии по-нагоре доста подробно са изброени характеристиките. В интерес на истината няма значение точно колко различни вида дървета са използвани поради простата причина, че звука зависи главно от дървото което се намира под магарето и адаптерите (не съм чувал за китара с различни видове дървесина под магарето и адаптерите поотделно...). Останалата част не мисля че е толкова важна за звука. Имаше например една...хмм не съм сиг но мисля че беше някакъв Gretch която беше брутално осакатена китарката...на практика се състоеше от дъска за хляб (мисля че махагон, доста плътен звук) с прикачен гриф (set-neck) и два хъмб-а. Е, пробвахме я и да ви кажа за цената си и смешния си вид имаше НЕВЕРОЯТЕН звук, чист и изключително приятен с доста бас и в известна степен леко притъпени високи с изключителен състейн...тааа мислата ми беше, че ролята на тялото ест е мн голяма за звука, ама оно кат си нема добра електроника звук свестен няма да извади... Редактирано Януари 30, 2008 от Hellrider Цитирай
Hillbilly Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 че звука зависи главно от дървото което се намира под магарето и адаптеритезвука е комплексен,сглобата е с огромно значение,грифа също и мн. други.Гибсъна като има мейпъл топ под магарето и адаптерите като кленова китара ли звучи? Цитирай
vhcs Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 тялото на една електрическа китара е по добре да е от различни части(дървета), а не от едно цяла Сигурно е имал предвид Neckthru !??!?! Цитирай
Overdrive Отговорено Януари 30, 2008 Отговорено Януари 30, 2008 хм китара от едно цяло парче дърво тялото и грифа не съм виждал, което не значи че някой маниак не си е правил де, но масово производство такива няма Цитирай
EAmechaniX Отговорено Януари 31, 2008 Отговорено Януари 31, 2008 (Редактирано) Ако ми позволите ,искам да задам въпроса в малко по- друг аспект. ПО-добре ли е тялото да бъде от едно цяло парче или от няколко ,независимо ,че се използват различни дървета за едно такова?ЗАЩО? Редактирано Януари 31, 2008 от EAmechaniX Цитирай
Flanker Отговорено Януари 31, 2008 Отговорено Януари 31, 2008 На по-качествените китари обикновено грифа е от по примерно 3 части (за тялото не знам).Мисля че при тоя вид "сандвич" се намалява ефекта върху дървото от промени в температурата и е по-здраво.Но принципно и аз нямам никва идея кое е по-добре,ще се радвам да разбера Цитирай
...denied Отговорено Януари 31, 2008 Автор Отговорено Януари 31, 2008 Ovedrive, sory че не поясних, но имах предвид само тялото да е от едно цяло дърво. Цитирай
sa6tiat Отговорено Януари 31, 2008 Отговорено Януари 31, 2008 Бях свидетел на експеримент. В този експеримент виден форумен член /няма да му казвам името, той, ако иска, ще се включи/ извади няколко китари, като например Лес Пол Къстъм, Фендър от преди 197 и някоя година и други разни марки, дето не съм ги чувал, но отвяват ушна кал. Всичките китари бяха с един вид адаптери. И трябва да споделя, че всичките си имаха някакъв специфичен тон, тембър, ако щете, характер, а бяха пускани през един и същи чейн. А чейнът беше повече от впечатляващ, вЕрвайте. Което би трябвало да значи, че дървото, не само задкитарното, а и самото китарно има доста по-голяма роля от очакваното. Аз толкоз лета се мъча да извадя от любимата ми Орфелия Зеброва някакъв звук, но то талаша кво да извадиш... Трески. Толкоз по заглавието на темата. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.