Shai Hulud Отговорено Юни 16, 2005 Отговорено Юни 16, 2005 А защо изключваш вероятността да го е записал в студио? Цитирай
Maxim Отговорено Юни 16, 2005 Отговорено Юни 16, 2005 Всичко е възможно.И в БГ има добри "СЛАП" басисти.Това парче наистина е горе-долу добро.Е,не е М.Милър,но ми хареса. Цитирай
Maxim Отговорено Юни 16, 2005 Отговорено Юни 16, 2005 да,човече,интересно е да се разбере-техниката му е добра.Може да се обмени опит,макар,че стиловете ни доста се различават. Цитирай
Fortissimo Отговорено Юни 16, 2005 Отговорено Юни 16, 2005 вярно е че за СЛАП всеки си изгражда негов си стил,колкото е еднакви да изглеждат нещата като звук и постановка. Цитирай
разбойник Отговорено Юни 22, 2005 Отговорено Юни 22, 2005 Ето една препратка към видео материали за слап - http://www.gazzbass.com/Features/bass_videos_noframe.htm Повечето рифове/мотиви/парчета са на Марк Кинг и Стенли Кларк. Има какво да се види!! Цитирай
MDFk Отговорено Юни 28, 2005 Автор Отговорено Юни 28, 2005 (Редактирано) Ето една препратка към видео материали за слап - http://www.gazzbass.com/Features/bass_videos_noframe.htm Повечето рифове/мотиви/парчета са на Марк Кинг и Стенли Кларк. Има какво да се види!! Определено има! Само че, драги колеги, никой не каза дали има някакви особености около свиренето на слап със по-малко разстояние м/у струните, дали се е сблъсквал, дали практикува така в момента(или преди), и дали има разлика от нормалния слап - т.е. дали и звука е различен или само проблема със свикването на "тесните" струни е налице... Едит: и как се правят "мъртви" ноти офф: прекалявам с въпросите май Редактирано Юни 28, 2005 от MDFk Цитирай
assoass Отговорено Юни 28, 2005 Отговорено Юни 28, 2005 Ето една препратка към видео материали за слап - http://www.gazzbass.com/Features/bass_videos_noframe.htm Повечето рифове/мотиви/парчета са на Марк Кинг и Стенли Кларк. Има какво да се види!! Определено има! Само че, драги колеги, никой не каза дали има някакви особености около свиренето на слап със по-малко разстояние м/у струните, дали се е сблъсквал, дали практикува така в момента(или преди), и дали има разлика от нормалния слап - т.е. дали и звука е различен или само проблема със свикването на "тесните" струни е налице... Едит: и как се правят "мъртви" ноти офф: прекалявам с въпросите май Искренчо, не мисля, че прекаляваш, нали сме тук да питаме и отговаряме Ми на "мъртви" ноти са си 4исто и просто заглушаване на струната. Доста използван похват при слапинга и доста гъзарско звучащ! А относно ширината между струните - аз лично предпочитам по-широкичкото ( тип YAMAHA един вид така да се каже ). А и честно казано - не мисля, че звука ще е различен от това на какво разтояние са струните една от друга... Цитирай
Fortissimo Отговорено Юни 28, 2005 Отговорено Юни 28, 2005 правят се мъртви ноти ,какъв е проблема. Просто трябва да се усети Цитирай
разбойник Отговорено Юни 28, 2005 Отговорено Юни 28, 2005 Няма разлика в звука при по-тесни струни. Мъртви ноти можеш да правиш с лява или дясна ръка. С дясна: 1. с палец (слап), заглушаваш струните с лявата ръка 2. с показалец/среден/безименен (pop), отново заглушаваш с лявата ръка. Можеш да пробваш и да редуваш два/три пръста на една или повече струни. С лява: извличаш звука с удар на пръстите в/у струните. Удряй с първата фаланга на пръстите. Тренирай комбинации от гореизброените техники в бавно темпо с метроном. Забързвай бавно Пробвай различни ритми и пулсации. Виж http://www.forevernow.com/ Там ще намериш ноти и табулатури (май?) на неща на Марк Кинг т.е. някои от тях ги има свирени в линка който дадох по-горе. След като свикнеш на глухите удари и пр. хвани някой пасаж и го копай докато стане. В момента се ползват и доста други техники при свирене на фънк, но това ще ти даде добра основа. The only thing that I slap is my children and the only thing that I pop is popcorn, беше казал някой, та и аз не съм некъф "слапър", ама гледам да помагам . . . . Цитирай
Maxim Отговорено Юни 28, 2005 Отговорено Юни 28, 2005 Мисля,че "Мъртвите струни" се ползват повече от европейските слапери-предимно "Бритиш фънк".Щатската школа и особено черните басисти предпочитат живия и искрящ звук,използват "мъртви струни" по-рядко.Това се наблюдава и в по-новите неща на Марк Кинг,който така или иначе май наистина е крал на слаперите.Всичко това е мое мнение,разбира се. Цитирай
ecmjazz Отговорено Юни 28, 2005 Отговорено Юни 28, 2005 Може и да си прав, но има и изключения - пример - Маркъс Милър.. Цитирай
Maxim Отговорено Юни 28, 2005 Отговорено Юни 28, 2005 Един от любимите ми басисти.За мен е пример за изработен тон-все пак свири основно с Фендер.не използва много заглушени тонове-по-скоро стилът му е като шпага. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.