Jump to content
Българският форум за музиканти

Тонрежисура в нов български


Recommended Posts

в какво то4но се сьстои изпита?знам 4е едната 4аст е свьрзана с определяне на музикалната култура,знаете ли у4ебник , по които мога да се подготвя за тази 4аст?колко време трябва да се подготвя6 за изпита по солфеж(6 месеца достать4ни ли 6те са)?6то се отнася до 4астта с инструмент ,свиря на китара от 3 години мисля 4е би трябвало да се справя,но има ли по специални изисквания за 2те произведения ,които трябва да изпьлни6?колко 4овека приемат?като цяло изпита труден ли е или не приемат 4ак толкова трудно?освен това знам 4е за обикновените специалности,които са без спвциален изпит ,има опция да у4и6 там дори и да не са те приели и ако пьрвата година изкара6 успех над 4.50 продьлжава6 обу4ението си.да ли има такава вьзмовност и за музикалните специалности? много се надявам 4е някои може да ми помогне сравнително сроро за да може да се захващам и поне да пробвам през юли :thumbs_up::) мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прегледах темите с подобна тема,но не можах да си отговоря на вьпросите.Ако има студенти от НБУ,много моля да ми кажат наи-общо ,за да мога да запо4на да с подготвям максимално скоро.и наи-в

е4е знаете ли някой у4ебник по теория на музиката,подходящ за изпита я НБУ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

прегледах темите с подобна тема,но не можах да си отговоря на вьпросите.Ако има студенти от НБУ,много моля да ми кажат наи-общо ,за да мога да запо4на да с подготвям максимално скоро.и наи-в

е4е знаете ли някой у4ебник по теория на музиката,подходящ за изпита я НБУ.

 

Здравей,

Не искам да те разочаровам, но ще ти споделя мнения от „обучението” по тонарежисура в НБУ.

Тъй като се интересувам любителски от този занаят, реших да науча нещо повече. Относно изпит, не съм карал нищо не мога да ти кажа. Мен ме приеха по друга графа, признават ми години в ДМА.

Значи 2005 аз се намърдах в университета. Всичко започна много ентусиазирано, и аз бях много доволен. Обаче каква беше изненадата ми, когато не се минаха два три урока и видях, че всичко е типичен български бит пазар. Повечето хора бяха влезли само заради дипломата и не се интересуваха дали разбират в действителност от тази професия, а друга част от тях знаеха много, защото вече имаха частни студии и работеха – дипломата им трябваше за легализация. Тъй че аз се оказах единствен човек който не знае и иска да научи нещо. И понеже се плаща скъпо аз бях много взискателен към моите учители. Не пропусках урок и курс.

Курсът по монтаж е индивидуален. Веднъж учителката не дойде и аз я чаках 1 час. На другият път питам: „Кога ще може да си вземем часът” тя ми отвръща много ядосано: ама вие какво, мислите, че ви лъжем нещо ли.

След това в час при Ивайло Янев започнах да изисквам „прекалено много да ми обяснява” и той се оправдаваше все с това: Миксирането е изкуство. Аз питам: да но какво се изисква от нас да направим, каква е нашата цел – при което той започваше да ми държи лекция по морал, колко е труден живота в България и как съм можел да го занимавам с тези неща.

Другото е, че не съм го видял без водка в час. Даже си предлага на студентите да си пийнат. Всички се мазнят и въпреки, че нищо не ги учат те търпят, което приех като типична чалгаджийска работа. Никой не ме подкрепи. Също така пак един от груповите часове беше пропуснат и аз повдигнах въпросът кога ще го вземем и реакцията беше повече от ужасна. Лекция по морал и изтъкване на моето несъвършенство и неговата лирична и престрадала личност. Това трае 1/3 от учебното време, през другото време той ни каже нещо, по точно смота и ни накара да чешаме фейдърите на миксера, а той нещо си чете и гледа или си говори с някой и по някое време се обади. Демек, ако изискаш да те учи, той ще ти губи времето. Ако не изискаш, ще ти го губи по закон.

Прави си заключението.

Обаче трябва да кажа, че имаше един човек, с който идеално се разбирахме. Това е Делян Тимнев. Всичко, което съм научил, той ми го каза. Прие ме като ученик и ме учеше. Само заради него търпях всичките глупости. Добър, разбран и нормален човек. Заради него, може да търпиш всичко друго. Ако той си иде, там няма смисъл да се учи!

Това е от мен!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Познавам го като Деян Тимнев. Наистина сериозен музикант, сериозен тонрежисьор и свестен човек. Просто е от старата школа... Тези дето са закърмени със суинг, и носят музиката в себе си. Ако някой не знае, беше тонрежисьор на първите плочи на ФСБ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен.

Искам да кажа на момчето че няма ама абсолиютно никакъв смисъл да учи тонрежисура в НБУ!!!

А относно Деян Тимнев мога да кажа че когато съм присъствал в негови лекции той или се изтъква колко голям музикант е или колко велик тонрежисйор (което може би наистина е вярно но по този начин немога да го разбера) и не говори нищо свурзано с тонрежисурата, освен "както в медицината така и в тонрежисурата има мед. сестри, фелшери и лекари" и в това се състоят неговите лекции в празни приказки. Да ме извинява но за това няма да си давам парите, единственния човек от когото може се научи нещо е Алекси Кусев наистина е възрастен вече човека но това което го преподава наистина го разбира и обеснява достъпно.

 

Моя съвет е учи нещо друго, в нбу няма смисъл а за консервата изпита е доста сериозен и няма да имаш време да се подготвиш.

 

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм учил тонрежисура там. Четири загубени години 2000-2004. Извинявам се ама там са пълни некадърници всичко е само общи приказки. От един курс към фнпп по тонрежисура може да научиш повече от колкото за 4 години там. Ако почна да разказвам случки и точни впечатления няма да ми стигнат няколко страници. Айде че почнах да се ядосвам като се сетих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте и от мен.

Искам да кажа на момчето че няма ама абсолиютно никакъв смисъл да учи тонрежисура в НБУ!!!

А относно Деян Тимнев мога да кажа че когато съм присъствал в негови лекции той или се изтъква колко голям музикант е или колко велик тонрежисйор (което може би наистина е вярно но по този начин немога да го разбера) и не говори нищо свурзано с тонрежисурата, освен "както в медицината така и в тонрежисурата има мед. сестри, фелшери и лекари" и в това се състоят неговите лекции в празни приказки. Да ме извинява но за това няма да си давам парите, единственния човек от когото може се научи нещо е Алекси Кусев наистина е възрастен вече човека но това което го преподава наистина го разбира и обеснява достъпно.

 

Моя съвет е учи нещо друго, в нбу няма смисъл а за консервата изпита е доста сериозен и няма да имаш време да се подготвиш.

 

Поздрави

 

Здравей,

Разбирам те напълно. Той все пак е от старото поколение. Изтъква се заради възпитанието, което тогавашната конституция е налагала. Преди всичко е разбран човек. Неговите опитности са в аналоговата апаратура, живите инструменти. Именно в това отношение мен ми беше полезен опита му. Чудно е, че класическата музика изобщо не се разглежда. Аз влязох с идеята да се уча как да записвам живи инструменти, пък Янев ме учи на неща, които за нищо не ми трябват. Само Тимнев ми е давал практически съвети. Как се записва китара – слагаш и жака и ефектите. Но хайде опитай да запишеш една цигулка, едно чело, една класическа китара? Микрофона може да го слагаш където искаш, но ако в залата температурата, влажността на въздуха, не са подходящи, инструментът ще звучи неприятно. Може после да го кастриш с еквалайзер и да му правиш куп ефекти, но щом чуя такъв запис, чувам една смотана работа. Една изкуствена история. Как се записва орган и чело, някой учил ли ние? Как да запишем например един старинен ансамбъл? Учат ни на простотии, а после ни критикуват, че сме чалгари.

Що се отнася до цифровите технологии, той сам ми е казвал: От компютри и сегашните цифрови неща, не разбирам. Често го питах за много неща, на които въпроси никой не щеше да ми отговори, но той ми обръщаше внимание, виждаше, че искам да уча. Желаеше да ми покаже нещо, да ми предаде. Обяснявал ми е практически съвети за записи, които ми се е налагало да правя.

Сега нещата много се промениха и той не е в крак с технологията, но като основа, на която да стъпиш има какво. Че се изтъква и че разтяга локуми понякога, ще го преглътна защото има малка полза. Пък и аз се хванах като удавник за сламка за него, може би това, малко или много, ме прави афектиран.

 

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна тема ,която специално на мене ми обясни много неща или по точно защо е толкова трудно да се постигне качествен звукозапис у нас

Много сте искрени ,за което мога само да ви похваля !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А някой да има идея какво представлява курса, който е пуснат като рекламка днес на ПроДиза, и има ли смисъл в него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна тема ,която специално на мене ми обясни много неща или по точно защо е толкова трудно да се постигне качествен звукозапис у нас

Много сте искрени ,за което мога само да ви похваля !

Не мисля, че само описаните проблеми имат влияние върху това.

С 20 кинта на час не можеш да очакваш оборудването да е върха на сладоледа, а за съжаление това има значение.

Предварително се съгласявам с мнението, че вероятно има и места, където не е 20 кинта час/оборудването вероятно е ОК само че нямат знание хората.

 

Предварително не съм съгласен, че същите тези места трябва да могат да изкарат продукция като , защото тези плащат по 3000-5000$ мин. на песен само на тон инженера (говорим за имена като Chris Lord Alge, Tchad Blake, Charles Dye, etc), за студията - наема на ден и за мастеринг инженерите сумите са подобни.

Редактирано от synchu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съшинското обучение по тонржисура почва от третата година,

Деян Тимнев преподава, да.

 

Иначе си учиш български, солфеж, инструмент, история на музиката пееш си в хорче и т.н.

Ако само ходиш на лекции, много няма да научиш, трябва да копаеш сам много, по възможност да седиш предимно там, да разпитваш даскалите, и да ползваш библиотеката.

 

Но бърклий не е.

 

А и, ако си говорим честно - къде в БГ се извършва сериозно звукозапис, колко сериозни записи се правят, могат ли да те научат на нещата само не теория, и от това автоматично да станеш добър на практика?

 

Тук всеки си знае, и помощ не му трябва, пък било то и от тонрежисьор. В БГ сме!

Само с яко бутане, работа, и познанства можеш да станеш някой, иначе си седиш дома....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Че Ивайло Янев е тупан -- тупан е! Че се е взел на сериозно - така е. Че няма сериозна продукция зад гърба си от 10 години и се прехранва предимно като търгува с китайски миксери и микрофони и това е истина. Че в България няма кой да те научи на този занаят и това е истина защото всичките ни "Именити" тонрежисьори толкова много си вярват че знаят всичко, че не си дават смека колко много незнаят, но пък за сметка на това са звезди да му се невиди. Дума не можеш да обелиш с тях! Единствено Тошо Лечев ми е обяснявал и ме е учил като истински учител. Има обаче и още нещо момчета. Този занаят изисква ушета не само желание. Ако нямаш "уши" и Алън Парсънс да ти преподава е все тая. Извода е - учете сами! Слушайте, чоплете и не искайте на всяка цена някой български титан да ви научи. И на финала - тонрежисьор на компютър не се става. Всеки трябва да мине първо през аналоговата мелачка.

 

:thumbdown::cheers2:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Привет на Всички!

съвсем на скоро и случайно попаднах на този форум. завършил съм тр в НБУ (семестриално) и работя там от 2 години...*някои сигурно ме познават ;) *

 

отговарям на fifkata - (понеже май никой не отговори конкретно, а само стресирате пича)

на въпроса за изпита:

изпита за музикална култура се състои, освен от теоритичен материал по музика, за който можеш да ползваш "елементарна теория на музиката" и да взимаш уроци по солфеж (въпросите свързани със солфежа са 3 или 4, което е сравнително малка част от всички въпроси) има и въпроси които не можеш да ги прочетеш в някакъв конкретен учебник. те наистина са от обща музикална култура, пример:

1.звучащия инструмент е следния а)дудук б)кавал в)гайда итн и ти пускат на уредбата някакъв откъс музичка.

2. избройте петима известни български оперни певци/певици или композитори или музиканти изобщо whatever

3. в какъв размер е следният откъс

ако кандидатстваш само тонрежисура, няма да ти искат да свириш на нищо - ще пишеш мотивационно есе и ще се явяваш на интервю, изпитващия ще е въздесъщия и страшен Ивайло Янев или по-малко вероятно неговия светъл колега Георги хлебаров, за който също вече стана дума.

 

такъв бе изпита за тонрежисьори последните 3години, за съжаление и тази ще е така, ако някои не реши че е време да започнат да влизат по-подготвени студенти и не вдигнат изискванията (съмнявам се). честно казано, не би трябвало да имаш проблем с приема стига да изкараш силен ТОП и приличен тест за муз култура.

 

колкото за университета и програмата по музика и конкретно тонрежисурата, кво да кажа, не се различава от всичко останало в България, но това е най-доброто място където можеш да учиш тази специалноств на този етап. лошото е че трябва много да си сериозен и да се буташ яко за знания и практика за да получиш удовлетворителен резултат, иначе просто ще си платиш за диплома.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.