Jump to content
Българският форум за музиканти

А след скуайр-а какво следва?


aiwa

Recommended Posts

ако е от липа , мисля че няма да зжучи метал от него , а и тези адаптери .......... ако си ъпгреиднеш скуаиера ще имаш хубави адаптери със сигурност а изхарчваики 550 лева ..... получаваш некъв wili :) , но пък от друга страна VINTAGE си заслужава !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз малко в духа на Overdrive -

 

Вие не разбрахте ли, че basswood не е толкова лошо дърво колкото си мислите, както и че stock адаптерите на китари за 600-800 лв са доста добри!?

 

Инахме удоволствието да свирим с Wartime - та тогава Стъмпи изкара съвсем stock (ако не бъркам) Ibanez RG7321 (с тяло от липа!) и директно в драйва на Randall G3...еми айде убедете ме, че не става за метъл ;), с което искам да ви кажа, че китарата звучи така, както звучи това, в което си я пуснал и от този, който свири на нея - заставам твърдо зад това.

 

Друга глупост дето срещам постоянно - "китарата ако е от липа - съкс на негри, ако е от махагон е няква божествена". Айде нема нужда. Всяка китара за над 300 лв може да се накара да звучи както си поискаш, стига да имаш необходимата техника (апаратура). Да не би на Сатриани и на Вай китарите, дето са от липа да не звучат добре? Направени са от дърво, с адаптери, които всеки може да си купи, но самите китари са скъпи, защото са signature, естествено... Или те са направени по извънземни технологии?! Само дето там си говорим за цели ракове с ефекти, еквалайзери, лампи и т.н. неща за суми по 10 пъти повече от самата кирара.... И при китари с флойд, направени от липа, това е до някъде нарочно, защото липата притъпява желязното звучене от флойда и заключването. Ама и за това никой се не сеща. Моята китара, ако беше с тяло от "махагон" щеше да е със 100 лв по-скъпа, ама тогава щеше да е "баси яката китара", или?

 

Единственото важно нещо според мен е конструкцията на китарата - дали я чувстваш солидна в ръцете си, или не - определено се усеща със Squier от 220 лв и друга, по-скъпа и качествена китара. Другото са празни приказки, чесане на езици и мерене на...някои работи.

 

Аз лично смених на старата си китара всички адаптери с humbucker-и, защото не понасям шумове и смущения, а и обичам по-висок output. Иначе не ми пука дали ще е на единичен или двоен адаптер.

Редактирано от SomeoneElse
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не е казал, че липовата китара звучи зле. Просто тя има па-различен тон и атака, отколкото други дървета.

Една китара, направена изцяло от махагон, например, има доста топъл звук, и както някои хора отбелязаха в други теми, една такава китара не е точно най-подходящата за изкарване на остър метълски стегнат тон.

 

По същия начин, липовата китара има тон, който, при свирене с хъмбъкери със средновисока до висока индуктивност(по-топло звучащи с висок аутпут) има голяма вероятност да звучи по-замазано от китара, например, напрвена от елша, ясен, явор и др...

 

И двамата китаристи на Wartime преди около година ми носиха китарите си за пренавиване на бридж адаптер именно защото им се струваше замазан(с "кишава" атака)ритъм звука на бридж адаптер, за да зазвучат китарите малко по-ясно и стегнато.

 

За техниката си донякъде прав - но ако имаме пари за чак такава техника - защо тогава да не си купим и китара, която звучи точно така, както искаме?

 

Сатриани и Вай си имат техния звук, който е бих казал прекрасен lead звук. Не мисля обаче, че това е идеалният ритъм тон. Пробвал съм да сравнявам Ibanez JEM с други, евтини китари, с тела от елша, и според мен, макар JEM-a да беше много по-качествен инструмент с прекрасен lead и clean тон, при използване на един и същи пресет, той звучеше значително по-замазано при ритъм с повечко дисторшън от евтините, елшови китари. Това, предполагам донякъде се дължи на спецификата на неговите адаптери, но, мисля, че и материалът си казва думата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Точно така си е. Самото звучене зависи много повече от АМР-а и малко повече от пръстите. За китарата не остава много в уравнението...

A конкретно за адаптерите - като изключим ниския клас евтинии, мисля че в почти всички случаи пикапите са добре подбрани и пасващи на останалата част от китарата. Аз казах. ХАУ! ;)

 

Това, предполагам донякъде се дължи на спецификата на неговите адаптери...

На мен ЕВО-то ми е супер напомпен някак. Чувал съм два броя, в различни (и все яки) лампови усилватели и не ми хареса някак си...

Редактирано от Baby Thomas
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бих казал, че да се твърдят такива неща е несериозно, макар, че има известна истина в тях.

Уравнението, за което говориш е вярно само тогава, когато е допустимо да се правят приближения.

 

Прочети горното ми мнение за китаристите на Wartime, мисля, че е добър пример.

 

Едит: За EVO-то - не знам, на мен лично на ротъм не ми хареса, но на lead, и особено clean, много ми хареса.

Не знам какъв звук имаш предвид..

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах по едно време Фендер рейшу 50-те,с тяло от липа и добри адаптери-ми не ми звучеше,тъпо е като удариш акорд да се чува 2 пъти по-силно,отколкото ако удариш 1 тон със същата атака..,но в апаратура залъгва ухото на начинаещите,няма спор.Е за това съм вече на принципа Ухо да види-ръка да пипне,тая китарка беше поръчана отвън.

Нали знаете,че от липа до липа в зависимост от начини на сушене и подбиране има голяма разлика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам какъв звук имаш предвид..

Еми аз харесвам саунда на Вай и Сатч например. Но фаворит ми е Анди Тимънс. В тоя ред на мисли е малко странно да не ми хареса Ево-то, ама не ми допадна и двата пъти като го пипах. За разлика от на Сатч пикапите примерно. Ма то е от пръстите проблема при мен... :punk_guitar:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, за да не се отклоняваме от темата, нека се обобщя малко по-кратко:

 

За китарите на Wartime - ОК, коментирам само седемструнната китара на Стъмпи, защото съм сигурна какъв модел беше - при нея има и момента че тя пък е с фиксиран заден мост, който няма по-"чаткащия" звук на флойда - за това си прав.

 

Сатриани и Вай ги споменах, за да се отдалеча малко от метализмите, защото те свирят по-леки и чисти неща.

 

Основната ми мисъл беше - стига електрическата китара да е изработена качествено от качествени парчета дърво (да подчертая - парчета, а не видове - като липа, махагон или каквото и да било) и с майсторлък, така че всичко да си пасва на мястото, да няма луфтове, крифини, фалшивеене и т.н. и да е удобна на този който свири с нея - всяка китара си е китара и може да се свири каквото си поискаш на нея, освен ако не е нещо съвсем специфично - като звукът на акустичната, класическата и полуакустичната джаз китара. Вече с тремоло, с фиксиран мост или с флойд роуз система си е избор на този, който ще ползва китарата, да не говорим за форма, цвят и т.н. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.