ronia Публикувано Ноември 13, 2007 Публикувано Ноември 13, 2007 онзи ден в една репетиционна се разприказвахме със собственика за това дали българските групи имат концепция. да оставим другите, кажете за вашата си група. и какво точно включва концепцията според вас? Цитирай
biala Отговорено Ноември 14, 2007 Отговорено Ноември 14, 2007 по-малко приказки - повече свирене Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 14, 2007 Отговорено Ноември 14, 2007 conception - идеен замисъл, планиране, начинание Тази работа се върши и би трябвало да се върши от продуцента, но това в нашата родина все още е непознат термин. Или ако го има обикновено е бивш спортист по борба или друг спорт, но не и шах-мат! Забравих... и "се кефи на сръбско и гръцко" значи има достатъчно основание да претендира, че разбира от най-яката музика (нищо лиично към сръбските и гръцките музиканти). Зависи кой слуша музиката! Тъжната констатация е една и я казах някъде в друга тема там за Бах и Бахур. Няма да я повтарям, но ще я потретя: Когато в България има продуцент който се кефи от Бах (знае какво е развитието на музиката през вековете) до Бахур (това бяха едни мои съученици, гаражна банда, с което натъртвам, че продуцента трябва да се интересува от младите банди, какво им се свири, как да ги "види" като развиващи музиката и звученето и т.н.)! Това е задачата на продуцента. Има пари, иска да ги увеличи, разбира от музика и иска да е част от нейното развитие, макар вече самия той да не може да скача по сцените! Примери няма да посочвам, от Елвис и Бийтълс като тръгнем, та стигнем до ...................... (тук всеки да посочи собствената си банда) Цитирай
sevenstring Отговорено Ноември 14, 2007 Отговорено Ноември 14, 2007 (Редактирано) по-малко приказки - повече свирене Хора, имайте уважение към себе си и интелекта си! Млади хора сме тук (повечето) и образовани (предполагам всички), нека не свеждаме музиката и "бизнеса" до разговори от типа на хаджи Генчо и дядо Либен се чудят що е то Луната и пенсионерски тиради в дух "ей за т'ва няма да се оправи тая държава ...". Редактирано Ноември 14, 2007 от sevenstring Цитирай
yotzzo Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 по-малко приказки - повече свирене Какво искаш да кажеш?Смяташ,че темата е безсмислена?Ако е така недоумявам... Цитирай
kolio_k Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Имам един въпрос.Кой,според вас ще плати разходите по качественото записване и тиражиране(промотирането е работа на лейбъла,ако има такъв)на албума на една талантлива,но никому неизвестна група,която се опитва да пробие на пазара По света,когато една група реши,че има достатъчно потенциал и материали,влага доста пари(от части собствени,отчасти от спонсори)в това начинание, записва албума(като за целта е сключила договорни отношения с продуцент) и със ЦДто води преговори с различни лейбъли,като крайния резултата за такива групи,обикновенно е че избраният Лейбъл поемат промотирането на продукта,понеже имат хуман капитала да го направят,а групата плаща голямата част от скромния тираж от собствения си джоб и се надява да си покрие разходите по начинанието от нейната част от печалбата и последвалите евентуални участия. Съвсем друга е историята,ако групата е по известна,но тук не става въпрос за това.Това,което според мен пречи на същото да стане в БГ,според мен е,че трудно се намират спонсори у нас,че са малко групите ,които предлагат нещо интересно от пазарна гледна точка(специално в рока е трудно,защото на същия му поотминаха славните години) ,защото малко групи имат финансовата възможност да участват в едно такова начинание и най вече защото няма възвръщаемост поради факта че ние ,българите смятаме за съвсем нормално да обираме интелектуалния труд на някого,като вместо да си го купуваме просто си го дърпаме от нета. На запад,все още макар и по малко ,хората си купуват дискове.Разбира се знам,че ние в българия не можем да си го позволим и изборът ние или да даунлоудваме или да не слушаме музика,но в края на краищата,принципа на капитализма е,че като в един бизнес няма пари,той не се прави.За съжаление Цитирай
kolio_k Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 по-малко приказки - повече свирене Почти цял живот свиря ,сега ми е паднало да говоря.Ти се упражнявай повечко,сигурно имаш нужда Цитирай
Firehouse Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Ей, не нападайте така човека, де. Мисля, че изказа концепцията в групата си.. гледа да свирят повече и да си приказват по-малко по време на свирене. Цитирай
overhate Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Еми концепцията аз лично я разбирам като съвкупност от музикална, текстова и графично визуална насоченост. Напр. групата избира "мрачна" концепция - това означава мрачна музика, с мрачни текстове, мрачно изглеждащ сайт и обложки на албуми/демота, евентуално (ако има парЕ) мрачен видеоклип, мрачно облекло/грим при изяви на живо и т.н. Това най-общо, разбира се. Отделно при самите изяви на живо е хубаво да има предварително заучен сценарий, най-вече при запълване на пространствата между песните, също така поведението по време на самото свирене. У нас, разбира се, на повечето групи като че ли не им се занимава толкова, разчита се на самата музика и на импровизация по отношение на контакта с публиката. Цитирай
coh-da Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 За да не беше станал прекалено дълъг предния ми пост тук, продължавам... overhate точно показа един възможен случай за концепция, макар и обобщено за "по-мрачния стил". Аналитично погледнато в една група има няколко човека. Тези хора си имат характери, интереси, проблеми. Работата на продуцента е да ги направи "калъп", с което нямам предвид "по шаблон" (макар че и това се случва). Говоря за това да ги сработи заедно да свирят. Една от най-трудните задачи е да накараш хората да свирят заедно, някои биха го нарекли "заедно в ритъм". Защо? Ами защото дишаме по различен начин, организмите ни функционират по различен начин. Не случайно е казано, че барабаниста в една банда зле ли е, цялата банда е зле. Също така зле е когато всеки свири сам, макар и в група! Всички знаете за какво говоря: да се покажем, всеки да изпъкне и т.н. егоизми. Работата на продуцента е в такъв случай да държи юздите. Не осъзнаят ли всички в групата, че трябва да има единна концепция по тези на пръв поглед елементарни неща... заеби! Не става. Говорим за начинаещи групи, а не за вече препатили такива. Цялата съвкупност от дейности след това е цяла върволица. И е разбираемо защо в българия на никого не му се занимава с това! Дори и в чалгата, щото там са на принципа визуално псевдо-разнообразие и цяла сцена с изпълнители, за да се угажда на максимален брой слушатели. За мен русата, за теб брюнетката. Това също е вид концепция... само да напомня! И тя сред първично мислещите и лумпенизирани граждани на милата ни родина работи успешно. А те съставляват повече от половината... . За това не са виновни хорицата, защото винаги съм твърдял, че потребителят на каквото и да било се възпитава, сиреч бива възпитаван по един или друг начин какво да потребява. И колкото и банално да звучи, всичко се почва от детската аудитория. Същото или почти същото е като разпространението на наркотиците, щото без музика не се живее, образно казано. Медии, най-лесния начин за зарибявка. Лично аз съм преброил 5 телевизии, в които дават предимно поп-фолк. И това ще продължава и ще се разраства, докато само у чалгата има концепция как да зарибява. Останалите да си вирят носовете колко добри музиканти са, като не могат да се продуцират. Цитирай
Winger Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Има една игра (PC) Rock Manager предполагам, че я знаете...Там вие сте главното лице, но от другата страна, играейки я с всяко едно ниво, защото ви се дават всякакви изпълнители, създавате концепция, която трябва да реализирате за определено време и да я завършите успешно. Не правя реклама хахаха, макар че точно това се получава, но е хубаво музикантите, за да изградят концепция за своята група да са наясно какво искат и да търсят човека, който е на тяхната вълна, за да се надяват на някакъв успех все пак всеки трябва да има някаква представа и за това какво е от другата страна...само тогава има шанс. Преди имаше глад и менажерите скитаха и дебнеха всяко ново нещо и изпадне ли нещо качествено веднага бива глътнато... Сега нещата не са точно така - всяка група по някакъв начин трябва да търси нейния човек - било приятел с връзки или на човек който му се отдава и на който имат доверие. Много пъти ако някоя група тръгне по този начин започва да злоупотребява - ние имаме менажер, ние сме велики, той нищо не прави и в повечето случаи го правят луд и вместо да му помагат, излиза че се прави всичко възможно, за да развалят нещата ... Пример - никому неизвестна група, добре седяща с добро звучене, но само на репетиции ... готова е да покаже какво може ... явява се човека.. незнае какво ще излезе, предлага участие на групата, но за себе си свежда нещата до минимален риск, тоест участие на група без хонорар ... и Егото на звездите се надига - и се почва 'чакай сега ние ако така почнем трябва това трябва онова ....', без да се интересуват, че за да дойдат хора трябва атрактивно представяне и реклама за което той не им е казал, но то струва пари нали??? \ Почвам много да се отклонявам но както пеят AC/DC It's A long way To The top if you wanna Rock N' Roll хахах наистина препоръчвам играта, дори само като инфо ... Защото, за да постигнеш това което искаш, трябва да сме наясно че аз не съм единствения, света не се върти около мен и че трябва да се търси и намери точния човек и ако става - да се цени работата му и до колкото може да сме наясно с нея дори от обща култура, никой няма да ни намери в мазето и да ни извади оттам, за да ни изведе, но в БГ почти (казвам защото не съм сигурен) във всички групи този човек липсва.... а той е половината група... Това че имаме ниво, инстументи, репертоар, апаратура, демо или албум отива по дяволите ако няма кой да го чуе, а за това си трябва специално отношение ... и когато всичко това е налице, тогава започва да се гради концепция .... Тя идва на база на натрупан опит, сработване не само на репетиции, а и като хора и отношение помежду си. След това публиката ти дава точна и ясна представа къде си, какво си и на тази база групата с менажера си започват да градят концепция за това накъде да тръгнат и как да станат Rock Stars хахаха .... но това си е до човек и в повечето случаи мечти. Бързите пръсти и хубавото парче, което си направил не те прави пълноценен музикант, ако не мислиш и по другата част .... знам много ще кажат това не е работа на групата - е ОК, а на кой е ? на Господ хахаха...Ако сме с ясна цел трябва да ни е ясно, че ние трябва да правим първата крачка и да търсим и да работим, за да има резултат. Всичко останало са добри пожелания и хоби ... докато живота не те очука и махваш с ръка .... и познатите думи и остават само спомени от хубави емоции.. лошо няма... зависи кой каво го влече и какво иска... хахаха Айде стига, че се отклоних много от темата и *срах всичко .... с тази трилогия на властелина хахахаха Цитирай
RockoBG Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 имате ли такова нещо? ДА! От около 2 месеца имам група отново, НО КОНЦЕПЦИЯТА я разработвам около 3 години - дано да е вярна (пък ако не е - майната му, моя си е) Цитирай
ronia Отговорено Ноември 15, 2007 Автор Отговорено Ноември 15, 2007 (Редактирано) какво значи една концепция да не е "вярна"? недомислена - това е друго нещо. RockoBG, няма ли кажеш поне какво си взел предвид в нея? предвиждал ли си например доколко тя определя записите, които ще прави групата? overhate спомена вече някои от нещата: "съвкупност от музикална, текстова и графично визуална насоченост. Напр. групата избира "мрачна" концепция - това означава мрачна музика, с мрачни текстове, мрачно изглеждащ сайт и обложки на албуми/демота, евентуално (ако има парЕ) мрачен видеоклип, мрачно облекло/грим при изяви на живо и т.н. Това най-общо, разбира се. Отделно при самите изяви на живо е хубаво да има предварително заучен сценарий, най-вече при запълване на пространствата между песните, също така поведението по време на самото свирене." Редактирано Ноември 15, 2007 от ronia Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Ноември 15, 2007 Отговорено Ноември 15, 2007 Знае ли някой кога и как се появявя концептуализма в изкуството и каво всъщност е да имаме коцепция?Ето ви една играчка закачка . Как музицираме като анализираме или си харесваме нечий почерк и започваме да въртим и сучем около него като се самозалъгваме че света е голям и няма да ни усетят? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.