soundburger Публикувано Октомври 31, 2007 Публикувано Октомври 31, 2007 как става работата. има група но няма песни.,има песни но няма кои да ги слу6а,има кои да ги слу6а но няма кои да инвестира,има кои да инвестира но няма интерес от страна на дистрибутори дистрибутори има ли ,къде са те ... маркетинг-а какво об6то има ? какво мислите по темата? аз мислиа така ; ако има креативна група които прави добра музика достатъ4но лесно и бързо, следва да се разбере кои и къде харесва тази музика. каква е наи добрата рекламна стратегиа и после ве4е да се търсят контсерти ,пред публика която ве4е е запозната с въпросниа твор4ески колектив. кои са лостовете на маркетинга и рекламата за желаниат от авторите стил -по места и пазари .каква е конкурентсииата и разни други али-бали не6то такова ми се върти в главата. а на вас??? или ако аз сум 6еф коя бг група да си купиа и колко да налеа в тqх Цитирай
martinkfreeman Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 Както стоят нещата засега в България - най-добрата рекламна стратегия е клипът да е изваден от някое лесбийско порно. Иска ми се да кажа, че се майтапя. И да се намери креативна група, в зависимост от жанра, колко човека ще успее събере на един концерт? (за продажба на албуми няма смисъл да говоря) 1000, при положение че се е търкаляла няколко години в ъндърграунд обществата... По лични наблюдения страната ни е в огромно информационно затъмнение относно музиката, както и изпълнена с предубедени и стереотипизиращи хора - но това е само част от бизнеса - неверниците на клада и обществена хула. Май се отклонявам от темата, но идеята ми е, фините, че няма кой да инвестира - няма и защо да се инвестира. Цитирай
spongebob Отговорено Октомври 31, 2007 Отговорено Октомври 31, 2007 ....защото и никой няма да си купи продукта след това.Колко струват албумите на БГ изпълнителите-10 лева средно,ако не съм прав поправете ме.Е,в днешно време 10 кинта вече не са пари и ако отидеш с тях в магазина нищо няма да си купиш.Защо обаче да не купиш продукт с качество,зад което седят и инвестиции и много труд?Е,знаем защо и знаем от къде се сваля.А точно стереотипизираните хора мислят,че музиката е за без пари и трябва да си много изкукал да си купиш диск,ако знаеш от къде да го свалиш.Аз съм си купувал,но съм и свалял музика,така че критиката е и на половина към мен самия. Цитирай
sevenstring Отговорено Ноември 1, 2007 Отговорено Ноември 1, 2007 ако има креативна група които прави добра музика достатъ4но лесно и бързо,следва да се разбере кои и къде харесва тази музика Масмедии - радио и телевизия. Това е начинът да се тества пазарно един музикален продукт. Това е и единственият начин да излезеш от underground-а. Интернет вече има и ще има все по-голяма значимост като канал за реализация на физическия продукт (песни, албуми, концерти ...). Като канал за популяризиране на самия изпълнител обаче все още е слаба работа. Затова, радио и телевизия! Цитирай
spongebob Отговорено Ноември 1, 2007 Отговорено Ноември 1, 2007 Да не забравяме многобройните групи,които нямат възможност да финансират реклама по медиите и никой не седи зад тях.Хората си продават музиката по интернет като си заплащаш даунлоуда.Те пак са си в ундърграунд обществото,но има възнаграждение за усилията им Цитирай
soundburger Отговорено Ноември 4, 2007 Автор Отговорено Ноември 4, 2007 не е нужно да прави6 маркетинг за да пусне6 1 песен по медиите. но в об6ти линии за да знае6 по кои медии. пример ; деив матиус по планета . а по на6то мтв само 4ерно и латино има зна4и аор,джаз или метал нема смисул да пуска6 там. дори и да можее... ами а6те много детаили има преди да запо4нем да композираме. ама това с а работи коиато липсват в бг музикалниат бизз. музи-калниа... Цитирай
BlackCorsair Отговорено Ноември 5, 2007 Отговорено Ноември 5, 2007 Що търсите Логика в Хаоса ?! В БГ няма никво значение кой си и какво правиш. Плащай си и ще имаш и хубави,добре изсвирени песни, добър албум,добро видео,добра реклама. Плащай си и ще имаш и публика Тъпите политици разбраха,че трябва да се плаща - музикантите още умуваме що няма сцена - ами няма сцена,щото няма пари за тази сцена Цитирай
DJ SKRATCH Отговорено Ноември 5, 2007 Отговорено Ноември 5, 2007 Колегата Блек Корсар е напълно прав. Въртенето по медийте е "реклама" за която се плаща у нас. Цитирай
sevenstring Отговорено Ноември 5, 2007 Отговорено Ноември 5, 2007 Абе, хора, ще ме простите, ако се изказвам малко силно и леко в страни от темата, ама струва ми се, че твърде много се умува в тази държава за това имало ли или нямало музикален бизнес, как се правел той, кой го "убивал", оварварявал и не знам си какво си ... Трябва да се свири и да се измисля хубава музика, пък от там нататък от само себе си се вижда какво, как и защо. Като свириш, свириш, свириш и в един момент усетиш, че почнеш да ставаш за нещо, естествено ти идва желанието за някаква изява и отиваш в клуб; като видиш, че в клуба е nice, ама има само 50-100 души и половината се повтарят всеки път, пробваш да пуснеш нещо примерно в някоя подходяща радио рубрика, та да да те разберат малко повече хора ... и така нататък; ако имаш потенциал и късмет, нещата сами ще си дойдат на мястото. Ако не, поне си опитал. Ама важното е на първо място да се свири и да се мисли музика и реално да се стигне до фаза комуникиране, пласиране и продаване на "продукта", а не да се умува и да се плаче за "нероден Петко", дето имаше една народна приказка ... Между другото, фактът, че от няколко години насам на т. нар. "комерсиална" сцена положението е меко казано трагично и по наградите на ММ и БГ Радио гледаме 99% някакви абсолютни бози от някакви абсолютни бозаджии, според мен би трябвало не да отчайва, а, напротив, да окуражава всеки, който има да предложи нещо качествено и оригинално, защото тази дупка рано или късно трябва да се запълни с нещо смислено, а това си е шанс! Така си мисля аз ... Цитирай
BlackCorsair Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) ...така си мислиш ти ... ...няма лошо - мисли и опитвай... ...но не всички сега тръгваме - някой вече се връщаме... ..."свирене","потенциал","късмет" - тва добре,но кой ще плаща ...примерите от БГ сцената са навсякаде... ..."който плаща - поръчва музиката"... ...пък и сметките са елементарни... Събери Банда от 5 човека,купи им инструменти и усилватели,направи им репетиционна,плащай им заплата да репетират (нали ще са професионалисти)! След като са готови с песните,влезнете в студио запишете,смесете,мастерирайте! Снимайте Видеоклип и Фотосесия! Направете Добър Продукт! Тиражирайте Албума! Платете на Списанията! Платете на Радията за да ви пускат! Платете на ТВ да ви пускат! СЕГА ВЕЧЕ СТЕ ПОПУЛЯРНИ! Правиш национално турне в 10 града. ...и почваш да продаваш музиката си... ...и хората КУПУВАТ албума ти и се редят на опашки по музикалните магазини... ...официалният ви интернет сайт прави хиляди посещения на ден, а торент тракерите са лоялни с вас и не пускат албума ви за free download... ...мюзикаутор и профон са се оправили с ТВ,Радия и Заведения и ти начисляват огромните суми,които ти дължат ... ...платете си даниците... ...и кажете после печалбата ... Ей заради тези ОГРОМНИ печалби БГ сцената е на тва ниво ! Редактирано Ноември 6, 2007 от BlackCorsair Цитирай
sevenstring Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) ...така си мислиш ти ......няма лошо - мисли и опитвай... ...но не всички сега тръгваме - някой вече се връщаме... И аз не съм тръгнал сега, уважаеми колега, въпреки че по ред причини не съм стигнал и вероятно няма и да стигна далеч в "музикалния бизнес"! Доскоро бях в група с близо 20 авторски песни, 5-6 пообработени демота, още 10 работни записа, свирила в клуб, интервюирана и пускана по радио, макар и относително символично и само с 3-4 от демотата (впрочем записани и миксирани изцяло с наши собствени усилия, въпреки което хората прецениха, че са годни да бъдат пуснати по радио!). Защо тази група в момента е в състояние "разпаднахме се" е отделен въпрос, но затова въобще, ама ни най-малко, не ни е виновен "музикалният бизнес". Събери Банда от 5 човека,купи им инструменти и усилватели,направи им репетиционна ... Това по-горе може да са необходими предпоставки за да се създаде изкуствено група като Спайс Гърлс, примерно, но за една нормална група, която вече се е формирала от хора с желание да свирят заедно, която си има инструменти и достатъчно въображение да си измисли песните и знае пътя до близката репетиционна, където може да си запише сносно демо горе-долу на цената, на която и репетира, мисля че да се достигне до тази фаза въобще не е въпрос на музикален бизнес! След като са готови с песните,влезнете в студио запишете,смесете,мастерирайте! Е, тук вече говорим за завършен музикален продукт и вече става дума за инвестиране на пари, от тук нататък почва и музикалният бизнес! Преди да се е достигнало до там обаче, музикалният бизнес просто не е тема на дневен ред, освен ако няма с какво друго да си чешем езиците, докато си пием бирата! Редактирано Ноември 6, 2007 от sevenstring Цитирай
sevenstring Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) Впрочем, защо не спрем да си говорим общи приказки като пенсионери, бистрещи политиката на някоя спирка, ами тези, които са стигнали и "вече се връщат" от музикалния бизнес, да разкажат малко по-КОНКРЕТНО какво е станало с тях: - опитахте ли се да се "комерсиализирате" и как? - с кого говорихте (с кои организатори/лейбъли/мениджъри/агенти/продуценти, медии ...)? - какво ви казаха, колко пари ви поискаха, колко пари бяха готови ви дадат, при какви условия? - какво ви спря, та не успяхте (пари, невъзможност да поемете исканите от вас ангажименти ...), или, ако сте успели, как стана? Споделете! Редактирано Ноември 6, 2007 от sevenstring Цитирай
NitroBGA Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 За излъчване на 30 сек. клип 30 (тридесет) пъти или за 3 пъти излъчване на до 3 мин. клип по една от кабелните телевизии (не е коректно да правя реклама, казвам само предложението, което получих) струва 500 лв. Имайте предвид, че т.нар 'клип' представлява серия от снимки и надписи (представете си презентация на Power Point). Това е конкретен пример. Също имах възможност да се запозная с това как родните телевизии прегръщат идеята да отразяване на събитие. Не изгарят от ентусиазъм. Това е положението. Цитирай
sevenstring Отговорено Ноември 6, 2007 Отговорено Ноември 6, 2007 (Редактирано) ^Лично аз не бих тръгнал да се комерсиализирам с рекламни спотове по кабелен ТВ канал, нито карайки медии да отразяват събитие ... не виждам нито каква целева аудитория би била достигната по този начин, нито как ще се представя музика с тези средства. Доста по-интересно ми е как стоят нещата със системното излъчване на песни и видео клипове в подходящите за това медии: З-Рок, БГ Радио, ММ ...??? В предаването на Гурко за авторска музика, примерно, знам как е - там за пари не става дума, щото идеята е да се подпомага ъндърграунд музика да излезе "на светло", но за някакво по-редовно излъчване плаща ли се, к'во ли ...? Редактирано Ноември 6, 2007 от sevenstring Цитирай
BlackCorsair Отговорено Ноември 7, 2007 Отговорено Ноември 7, 2007 ...идеалите,фантазиите и утопиите са добре за творчеството... ...реалноста - убива доста младежки пориви... Смятай ве "колега" - елементарно е ! Примерите са навсякъде около нас. ...няма нужда от подробности... Цените са Факт. Тегли чертата. Търси печалбата. ...ще кажеш "не всичко е пари, приятелю"... ...но защо по дяволите,тогава говорим за "Капитализъм - музика - бизнес" ??? Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.