Jump to content
Българският форум за музиканти

Фурнири


Recommended Posts

^ и на двете - не, поне в склада.

Не знам колко хора в БГ купуват от тях екзотични фурнири и масиви, но едва ли имат големи продажби, че да поддържат голяма наличност. JAF-Austria работят с всякакви дървеса, така че нашите могат да докарат всичко, което си поръчаш, само че да е поне кубик.... което за мен е доста.... Затова се задоволявам с каквото имат в наличност.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 33
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравей, Горер, още веднъж те насочвам към най-близкото мебелно предприятие, или работилница. Намират се какви ли не неща, които се валят от години. Останали единични парчета фурнир, които вече не могат да влезат в серийно производство и под. Понякога и между отпадъците се намират свестни неща, които могат да ти свършат работа, защото на теб ти трябва съвсем малко. Ако обясниш на хората, че си правиш китара, може пък и с желание да ти помогнат. Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, Горер, още веднъж те насочвам към най-близкото мебелно предприятие, или работилница. Намират се какви ли не неща, които се валят от години. Останали единични парчета фурнир, които вече не могат да влезат в серийно производство и под. Понякога и между отпадъците се намират свестни неща, които могат да ти свършат работа, защото на теб ти трябва съвсем малко. Ако обясниш на хората, че си правиш китара, може пък и с желание да ти помогнат. Успех!

Отдавна съм орал и преорал всички цехове и предприятия в околията в търсене на подходящи китарни материали - талпи, дъски, фурнири...

Никъде Нищо Няма (ННН).

Усойница хванах, матр'ял не намерих. Нема майтап!

 

Тук при нас е едно от най-големите български предприятия за производства на шперплати.

Съответно първо се развиват от трупи листи фурнир за направата им.

Ако успя да се свържа с Моя Човек (който вероятно все още е в Австрия да внася коли, защото телефонът му не работи), ще успея да вляза в един от цеховете за развиване на фурнир и да си избера нещо интересно на място.

Но има две новини - една добра и една лоша.

 

Добрата новина е, че имат фурнир от бук и от топола, а тополата вади флейм.

 

Лошата новина е, че там май ползват само бяла топола (тия дългите цилиндрични дървета), а тази, дето вади флейма, е черната топола, а тя е рядко и защитено дърво и се среща повече из централна Европа (Чехия, Германия, Австрия, Унгария) и по-малко при нас.

Демеk, вероятността по техния фурнир от топола да се появи някакъв флейм е по-малка или равна на нула.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега,братче, не се мотай по разни флеймове, щото само се бавиш. Най- вероятно, първата ти китара няма да е особен успех, просто щото ще трябва да решиш доста технологични проблеми докато я правиш. Нямаш работилница, нямаш много инструменти, доста неща ще трябва да правиш "на ръка", без определени удобства и с огромен шанс да ги изкривиш.... На мен първите ми тон-колонки нямаха един прав ъгъл.... :icon_shithappens: и това доведе до нема-такова-шлайфане !!!!!! При следващите чифтове си отрепетирах набор "домашни фатки" - с прости приспособления да си постигам нещата...

 

Така че не се мотай с изисквания за такова- и -такова дърво - просто направи "някаква" китара от нулата до политурата, като да отработиш процеса. И едва тогава търси свестни дървета за следващите си китари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж сега,братче, не се мотай по разни флеймове, щото само се бавиш. Най- вероятно, първата ти китара няма да е особен успех, просто щото ще трябва да решиш доста технологични проблеми докато я правиш. Нямаш работилница, нямаш много инструменти, доста неща ще трябва да правиш "на ръка", без определени удобства и с огромен шанс да ги изкривиш.... На мен първите ми тон-колонки нямаха един прав ъгъл.... :hysterical: и това доведе до нема-такова-шлайфане !!!!!! При следващите чифтове си отрепетирах набор "домашни фатки" - с прости приспособления да си постигам нещата...

 

Така че не се мотай с изисквания за такова- и -такова дърво - просто направи "някаква" китара от нулата до политурата, като да отработиш процеса. И едва тогава търси свестни дървета за следващите си китари.

 

Сори, че ще те разочаровам, фен, но целта ми определено не е да направя "Накаква китара там".

Шокиран съм, че досега не е станало ясно.

Ако исках това, нямаше да заеба вече започнатото и почти завършено тяло от неподходящ материал и да търся нещо по-добро. Нямаше и да съм назад с 400-500 лева дотук.

Нямаше да си поръчвам грифове от САЩ, нямаше да обикалям България в търсене на материали, нямаше да вдигам толкова гюрултия...

Надявам се, че ме разбираш.

 

Но явно проблемът е в това, че не си следил темата внимателно и не си успял да ме опознаеш - от тази тема може да се направи детайлна характеристика на личността ми - дребнаво, стиснато копеле, което иска всичко да му е на шест.

 

Та да се върнем към темата - имам немалък опит и, семя да твърдя, познания в областта на китарното дялкане, работил съм по няколко китари и съвсем не се имам за левак в това отношение. Така че, приемам съветите да претупам нещата като някаква откровена и сърдечна шега.

 

Повтарям още веднъж за нечулите, непрочелите и неразбралите: целта ми е да направя китара, а не бутафория.

 

Ако си следил внимателно темата, вероятно си разбрал, че не си правя просто ташак.

Това, че нямам инструменти също ме развесели - имам повече, отколкото са ми нужни. Ако си следил темата, вероятно си забелязал, че само заради този проект списъкът им нарастна с ново електрическо ренеде и нова полирмашина. :hysterical:

 

А относно това, че вдите ли то на ръка няма да стане, защото ще изкривиш нещо - изненадваш ме... Вероятно знаеш, че само готините китари се правят на ръка, докато евтинджосите се печатат на конвейр. :hysterical:

 

И в общи линии съветите, които ми даваш, до някаква (но не голяма!) степен наистина биха били на място, ако ги отправиш към някой от по-младите тийнове-китаростроители, които се нароиха като печурки във форума (смея да твърдя) благодарение на няколко мои теми.

 

позволете ми и аз да дам един съве: не се хващайте да правите китари, тонколони или дори пясъчни къщички, ако целта ви не е постигнаето на перфектен резултат.

Винаги се стремете към най-доброто и недейте по типично български да махате с ръка и да правите нещата едно към гьотере, защото, видите ли, "То от първия път няма да стане" - това е селско-комунистически принцип, заради който са потрошени милиарди български левове. Жалко ми е да го вижам и днес, дълбоко вкоренен в мозъка на 99% от населението на БГ.

 

Ето защо, ще се търси прословутият "флейм" докато бъде намерен.

Може да отнеме месеци, а може и години (като нищо).

Ей го - онзи махагон, дето щеше да го доставяш на хора от форума се позабави с има-няма три месеца...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човече, извън патоса, не е зле да провериш кой фурнир се използва за фурнироване и кой става само за шпертплат. Защото, когато се шелват трупи / все едно, че се развива ролка тоалетна хартия/ фурнирът от шелване става май само за шпертплат. За да фурнироваш една повърхност май ти трябва фурнир, който се получава при рязане - все едно че рендосваш трупа. Та фурнирът бива 1.шелван и 2.рязан. Извинявай за пояснението, ако това ти е известно, но все пак можем да спестим една грешка. И давай по-спокойно, изи мен и релакс. Рудолф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

 

Ок, млъквам засрамен.

 

- Контакта към JAF го давах, ето го пак:

http://www.bulfurniture.com/php/firm_profi...d=47&id=623

 

Там е и махагона, и палисандри, абаноси, фурнири.... Аз вече не мисля да организирам каквото и да било.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горере, нещата които говориш, са до голяма степен верни. Единственото нещо, което ми прави впечатление(не знам дали съм прав) е, че пръскаш доста пари за материали, грифове и т.н, след което малко с лека ръка работиш с тях.

 

Ето например грифа, който взе, го чука с чук, от нерви, и други подобни ексцесии.

Сега виждам, че китосваш едва ли не цялата китара с кит за дърво, който се надявам, че при изравняването, до голяма степен ще махнеш от китарата(в смисъл - да остане само части от милиметъра, за основа).

 

Оня проблем, причинен от зегето, не разбрах какво го направи.

 

Изобщо наблюдавам голямо чакане, след това нервна(и струва ми се бърза) работа, което, според мен, не е ключа от палатката.

 

Трябва да се работи така, че по възможност да се избягват проблемите и разправиите, които те пораждат.

 

Може и да бъркам, но така ми се вижда.

 

Защото китара с флейм и 1мм кит отстрани не звучи по-малко соц.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@ruidolff, човече, отлично знам, че развиваният фурнир не става за "красота" и се ползва само за производството на шперплат.

Демек - не е декоративен, за разлика от рязания.

 

Но има едно изключение.

И при това щастливо - черната топола вади зверски флейм (регал), комбиниран с нещо като птиче око дори когато фурнирът е развиан (или може би само когато е развиван?). :D

По-готино е от явора.

 

Ето ти и един пример - на него ще видиш как изглежда развиван фурнир от черна топола.

Точно такова нещо търся.

mappaburl702alguu6.jpg

 

@Евтиме, китът ще бъде шкурен до голо дърво. Само в копките ще остане някакъв кит - нали това е функцията на кита?

Писано е и в темата за китарата, но явно никой не я чете. Вече се чудя дали да я продължавам, понеже получих десетки странни въпроси, на които отдавна е отговрено.

 

"Проблемът" с подкопаванията от зеге отдавна е решен.

Просто залепих изрязаното парче обратно и след това изрязах и фрезовах страната. След фрезоването се получи перфектно и там дори няма да слагам кит.

 

А за другото потвърждавам - да, кит, пълнител на жилките, лак и боя по китарата ще има, както има и по всяка друга китара на планетата.

Или трябва да я остава голо дРЪво? Какъв, според теб е проблемът в 1мм слой кит? Всяка електрическа китара (Ибанез, Наебанез, Джаксон, Клаксон, максон... всички) с плътен финиш има такъв слой (та дори и по-дебел) по цялото си тяло.

И ти самият си пръскал китари с шприц кит, та не се сещам къде точно е проблемът и какво точно му е "соц" на ползването на пълнители.

 

Прибързаност от моя страна определено има, при това в големи кличества.

Засега не съм се прецаквал от бързане.

Виж, от мундарене и от отлагане съм си патил неведнъж. :)

 

@Demirug, не се впрягай, чети ги по-обстойно тези теми. :)

Ядосах се, че съм изписал милиарди страници, а никой явно не ги е чел. :D

Класическа ситуация и нищо ново като за интернет форум, но все пак дразни... :punk_guitar:

 

 

Днес, малко преди отново да имам интернет, говорих по телефона с колегата violins от форума, който обеща да ми прати фурнир от некъф явор.

Гадното е, че е 0,5 мм.

Редактирано от the_gorer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горер, нищо, че е тънък - така се лепи по-добре, само внимавай при шлайфането. Също така натискът да е равномерен и да не е прекалено силен в някои точки, за да не се сцепи фурнира. Вече ти писах по въпроса. Първо отработи всичко на сухо и после лепи. Опитай и с малки парчета върху букови паркетри. При залепването винаги има шанс фурнира да залепне и откъм лицевата страна, заради просмукване на лепило. Можеш да постелеш отгоре тънка хартия, или за по-лесно можеш да натъркаш притискащия плот с парче твърд сапун. Надявам се си спомняш моите напътствия за залепване на фурнир? Рудолф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"И така, след главозамайващия успех на ТАЗИ тема, която ме направи звезда от висок ранг във форума, обкръжена от множество млади, едрогърди фенки и возеща се в дванадесетметрови лимузини, реших да почна още един дързък проект.

Този път ще правим всичко от нулата - от голи талпи.

Става въпрос за китара тип Jackson Rhoads.

Ще си правя мой signature модел. " - Gorer

 

НЕ ядосвайте звездата!!! :rolleyes::):)

 

Що се нервиш бе човек? Един не чел, друг не видял;) Такъв е животът:hysterical:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Обяснението на ''ruidolff'' е много изчерпателно и професионално,но технологията с туткала не е ли малко остаряла?Всмисъл ,при наличието на съвременните поливинилацетатни лепила,които са много по добри,няма смисъл да се използва туткал.Поливинилацететно е например е т.нар. МОМЕNT и не само той,а и всички бели водоразтворими лепила за дърво,разбира се.Това са си едни от най-здравите лепила за дърво,които съществуват,препоръчвам при метода,който ще предложа да използвате именно такова лепило!Освен това ще са нужни не повече от две стяги!

До колкото разбрах става въпрос за залепване на фурнир по извита част.Трябва да си направиш една своеобразна матрица или още калъп.Вземаш една дъска,дълга колкото е необходимо,за предпочитане е тя да е рендосана.Слагаш я на земята или на каквото пожелаеш,стига да е удобно.Върху нея налагаш извитата форма,на която искаш да лепиш фурнира(говорим само за т.нар.2D форми или ''двуизмерни") и с молив очертаваш профила на формата върху дъската.Изрязваш по очертанието,със зеге например.По принцип една матрица за пресоване на нещо се състои от мъжна и женска форма.Може да се каже,че изрязаната дъска ти е едната част на матрицата,а повърхността където ще залепваш фурнира е другата част.Сега остава само да намажеш с "бяло"лепило фурнира,да го наложиш върху повърхността и да притиснеш с изрязаната дъска фурнира с помоща на две стяги(едната в предния,другата в задния край).Естествено трябва да си много точен с рязането,понеже от това ще зависи колко плътно ще залепне фурнира.Ако зашлайфаш рязаната форма след това също ще е в плюс,но леко,за да не прешлайфаш формата.Мисля че не е сложно...

ПРЕДИМСТВО : Ако правиш едни и същи детайли по отношение на форма,големина...изработения вече калъп може да се използва многоратно,ако го инпрегнираш с лак или нещо друго няма да е зле.Тоест прави се само веднъж,а се ползва до износване...

 

УСПЕХ !!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

всеки си избира удобен метод за лепене на фурнир(става дума при китари),зависи кои какви машинки има,как е подготовката и т.н.аз бих добавил,че лепя фурнир с доста повече от 2 стяги,даже при отлична подготовка.и то не толкова заради това,че става по -здраво,а заради липсата на лепилен шев,които е задьлжителен,ако инструмента ще претендира за нещо повече...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мислех, че просто туткалът има по-добър коефициент на пренос на трептенията отколкото ПВА лепилата и затова се ползва - не скапва толкова състейна :icon_shithappens: Колкото до методите - има много! Друг широкоразпространен е с овиване с лента (не знам каква се ползва, май е ленена) за плътно прилепване и максимална контактна площ при стягането за засъхване...

 

Поздрави,

Влад

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.