Jump to content
Българският форум за музиканти

Поздрав за тези които не/обичат Software-ните ампове


sw1tched

Recommended Posts

Всъщност много зависи от това с каква музика имаш работа най-много. Когато свириш твърда музика, нормално е да чуваш повече нюанси и характеристики на distortion китарата отколкото някой който свири примерно блус. Блус музиканта пък ще чуе много повече в една чиста китара отколкото някой занимаващ се с грайнд :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали проблема е в моя телевизор (IE7), но нещо не успявам да стигна до мп3-ките, а много ми се иска да ги чуя. Преди няколко дни пробвах от UK, сега пробвам и от BG - един и същи резултат - The webpage cannot be found (HTTP 404 Not Found).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук назрява пак философски и безкраен спор така като гледам. Айде всеки да си ползва каквото знае :)

Все едно да спорим кое е по-добре - да платиш милиони за картина на Да Винчи или с "едно цъкване" да и получиш нейно достоверно цветно ксеро копие, което от 3 метра така или иначе изглежда по същия начин ... Отговора мисля е ясен за всеки ... Няма лесни и ендовременно хубави неща на тоя свят :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробва ли тези линкове?
Не съм ги трил...има някакъв проблем с ftp-то явно. Ето ги на друго място :)

1

2

 

Мерси, успях да ги сваля :)

 

Като за такъв тип музика ми се струва, че резултатът е много добър. Ако не беше казал, че са софтуерни амп-ове бих си помислил, че са истински, особено от това което чух на вторият семпъл.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз чух семплите. Звучи гот, макар че в микса има доста каса и тя отвлича вниманието. Не мисля обаче, че софтуерния амп може да симулира пълноценно една истинска апаратура с нейния цвят, истински лоу-енд, дъх и т.н. Софтуерните ампове често дават по-добър резултат от средното ниво периферия, но са на светлинни години от качествени лампови апаратури.

 

Ако някой има нещо против тази теза и иска да се обоснове - да дойде в клуба ни във Варна с какъвто иска Лайн6, софтуерен амп или от сорта (това между другото ми го подхвърли като идея и @Досс от форума). Ще му подсигуря всякакви условия да се включи както иска и където иска за да звучи максимално добре по собствените си убеждения. Обещавам му, че ще остане доста разочарован от резултата на софт-платформата си когато до него зазвучи нещо лампово и истинско. Явно хората задълбаващи в РС попрището постогат задоволителни резултати, но забравят за истински стойностните неща :)

Кажете ми един сериозен музикант от световната сцена, който ползва софт амп (но не заради рекламата и сумите, които лапа за това, а заради собственото си убеждение и концепция за тон ...). Отговора е, че няма такъв, колкото и да се напъваме да търсим ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вече споменахме, че става дума за записи, а не свирене на живо. Софтуерните ампове се развиват много много бързо и line 6-овете за мен са вече морално остаряли (докато не изкарат процесор с impulse response host, с който можеш да ползваш каквито искаш импулси).

 

И пак повтарям, имам лампов амп, и звучи по-добре и въпреки това, но ако имах на разположение този звук преди да поръчам главата и кабинета си и най-вероятно щях да се замисля и да отложа покупката за по-късно.

 

Не че сега съжалявам, Garland uber alles! :)

 

edit: като ми пристигне реамп бокса ще пусна същите китари през ампа и ще експортна без барабани

 

edit2: Ще направя и аналогична тема със Stagg в заглавието :) Китарата е точно такава, при това със своите си адаптери.

Редактирано от sw1tched
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кажете ми един сериозен музикант от световната сцена, който ползва софт амп (но не заради рекламата и сумите, които лапа за това, а заради собственото си убеждение и концепция за тон ...). Отговора е, че няма такъв, колкото и да се напъваме да търсим ...

По принцип си напълно прав че до нещо наистина добро софтуерните усилватели са може би още назад- - но ако ги сравняваш с усилватели от класа а не със среден клас процесори .

От друга страна зависи какъв тон и ефект търсиш. А за световния музикант - има и то не един. Джон Маклафлин например е записал последния си албум : Индъстриал Зен " с изцяло софтуерни ефекти и в момента селия му тур сетъп е страхотна китара Годин и Макинтош лаптоп. А друг въпрос е че на мен звука в този албум не ми харесва :)) , но въпрос на мой ( кой ме пита) вкус.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наистина става дума за записи. А на запис разликата съвсем не е светлинни години.

Освен това хубав запис на лампов амп в домашни условия е адски трудно постижим.

 

Симулациите опредлено имат бъдеще, а с темповете с които се развиват е ясно че рано или късно ще са пренебрежимо близо до the real thing. Разбира се не говоря за Line6, а за по-професионални решения от сорта на axe-fx (не че съм го чувал наживо, но съдейки по коментарите по форумите).

 

А на Line6 проблема им съвсем не е само липсата на импулс-респонс хост. Дори и през импулс те си звучат зле, с ужасни дигитални артефакти.

 

Кажете ми един сериозен музикант от световната сцена, който ползва софт амп (но не заради рекламата и сумите, които лапа за това, а заради собственото си убеждение и концепция за тон ...). Отговора е, че няма такъв, колкото и да се напъваме да търсим ...

Meshuggah също записват с Line6. Вярно е че саунда им е отврат и аз лично не го понасям откакто минаха на лайн6, но just for the record.

Редактирано от Dylan_101
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ То и на него не му харесва сигурно, ама парите за реклама трябва да се приберат :)

 

 

offtopic:Тоооова обаче което супер ме кефи е в промяната на Маклафлин е Годин-а :thumbs_up:, това е марката която вади супер иновативни модели.Всичките им китари с crop of the cream, и са нещо което просто няма аналог в другите марки...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и какво излиза пак че всичко е въпрос на вкус, аз лично обожавам новият звук на Мешуга

и аз сам на мнениа че за запис, с компютр вместо амп стават много ама много добри резултати

сега ако се изпада в крайност, то е ясно че тренирано ухо може да усети разликата /а в студиен запис

ще му е трудно мисля/ но като цяло резултатите са доста добри :thumbs_up:

има и субективен фактор според мен който е примерно, един китарист е дал 3000лв за лампов качествен амп,

а друг с импулс симулация постига много, ама много близко звучене, направо за не тренирано ухо никаква разлика,

еми вие какво си мислите, че този дето е дал 3 бона 6те признае че е дал толкова пари за да се различава неговият звук

само за тренирано ухо което е сигурно 2/3 % от алдиторията която ще слуша записа аааааа какво ще кажете по вапроса

говоря за студиен запис

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"... Освен това хубав запис на лампов амп в домашни условия е адски трудно постижим ... " - адски верно! Аз мога да си призная, че в домашни условия НЕ мога да постигна задоволителен резултат, макар и ползвайки топ периферия.

С риск да се повторя - "силата" на софт симулациите е в това, че на запис звука е крайно компресиран, китарата е набутана в един ъгъл на микса с определен тесен честотен спектър, където една хубава среда върши работа и всичко звучи "еднакво" - амп за 3000 лв или софт амп за 3 лв ... Записаната китара е доста стерилна извадка от един комплесен тон - бих казал 25% от общата картина на живото звучене. С две думи - софт симулацията върши идеално работата си да копира част от комплексния саунд.

Хората за това са казали - на запис всеки може да звучи добре - понеже всеки може да "излъже" по един или друг начин. СОфт симулациите са на светлинни години от динамиката на един истински амп. Сами казахте, и доказахте, че няма професионалист, който да работи с софт ампове, или ако все пак се е излъгал - то резултатите са доста незадоволителни.

В горния пост колегата каза - "... за тренирано ухо което е сигурно 2/3 % от алдиторията която ще слуша записа аааааа какво ще кажете по вапроса ...". Аз бих се радвал да ощастливя точно тези 2-3% от хората които правят разлика, отколкото останалите 97%, които не правят разлика. Въпрос на ценностна система ...

Аз например работя всяка вечер с банда и на сцена. Не виждам как софт симулация може да ми е конвенционално оръжие с текущите й възможности ... Просто няма как да стане. Един колега каза скоро - "като пробваш хубава лампова глава - назад не можеш да се върнеш" ;) Това е точно така ... По-добре е човек да събере 3000 лв за лампова глава, отколкото да загуби 3000 години за предварително загубена битка :huh: Пак казвам - въпрос на ценностна система ...

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С риск да се повторя - "силата" на софт симулациите е в това, че на запис звука е крайно компресиран, китарата е набутана в един ъгъл на микса с определен тесен честотен спектър, където една хубава среда върши работа и всичко звучи "еднакво" - амп за 3000 лв или софт амп за 3 лв ... Записаната китара е доста стерилна извадка от един комплесен тон - бих казал 25% от общата картина на живото звучене. С две думи - софт симулацията върши идеално работата си да копира част от комплексния саунд.

 

Е значи в общи линии всички сме на едно мнание :)

Точно нещо такова имах в предвид :thumbs_up:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.