Jump to content
Българският форум за музиканти

въпрос: ефекти при запис на китари


Recommended Posts

исках да питам за китарните ефекти при запис на китара. Кога се слагат - от компа в микса или от китарата се записва с микрофон със вече нагласени ефекти?

Кое е по-правилно?

 

Ясно че и вдата начина си имат предимства и недостатъци, но кое е по-правилно?

 

мерси предварително

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мен ми е по-лесно така - на слушалките си слушам всичко (китарата с ефектите) , пък от ампа излиза без ефекти и след това ги слагам в микса .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

китара => амп => ефекти в лупа => бокс => микрофон(и) пред бокса => комп

 

ей тоа е конфигурацията .... та от ефектите може да се пуска само нойз гейт и компресор примерно а останалото от компа - в тоя вариант при микса съм по гъвкаф и моге повече да си играя с звука

или записвам и ефектите с микрофона и после мога само леко да коригирам, но за сметка на това ефектите са акустично записани

 

 

де да знам ... как го рпавят професионалистите ?!?! има ли правилиа или квото звучи добре става :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам само , че китарата трябва да се запише без ефекти , защото на компа освен , че могат да се слагам , а могат и да се махат . А ако се запише с ефекти няма връщане . Това обаче повече важи за Delay , Reverb , Chorus , Flanger , Phaser . Освен ако нямаш някой прекалено специфичен пресет , който задължително искаш да ползваш , а не можеш да го репродуцираш с VST

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-често се записва без ефекти, защото слагането на ефектите в последствие е по-удобно и по-гъвкаво.

Разбира се има и доста изключения, като в тях по-честия вариант е - записва се с компресия & Еквилайзер (след микрофонния предусилвател) и по-рядко вече с модулационни ефекти от типа на дилей, корус и т.н. Последното е съвсем резонно, защото ако решиш например да дигнеш скоростта на парчето с 1-2 bpm, или пък ехото на вокала ако се маже с ехото на китарата и/или трябва да се синхронизира на осмини вместо на четвъртини (съвсем примерно) - това е невъзможно ако го запишеш с ефекта вече :)

 

В крайна сметка баналния отговор "правила няма" и тук е валиден :unsure: Но да кажем, че практиката е запис без ефекти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ясно, мерси много

 

нойз гейт май ще пускаме от ефектите, еквалайзер и евентуално компресор също ... дилей, хоруси и др модулиращо по скоре от компа ама питч шифтър и др. подобни хармонайзери май е все едно къде ще се пускат

 

не разбрах защо се пуска EQ и компресор след преампа а не преди това. Тоя Channel Strip-ове и те ли така бачкат. Все си мислех че е добре копресора да е преди преампа за да няма кипвания ... особенно при вокали

 

поздрав

алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само ще допълня че е и важно vhcs да ги подрадиш в правилният ред имам предвид чейна ;)

 

P.S. зависи и от стила музика, но много тонрежисьори не слагат компресор щом има здрав дисторжън имай го в предвид :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мерси за отговора.

 

това ясно че трябва да са подредени както трябва - порсто на мене ми тече мисълта малко разхвърляно и така пиша ;) ....

 

Не ползваме дисторжън - гейн от ампа има с тонове :thumbs_up: ... звучи по-добре от дист. Разбира се и ампа компресира звука, това я ясно. Нойзгейта точно затова е почти задължителен - лампата вкарва шум, компресор да резне пиковете (не за помпане) и да подаде към микрофона по-лесно "котролируем" сигнал

 

та за ефектите имам предвид най-вече pitch shifter, harmonizer, noise gate, compressor ... за другите е ясно (макарче ще пробваме и хорус да запишем от кабинета да направим сравнение)

 

кво питам и аз .. май така или иначе има да си играем седмици и с двата варианта докато набараме товя което ни задоволява.

 

Мерси пак на всички за подкрепара !!!!

 

Поздрави

Алекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^Не знаеш колко си прав :)

 

Но започнете от запис на сухия звук :hysterical:

Компресор се използва доста рядко при запис на дистортнати китари, защото така или иначе звукът по принцип винаги е компресиран достатъчно. Но понякога просто звучи по-стегнато и не става въпрос за прилагане на някаква главозамайваща компресия а просто -1, -2 dB. ЕКу аз обикновено използвам след компресора (някои го предпочитат преди компресора) и при това много рядко, ако има нещо дразнещо в звука, но е рядко. Най-доброто ЕКу е използването на правилния микрофон с правилното разположение :hysterical:

успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много интересна (поне за мен тема). Аз лично смятам, че по-удачно е ефектите да се слагат после на компа. Освен Уа, което винаги ми е първо, или буустър за лампите, щото без него пък няма да звучи АМР-а както искам. Но инак всичко друго - на компа. Такива дивотии като Дилей/Ревърб само за лайв свирня... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.