vhcs Публикувано Октомври 11, 2007 Публикувано Октомври 11, 2007 исках да питам за китарните ефекти при запис на китара. Кога се слагат - от компа в микса или от китарата се записва с микрофон със вече нагласени ефекти? Кое е по-правилно? Ясно че и вдата начина си имат предимства и недостатъци, но кое е по-правилно? мерси предварително Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Октомври 11, 2007 Отговорено Октомври 11, 2007 Не мен ми е по-лесно така - на слушалките си слушам всичко (китарата с ефектите) , пък от ампа излиза без ефекти и след това ги слагам в микса . Цитирай
vhcs Отговорено Октомври 11, 2007 Автор Отговорено Октомври 11, 2007 китара => амп => ефекти в лупа => бокс => микрофон(и) пред бокса => комп ей тоа е конфигурацията .... та от ефектите може да се пуска само нойз гейт и компресор примерно а останалото от компа - в тоя вариант при микса съм по гъвкаф и моге повече да си играя с звука или записвам и ефектите с микрофона и после мога само леко да коригирам, но за сметка на това ефектите са акустично записани де да знам ... как го рпавят професионалистите ?!?! има ли правилиа или квото звучи добре става :-) Цитирай
Dilian Nedev Отговорено Октомври 11, 2007 Отговорено Октомври 11, 2007 Аз знам само , че китарата трябва да се запише без ефекти , защото на компа освен , че могат да се слагам , а могат и да се махат . А ако се запише с ефекти няма връщане . Това обаче повече важи за Delay , Reverb , Chorus , Flanger , Phaser . Освен ако нямаш някой прекалено специфичен пресет , който задължително искаш да ползваш , а не можеш да го репродуцираш с VST Цитирай
synchu Отговорено Октомври 11, 2007 Отговорено Октомври 11, 2007 По-често се записва без ефекти, защото слагането на ефектите в последствие е по-удобно и по-гъвкаво. Разбира се има и доста изключения, като в тях по-честия вариант е - записва се с компресия & Еквилайзер (след микрофонния предусилвател) и по-рядко вече с модулационни ефекти от типа на дилей, корус и т.н. Последното е съвсем резонно, защото ако решиш например да дигнеш скоростта на парчето с 1-2 bpm, или пък ехото на вокала ако се маже с ехото на китарата и/или трябва да се синхронизира на осмини вместо на четвъртини (съвсем примерно) - това е невъзможно ако го запишеш с ефекта вече В крайна сметка баналния отговор "правила няма" и тук е валиден Но да кажем, че практиката е запис без ефекти. Цитирай
vhcs Отговорено Октомври 11, 2007 Автор Отговорено Октомври 11, 2007 ясно, мерси много нойз гейт май ще пускаме от ефектите, еквалайзер и евентуално компресор също ... дилей, хоруси и др модулиращо по скоре от компа ама питч шифтър и др. подобни хармонайзери май е все едно къде ще се пускат не разбрах защо се пуска EQ и компресор след преампа а не преди това. Тоя Channel Strip-ове и те ли така бачкат. Все си мислех че е добре копресора да е преди преампа за да няма кипвания ... особенно при вокали поздрав алекс Цитирай
f1_sound Отговорено Октомври 12, 2007 Отговорено Октомври 12, 2007 Аз само ще допълня че е и важно vhcs да ги подрадиш в правилният ред имам предвид чейна P.S. зависи и от стила музика, но много тонрежисьори не слагат компресор щом има здрав дисторжън имай го в предвид Цитирай
vhcs Отговорено Октомври 12, 2007 Автор Отговорено Октомври 12, 2007 мерси за отговора. това ясно че трябва да са подредени както трябва - порсто на мене ми тече мисълта малко разхвърляно и така пиша .... Не ползваме дисторжън - гейн от ампа има с тонове ... звучи по-добре от дист. Разбира се и ампа компресира звука, това я ясно. Нойзгейта точно затова е почти задължителен - лампата вкарва шум, компресор да резне пиковете (не за помпане) и да подаде към микрофона по-лесно "котролируем" сигнал та за ефектите имам предвид най-вече pitch shifter, harmonizer, noise gate, compressor ... за другите е ясно (макарче ще пробваме и хорус да запишем от кабинета да направим сравнение) кво питам и аз .. май така или иначе има да си играем седмици и с двата варианта докато набараме товя което ни задоволява. Мерси пак на всички за подкрепара !!!! Поздрави Алекс Цитирай
synchu Отговорено Октомври 12, 2007 Отговорено Октомври 12, 2007 ^Не знаеш колко си прав Но започнете от запис на сухия звук Компресор се използва доста рядко при запис на дистортнати китари, защото така или иначе звукът по принцип винаги е компресиран достатъчно. Но понякога просто звучи по-стегнато и не става въпрос за прилагане на някаква главозамайваща компресия а просто -1, -2 dB. ЕКу аз обикновено използвам след компресора (някои го предпочитат преди компресора) и при това много рядко, ако има нещо дразнещо в звука, но е рядко. Най-доброто ЕКу е използването на правилния микрофон с правилното разположение успех. Цитирай
Baby Thomas Отговорено Октомври 12, 2007 Отговорено Октомври 12, 2007 Много интересна (поне за мен тема). Аз лично смятам, че по-удачно е ефектите да се слагат после на компа. Освен Уа, което винаги ми е първо, или буустър за лампите, щото без него пък няма да звучи АМР-а както искам. Но инак всичко друго - на компа. Такива дивотии като Дилей/Ревърб само за лайв свирня... Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.