kolio_k Публикувано Септември 28, 2007 Публикувано Септември 28, 2007 Врътнах на бързо един запис на класическата ми китара sample-akustik Не съм много доволен от саунда и въпроса ми е,когато се записва с един мик(както в случая),къде според вас е най добре да се постави.Ще е хубаво и ако някой иска да постне нещо подобно,за да мога сравня саундовете Цитирай
niki123bg Отговорено Септември 29, 2007 Отговорено Септември 29, 2007 Не знам дали би имало някаква полза, но ето една кратка проба с моята китарка: http://www.niliev.net/guitar/AccousticGuitarTest01.mp3 Ползвам кондензаторен микрофон и съм го сложил срещу 12-то прагче на китарата. Струните са ужасно стари (на около година и половина), стаята кънти и се чуват вентилаторите на PC-то, но като за домашен запис - толкоз Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 29, 2007 Автор Отговорено Септември 29, 2007 Благодаря ти,много приятно звучи,ще пробвам на 12 прагче.Какъв е микрофона с голяма или с малка мембрана и също така насочен ли е или не? п.п.Моите струни са още по дърти ,ще трябва да ги сменям май Цитирай
niki123bg Отговорено Септември 29, 2007 Отговорено Септември 29, 2007 Микрофончето е най-евтиният не-Берингерски кондензаторен микрофон, който можах да намеря - Studio Projects B1, с голяма мембрана е. Ето и повече инфо за него: http://www.soundonsound.com/sos/jun05/arti...oprojectsb1.htm . Струваше под 200 лв преди 2 години. Цитирай
BlueZone Отговорено Септември 29, 2007 Отговорено Септември 29, 2007 По принцип има много начини да се озвучава акустична китара. Най-напред трябва да се знае какво се търси като ефект. Второ - трябва да се прецени дали ще се записва с един, два или повече микрофона. Трето - Трябва да е ясно дали се записва с динамични или кондензаторни микрофони. Като цяло китара с един микрофон става добре единствено с добра китара, добър микрофон и хубаво помещение. Най-често срещания вариант е описания от niki123bg със слагане на 12-то прагче, само че трябва хубаво да се прецени дистанцията - ако микрофона е кондензаторен - препоръчително е да се слага на разстояние, равно на половината от дължината на инструмента. Друг вариант, който аз лично харесвам е, когато микрофона се сложи на горното магаре под 45 градуса, демек шпулата на микрофона да сочи към грифа - този метод ме кефи, защото много хубаво хваща звука от самите струни без да обучава излишно между 200 и 500 Hz, както става обикновено с акустичните китари. С два микрофона (кондензаторни), много добър вариант е комбинацията от два подобни на гореописаните начини, като разстоянието между двата микрофона трябва да е между 2 и 3 пъти колкото разстоянито от микрофона до инструмента. Единия микрофон пред горната част на грифа, а другия - около 12-то прагче. Надявам се да съм бил полезен Цитирай
kolio_k Отговорено Септември 29, 2007 Автор Отговорено Септември 29, 2007 (Редактирано) Много ви благодаря и на двамата за отделеното време и съветите.Ще пробвам вариантите.Инаъе китарата ми не е кой знае колко добра(Електро акустично Такамине Санта ФЕ,на пиезо е добра,обаче аз не харесвам пиезо ),но мика ми го бива горе долу.Стаята ми има акустика като баня п.п.Колкото пзти съм записвал в студио,обикновенно са използвали 3 мика,два на кръст за стерео и един по далеч насочен горе долу по средата на китарата,ама като за у нас май е малко множко Редактирано Септември 29, 2007 от kolio_k Цитирай
BlueZone Отговорено Септември 29, 2007 Отговорено Септември 29, 2007 За тая конфигурация, която споменаваш даже си има специални микрофони, наречени MS-Stereo Microphones (MS идва от Mid-Side), като например този. И тая техника е яка, стига да разполагаш с нужните средства Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 8, 2007 Автор Отговорено Октомври 8, 2007 Мерси много за линка,много готино видео Цитирай
synchu Отговорено Октомври 11, 2007 Отговорено Октомври 11, 2007 Ами "каквото казаха Niki123bg & Chrysalid" + още няколко коментара : - записът на акустична китара винаги много зависит от съответното помещение и от звука, който търсиш. - в този смисъл аз съм експериментирал различни варианти с различни резултати, вкл. и комбинации от типа на кондензаторен микрофон (SDC - small dia.. ) омни към 12-то прагче с може би около 20 см разстояние + LDC над рамото ми и се получи много обемен и едновременно фокусиран звук от комбинацията на двата. - в други случаи и само един микрофон плюс няколко трика дават интересни резултати - http://synchu.muzikant.org/Acoustic_Compressed.mp3 (като реално няма никакви ефекти освен компресор, но представлява 1 трак, копиран в ляво & дясно с известно закъснение + оригиналния в средата). Микрофона в случая беше съвсем непретенциозен StudioProjects B1 на около 20 см от 12 прагче. - за мен специално мик предусилвателя е от много голямо значение. Има подходящи и не толкова подходящи, пак в зависимост от типа звук, който търсиш. Горният семпъл е с лампов NAudio corp. clone of Gyraf G9, доколкото си спомням.... В крайна сметка експериментирай - знам че звучи тривиално, но това е начина да разбереш в какви позиции, с колко микрофона, в твоята стая, с твоето оборудване, какъв звук може да се запише, защото всеки вариант на звука си има приложение в съответния случая е моето мнение. Цитирай
kolio_k Отговорено Октомври 11, 2007 Автор Отговорено Октомври 11, 2007 Благодаря ти много за изчерпателния пост,ще пробвам този трик с компресора(може само с малко по малко компресор,обичам изявената динамика).Хареса ми това с лекото разместване в ляво и дясно пл'юс оригиналния сигнал в средата.Иначе и аз съм чувал че микрофонния приамп е важен при такива записи,но разполагам само с вградените в саунд картата ми ЕМУ 0404,които май не са много лоши или тези в един малък Беринджър миксер,които вероятно са напълно посредствени.Иначе акустиката в спалнята ми е покъртително зле,ама като направя милионите от джаз,ще си купя студио Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.