ronia Отговорено Декември 29, 2005 Отговорено Декември 29, 2005 нужно ли е да се повтарям?прочети по-горе какво съм писал и ще разбереш... чета аз и все пак не ми се връзват нещата. за да продължават да виреят различни стилове, трябва да има някаква форма на протекционизъм от страна на заможни хора с отношение към музиката - това разбирам от написаното по темата. дотук уцелих ли? Цитирай
Topsun Отговорено Декември 29, 2005 Отговорено Декември 29, 2005 (Редактирано) точно в десятката,но съжаление закона,който освобождава по-големите фирми от данъци ако спонсорират някой,от доста време го няма.всичко е една нагласена работа.теория на конспирацията...чалга пропаганда,а всичко друго - по дяволите... edit:забравиш да пиша запетайки Редактирано Декември 29, 2005 от Topsun Цитирай
Polyphone Отговорено Декември 29, 2005 Отговорено Декември 29, 2005 Само искам да подметна, без да заемам позиция, някой знае ли The Beatles преди да станат THE BEATLES, по колко пъти, колко сета и часа и за колко пари са свирили в Германия? И знае ли някой, че в началото са свирели почти само кавъри? а ти знаеш ли коя година сме,или кой век сме?и сещаш ли се,че нещата доста са се променили?и сещаш ли се защо няма клубове? Ако в онези години нещата са се получавали с много талант, малко маркетинг и още нещо, то сега е точно обратното. И все пак, въпреки че съм върл почитател на Бийтълс, смея да твърдя, че те не са били единствените таланти за времето си, групи като тяхната е имало около 300 в Англия. А за да изплуват почти само те от немските кръчми-бардаци, все нещо е помогнало, което не е нито страхотният талант, нито успешния маркетинг. :think: Ако на музиканта не му се подаде ръка, финансово доста мощна, вятър го вее на бял кон, колкото и гениален да е той. Цитирай
Steff Отговорено Декември 29, 2005 Отговорено Декември 29, 2005 Първо, според мен няма голямо значение коя година е, по отношение на работата, която е нужна, за да стане една сбирщина от хора-група. Няколко години свирене на кавъри е допринесло за това, тези хора да могат да свирят заедно, нещо, което според мен в модерните времена не е толкова често срещано. После-не знам защо точно те са успели, талант, късмет, Господ...? Нямам идея, знам, обаче че не са се срамували да свирят като бекграунд група по клубовете на един певец(забравих му името). После-на първото прослушване за договор с компания са били отхвърлени. После-свирили са още немалко време по клубовете в Ливърпул и насам-натам, докато срещнат Джордж Мартин... Оттам нататък всички знаем. Добре, че не са почнали да се жалват на правителството, ами са си свирели хората, че иначе нямаше и да знаем за тях... Цитирай
Steff Отговорено Декември 29, 2005 Отговорено Декември 29, 2005 Освен това, според мен, ако не накараш някой да ти подаде ръка, той сам не би имал причини да го направи. Цитирай
Topsun Отговорено Декември 30, 2005 Отговорено Декември 30, 2005 на мен мохабета ми се изврати от заплащането в клуб,към доста по-глобални мохабети.що ли?в момента нещата се получават с много талант,много маркетинг и малко пари...има няколко твърди групи,които ако чуете и ще се насерете и депресирате за много време....пичовете имат талант,имат си маркетинг,намират си дребни спонсори и нещата при тях вървят.ако бях собственик на заведение щях поне на 2 месеца да ги каня да свирят за да ми пълнят душата!!!не знам дали сте си задавали въпроса защо клубовете се поизпразниха?ами защото "стопаните" на клубовете са пълни селяни и тъпаци!!!как ще ми каниш през седмица белослава и ще очакваш на третия път да има хора???и после тя била виновна....не пеела добре...или пък титулярните групи...не,че забиват лошо,ама не може да свирят само едни и същи групи и да очакваш хората да се разцепват от кеф (не стига,че репертоара им е един и същ,пък и едно ново парче не се сещат да направят...)така,че помислете за кво става въпрос.не казвам,че и проблема не е в групите,но има и проблем в "шефовете".за кво да свириш всяка седмица в клуб?ако правиш поне по една нова серия парчета за да има интерес-ок..ама ако не....?!?!?!?!? Цитирай
sa6tiat Отговорено Януари 1, 2006 Отговорено Януари 1, 2006 Нямам идея, знам, обаче че не са се срамували да свирят като бекграунд група по клубовете на един певец(забравих му името). Тони Шеридан. След време никой не го знае, освен че Бийтълс му били съпровождащата група... Това, че са свирили две годинки извън родния Ливърпул, и то в Хамбург, който е доста по-космополитно местенце от селския Ливърпул /въреки че е пристанище/, е голямото им бинго... По 9-12 часа всеки ден; тогава станали група; те, Джон и Джордж /лека им пръст/, си го признават по-късно. Кой от всички нас би свирил толкова време, и то не само любимата си музика, ами танго, валсове, евъргрийни, старо диско, БГ хитове, хора, ръченици, абе репертоар на сватбарски оркестър?... Щото те са го правили и за израснали дзверски баш по тази причина; то си личи от авторските им албуми - разнообразие всякакво... Дори да научиш как се прави чалга - само ще е от полза, чисто музикантски... Не забравяйте, че музиката е дело на артисти, че е медиативна; трябва да гепиш публиката с огъня на изпълнението си. Помните концерта на Джудас юли 2004; два дена или три след него беше Пит Гейбриъл; расъл съм с Джудас, на Дженезис съм също фен, но соло тавите на Пит не са ми някакъв любим материал; бях и на двата концерта. След Джудас си викам, тея ме изцедиха, сега кво ще правя на Гейбриъл?... Е тоа ме разби... е.аси концерта, е.аси общуването с публиката, подредба на парчета с акценти, интермедии, градация... Всичкото това ви го дробя, защото си дадох сметка колко сме далеч от представата за музика... Да свирим за кеф... Абе това си е работа, понякога няма да върви, друг път няма да ти се свири, ще имаш проблем с техника, с други думи, това си е работа като всякаква друга; не е шега да забавляваш когото и да е... Малко лекомислено ми се вижда - дай за кеф, а като няма хора, е.ати простаците, чалгаджии... Ами привлечи ги, бе, бате... Мен са ме гепвали разни диджеи, че дори оркестър "Карандила" като ги чуете на живо, ще се препотите дори и най-яростните античалгаджии; не че аз не съм анти - аз съм АНТИЧАЛГАДЖИЯ! Но преди въпроса за кинтите трябва да си поне на 80% от умението в жанра си, за да претендираш за парици и прочие... Със здраве. Цитирай
darmonko Отговорено Януари 2, 2006 Отговорено Януари 2, 2006 QUOTE (Fortissimo @ Dec 20 2005, 03:57 PM) Що няма тука свестен punk,trash,dead клуб вееееееееееееееее. щото единствените в него ще сте ти,бармана и хлебарките в кухнята , за повече яснота прочети горния пост Ами приятелю Дармонко единственото, което мога да ти кажа е, че при всяко свирене на Уикеда, Остава, Panican Whyasker, Анимационерите, Skre4 и др. в О'Шипка не можеш и на стълбите да се вредиш...ама бизнесмените ни (клубосъдържателите) са ей такива като тебе....още 5 O'Шипки да направят в София пак ще е фул...ама кой да се сети :think: :think: :think: ммдааа бизнесмените са виновни защото не правят клубове за метъл хахахахах пък и групите които спомена не са точно пънк траш и дет ама карай сега подробности...приателю Тъпото копеле,ако в софия има пазар за още 5 О Шипки досега да са ги отворили собствениците на първата.Щом те не са го направили какво остава за другите бизнесмени :think: и ако този клуб се пълни от тези групи няколко пъти в месеца,то други като Биад например се пълнят всеки ден без да е нуйно вътре да има група.затова както казах такова е и заплащането на групите,ако го сравниш с хонорара на някоя чалга певица,макар и не от известните ще видиш 4е тя взима сама толкова пари колкото тези групи си делят на участие.Време е да се огледаме и да видим къде живеем и какво се търси на пазара и ако го предлагаме тогава да мрънкаме за повече пари Цитирай
PlamenM Отговорено Януари 3, 2006 Отговорено Януари 3, 2006 Здравейте . да дам и аз своя принос към тематиката за заплащането. 1. ЕСТЕСТВЕНО ЧЕ Е ПОДИГРАВКА ДА СЕ ПРЕДЛАГА СВИРЕНЕ ЗА ДВЕ ВОДКИ И 20 ЛЕВА. ДВЕ МНЕНИЯ ПО ТОЗ ВЪПРОС НЯМА. но............. 2. Много малък процент от музикантите от на "запад" са т.нар професионални музиканти - т.е изхранват се само от музика - и са съсредоточени в големите градове. За справка Милчо Левиев след като е бил диригент на биг бенда на БНР и един вид звезда в БГ за времето си , когато отива в Америка за да свири в бенда на Дон Елиас живее доста време от помощи за бедни , купони за храна...И то когато джаза е бил в силата си и сериозно популярен. 3. Дори и т.нар професионални музиканти не се срамуват да свирят халтури и ресторантски звуци по коктейли , партита и т.н когато останат без ангажимент. 4. Проблемът в ниското заплащане на музикантите е генерален проблем на БГ - в Америката имате възможност да работите в Макдоналдс 8 часа, което осигурява мизерно но достатъчно съществуване и след това да свирите каквато идиотия ви хрумне за лично удоволствие..което прави възможно и наличието на некомерсиалната музикална култура 5.За съжаление една сериозна част от добрите БГ музиканти са си решили проблема като свирят Макарена на шведските баби за по 6 месеца в годината. На практика синдромът Кипър- кораби- Абу Даби - Норвегия - Швеция вече десетилетия обезкръвява БГ музикалната сцена - истината там отиват страшни музиканти който свирят глупости по 5 часа ( не пет серии по 20 минути !! а пет 5 часа) след което най малкото с което им се занимава е креативна музика. 6.50 % от станалите леко известни БГ музиканти придобиват просташко и непрофесионално отношение към публиката. На концерти се ходи пиян и напушен като свиня с идеята че видиш ли той и Хендрикс правел така... но комент...Това е скапано и тъпо отношение към работата и затова и 20 лева е много - присъствал съм на такива концерти когато на след края на парчето барабаниста вдигаше пианиста от клавира , защото не можеше да стане. Един ярък пример от миналото - свирехме в обща репетиционна заедно с някои от имената тогава в БГ рок сцената. В бандата където аз бях имаше един барабанист 47 годишен тогава , невероятен професионалист, вадеше и свиреше едно към едно Вини Колаюта. Та докато т.нар звезди само дето не пикаеха с извинение на пода на репетиционната, този човек който можеше да им е баща метеше пода преди всяка репетиция с обяснението - ами , аз , свиря тук, от педалите на барабаните се вдига прах ... Обаче това е човек който свири повече от 30 години в от които 20 извън БГ и знае как трябва да се отнася музиканта към репетицията. Та същият този човек ми разправяше как след като завършат последната серия в клуба в Италия, си сменя дрехите и става сервитиор в същия този клуб...С КОЕТО НЕ ИСКАМ ДА КАЖА ЧЕ ТРЯБВА ДА Е ТАКА... но в крайна сметка е един вид оцеляване което може би си струва ако искаш да продължиш да си осигуряваш едно луксозно изживяване - а именно да се занимаваш с това което обичаш - музиката.. НО такъв компромис и такова посвещение става само след като твърдо си решил в себе си да следваш определен път. Аз лично си признавам че имах този избор и не успях да го реша в полза на музиката - за това обаче шапка свалям на тези които са го направили без да мрънкат - " ама видиш ли , тез идиотини не са ни оценили , пък ний сме гений, у на мама то...". Такива хора рано или късно ще успеят и ще постигнат това което искат Кураж, дружина...) 1 Цитирай
Mark Avrelii Отговорено Януари 4, 2006 Отговорено Януари 4, 2006 Да м....да много е зле положението само дето си изгубих времето да пиша тук.Желая ви успех пичове аз се отказвам. :hello: :hello: Добре бе ей така като кажете направо ме разбивате....изгубил си времето...ми ти иначе какво правиш...гледаш Big Brother...то май свърши вече...или кво седиш пред компа и цъкаш из порно сайтове...или търсиш безценна информация, която заучаваш наизуст и я пишеш по другите форуми...или кво??? :think: :think: :think: Много е лесно да си измисиш nick-name,да се регистрираш и да пишеш глупости наляво и надясно.Явно си навътре в нещата,щом говориш за Уикеда,Panikan Whyasker,Skre4 и т.н. Но мисълта ми е:Едва ли тези групи са забогатяли от свирене в О'Шипка! .А ти всъщност за какво се бориш?Да не си им мениджър случайно?Или просто ходиш често на техни "концерти"?Погледнах, че си отворил много посещаема тема-за албумчета и сингълчета.Явно си позаписал доста и ти е интересно как стоят нещата при другите от форума.Защо не разкажеш нещо повече за себе си?За твоя информация на "цъкам" по порно сайтовете,защото си имам супер гадже и правя редовно секс. "..или търсиш безценна информация, която заучаваш наизуст и я пишеш по другите форуми"-е,тук си признавам,че ти си на светлинни години от мен в това отношение. Цитирай
tupoto kopele Отговорено Януари 4, 2006 Отговорено Януари 4, 2006 Ами почна се ами ....не бе споко :stop: нямам време нали се сещате Цитирай
darmonko Отговорено Януари 4, 2006 Отговорено Януари 4, 2006 Виждам че споровете се разгорещиха от което няма смисъл нещата няма да се променят така или иначе.Колеги стига сте мрънкали че заплащането е мизерно - такъв е пазарът за музика ралична от чалгата и щом сте избрали да правите или свирите такава музика нямате право да протестирате.В момента българските групи свирят точно за толкова пари колкото заслужават,или както гласи един велик закон,"едно нещо струва толкова,колкото хората са склонни да платят за него" . Прочетох даже мнения че заможните хора трябвало да подадат ръка видиш ли на музикантите които правят страхотни неща обаче свирят за по 20 лв. В другите страни може би е така,но 90% от тези богати хора които финансират музиканти са забогатели от музика защото самите те са били музиканти или озвучители или каквото и да било,а не са производители на саздърма и бахур като българските бизнесмени с интереси в музиката. С други думи ситуацията е малко от типа"българия не ме обича а аз съм ебати пича..." Я се стегнете малко бе хора Цитирай
tupoto kopele Отговорено Януари 5, 2006 Отговорено Януари 5, 2006 аз немога да се сдържа ся ко да напрая Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.