Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
....собствениците на клуб ..... въобще не им е зор кой колко и какво може да свири важно е да върви пиенето ......

 

Ами, това лично ми го е каза собственика на клуб Фенс, въобще не се посвени... значи представете си за какво иде реч.

 

Колеги temerut и evans, точно това имах впредвид с поста си: Как ще ти се слуша Лени Кравиц в клуб, при положение, че подхода на музикантите е грешен - опитват се да правят 1:1 нешата. Думата cover има друго значение. Затова и публиката скучае, защото е права да си мисли, както колегата еванс каза "по-добре да си го слушам вкъщи"

 

Кавър накратко означава да пречупиш оригинала през твоя поглед. Няколко са бандите в БГ, които го правят и ко прибавят и авторски идеи в репетоара си, ще успеят да пробият рано или късно.

 

Публиката е човешка маса, която като музиканти трябва да уважаваме. За мен, например, пеенето на playback е гавра с хората, пълна подигравка и неуважение. Говоря за изпълнителите в БГ въобще, не само за клубните банди. Всяка грешка от наша страна е пирон в нашия ковчег, разберете го. Затова в предишния ми пост говоря за отговорност на музикантите.

 

Тази отговорност трябва да приеме и по-решително лице и при контактуването със обствениците на клубове. Затова трябва единен начин на мислене, затова е този форум, за да го изградим заедно, затова е здружението музикант.орг, за да отстоява твърдо позицията на музикантите, да бъде фактор на пазара. (Надявам се модс да четат)

 

Ситуацията е такава, че трябва много воля и усилия от наша страна, за да върнем нещата в нормалното им русло. Не може за една нощ да обърнем неща, които са обърквани в продължение на едно 15 и кусур години. Ще отнеме доста време, но трябва да се почне час по-скоро:

 

1. Музикантите да работят върху себе си - музикална култура, външен вид, оборудване, готин репертоар, авторски подход, стоене на сцената, т.е. излъчване и т.н.

2. Единния им глас (здружение музикант.орг и други) да отстояват твърдо позицията им на всеослушание и пред самите собственици.

3. Нека и ние, и собствениците се замислим сериозно и върху идеята, която споделих за участия в силните дни на две групи. Една известна и една по-нова.

 

Разберете, че това е стимул за всички - и за младите банди, и за старите, подгонени от страха младоците да не ги изядат с парцалите. Така летвата на качеството се вдига доста нависоко, а хората у нас отдавна имат нужда от качество и знаят много добре какво е то. Без значение какъв е музикалния стил. За пример, колко прознати само, заклети фенове на чалгата отидоха на Металика тази година и редовно си ходят на големи мероприятия....

Пък и за публиката ще е по интересно - да види и чуе любимите с нещо ново. А и собствениците по-доволни с повече оборот.

 

И пак казвам - в основата на всичко е Нейно Величество Публиката. За Бога, не допускайте да се подигравате с нея!

 

Успех на всички ни!

Редактирано от Vynyl Sky
  • Отговори 258
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Аз смятам че след изказването на Vynyl Sky темата спокйно може да се заключи. Това са най-реалните неща, които човека си счупи пръстите да напише и мисля е добре да се вгледаме в думите му. Всеки друг коментар след това (барабар и моя) е излишен.

Това което бих добавил от моя опит и от политиката за свирене в клуб на нашата банда е че препоръчвам на бандите да си направят една добра оценка и да се опитат да се договарят на твърда цена.

"1. Системата на работа в клубовете е грешна. Не повече от 20% процента от входа трябва да остават за клуба и то само ако влага в добра апаратура и поддръжка на интериор."

Аман от кръчмари, които те доят...

Ще ви споделя един пресен случай с нашата група. Свирехме в един клуб в Русе (умишлено не споменавам име) на вход 100% от входа защото плащаме наем за апаратура. Собственика на заведението си сложи негов човек на входа да събира нашите пари. Вземахме около 30-40 лв. на човек. Имахме съмнения че ни цакат с входа, затова взехме мерки. Вдигнахме входа от 2 на 3 лева и сложихме наш човек да събира входа. Собственика на заведението се възпротиви че вдигаме входа. Тогава му припомних че свирим на 2 лв. повече от една година. Нека да си спомни той колко беше бирата му тогава (1,50 лв) и колко е сега (2,20 лв).

Какво стана? Платихме на момчето което събира вход 20+бакшиште (към 50 си събра), платихме за наем на звук и за нас останаха по 65 лв. на човек. Веднага след концерта въпросият кръчмар си намери причини за да ни каже че повече няма да свирим в клуба му. Ние обаче не се плашим от това. Поле за изява ще намерим, независимо че това единствената клубна сцена за рок музика в Русе.

Аман от кръчмари, които те доят...

Скоро си говорихме с групите Rockfire и Mr.Hard от Варна по тази тема и мисля че стигнахме до консенсус.

Отговорено

Аз не съм професионален музикант ,но съм се занимавал със синдикална дейност-разберете че докато не се обединят проф музикантите в нещо като профсъюз,пак ще ни шибат из полето на бизнеса като дребен рогат добитък.

Отговорено

^Аз имах подобно предложение но нищо не се получи.Някой от форума се запънаха че не можело да се прави синдикат от хобисти и тн. Не съм забравил какви спорове бяха, чакам да видя професионалистите какво ще направят по въпроса те знаят как стават нещата.

Отговорено

Сори, че се намесвам., но не мисля, че проблема е дали може да се направи синдикат между хобисти и професионалисти. Както много пъти съм казвал, професионалист в случая е този, който си изкарва прехраната с музика ( или поне предимно). И разбира се трябва да се прави разлика между човек с диплома и самоук, но тя е в областта на педагогиката , а не на свиренето (поне според мен), иначе човек или може да свири или не и публиката решава това (или пък връзките и познатите).

 

Истинския проблем е дали може да се направи синдикат от Български музиканти, аз лично много се съмнявам, освен ако всеки не си направи личен такъв. Нищо ново за България, ние сме си просто такива хора с такъв менталитет и никой досега не е успял да го промени

Отговорено

Ама, чакайте сега... колеги, нали не сте очаквали, че подобна инициатива ще стане от раз?

Ако беше станала, лично аз щях да подозирам доста...

 

С малко патос в тона ще кажа, че в по-малка или по-голяма степен именно ние сме поколението, което трябва да промени нещата към момената. Хората на по около 30 години. Разбира се, че винаги ще има против и запънали се. Това не трябва да ни спира.

 

Аз предлагам следното нещо. Вместо да правим форумни сбирки просто хей тъй на по бира и да почешем език (на това всички сме просто номер 1), дайте да организираме една сбирка с конкретна тема, а именно тази, която сега обсъждаме, хм?

 

И нека погледнем малко по-философски и спокойно като големи хора с опит на нещата. Без скромности, моля, хора като Тони и други, писали в тази тема, имат достатъчно опит, за да бъдат опорна част от тази идея. Опит, който сме си изградили в сблъска с реалността в БГ и който ни позволява да знаем как функционира "организма" (музикалния) отвътре и къде точно са му болежките.

 

И за да не разводняваме темата, аз обичам да бъда максимално ясен, като говоря, конкретно предлагам следното:

 

Създаване... по-скоро не, защото вече го има сдружеието музикант.орг, но опрделяне на методиката му на работа при преговори и работа с клубове. Имам много конкретни идеи за действия, който ще споделя като се видим живот и здраве и се надявам да чуя още.

 

Ако се окаже, че музикант.орг не може да го направи, тогава вече ще се търсят алтернативи. Със сигурност вашият опит ще е от значение, защото аз не претендирам да съм великия разбирач ни най-малко, а и както е казал Крум преди векове, съединението.... вие си го знаете, нали?

 

След 10-ти януари съм на линия, когато кажете.

 

Това е за София, да, но в останалата част на страната също има далновидни хора, както виждам нали?

Отговорено

То затова и държавата ни е на тоз хал се оставяме онея от парламента да ни онождат отзад. Ние сме вълци-единаци. Още Кубрат на времето ние дал исторически урок със снопа от пръчки ама от тогава не го слушаме и вървим назад. Според мен не е невъзможно да се направи такъв синдикат, но е трудно.

Отговорено (Редактирано)

С Vinyl Sky писахме по едно и също време поста си, но аз не спирам да съм съгласен с него.

Редактирано от ivo_minchev
Отговорено (Редактирано)

моля правете разлика между;

 

професионалсти и наемници!

 

 

 

наемникът свири вси4ко , за което му пла6тат....добре или зле, стига да му платят.....

професионалстът свири това ,което желае, за което му пла6тат....

 

за много години!!!

Редактирано от soundburger
Отговорено (Редактирано)

А за много години !

 

нещо съм изпуснал развитието на темата ама както гледам Vynyl Sky е написал каквото има да се казва и го е казал максимално точно. Аз съм хоби музикант и свиря в банда само от хоби музиканти и определено свиренето по клубове не ни е приоритет, та дори го избягваме леко защото сме далече от кръчмарското мислене и свирене ... и дано това остане така.

 

Относно синдиката - мене лично ми е все тая защото не съм про. Лично не виждам голям смисъл от подобна организация при положение че ние "хобистите" ще останем отвън така или иначе и каквито и решения да се приемат ще са ни през оная работа ... или с други думи, не се надявайте една организация да защитава интересите ви като не можете сами да се оправяте с това.

 

... и проблема със заплащането идва от там че няма качествена музика за която си заслужава да се плати адекватно - ако бъркам ме поправете, но моля с конкретни имена на групи.

 

Живи и здрави през новата година !!!

Алекс

 

моля правете разлика между;

професионалсти и наемници!

niama takava zashtoto i 2mata si iskarvat prehranata s muzika

Редактирано от vhcs
Отговорено

здр Иво, за кое от вичко мислиш че не съм прав? ... не за друго да драсна в детайли защо ми е такова мнението по въпроса

Отговорено (Редактирано)
ние "хобистите" ще останем отвън така или иначе и каквито и решения да се приемат ще са ни през оная работа

Защо мислиш така? И ние (Rockada) сме хобисти, но също имаме цена за участията си. Разликата ни с профитата е в тва че за нас е все едно дали този месец че имаме участие или не, докато едно профи трябва да се храни и би предпочело тази седмица да има поне 3-4 участия (работни дни). Ние даже избягваме да имаме чести участия за да може да имаме по-голям заряд.

Аз съм на мнение че качествената музика (независимо дали е профи или хоби) трябва да се оценява еднакво. Т.е. ако групата (изпълнителя) пълни залата (клуба) и прави добро шоу си заслужава и добри пари. Това е уважение за положеният труд за да се стигне до това ниво.

В тази връзка смятам че решенията на синдиката биха засягали и нас (Rockada) като хобисти.

Редактирано от ivo_minchev
Отговорено
моля правете разлика между;

 

професионалсти и наемници!

 

 

 

наемникът свири вси4ко , за което му пла6тат....добре или зле, стига да му платят.....

професионалстът свири това ,което желае, за което му пла6тат....

 

за много години!!!

 

Аз,като образцов наемник бих искал да вметна ,че в музиката, както и в повечето други неща, всичко си има цена. Аз нямам против да свиря с теб, с Ивана, БТР, джаз квартет или със синфоничен оркестър, стига да ми се плаща адекватно. И колкото по не ми е по вкуса работата, толкова повече пари искам. Това, според мен е професионален подход.

 

Винаги съм делял свиренето на свирене за густо ( с добри музиканти, хавери и тн. в стилове които харесвам) когато плащането не е от първостепенно значение ,и на професионална проституция, където парите идват първи.

Горд съм да спомена, че имам нагласа на първокласна проститутка, ако съм добре платен. Според мен ,проблема е в това, дали можем да балансираме между двете (визирам хората,които се издържат от музика, хората свирещи за удоволствие няма нужда да правят подобни компромиси). Само от свирене за густо не може да се преживява, а единиците които са прокопсали с музиката,която ги кефи, отдавна също са го превърнали в професия.

 

Извинявам се за оф топика

 

п.п. това, кое е добре и кое зле като свирене е въпрос на личен вкус, стилови предпочитания и музикални възможности на преценяващия и е строго субективно, тоест варира изцяло според оценяващия и не е никак меродавно като цяло. За това мисля, че тази преценка, вместо да занимава музикантите, трябва да се остава на слушателите (клиентите, работодателите, плащащите и тн.)

Отговорено (Редактирано)

Това което споделяш е абсолютно същото и при нас. надявам се си наясно какво означава синдикат и какви функции има. определено не виждам с какво би се подобрило положението на нас непрофесионалистите при появата на синдикат които примерно да диктува мин. дневно заплащане на музикант и тн ...

Синдикатите са за порфесионалистите, така че те да си ги огранизират, да си ги управляват и тн, ние непрофесионалистите нямаме думата там ... все едно ти като шофьор да влезеш в синдиката на таксиджиите и да почнеш да обсъждаш какви да са тарифите за километър (при музикантите съответно заплащането за свирня).

 

Та затова хобистите нямат място в професионални организации които защитават финансови интереси на определена група .. това исках да кажа и дано тоя път съм се изразил по-ясно.

 

kolio_k, еваларка за добрият пост !!!

 

Поздрави

Алекс

Редактирано от vhcs

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.