Evtim Djerekarov Публикувано Септември 23 Публикувано Септември 23 Здравейте. От едно известно време пробвам различни стратове (нови, стари, мексиканци, американци, правеняци, лютиерски) и в общи линии пада голямо и понякога досадно дрънкане и сравняване, най често на чисти, леко оцветяващи лампови ампове. Накрая в общи линии ми хареса звука на един американ стандард '91, който хем има състейн и не е глух, хем звучи малко по-топло, дървесно и живо (има "месо") от средностатистическия страт, който много често звучи някак по-метално и "пружинно", с малко по-стъклена, студена атака (което не е лошо). Е, този точно страт е с Alnico-2 адаптери, което също допринася вероятно. Покрай всички тези пробваници, реших да извадя от прахта и реставрирам един много стар страт - правеняк с тяло от американска елша и кленов гриф, ей-така, за сравнение след цялото чутовно сравняване. Очаквах да е пълна пръчка, но всъщност с изненада установих, че и като състейн, и като общ тон, звучи не по-лошо, ако не и по-добре от не един мексиканец, че и немалко американци (и там ножицата е голяма, както вероятно сте забелязвали). От по-студено звучащите е, но си има състейн доста, а дебелите струни в общи линии звучат добре чак до края на грифа (което съвсем не е така при всеки произволно хванат Фендер). Но! Атаката на тоновете е малко по-резичка и метална, не е така сладка и камбанна, както на американеца, например, което прави картинката малко по-плоска. Сега - с една уговорка - ползва Alnico-5 адаптери от ТЕМУ, които съвсем не са лоши всъщност, но не са Texas Special или Seymour Duncan, както е ясно на всеки. Скоро ще имам възможност да му сложа един APS-1 на нек позиция, за да видя до колко адаптера ще има някакво осезаемо отношение към особеностите на атаката на тоновете, за която говоря. Мисля си тук други начини, с които може някак (добре или зле) да се повлияе на тона на инструмента. Гледам, че на много места препоръчват да се пробват различни седла на тремолото, различен тремоло блок и други такива неща (в момента тремолото е Vintage Style Wilkinson, с голям стоманен черен блок и седла от огъната стомана ("ламаринките", така да се каже)). Някои хора препоръчват месингов блок и месингови седла, за по-средно звучене с по-малко top-end и по-мека атака, други казват титан, никел... Вие играли ли сте си с такива неща и намирали ли сте разлика и смисъл от цялата галимация? Цитирай
synchu Отговорено Септември 24 Отговорено Септември 24 Аз съм си играл - и на всичките ми стратове, независимо от произхода им съм сложил или дебели месингови блокове - някаква известна и относително скъпичка марка бяха, която съм забравил - или дебели стоманени, също някаква известна и относително скъпичка марка - не си спомням вече накой страт какво беше, но със сигурност и мексикански и сбирщайн и японски всички претърпяха съществено подобрение от моя гледна точка Просто звучат по-добре. 1 2 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 24 Автор Отговорено Септември 24 (Редактирано) Благодаря за отговора! Сложих един APS-2 временно (който се оказа всъщност RWRP за средна позиция, ако на някой се намира APS-1, APS-2 или друг подобен Alnico2 адаптер за продаване, може да пише). Интересно, че с тоя адаптер (сравнен с адаптерите от ТЕМУ), наистина атаката е по-мека и дава повече изразни възможности. Тему адаптерите не са никак лоши, в общи линии звучат балансирано и доста добре за 20-30 те левчета, които давате за целия сет. Но все пак, малко по-плосичко от сеймора. Звучат по-добре от доста сток алнико адаптери на разни китари. Но все пак, може би очаквано APS-2 звучи една-две идеи по-добре. Като дойдат седлата, ще си поиграя с тях и ще споделя впечатления. Редактирано Септември 24 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 24 Отговорено Септември 24 На мен лично ми се струва, че качеството на адаптерите оказва най-голямо влияние върху тона (като честотна характеристика) на инструментът и хардуерът вече допълва някакви нюансови разлики. Иначе ако става дума за пасивни такива дървото доста помага за състейна, лично мнение, разбира се. Ако ме поставите пред избор на живот и смърт и трябва да избирам между китара с добре звучащи адаптери и по-смотано дърво и изключително кьопави и глухи адаптери, но на хубава дъска, ами ще избера първото заради многообразието в тона, който ще постигна. Тоя липсващ състейн мога да си го докарам от компресор или подходящ амп, да речем. Сега вече какви ще са правилата на играта и примерно ако ми "забраните" да ползвам спомагателни средства, а чейнът е китара -> кабел -> амп, е съвсем друг въпрос. Но с кофти адаптери според мен много малко може да се постигне като мноогобразие, обем и дефиниция на блендите. 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 24 Автор Отговорено Септември 24 (Редактирано) Да, но при стратовете е малко различно. Там се гонят изразни възможности, а при глухи тонове и чат ит грифа, където китарата не звучи добре, се получават "кофти зони" за свирене. Освен това, когато се свири блус, което доста често се свири на този тип китари, най-често чейнът е китара - > (най-много компресорче) -> (овердрайвче за мръсно свирене, ако усилватлят няма собствен драйв канал) -> чист, леко оцветяващ канал на лампов усилвател. Този чейн не прощава много кофти звучаща дървения. При този тип пуризъм, дори хъмбъкер, поради неизбежните си comb-filter ефекти между двете съседни бобини, често звучи някак дефектно и носово за желания тип звук. А "хъмбъкерът" който се получава на позиции 2 и 4 на ключето, понеже адаптерите са далече един от друг, придава характерния за стратовете допълнителен "chime" и "sparkle", който е търсен при тия китари. A когато свири само един адаптер, звучи наистина чисто, обло и неподправено. Той състейна, при липса на състейнър и яко набичен амп с овердрайв, идва почти единствено от дървото и качествения и добре монтиран хардуер. Редактирано Септември 24 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 24 Отговорено Септември 24 ^ Да си дойдем на думата! Ако чейнът е прост, пуристичен и консервативен всеки елемент тогава оказва влияние ... ти само като смениш потовете с 1 мегаом целият адаптер се избистря, това в комбинация с дърво, спойки, адаптери и прочие прави цялостната система на звука. Иначе, да, при разни метъл бичкии където компресията и изкривяванията от ампа са зверски (независимо софтуерен/хардуерен), част от тия неща просто ще отидат в десета глуха. 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 24 Автор Отговорено Септември 24 (Редактирано) Да, това имам предвид. При синглите за страт, че сто пъти адаптерът не е само "микрофон" с различна честотна характристика. Това колко е силно магнитното поле и как неговата сила се променя от вибрацията на металната струна, често донякъде формира и атаките на тона, дори може да добави и мъничко естествена компресия. Имат си и динамични характеристики тия адаптери, така да се каже. Мания са си тези неща. Редактирано Септември 24 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 24 Отговорено Септември 24 ^ Ами ако имаш възможност, като сменяш нещо направи A/Б тест и дай един линк към Саундклауд или друга алтернатива, да чуем. Дори да е през NeuralDSP амп, би трябвало разликите да са чуваеми ... иначе само с писане можем донякъде да се уцелим, но няма да е пълноценно. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 24 Автор Отговорено Септември 24 (Редактирано) Може и да постна нещо, но в общи линии при слагането на по-хубав адаптер, усетих не промяна в общия тон като повече високи или ниски, а разлика в атаката на тоновете. Омекна, стана не толкова рязка и някак малко по-"камбанна" в хубавия смисъл. Ще видим, седлата как ще повлияят. Взех месингови блокове, както и месингови с ролки. Има поле за тестване. Пък и това е правен инструмент без особена пазарна стойност и с леки очуквания от подмятане и свирене, но пък с хубав тон и дълъг състейн, което го прави добра китара за такива експерименти и търсения. Ако ми хареса, може да се окаже и добър работен кон за свирене по репетиции и джемове. Редактирано Септември 24 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Септември 24 Отговорено Септември 24 ^ А по отношение на детайлите? От скромният ми опит по-добрият адаптер също "хваща" и повече закачания на струни, фълшиви бендове, отзвучаванки и т.н. Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Септември 24 Автор Отговорено Септември 24 (Редактирано) Да, разбира се, но това е валидно за всеки инструмент, особено на чиста китара в лампов амп. То това е и идеята на хубавия адаптер - да хваща и да пресъздава всякакви детайли, и то по подходящ красив начин, за да предоставя повече изразни възможности. А всички тези проби целят едно нещо - да балансират иначе добре звучащият инструмент, така че да не звучи много остро и студено, нито прекалено глухо и топло, а да е балансиран и в общи линии да звучи без някакви очевидни дефекти по целия гриф. То затова и пробвам с този точно инструмент, защото няма силно изразени глухи тонове, нито някакви други нежелани странности, каквито имат много китари. И предвид, че не е "марков", позволява експерименти, без да го "развалям". И като има база за сравнение, е интересно. Редактирано Септември 24 от Evtim Djerekarov 1 Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено преди 2 часа Автор Отговорено преди 2 часа (Редактирано) Старият блок беше голям стоманен. Смених го с месингов, като че ли една идея по-тежък. Смених и седлата. Разликата в тона не е чак толкова голяма, но я има. Като че ли преди звука беше мааалко по-"ламаринен" и не толкова стабилен, някои тонове, особено на дебелите струни, се колебаеха малко повече. Как се промени тона - ами като че ли е разлика, която буквално може да се опише като разлика между металите. От по-тенекиен, звука стана малко по-камбанен, и като че ли с мъничко по ярка, искряща атака, без да е рязка. Тук драснах едно семпълче след смяната. Не е върхът, но като за човек, който едно много дълго време не свиреше, става за демо. Направих и други записи - сравнение в оригиналия вид, само със сменени седла и със сменени седла и блок. Ще го нацеля по-късно или дните дни, за да са един до друг примерите и ще постна и него. https://on.soundcloud.com/8EBTLe6ZsPRZxaBS0X Поради невъзможност хубаво да запиша амп където съм, записах с Kuassa. Това е черната емулация Matchlock B, в първия канал, неутрални настройки, включен Bright switch, Volume на 7, Sag на малко под 1/4. Кабинетът е 4x12 Closed Back с микрофон Ribbon 353, малко реверб V-Spring. Редактирано преди 2 часа от Evtim Djerekarov Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.