Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Публикувано

Здравейте. 

Прочетох доста теми назад, но не намерих това, което търся. Детето ми е първи клас в музикалното училище в Русе, специалност пиано. Вкъщи имаме обикновен синтезатор Yamaha и е време да го сменим. Насочили сме се към три модела Roland Fp30x, Roland Fp60x и Kawai ES520. 
Най-вероятно ще вземем Kawai, защото доста ни допадна звукът от всички видеа, които изгледахме. При сравнение на трите пиана в Томан, пише че звуците/полифонията на Kawai са само 192, в сравнение с 256 на останалите. Може ли някой да ми обясни какво означава това.

Следващият въпрос е свързан директно с покупката. Искаше ми се да пробваме първо, но тук в Русе в единствения музикален магазин предлагат само NUX, което не ме впечатли. Има ли наблизо добре зареден магазин с повече избор?

В краен случай ще се насоча към покупка от Thomann на сляпо, макар че не сме много запознати как стои въпроса с гаранцията, при положение, че сайтът е германски и няма представителство тук. 

Благодаря за отделеното време. 

 

Отговорено (Редактирано)

Гаранцията в Томан или Мюзикер е стандартната европейска - за всеки модел колкото е написано (най-често 2 години) и независимо, че са магазини извън България, обикновено няма проблем с гаранцията ако нещо стане впоследствие. Другият бонус е, че можете да си поръчате пиано от там и дори само ако не ви допадне по някаква причина - да им го върнете в 30-дневен срок ако си спомням правилно. Има и няколко магазини за музикални инструменти, които са си чисто български, но от всичките си заслужава само магазинът на Динакорд - нямат чак толкова голям асортимент, колкото Томан например, но понякога пианата им са с добри промоции, а и част от уредите си ги доставят директно от Томан.

Що се отнася до трите модела пиана - всяко от тях ще свърши перфектна работа за обучението на детето, тъй като двата Роланда са с много добри трисензорни клавиатури, а ако не ви допада звука им, пианото на Kawai също е много добър избор, а полифонията му не бива да ви притеснява, тъй като 192 е една доста добра цифра за пиано, която дори има достатъчно аванс, особено пък за дете, което е малко. Ако конкретно ви интересува какво ограничава полифонията - това са "звуците и ефектите", които могат да прозвучат в единица време и когато се стигне границата на дадената цифра (в случая 192), първите прозвучали и все още звучащи звуци автоматично спират, за да отворят място на следващите, които евентуално ще продължават да се наслагват при свиренето. Обикновено всичко над 128 върши работа, но със 192 и нагоре е още по-спокойно. Не се заблуждавайте, че човек има 10 пръста и повече от 10-гласна полифония надали е необходима - имаме педал, наслагващи се тембри, виртуални симулации, реверберации и куп други неща, всяко от които хаби гласове от полифонията, така че при по-комплексни неща понякога можем да прескочим цифрата 100, но това обикновено става рядко и затова все още има пиана от базовия клас като P-45 или P-145 например, които са само с 64-гласна полифония и си свирят съвсем добре, без да се стига до изключване на някои от саундите.

П.П. А за "синтезатора", който си имате вкъщи, силно ме съмнява да е синтезатор в чист вид...по-скоро става дума за някакъв аранжор от PSR или друга подобна серия на Ямаха. ;)

Редактирано от yamaha
Отговорено

Томан са много точни и няма абсоютно никакви проблеми с тях, връщал съм неведнъж и никога не е ставал проблем, сега откакто България е в сухопътния Шенген нещата пътуват още по-бързо и в двете посоки. Ако се наложи да се връща нещо, организирането на обратната товарителница става чрез българският представител Интайм, а Томан издават от сайта пътният стикер, който трябва да се залепи за кашона. Ако ви интересува повече информация относно поръчките имаме цяла тема тук – цък. Ако има неясноти по поръчките, питайте там, ще отговаряме, доколкото можем. 

Колкото до пианата и 3-те са страхотен избор, аз като че ли клоня повече към Роландите заради трисензорната клавиатура, но от този подбор трудно може да сбъркате. ;) 

14 minutes ago, yamaha said:

Гаранцията в Томан или Мюзикер е стандартната европейска - за всеки модел колкото е написано (най-често 2 години)

При Томан стандартната е 3 години с 30 дни право на връщане на парите. 

Отговорено (Редактирано)
17 minutes ago, Koobenot said:

При Томан стандартната е 3 години с 30 дни право на връщане на парите. 

:thumbs_up:

П.П. Динакорд предлагат 10-годишна гаранция за някои модели на Roland, но и това сме го коментирали многократно. Конкретно FP-серията са я обвързали "само" с 5-годишна гаранция, което също не е зле. ;)

Редактирано от yamaha
Отговорено

Най-сърдечни благодарности за отделеното време и компетентните отговори. Явно ще се насоча наистина към поръчка от Томан. Но тук идва въпросът с пробата преди покупка.

Като казвате, че Roland са с трисензорна клавиатура, Kawai не са ли? Бяхме се насочили към Kawai, защото четох, че звукът най-много се доближава до акустично пиано.

И с какво fp 60x превъзхожда fp 30x, освен силата на високоговорителите? Мисля че клавиатурите бяха еднакви.

Благодаря отново 

Отговорено
1 hour ago, zara87 said:

Като казвате, че Roland са с трисензорна клавиатура, Kawai не са ли?

Са. :) 

А иначе правилно сте забелязали, че клавиатурите в двата модела на Роланд са еднакви, но те с PHA-4 оборудват дори FP-10, който е най-евтиният им модел и този подход го забелязвам само при Роланд - всички останали в евтините пиана слагат евтини клавиатури, в по-скъпите - по-скъпи и т.н.

Що се отнася до разликите между FP-30X и FP-60X - не е само в мощността на говорителите (която разлика даже не е голяма), но и на други места. Примерно 60X има дисплей, физически слайдери и копчета за по-удобен достъп, 30X няма, понеже е изпълнен в минималистичен дизайн с малко копчета ; 60X има микрофонен вход, към който сигнал може да се добавя допълнително ефект, 30X няма ; 60X можеше да прави миди и аудио запис, 30X записва само миди ; към големия май даваха хубав педал, който поддържа полу-педал функция, малкият го оборудваха само с DP-2 (имам един такъв), който е обикновен състейн от типа on/off и т.н. Вероятно има и други разлики, за които не си спомням, понеже изброявах по памет. ;)

Отговорено

Да, всъщност разликата в двата модела е около 1000лв. Мисля да поръчам отделно дървената стойка с тройка педали така или иначе. 

В българския сайт пише 5год гаранция, което е чудесно, но там предлагат единствено fp30x.  Ще го обсъдя с госпожата по пиано и ще действам. 

Отново благодаря за информацията. 

Отговорено (Редактирано)

Ако ще го поръчвате с дървената стойка и тройката педали, спокойно може да се спрете на малкия модел, защото клавиатурата и звукът (което е най-важното) ще са ви практически същите като в големия, а тройката педали допълнително ще намали разликите между двата, защото там също имаме поддръжка на полу-педал - нещо постоянно използвано при пианистите.

 

П.П. Сега погледнах какво имат в Динакорд. FP-30X го имат и като чисто пиано, и като комплект с дървената стойка и трите педала, което е по-добре, защото ако купите нещата поотделно, обикновено сумата излиза по-висока. Неудобството е само, че в момента там имат бялото и черното в наличност като чисти пиана, а от комплектите на склад имат само белия, а за черния трябва да се чака докато го заредят или пък направо да им го поръчате по телефона да ви го доставят специално...и пак ще се чака, но все пак не е зле да им звъннете по телефона да ги питате, понеже понякога се бавят да отразят реалните наличности, както в имането, така и в нямането. ;)

 

Edit: Пропуснах да кажа, че изброените саунди и в двата модела не са всичките, а само тези до които имате директен достъп от пианото, а с приложението вече имате достъп до много повече саунди.

Редактирано от yamaha
Отговорено

Тъкмо бяхме избрали пиано и ми се обади госпожата на първокласничката. Каза ми, че това дигитално пиано имало някакви лентички, с времето ще се "развали" звука и ще върши работа най-много до трети, максимум началото на четвърти клас.

Тя препоръча акустично пиано немско, или руско, но да не е на 20год+ от тези със свещниците :)
Живеем в къща и не ме притеснява мястото и шумът, но честно казано ми се струва доста трудна задача да избера читаво пиано, отделно се организира транспорт. Нямам представа през колко време трябва да се настройва от акордьор.

Хвърли ме в дълбоките води и изобщо не знам към какво да се насоча и от къде. 

По спомен мисля, че жена Ви преподаваше пиано на деца. Какво е нейното мнение?

Благодаря ви!

 

Отговорено (Редактирано)

Ако госпожата успее да ми обясни какви са точно тия лентички, за които никой не е чувал и които с времето ще развалят звука, ще съм щастлив, че съм научил нещо ново преди да умра. :godbless:

Шегата настрана - не знам, в коя година живее госпожата от музикалното училище, но ако ви се занимава й кажете, че ако говори за сензорите, те отдавна не са на лентички и ако едно марково пиано си работи от самото начало, ще продължи да си работи още много дълги години. Освен това може да й кажете, че разни хора дето разбират от електронни пиана са ви препоръчали пиана с много хубави клавиатури, на които свирят дори студенти от музикалната академия и ако всички тези обяснения не свършат работа - тогава си търсете акустично пиано.

С акустичните пиана обаче има един проблем - освен че тежат страшно много и дразнят съседите, те изискват редовно акордиране и друга поддръжка, а дори само еднократното акордиране не е евтина услуга...добрите акордьори става все по-малко, акордирането е дълъг процес и затова цените на услугите им се вдигат постоянно. Другият момент е, че ако не може да си позволите ново марково и хубаво акустично пиано, вероятно ще се ориентирате към втора употреба, където цените са доста по-ниски, но пък от тук започват други проблеми. Едно пиано има 88 клавиша, 88 лостчета, 88 чукчета...въобще десетки-десетки демпфери и всякакви други дървени (и не само) частички, които участват в механиката от клавишите до струните. Нямате си и представа колко много дефекти може да има една старо пиано...приплъзващи механизми на някои от клавишите, които не допускат чукчето да удари със сила струната, изместени чукчета удрящи само част от двойните/тройните струни, пропадащи клавиши, неравномерна клавиатура, демпфери, които не заглушават добре струните и още куп други големи проблеми, като оправянето им ще ви струва колкото още едно пиано втора употреба. Да не говорим пък за случая, който лично съм виждал на няколко места - пианото на пръв поглед си свири нормално и няма дефекти в механиката, но...вирбелите, опъващи струните не държат и постоянно изпускат малко по малко. В този случай такова пиано директно отива на боклука, защото дори и акордьор да го акордира правилно, след известно време - ден-два, а понякога дори и минути, струните се отпускат и "до" вече не "до", а "си" и така с всички останали клавиши и струни. Отделно, че освен редовното акордиране (а първото ще е веднага след пренасянето в къщата ви), пианата не понасят в дългосрочен план много сухия въздух през летата, така че ще трябва да му осигурявате малко влага (примерно буркан с вода в долната част вътре ще свърши работа), но каквото и да е - рискът си е голям, защото от пиано до пиано разликата може да е от земята до небето и преди да го вземете, задължително си вземете човек, разбиращ от акустични пиана, който да му направи обстойна проверка, а също и детето да посвири малко.

Мнението ми все пак е - постарайте се да убедите госпожата за  електронно пиано...ако трябва излъжете я нещо, че имате лоши съседи, че живеете на 10-я етаж без асансьор и т.н. :) Не знам на каква възраст е, но предполагам, че ви го е казала заради класическото си образование, където още от соц-време се тръгва по утъпкания път с школите, по които вероятно и нея са я обучавали като малка...Байер, Черни, двугласни инвенции и останалите технически и изграждащи техниката упражнения, като се свири само на акустични инструменти и нищо друго. Все пак вече сме 2025-та и нещата не са същите като преди 25 години и защо според вас ви е казала пианото да не е 20+ години и най-вече ония със свещниците? Не защото тия със свещниците са лоши, ами защото пианата не са като цигулките - колкото остаряват, толкова по-хубаво свирят ; пианата са със сложна механика и много дървени части, които се разсъхват и амортизират с времето, дори и да не се свири. Понеже цялото семейство, вкл. и синът ми, сме пианисти, родителите ми също бяха музиканти, баща ми беше акордьор...и поради тази причина имаме все още из стаите цели 5 акустични пиана (едното от тях точно от тия със свещите :P) - 3 немски, едно чешко ("Петроф") и един "Беларус" останал от упражненията на жена ми, докато е била в музикалното училище. И на тях никой от нас не свири от години, ползваме си електронни пиана и никакви лентички дето ще ни развалят звука не могат да ни уплашат. :greenangel:

Доста дълъг пост се получи, но това е в общи линии моето мнение и виждането ми за закупуване на акустично или електронно пиано през 2025-та година. Не искам да се меся във вижданията на госпожата или във вашето решение, просто споделям мнение от гледна точка на опита си в едната или другата област, а и често съм попадал на събеседници, които се изказват доста категорично в области, в които не разбират нищо или само са чували това или онова...

Редактирано от yamaha
Отговорено
4 hours ago, zara87 said:

Каза ми, че това дигитално пиано имало някакви лентички, с времето ще се "развали" звука и ще върши работа най-много до трети, максимум началото на четвърти клас.

Глупости на търкалета, тази жена сигурно вече е на възраст и не следи нито новостите, нито технологиите. :) 

Имам приятел в консерваторията със специалност "Класическо пиано", дори кара курсове по акордиране и свири на Kawai MP-7 SE, изпитите са му на разни рояли и не е мрънкал, нито се е оплаквал от качеството на клавиатурата, преподавателите му ме съмнява също да му правят проблем. Питайте я какво точно има предвид, аз не мога да отгатна ... ако става дума за "гумички", тази технология е отживелица вече, ползва се при разни синтезатори от 80-те/90-те години на миналия век, но няма нищо общо с обсъжданите инструменти до тук. Изобщо не й се връзвайте на акъла, в крайна сметка парите са си ваши и ще си поръчате това, което е във ваш интерес. Проблемите при акустичните инструменти, които @yamaha изброи са абсолютно релевантни и трябва да се вземат предвид. Имам също позната преподавател по пиано и пеене, която свири на Roland FP-30, никакви проблеми вече години наред.

Освен това съм абсолютно съгласен, че тази жена най-вероятно е от "старата школа" на принципа "всичко или нищо" и признава само акустични инструменти. Към днешна дата нещата стоят по малко по-различен начин и има достатъчно добри дигитални аналози на пазара, които дори се ползват от професионалисти ... ако госпожата дори не е чувала за термини като "трисензорна клавиатура" и "бинаурални семпли", каква е разликата между семплиране и физично моделиране, е напълно възможно да ви разправя врели-некипели и да ви преметне. :)

P.S. Извинявам се за полухейта, ама така не може ... :greenball:

2 hours ago, yamaha said:

Да не говорим пък за случая, който лично съм виждал на няколко места - пианото на пръв поглед си свири нормално и няма дефекти в механиката, но...вирбелите, опъващи струните не държат и постоянно изпускат малко по малко. В този случай такова пиано директно отива на боклука, защото дори и акордьор да го акордира правилно, след известно време - ден-два, а понякога дори и минути, струните се отпускат и "до" вече не "до", а "си" и така с всички останали клавиши и струни.

Класика в жанра, понеже като дете съм ходил 5 години на класическо пиано и в бащината ми къща имаме австрийско концертно пиано Edmund Luner с дървени вирбели се случва именно това – веднъж дойде акордьор и след точно 1 година придоби прекрасни honky-tonk качества, просто не става. Към днешна дата съм си сложил едни хубави семпли на дигиталния кийборд, дето имитират раздрънкано пиано и го ползвам от време на време като художествен ефект, имам носталгични спомени, но това е мое естетическо решение. За дете да свири на такива допотопни курници е просто престъпление и не трябва да се случва ... в моя случай никого не виня, на времето нито имаше добри дигитални инструменти, нито сме имали кой знае какъв бюджет, справили сме се както сме могли, но през 2025 г. ситуацията е съвсем друга. 

4 hours ago, zara87 said:

Нямам представа през колко време трябва да се настройва от акордьор.

Има и друг проблем – тези хора, не само че взимат скъпо, ами са и абсолютен дефицит, така че доста главоболия ви чакат с акустичен инструмент. 

Отговорено
40 minutes ago, Koobenot said:

Имам приятел в консерваторията със специалност "Класическо пиано"...

Не само...Нали си спомняш една тема, дето един от съфорумците ни (забравих му ника), разправяше за сина си, който е студент (пианист), и който беше спечелил първа награда на един конкурс в Полша. И без значение, че по конкурсите се свири само на акустични рояли, момчето отишло в магазин да си купи едно хубаво електронно пиано да си репетира вкъщи и понеже свири сложни неща, търсел най-доброто. Опитал разни ямахови 'клавинови' и други пиана от най-високия клас, нищо не му харесало и на излизане случайно се спрял до едно Касио от GP-серията, дето се харесали от пръв поглед. Така че нито 2025-та е 1995-та, нито Касио е това, което беше преди 20 години и изобщо нещата с техниката като цяло не е това, което беше преди. Дори и аз мога да дам пример - освен да съветвам разни родители и да им купувам пиана за децата според финансовите им възможности, понякога давам съвети и на колеги пианисти. Преди 2-3 години една позната, която е корепетиторка в музикалното училище искаше да й дам съвет съвет за еди-какви си пари какво може да вземе, така че да може да си репетира вкъщи. Сумата не беше голяма и затова й описах подробно няколко модела от ниския и средния клас (по спомени - P-145, ES520, FP-30X и една Привия на Касио). Казах й какво има и какво може да очаква от всеки един модел, като не пропуснах да наблегна, че P-145 има най-дървената клавиатура от всичките, понеже е с новата GHC, която пък е почти същата като старата GHS с двата сензора, а и понеже я знам, че е пианистка и сигурно няма да й хареса. След време ми се обади, че била ходила някъде да пробва и там имало P-145, тя посвирила малко и взела точно него, щото й допаднал. Та щом на човек, постоянно свирещ на акустични пиана може да му хареса клавиатурата точно на P-145, значи със сигурност ще му харесат и клавиатурите на останалите изброени. :) 

Отговорено
5 minutes ago, yamaha said:

Не само...Нали си спомняш една тема, дето един от съфорумците ни (забравих му ника), разправяше за сина си, който е студент (пианист), и който беше спечелил първа награда на един конкурс в Полша.

Спомням си, темата беше на колегата "Дедо Поп":

Отговорено

Наистина нямам думи, за да изразя благодарността си от вашите насоки. 👏Вие сте големи ХОРА, специалисти в областта, които дори не познавам, но толкова много ни помогнахте и отворихте очите. Прочетох доста теми преди да пиша и от всяка научих нещо ново.  Явно наистина учителите са от старата школа, защото и останалите препоръчват акустични инструменти. Нормално е като нямат поглед към новите технологии. 

Пропуснах да спомена, че госпожата сложи всички дигитални пиана под един знаменател, т.е. нито едно няма да става в дългосрочен план. 

А аз дори се замислям дали да не заложа на по-висок клас дигитално. Сега вече сме 100% сигурни какво търсим.

Благодаря още веднъж от името на всички объркани родители на музикални деца. Дано да бъде полезно и за други. 

 

Отговорено (Редактирано)

Винаги се радваме, когато сме полезни на някого. :)

А на госпожата, която слага всичките дигитални пиана в един кош, нещо което дори аз не правя, защото разликата между различните класове е огромна както в дизайна и конструкцията, така и в цената (която може да варира от трицифрена до петцифрена сума), та на госпожата може да й кажете, че между дигиталните пиана отдавна има т.нар. хибридни инструменти, които наподобяват 1:1 акустичния инструмент, като се започне от дължината на лоста на всеки клавиш, дървената (или заменена с карбон) механика, та чак до чукчетата, всяко от които е със същата тежест както е в акустическия инструмент ; единствено липсват струните, а "лентичките", от които тя се опасява, са всъщност оптически сензори, които са вечни. Лошото само е, че този клас инструменти струват много и тежат много, обикновено винаги над 100 кг. ;)

Редактирано от yamaha

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.