Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

  • Отговори 40
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Всичката ми е такава…. Сега търся pcie карта със thunderbolt входове щото съм си поръчал такъв интерфейс 🤦‍♂️

Отговорено

^ втора ръка е.. и е платен вече. Нищо ще взема една карта и готово, добре че дъното поддържа такава. 

Отговорено
22 hours ago, Baby Thomas said:

Дали ще използваш най-скъпия модел Apogee/UA/RME/etc. би имало значение ако си Анди Снийп, Андрю Швепс или някой сходен тип.

Абсолютно, и то при перфектно изсвирени и записани тракове, където вече огромната експертиза на инженера + интерфейсът ще даде да речем 5-10% разлика. Имам чувството, че ако го представим графично с X/Y координата, където X е качеството на изпълнението, а пък Y е качеството на интерфейса, ще се получи някаква силно експоненциална характеристика, при която да удариш тия 5-10% разлика, качеството на траковете трябва да е 95%-100% от Вселенските критерии. :)  При нашите допотопни световнонеизвестни тракове, все тая ... Много по-голяма файда има да научиш как работи едно EQ, отколкото да купуваш Apogee интерфейс и с него да записваш Harley Benton китара ... :) 

Отговорено

Добре, картите са поръчани, всичко точно.

Искам да попитам сега - искам да купя хардуерни EQ,compressor,reverb и Delay..

Какво мислите за хардуерните компоненти, има ли смисъл от тях или е по-добре да го карам на софтуер?

Какъв хардуер бихте ми препоръчали?

Отговорено

Аз лично бих карал на софтуер, докато софтуерът не ти стане тесен, това ще се случи след доста време. Принципно хардуерът звучи "по-добре", затова и истинският Distressor си струва 2k EU, пък плъгина е няколко стотин долара ... но той идва и със своите лимитации като например:

  • едно EQ/компресор и т.н. може да се ползва само на една писта ... и толкоз, ако искаш да обработваш повече инстанции/канали трябва да прекарваш сигнала повече пъти през него и да го запишеш така
  • промените са ти необратими, веднъж минал през хардуерен EQ/компресор сигналът си остава такъв, което за начинаещ човек според мен не е много удачно
  • звуковите му качества се променят с времето – това, че е звучал по един начин пред 20 г., не е гаранция, че ще сега ще звучи по същия начин, освен това цялото му сервизиране като копчелъци, подмяна на елементи пак трябва да се поеме от теб
  • главоболие си е да го връзваш към интерфейс/миксер/DAW - трябва patch кабели, подходящи входове и изходи ... абе мъка

Готино е да се работи с хардуер, но при положение, че е читав и знаеш какво искаш да постигнеш. На твое място бих инвестирал тази сума в някакъв bundle от плъгини (Fab Filter/TRacks/Waves и т.н.), повечето звучат по един и същи начин или им се препокриват функциите, едва след стотици/хиляди избутани проекти, в които си назубрил работата на плъгините и си им ударил тавана, наясно си какво ти дава харудера след А/Б тестове и на теб лично ти върши работа, аз бих инвестирал в хардуерни играчки. Те и като цяло са за твой личен кеф и удобство, клиента няма да ти плати повече, щото му прекарваш сигнала през аналогови EQ-та а и тая работа него не го интересува ... той иска готово парче, много малко хора ще се хвалят, че парчето им било с "аналогова топлина". 

Ако има някакви плъгини, в които човек би си струвало да инвестира отвъд стандартните бъндъли, аз бих се фокусирал над:

  • UAD Sound City Studios Plug-In - прави прекрасен room ефект, повечето плъгини правят изкуствена/нерелаистична "стая" при смесване на барабани

  • Auto-Align 2 - за времево/фазово коригиране на сигнали (барабари/китари и т.н.), макар че новата версия на Reaper има и такова нещо вградено

И тия двата при положение, че смесваш барабани/повече акустични инстурменти. Ако ще се разправяш основно с хип-хоп/трап/електронна музика/бийтове и т.н. няма да са ти много от полза, според мен. Всичко останало като функционалности бъндълите от плъгини ти го покриват.

И на финала – най-важната инвестиция за мен е туториалите и избутаните проекти. Познанията за начина на работа на EQ-то като инструмент са в пъти по-важни, от който и да било плъгин, защото първото е философия, а второто конкретна имплементация. ;) 

Отговорено

Главно ще работя с акустични инструменти, с барабани също.. 

Чудех се дали да взема пък един пулт на който всеки канал да минава през интерфейса и да си имам многоканален запис, но с добавените ефекти, компресори eq-та от пулта вместо отделни хардуерни компоненти?

А пък може и нищо от това да не взимам и да си го карам на софтуер хаха..

Все още не са пристигнали картите между другото...

Отговорено

Не мисля, че е нужно, компютърът ти е достатъчно добър и ще понесе бая софтуер. Барабаните са може би най-сложният инструмент за запис, едно че трябва да са настроени като хората, друго, че искат както индивидуална така и комплексна обработка. Освен това gate-овете е винаги по-добре да са ти софтуер, защото има lookahead и работят много по-прецизно така. Провери Black Salt Audio Silencer, прекрасен гейт за барабани, спасява от всякакви ситуации. 

P.S. Щом ще записваш барабани, имаш ли достатъчно микрофони? Те са също толкова важни колкото интерфейса ... и кабелите, разбира се. 

Ей тука пуснаха много интересен workshop за барабани конкретно разгледай го, всичко от тая канал на мен много ми харесва.

Иначе като хардуер съм чувал добри отзиви от колеги за SSL SiX, не е безумно скъп и звучи добре ... и това при положение, че си фен на SSL channel strip, прави едно нещо, ама го прави като хората. ;) 

Отговорено

Още доста неща имам да купувам, включително микрофони..

Имам само един вокален и един инструментален, но следващата стъпка са микрофоните..

За момента няма да взимам пулт или ефекти, по-нататък може и да взема..

Хич не ми се струва евтин този ssl, но пък то кое е евтино на ssl. 

За момента ще се фокусирам на по-важните неща, по-нататък може да докупувам вече други,почти нужни, неща..

Отговорено

И аз така бих направил, а и като цяло тоя хардуер обикновено се ползва за точно определено нещо, да речем каса и соло барабан винаги ги прекарваш през тоя SSL, щото си Chris Lord Algee примерно и така ти харесва, ако ще работиш с огромно многообразие с входни сигнали и не си много наясно какво те чака, особено ако не е правен записа при теб, а те наемат само за микс/мастер, файдата от тоя SSL намалява. Но да, преди да инвестираш в някакви скъпи хардуерни модули, по-добре микрофони, стойки и кабели, че да си напълно въоражен. Другото, което също аз бих предвидил е да имаш някакъв комплект струни за китара и бас, обикновено хората като идват да записват не са наясно и пристигат с някакъв износен комплект датиращ от Френската революция, което е гаранция за скапан и мътен тон ... :greenball:

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.