docc Отговорено Юни 2, 2007 Отговорено Юни 2, 2007 За записа с микрофон,съм стигнал до убеждението,че в българия не могат да записват добре бас с микрофон.... Че кога свари,да обиколиш местата,където се записва бас с микрофон в България? Ами,представи си че съм ги обиколил повечето.Даже на времето имах дял,и съм работил в едно от първите студия(което отдавна не съществува) в БГ-"Субдибула",ако ти говори нещо.Свиря от много години, продължавам,и съм правил записи в Белгия например.Това,което го казвам е от мой опит,а не да се правя на интересен.Даже днес отивам в едно студио на записи,където работим по четвъртият албум на нашата група.Ако ми кажеш къде можеш да ми запишеш добре бас с микрофон,с удоволствие ще дойда да пробвам.Което казах, е мое лично мнение,и никого не ангажирам с това. Ами започвам,да си представям.... Първо си представям как "повечето" е = на "всички".После си представям,как си дялаш(с дяла си) в 'едно от първите'(вероятно според собственото ти датиране)студия "Субдибула"(което ми говори разни неща,но далеч не всичко!).След "цакането" с Белгия все още не съм паднал по гръб от вцепенение(тук изпитвам затруднение,да си представя,как ще стане това...)..... Преди най-накрая - ако се поразровиш тук-там,ще разбереш как,да ме намериш(ако имаш желание,разбира се)и можеш да си нарамиш Bongo-то и Цецо-продукта,и да дойдеш,да пробваш.Разбира се,преди това ще трябва да си представя,че имаш способност за проява на обективност при преценката. И накрая .... "Свалянето" на сигнал с микрофон е безспорно възлова,но далеч не толкова специализирана операция.Т.е. - похвати за подходящо позициониране(съобразено с налична техника и условия на работа)могат да се отработят дори и чисто практически - с повечко време и мерак.С други думи - ако някъде не могат да ви запишат сигнал с микрофон,то - или си имате работа с изключително иновативен концептуалист(не са малко - особено сред "коментаторите"),или просто не сте в студио(огледайте се за сервитьорка,касиерка,или друго нещо,което би подсказало същинското предназначение на мястото),или пък просто не сте сигурни(по различни причини),какво точно искате.Тон/звук/саунд-техниците/операторите/режисьорите/гримьорите и др. не взамат решения за продуцирането на вашия проект/намерение/звук.Това прави продуцентът.Обикновено по-"драматогенните" за продукцията моменти са преди(композиция;аранжимент;и особено - изпълнение) и след(блендирне;смесване... и прочие процедури)записването на сигнал(вкл. и на бас)с микрофон. П.с. Определено не мога,да си представя,що ли ти ги говоря тези неща!? Не вярвам да си се скъсал да записваш бас със микрофон,както и че имаш кой-знае какъв опит в това.Не вярвам също,че можеш да ме изненадаш с нещо като студийна техника, саунд,звук,смесване ,мастеринг и т.н.,както и,че си бил на специализация в някое западно студио, да видиш как стават нещата(аз съм виждал,колкото и да не ти се вярва).Може би ще трябва да ахна и онемея,като видя твоето студио? Нивото на българските студа е любителско,като и техниката,колкото и да не ти се иска,като и хората,които работят в тях са се учили и обучавали в БГ ,и е смешно да се претендира за качествен продукт на западно ниво.Разбирам,че те дразня с нещо,но нямам намерение нито да нарамвам каквото и да е,нито да се ровя,за да разбера ,къде е това уникално студио, където могат да ти направят уникален звук с микрофон,с уникален субект,който стои зад пулта и всичко му е ясно.Аз изказах мнение как аз записвам,и как на мен ми харесва,и нямах намерение да се отплесвам от темата,но не можах да издържа твоите коментари. Спирам до тук! Не е въпросът кога и къде ще спреш,а защо въобще си започнал!Нито в какво вярваш,или не! Става дума за проява на обективност при мнения/оценки/изцепки.Във връзка с това - вземи да посочиш,къде и кога съм претендирал за "уникалност",поднасяне на "изненади",предизвикване на "ахкане",охкане,"онемяване" и обезумяване! ... И изобщо,защо мислиш,че "предизвикването на изумление" у персона/и като теб,би било причина за някого,да се стреми да си свърши добре работата. Ти изказа(и изказваш) мнение не само как записваш(работиш),но и как работят други хора от бранша и то без да имаш представа за конкретна ситуация(а само според "висшето" си верую) - изключително профи начин на мислене и взаимоотношения. Относно нашето(защото не е само мое) студио - поканих те,да дойдеш и да видиш/пробваш(както казах - ако искаш!)и то само с информативна цел.Но ако ти е по-удобно,да си в положението на неудовлетворен/предубеден разказвач - твоя си работа! Кой къде е учил/специализирал,колко стаж има,с какъв ресурс разполага и как го използва(вкл. и "оборотността")ще ти изЯсня още при първа среща(предвидена,или непредвидена). И най-сетне - приключил си само с изсирането,но не смятай,че ще мете някой друг! Цитирай
chobbi Отговорено Юни 2, 2007 Отговорено Юни 2, 2007 O.K. Peace! Аз сега тръгвам към едно БГ студио да направя някой-друг запис без микрофон,пък да видим какво ще се получи . Цитирай
chobbi Отговорено Юни 2, 2007 Отговорено Юни 2, 2007 Без да обръщам внимание на коментарите на docc,който явно има проблеми с общуването,искам все пак да споделя нещо по темата. Току що направен запис на бас без микрофон:Използвах отново лампов преамп на Avalon VT 737 SP,като при записа използвах неговият лампов компресор.След това звукът беше втори път компресиран и обработен с LA-2A Leveling Ampllifier на Universal Audio.Резултатът за мен е много добър. Цитирай
sw1tched Отговорено Юни 3, 2007 Отговорено Юни 3, 2007 Добре, че docc не пусна снимки от "любителската техника" в студиото му chobbi, наистина, по-леко с предразсъдъците и привеждането под общ знаменател. Вместо това пусни откъсче от записа, пък може и да се окаже полезно за автора на темата Цитирай
synchu Отговорено Юни 3, 2007 Отговорено Юни 3, 2007 ^true true Макар че, споменатия Авалон + Universal Audio-то = около $4-5K Tова разбира се не е най-основния фактор в звученето на една бас линия (нарочно казвам звучене, а не звук ), но помага Цитирай
Mephistofel Отговорено Юни 3, 2007 Отговорено Юни 3, 2007 Добре де,темата стартира добре,за което съм благодарен на всички... Обаче - трябва ли да почвам да трия,за да вървят нещата? За последен път ви МОЛЯ - въздържайте се от крайности при разлики в мненията и категоризациите. Цитирай
разбойник Отговорено Юни 7, 2007 Отговорено Юни 7, 2007 (Редактирано) По мои впечатления комбинацията между директен звук (от DI box, предусилвател и т.н.) и озвучена с микрофон колона е най-често срещана при запис на бас. Говоря за страни с яка музикална индустрия и за записите, които всички слушаме . В някои случаи вместо микрофон се прави трак с някакъв симулатор на класически усилвател. Естествено, има и много други изключения, но масовата практика директен сигнал+микрофон. В България по доста причини тази комбинация не винаги работи добре, особено в малки студиа с недостатъчно опит или оборудване. Сещам се за една известна БГ банда (иначе доста здрава като свирене и звук), която беше изпратила гордо своя продукция на западен продуцент и първата реакция е била "А баса нарочно ли е фазиран?" Като офтопик - учуден съм от поведението на docc и chobbi. Карайте се за принципни неща свързани с процеса на правене или записване на музика, няма лошо, но от личните ви нападки не печелите нито вие, нито форума. Не ви познавам лично, но по постовете и на двамата виждам че имате (поне) досег с професионална техника, предполагам и достатъчно опит като музиканти. Защитете този професионализъм с разумно и интелигентно поведение и ще спечелите уважението ми. Никой няма нужда от вариации по темата "а ти знаеш ли аз кой съм?". Редактирано Юни 7, 2007 от разбойник Цитирай
vhcs Отговорено Юни 7, 2007 Автор Отговорено Юни 7, 2007 аз лично съм много доволен от звука който изкарах с един китарен лампов преам и просле през Ampeg VST. Динамика, тон и тн - всичко е ОК (мерси на Боби за помоща за това) . Мисля обаче да пусна преампа през едно лампово крайно стъпало и от там в един съблуфър с 15" Celestion говорители, да му туря един 2 микрофона от пред и да видя кво ще стане .. малко и с микс да експериментирам ... ще пиша за успехите/неуспехите му понататък пък и мисля да пусна един семпъл в раздела за бас защото няма ни един ... срамота значе .... големи заспи сме басистите в тоя форум. Поздрави Алекс Цитирай
Jordan_J Отговорено Юни 24, 2007 Отговорено Юни 24, 2007 (Редактирано) След като прочетох с интерес дотук, ми е интересно какъв е резултата. Пусни линк към демо от това, което си записал, защото по всичко личи, че си опитен музикант и се ориентираш бързо в студийна обстановка А ако все пак искаш да чуеш къде, какво и как се записва в БГ, си вземи например двойния албум на НИКОЛО КОЦЕВ - "Нострадамус", и докато го слушаш си мисли, че почти всичко записано там (без вокалите) е записано в студиото, за което Сашо Доктора (досс) ти говори. Прочети обложката на същия албум и бързо ще се ориентираш кой стои зад пулта в същото студио, и дали разбира или не от работата си. После сигурно ще се досетиш, макар че едва ли имаш тази информация, че същия тон-инженер записва едни други международни изяви, които се случват в БГ, но ще оставя на теб да поровиш и разбереш сам за какво става въпрос. Освен това ... ако все пак имаш шанс да посетиш въпросното студио, може и да съжаляваш, че си прахосал парите си за ходене до Белгия, знам ли ... Дет се казва - белгийски банди взеха да идват отскоро да записват тук, а преди да дойдат се чудеха дали това, което им се предлага като условия и техника не е майтап ... Чоби ... сигурно си готин пич, но определено не си готов за този разговор, а Сашо Доктора изобщо не е човек, на когото се говори по тоя начин, повярвай ми ... Със здраве (и повече обективност) ... Все пак, не мога да се сдържа ... ето ти линк: http://bg-audio.com/studiobg.html O.K. Peace!Аз сега тръгвам към едно БГ студио да направя някой-друг запис без микрофон,пък да видим какво ще се получи . Редактирано Юни 24, 2007 от visiondann Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.