Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено
...Аз си ползвам редовно,наистина - лимитер,по-точно,и то - чисто хардуерен.

Както знаеш има разлика между компресор & лимитер :punk_guitar:

  • Отговори 38
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

Аз съм малко против каквито и да е манипулации преди микса или поне каквото и да се прави е хубаво да има един чист и необработван по никакъв начин DI сигнал от баса.

 

Специално за микса между DI и микрофона по-скоро бих заложил на обратното - по приятно звучащия тон на усилвателя + ниските на директния сигнал. С микрофон не могат да се записват ниските честоти колкото с DI, а тона и високите на директния запис е по-изкуствен и по-малко жив от този с микрофон.

 

Всъщност и по двата начина могат да се докарат отлични резултати при наличие на качествена техника - подходящ микрофон или пък преамп/di като Tech21 Sansamp-а който е култов. При не-толкова-качествена техника се комбинира по-доброто от двата свята.

Отговорено

@synchu, ;) .

 

Иначе аз лично предпочитам комбиниран вариант за запис (и микрофон,и DI ),защото само с Line Out или DI out не улавяме звука на бас кабинета,естественото поведение на говорителите,а всички знаем какво значение има за доброто звучене един готин бокс. :)

Отговорено

Така де, въпроса е преди да запишеш баса... как му докарваш сила плътност и т.н. Ако е равен (добре компресиран) после с ефектите е лесно... но запишеш ли кофти трак - никакъв компресор не помага. И понеже имам проблеми с нивата като записвам бас - за това питам. Аз не съм басист както и други писали по темата та въпроса е да обменим опит ;)

А моя опит показва, че един компресор (аз ползвам хардуерен от процесора ми з акитара) може доста да вдигне плътността на баса. Проблема е ,че не винаги става...Има 2 варианта или копресора на босс (реално лимитера е най-компресот там) е ужасен или аз нищо не разбирам. По скоро второто :)

Отговорено
как му докарваш сила плътност и т.н.

мисля че не е нужно да ти обяснявам, че всичко това страшно много зависи от инструмента, от преампа/DI-a, както и от картата с която записваш. Ако някое от тези неща ти куца баса почва да звучи кофти ... абе както при китарите => а ти е кофти някое камионче (или багерче) и се посира пейзажа (нали си китарист се надявам така по-лесно да го схванеш).

 

готин инструмент през готин преамп/DI не би трябвало да звучи кофти ... освен ако задкомпютърното устройство нищо не разбира.

ако записваш в микрофон си трябва и готин бокс, готини микрофони и готино стъпало

 

поздрави

Алекс

Отговорено

И аз да споделя...

 

При проби за избор на звучене на бас приемаме няколко сигнала:

D.I.;

close miking - обикновено 2/3 различни микрофона (M88;D112;Beta52;SM7;MD421;ATM25:AE3000;)на един и същ кабинет;

distant miking - 1/2 различни микрофона(C414;U87;Beyer M500;Rode NTK)

 

сравнително рядко използваме room/ambient miking(C414;KM184;KM84:RFT-разни;U87)

 

 

Най-често(при нашият начин и условия на работа) се оказва,че e подходящо да се блендва звук от записани 4 сигнала - D.I.;2xclose;1xdistant.При записа не ползваме компресори на входа.Ако изпълнителят си е изградил звучене и способ на звукоизвличане изискващи използване на комп. във веригата,то това е въпрос на персонален избор,а не на метод/принцип на звукозаписна работа.

Отговорено (Редактирано)
^ а, най-накрая някой да си признае, че ползва компресор :)

Ще споделиш ли какъв ползваш и какви настойки му слагаш?

Ползвам лампов преамп Avalon VT 737 SP,който си има компресор.Настройките са индивидуални според инструмента и начина на свирене.Аз винаги ползвам компресор,когато записвам.

За записа с микрофон,съм стигнал до убеждението,че в българия не могат да записват добре бас с микрофон ,дори да имаш добра апаратура и инструмент .Пробвал съм всякакви вариянти(със,без,комбиниран..).При записът на китара нещата стоят по съвсем различен начин.Ползването на разни "камиончета" от рода на Boss,не е препоръчително за студио.За лайв те са добри,но в студио вкарват само шум.

Така,че както вече казах за мен варианта за запис на бас е-инструмент,компресор,преамп,пулт.

Редактирано от chobbi
Отговорено
За записа с микрофон,съм стигнал до убеждението,че в българия не могат да записват добре бас с микрофон ,дори да имаш добра апаратура и инструмент .Пробвал съм всякакви вариянти(със,без,комбиниран..).

 

Причината в географското местоположение ли е тогава или в бацилус булгарикус? :greenball:

Не е сериозно ;)

 

По темата... за пореден път се убеждавам, че имам някакъв дефект в системата :( Защото би трябвало да е така както казва docc за компресора. А при мен без компресор почти нищо неможе да се запише... Но тук вече навлизаме в друга тема - Как да си сетъпнем донашното студио.

Отговорено
За записа с микрофон,съм стигнал до убеждението,че в българия не могат да записват добре бас с микрофон....

 

 

Че кога свари,да обиколиш местата,където се записва бас с микрофон в България?

Отговорено

chobbi се изцепи ... ама според си е и прав. БГ бандите с як саунд на баса са съвсем малко. Друг е въпроса на какво се дължи - на кофти апаратура или добра ама няма кой да я нагласи както трябва, на недоучили тонрежисьори или такива дето много не им пука за крайният резултат, на музиканти които не си дават много зор да звучат добре и се задоволяват с посредствени резултати ... а най-вероятно това е резултат на един микс от всички тези неща.

Нека сме реалисти - малко са и БГ бандите на които и китарите им звучат убедително.

 

Аз лично съм много доволен от саунда който съм извадил в момента само от DI ама ще пробвам и всички други възможности за да се убедя че съм извлякъл най-доброто което съм могъл. Лошото е че ще трябва да дам кинти за микрофони :greenball:

 

Поздрави

Алекс

Отговорено
За записа с микрофон,съм стигнал до убеждението,че в българия не могат да записват добре бас с микрофон....

 

 

Че кога свари,да обиколиш местата,където се записва бас с микрофон в България?

Ами,представи си че съм ги обиколил повечето.Даже на времето имах дял,и съм работил в едно от първите студия(което отдавна не съществува) в БГ-"Субдибула",ако ти говори нещо.Свиря от много години, продължавам,и съм правил записи в Белгия например.Това,което го казвам е от мой опит,а не да се правя на интересен.Даже днес отивам в едно студио на записи,където работим по четвъртият албум на нашата група.Ако ми кажеш къде можеш да ми запишеш добре бас с микрофон,с удоволствие ще дойда да пробвам.Което казах, е мое лично мнение,и никого не ангажирам с това.

Отговорено
За записа с микрофон,съм стигнал до убеждението,че в българия не могат да записват добре бас с микрофон....

 

 

Че кога свари,да обиколиш местата,където се записва бас с микрофон в България?

Ами,представи си че съм ги обиколил повечето.Даже на времето имах дял,и съм работил в едно от първите студия(което отдавна не съществува) в БГ-"Субдибула",ако ти говори нещо.Свиря от много години, продължавам,и съм правил записи в Белгия например.Това,което го казвам е от мой опит,а не да се правя на интересен.Даже днес отивам в едно студио на записи,където работим по четвъртият албум на нашата група.Ако ми кажеш къде можеш да ми запишеш добре бас с микрофон,с удоволствие ще дойда да пробвам.Което казах, е мое лично мнение,и никого не ангажирам с това.

 

Ами започвам,да си представям....

Първо си представям как "повечето" е = на "всички".После си представям,как си дялаш(с дяла си) в 'едно от първите'(вероятно според собственото ти датиране)студия "Субдибула"(което ми говори разни неща,но далеч не всичко!).След "цакането" с Белгия все още не съм паднал по гръб от вцепенение(тук изпитвам затруднение,да си представя,как ще стане това...).....

Преди най-накрая - ако се поразровиш тук-там,ще разбереш как,да ме намериш(ако имаш желание,разбира се)и можеш да си нарамиш Bongo-то и Цецо-продукта,и да дойдеш,да пробваш.Разбира се,преди това ще трябва да си представя,че имаш способност за проява на обективност при преценката.

 

И накрая .... "Свалянето" на сигнал с микрофон е безспорно възлова,но далеч не толкова специализирана операция.Т.е. - похвати за подходящо позициониране(съобразено с налична техника и условия на работа)могат да се отработят дори и чисто практически - с повечко време и мерак.С други думи - ако някъде не могат да ви запишат сигнал с микрофон,то - или си имате работа с изключително иновативен концептуалист(не са малко - особено сред "коментаторите"),или просто не сте в студио(огледайте се за сервитьорка,касиерка,или друго нещо,което би подсказало същинското предназначение на мястото),или пък просто не сте сигурни(по различни причини),какво точно искате.Тон/звук/саунд-техниците/операторите/режисьорите/гримьорите и др. не взамат решения за продуцирането на вашия проект/намерение/звук.Това прави продуцентът.Обикновено по-"драматогенните" за продукцията моменти са преди(композиция;аранжимент;и особено - изпълнение) и след(блендирне;смесване... и прочие процедури)записването на сигнал(вкл. и на бас)с микрофон.

 

 

П.с. Определено не мога,да си представя,що ли ти ги говоря тези неща!?

Отговорено
За записа с микрофон,съм стигнал до убеждението,че в българия не могат да записват добре бас с микрофон....

 

 

Че кога свари,да обиколиш местата,където се записва бас с микрофон в България?

Ами,представи си че съм ги обиколил повечето.Даже на времето имах дял,и съм работил в едно от първите студия(което отдавна не съществува) в БГ-"Субдибула",ако ти говори нещо.Свиря от много години, продължавам,и съм правил записи в Белгия например.Това,което го казвам е от мой опит,а не да се правя на интересен.Даже днес отивам в едно студио на записи,където работим по четвъртият албум на нашата група.Ако ми кажеш къде можеш да ми запишеш добре бас с микрофон,с удоволствие ще дойда да пробвам.Което казах, е мое лично мнение,и никого не ангажирам с това.

 

Ами започвам,да си представям....

Първо си представям как "повечето" е = на "всички".После си представям,как си дялаш(с дяла си) в 'едно от първите'(вероятно според собственото ти датиране)студия "Субдибула"(което ми говори разни неща,но далеч не всичко!).След "цакането" с Белгия все още не съм паднал по гръб от вцепенение(тук изпитвам затруднение,да си представя,как ще стане това...).....

Преди най-накрая - ако се поразровиш тук-там,ще разбереш как,да ме намериш(ако имаш желание,разбира се)и можеш да си нарамиш Bongo-то и Цецо-продукта,и да дойдеш,да пробваш.Разбира се,преди това ще трябва да си представя,че имаш способност за проява на обективност при преценката.

 

И накрая .... "Свалянето" на сигнал с микрофон е безспорно възлова,но далеч не толкова специализирана операция.Т.е. - похвати за подходящо позициониране(съобразено с налична техника и условия на работа)могат да се отработят дори и чисто практически - с повечко време и мерак.С други думи - ако някъде не могат да ви запишат сигнал с микрофон,то - или си имате работа с изключително иновативен концептуалист(не са малко - особено сред "коментаторите"),или просто не сте в студио(огледайте се за сервитьорка,касиерка,или друго нещо,което би подсказало същинското предназначение на мястото),или пък просто не сте сигурни(по различни причини),какво точно искате.Тон/звук/саунд-техниците/операторите/режисьорите/гримьорите и др. не взамат решения за продуцирането на вашия проект/намерение/звук.Това прави продуцентът.Обикновено по-"драматогенните" за продукцията моменти са преди(композиция;аранжимент;и особено - изпълнение) и след(блендирне;смесване... и прочие процедури)записването на сигнал(вкл. и на бас)с микрофон.

 

 

П.с. Определено не мога,да си представя,що ли ти ги говоря тези неща!?

;) Не вярвам да си се скъсал да записваш бас със микрофон,както и че имаш кой-знае какъв опит в това.Не вярвам също,че можеш да ме изненадаш с нещо като студийна техника, саунд,звук,смесване ,мастеринг и т.н.,както и,че си бил на специализация в някое западно студио, да видиш как стават нещата(аз съм виждал,колкото и да не ти се вярва).Може би ще трябва да ахна и онемея,като видя твоето студио? Нивото на българските студа е любителско,като и техниката,колкото и да не ти се иска,като и хората,които работят в тях са се учили и обучавали в БГ ,и е смешно да се претендира за качествен продукт на западно ниво.Разбирам,че те дразня с нещо,но нямам намерение нито да нарамвам каквото и да е,нито да се ровя,за да разбера ,къде е това уникално студио, където могат да ти направят уникален звук с микрофон,с уникален субект,който стои зад пулта и всичко му е ясно.

Аз изказах мнение как аз записвам,и как на мен ми харесва,и нямах намерение да се отплесвам от темата,но не можах да издържа твоите коментари.

Спирам до тук!

Отговорено

не се карайте за глупости и не приемайте мнението на другите като лична обида. мнението е като задника - всеки си го има ... ххехе.

 

chobbi е прав, че на повечето БГ групи звука не е зашеметяващ, но както вече писах това може да се дължи на много неща и определено не е обект на обсъждане в тази тема ...

 

@docc

Не приемай мнението на другите като лична обида

 

 

в общи линии май продикутирахме темата и няма смисъл от повече каранице

предгалам да преминем направо към БОЙ, стига сте се ругали само ... хехехе

Отговорено

@docc,@chobbi - не ви отива и на двамата на годините подобно държание.Останал съм и от двамата с много позитивно впечатление до момента,нека да остане така и за в бъдеще.Дръжте се като пичове,моля ви. ;)

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.