Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)
1 hour ago, TONY said:

Очевидно в БГ има поне един СС50. Въпросният се продаваше пр. преди 4 години, явно си ходил да го пробваш. 

^^ Да, наистина, къде го пробва този усилвател?

Отделно, от AMT изненадващо ми отговориха, казвайки, че не ползват трансформаторната топология на KMG, което е жалко, понеже тя звучи много, много правдоподобно, а той май им е сред разработчиците (тoчно заради тази топология ми ревеше така силно 12-Ватовото усилвателче, което носех на репетиции през 2017г., хем там усилвателят е с интегрална схема, а аз добавих трансформатор + ООВ от изхода + presence/damping factor controls). Вероятно AMT не са избрали тази топология, за да намалят центата (трансформаторът сигурно ще струва едно 20-40 лева за изработка по цени на материали на едро, пък и ще добави някой друг килограм към теглото).

Струва ми се, че не ми остава друг избор, освен най-накрая да си сглобя SS усилвателя по мой вкус, с досега натрупания опит от правене на крайни стъпала и предусилватели. Доста работа е, но си струва, защото модифицираш, докато ти хареса :).

Видях, че тази тема ми е линкнала по тагове старата тема за усилвателя, който така и не направих изцяло. Даже SoundCloud пази семпли от чистия му канал, който имитира Fender AB763 Deluxe Normal канала:
 

 

 

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено (Редактирано)

Тони, SS серията на АМТ са педалчета, които имат лампи вътре.

Усилвателят, за който става дума е StoneHead 50-4.

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

E, защо тогава не наричаш Hughes&Kettner Attax 40, примерно ХК40 по същата логика? Това е малко ненужен офтопик, разбира се, но ако някой, който не е навътре чете, може да се обърка.

 

Отговорено
5 hours ago, Evtim Djerekarov said:

^^ Да, наистина, къде го пробва този усилвател?

Във Виена, беше на познат на приятел и т.н. дълга история. Сега, не искам да ме разбирате погрешно, нямам никаква претенция за техническа грамотност, само си ползвам ушите като свиря и търся някакви много специфични за мен неща и моя звук. За мен транзисторните ампове /в смисъл, класически амп - глава или комбо/ си имат традиционно звучене, което е много далеч от лампите и дори в последно време, поне сред хората, които свирят неща като мен, т.е. много тежка музика, носталгията по транзисторния звук на ранните 90 години е доста ясен, просто тогава са записвани някакви ключови за тази музика албуми. 

Вероятно от инженерна гледна точка се опитват да постигнат звука на ламповите усилватели. На мен, примерно, няма да ми е особено трудно да различа двете в доста формати, може би защото съм понатрупал рутина, не знам. В този смисъл казах, че не опитват да копират. За мен има доста софтуерни симулации, които доста по-артикулирано се опитват да наподобят лампов звук и се справят доста по-добре. Естествено, става дума за записан, миксиран, мастериран продукт, отново дебело да подчертая - говоря само за хай гейн. Разбира се, на живо или от суров запис трябва да съм глух, за да кажа такова нещо. 

Цялостно, единственото, което ме интересува при търсенето на хай гейн звук към момента е да постигна звукът, който горе-долу съм успял да създам, в максимално различни условия. В репетиционната си имам лампов амп, искам с максимално малко настройки и удобно в домашна среда да постигна близко звучене, без да се налага да пускам компютъра, да цъкам настройки, пачове, да ъпдейтвам софтуер и т.н. глупости, защото вече съм стар и кисел чичак. А ако успявам да записвам и по същия начин без да се налага да вися постоянно в студио, да тътря кабинети, да светя с фенери в конуси на говорители и да облепям микрофони в гафер, това вече ще е раят. Затова и интересът ми към ампове е горе-долу поизчерпан като търсене на звук и по-скоро мисля как да си пренасям звука в раница и да съм максимално мобилен, да не тежи и да мога за пет минути да си разпъна сетъпа вечер след работа, тихо, вкъщи, без да преча.

Иначе, определено съм фен на транзисторния звук, имал съм няколко транзисторни ампа, а съм свирил на вероятно повечето, които са били в масова продукция през последните години. АМТ определено е доста добър вариант, харесвам го доста повече от Legend ефектите им и се справя с доста стилове и звуци. В последно време се загледах и в нещата, които Kartakou прави, говорейки си за източния блок. Все още не мога да намеря напълно задоволяващ вариант за пауър амп и кабинетен симулатор.

Отговорено

Аз съм отявлен антифен на всякакви транзисторни гнусотии, но помня един модел, който свиреше не зле. Тоест... като стръгнеш не ти се сгъват ушите навътре... :D

Tech21 Trademark 60

Сравнително лек (не тежи като лампов), но не е като за в раницата. Имаше и интересни контроли. Не знам дали сте го пробвали и какво ви е мнението, мисля че е по темата...

Отговорено (Редактирано)

 

Ползвател съм  и на 30 и на 60, водя ги за моделиращи, така или иначе открито казват, че дават Фендер, Вокс, Маршал и Меса звуци.

30-ката е ампче за вкъщи.

60-ката трябва да я разцъкам по обстойно с група, след ковида, ако има след.

 

2+2=0 , схванах ти мисълта. По принцип съм прав, че идеята на трани, хибрид и моделинг амповете е да имитират класическите лампови.

Там някъде по пътя, провала (особено в онези далечни времена 80-те, 90-те) на транзисторните да свирят лампово и

появата на китаристи като Шулдинър, Даймбег ,които успяха да направят музиката си, единият с хибрид, другият с транзистор амп

те карат да се връщаш назад и да търсиш транзисторният звук. Да, различни са много като звук, и затова те кара да мислиш, че навремето не са искали да копират, просто такива са били възможностите тогава и за онзи момент си прав. А аз говоря за тенденцията в развитието от 70-те досега. 

( с уточнението - с Велвстейта на Маршал, може да изкараш прилични звуци, стандартни, клийн, крънч , лийд. Естствено може и за дет метъл да го ползваш. На Рандал съм имал само лампови ампове. Е , свирил съм с транзисторен Рандал, положението е ала дайм-транзистор звук, за който го търси, екстра защото за малко пари имаш звук ала дайм. Баш дайм трудно, щото има още неща, но си близко)

(ясно ни е как трябва да звучи транзисторна бичкия)

 

Има и един много ИНТЕРЕСЕН момент. Сума китаристи, последователи на Дайбег и тежкият звук, след него се опитаха да продължат с лампови ампове.

Да, наложиха тежък лампов звук и същевремено се провалиха, никой не стана втори Даймбег.

А къде е провала - пускаш си някаква яка банда по тубата, отваряш си нещо друго (т.е. не гледаш страницата на ютюб), вършиш си работа или

си споделяш поредните умозаключения във форум.музикант.бг и междувременно бандата , която си пуснал е свършала, а ти въобще не си зацепил,

че вече свири друга банда (която звучи досущ, като предната). Е, това е провала, всички свирят като един, звучат като един, шаблон, шаблон...

Яко, обаче шаблонно.? ( и свиренето на музикантите и миксиране-мастерирането, гони се стандарт, а не индивидуалност, както бе 70-80-те)

Редактирано от TONY
Отговорено (Редактирано)

^ 30 W в 8 ома от усилвател с размера на педалче е много внушително, особено ако звучи наистина както трябва :).

Обявената цена е без ДДС, де...

Редактирано от Evtim Djerekarov
Отговорено

A small company from Bulgaria did what H&K and Vox could not! THIS is the pedalboard amp that actually works!.......

София, България (25 ноември 2020 г.) - Kyro Audio, малка компания извън София, България, току-що пусна Kyro Dulo - изключително гъвкав усилвател за педали от клас D, конструиран да бъде най-добрата платформа за педали.

Проектиран и ръчно изработен от  български инженери с голяма страст към китарните съоръжения, Kyro Dulo е перфектното работещо музикант, флай платформа и мобилно решение за запис.

Наскоро прегледан от уважавания YouTuber EytschPi42, Kyro Dulo е истинската сделка. Не играчка. Не усилвател, който работи добре с някои FX, но не и с други. Но полезна, зряла платформа за педали, която работи.

Фокусиран върху създаването на непробиваема платформа, Kyro Audio създава мини педал, който изпълнява двойно задължение: записва албум през деня И пуска концерт през нощта. Kyro Dulo , готов за работа по всяко време. И ако не сте музикант, можете да пуснете това нещо на бюрото си и да не заемате много място като традиционните усилватели.

В момента Kyro предлага специална ограничена серия от 100 броя (номерирани + сертифицирани), доставени преди Коледа. Компанията ще продължи със стандартното производство през 2021 г. и има вълнуващи планове за разширена линия от усилвателни педали.

Спестете тон пространство, пари и гърба си. Kyro Dulo буквално се побира в джоба ви!

Характеристика:

Усилвател клас D
Един чист канал
3-лентов EQ (с EQ байпас)
Вградена кабина Sim (с байпас)
DI Line (XLR) и ¼ ”изходи
Контрол на звука
Контрол на присъствието
Ярък превключвател
Превключвател за наземен лифт
Превключвател за изключване на звука
DULO Tone Enhancer® Circuit
Технически спецификации:

Изходна мощност: 30W @ 8Ω / 15W @ 16Ω / 50W @ 4Ω
Входен импеданс: 1MΩ
DI Line Out: + 4dB (3.472 Vpp)
Захранване: 100 - 240VAC
Тегло: 0.81 kg / 1.81 lbs (вкл. Захранващ адаптер)
Размери на усилвателя: 95 x 120 x 50 mm / 3,75 "x 4,75" x 2,0 "
Размери на адаптера: 50 x 124 x 32 мм / 2,00 "x 5,00" x1,25 "

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.