Jump to content
Българският форум за музиканти

Изисква ли се някъде музикалното висше


Recommended Posts

Замислих се но неможах да се сетя има ли някъде работа която задължително да изисква да имаш висше като изключим педагогиката в училище.Според мен ако си добър музикант висшето не играе някъва роля защото и с него и без него в тоя бизнес хонорара е по договаряне , нз вие как мислите ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Музикално висше ти трябва на самия теб, заеби в кои учреждения го искат официално.

Няма да загубиш нищо, ако изкараш Консервата.

Напротив.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за себе си мога да кажа, че едногодишния ми престой в консервата по-скоро ме ощети и ми уби желанието за свирене, отколкото нещо друго...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да - то и ББ Кинг е некъф негър, дето е научил пентатониката и не е и чувал за Консервата пък я виж как си свири. Какво като не знае абсолютно нищо друго освен блус? За кво му е да учи хармония на висше ниво? Празна работа - пет акорда в песен стигат и си в играта.

Няма да ставаме всестранно развити личности я? За кво ми е да уча Моцарт след като си свиркам солото на Sanitarium и съм печен.

Тая Консерва сигурно комунистите са я измислили, за да ебат без пари.

 

Познавам не един и двама професионални музиканти с консерватория - не съм чул някой да се е оплакал от образованието си. Навремето помня и разни хора как се тръшкаха и търкаляха само и само да влязат. Очевидно има някаква файда от нея, ама каква ли е... eusa_think.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)
Аз за себе си мога да кажа, че едногодишния ми престой в консервата по-скоро ме ощети и ми уби желанието за свирене, отколкото нещо друго...

 

И аз съм чувал подобни неща - имало преподаватели, които били голяма трагедия.

Даже един мой съгражданин докато учил там, един преподавател все се ебавал с него - все му драскал и коригирал разработките.

Накрая тоя студент преписал едно парче от Джо Пас, ама 1:1, ей така на инат - за да види каква ще е реакцията.

Накрая тоя преподавател го коригирал и задраскал почти цялото пар4е, щото не било наред :) Това е истинска трагикомедия ...

Баси простотията ... С две думи - е*ал мамата на Джо Пас :):hysterical: Коментара в случая е напълно излишен ... Правете си изовдите сами ...

 

И още нещо - познавам хора с консерватория, които наистина уважавам - като знания и умения.

Но познавам и такива - пак с музикално училище и консерватория, като които съвсем откровено - не искам никога да бъда. То си е и до човека явно ...

Редактирано от visiondann
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Здрасти.

В България висшето музикално образование ( а и средното) има значение, но изключително рядко. Не съм сигурен, но мисля, че за да те вземат в операта трябва висше - пак казвам, че не съм сигурен - ще питам и кажа. Иначе никъде другаде не трябва. По света не е така. Музикантските синдикати в много държави изискват членуващите да са с образование. Оркестрите също. Но най-големият плюс на музикалното образование са контактите, които създаваш. Също, разбира се, и самото напредване в областта на музиката - все пак дори и с българското остаряло музикално образование човек научава много, стига да иска. Препоръчително е за всеки, който иска да се занимава професионално с музика да вземе да изкара едно висше музикално все пак :greenball: Най-много ме кефи българският лаф "Аз искам да съм музикант и с това да се изхранвам, но уча "Машини и технологии" в ТУ - за всеки случай". И затова и музиката ни звучи като правена от стари машини и технологии :greenball: Дори и в часовете по класическа хармония и полифония човек може да научи доста за музиката, пък и дори и за модерната.... Ей такива работи стават...

 

Поздрави,

 

Петър

Редактирано от kitaratapesho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Зависи какви са ти целите и тн. Аз примерно знам, че може би по малко от 5% от любимите ми музиканти са с музикално образование, и доста от останалите са учили 'немузикални' дисциплини. Имаше една подбна тема, да не повтаряме наново.

Освен това да си професионален музикант, поне по моите разбирания, означава да можеш да свириш всякакви стилове, когато се наложи, поради факта че трябва главно да изкарваш пари и да си плащаш сметките по тоя начин. За доста хора, това е немислимо :) Аз например, не мога да си представя, как ще излезна на сцена да свиря латино, или опазил господ, чалга :mellow: Други хора, оаче биха ги свирили на драго сърце отколкото да си блъскат главата да учат за разни финансови изпити :wallbash::ph34r:

За всеки влак си има пътници. В развитите държави не е рядкост хора, които са професионалисти в някаква съвсем друга област, да свирят в група и през уикендите или отпуски да дават концерти из региона, където живеят.

Така че, аз съм на мнение, че не опират нещата до 'или едното, или другото'

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за себе си мога да кажа, че едногодишния ми престой в консервата по-скоро ме ощети и ми уби желанието за свирене, отколкото нещо друго...

 

И аз съм чувал подобни неща - имало преподаватели, които били голяма трагедия.

Даже един мой съгражданин докато учил там, един преподавател все се ебавал с него - все му драскал и коригирал разработките.

Накрая тоя студент преписал едно парче от Джо Пас, ама 1:1, ей така на инат - за да види каква ще е реакцията.

Накрая тоя преподавател го коригирал и задраскал почти цялото пар4е, щото не било наред :beer: Това е истинска трагикомедия ...

Баси простотията ... С две думи - е*ал мамата на Джо Пас :thumbs_up::punk_guitar: Коментара в случая е напълно излишен ... Правете си изовдите сами ...

 

И още нещо - познавам хора с консерватория, които наистина уважавам - като знания и умения.

Но познавам и такива - пак с музикално училище и консерватория, като които съвсем откровено - не искам никога да бъда. То си е и до човека явно ...

 

 

Пфф да тая хармония доста трудна наистина

толкова много правила има,че ако 1 акорд може да го изсвириш по 10 начина

9 от тях са грешни-и кво остава само 1 вариант.

Да не говорим,че големите музиканти много често не ги изпълняват тия правила-например 1 песен

на Deep Purple дето започва със квинти в началото е тва го считат за супер грешно.

И това не е само при рок музиката повечето големи композитори(например Бетовен)

доста често не са изпълнявали тези правила затова са ги плюли докато са били живи

и са били признавани чак след смърта им.

Даже 1 път казах на даскалката "Добре де това не е по правилата ама го има в учебниците"

отгвора беше "Научи правилата за да се научиш как да ги нарушаваш" :thumbdown: .

Е накрая казвам всеки да си преценява за себе си дали му трябва муз. образование или не.

 

 

 

 

Аре със здраве.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хм да наистина мн интересни и верни мнения прочетох и наистина висшето в бг е по скоро за самия теб си , ами добре де казвате че в другите държави го искат , а ако аз отида в чужбина с виспе от консервата или от НБУ ще ми го признаят ли ???

примерно тонрежисура поп/джаз певец..продуцент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От НБУ - да, тъй като е на кредитна система (както навсякъде по света). От академията - да, ако си класически музикант и отидеш в Европа и търсиш работа в оркестър. Така или иначе по-големият проблем е липсата на адекватни знания, а не самото признаване на дипломата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Chrysalid за съжаление си прав- в БГ музикалното образование е по-скоро образУвание(раково)

 

Кой ми се е разхождал из глобуса - и аз тъй го наричам. :icon_shithappens:

 

"Не можем да научим хората да композират, можем само да им покажем похвати за това" - Хиндемит или Шьонберг, не помня чие е, но съм съгласен с него.

 

Реално няма нито един грешен вариант за построяване или изсвирване на акорд. Няма и нито един правилен. Това е описание на концепции, усещания, състояния, които не са грешни или правилни - те просто са. Единствено композиторът може да определи дали нещо в музиката му е грешно, тъй като само той знае дали описанието отговаря на описаното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моето мнение е, че ако имаш талант и си добър музикант, то си добър музикант!!! Да ако завършиш консерваторията мисля, че на никой няма да навреди!!! Даже би била доста от полза. Но пък ако си калпав музикант, ако ще каквато ще консерватоирия (то няма да те приемат де) завърши, ще си си си калпав музикант!!! А това на колегат с Моцарт, нека да не реагира така грубо. Прав сте колега, но има и друг момент, то Моцарт, Шопен, ... , може да ги научи човек и без да учи в консерваторията!!! Но аз все пак си оставам привърженик на завършването на висше музикално образувание, ако човек иска да се занимава професионално с музика!!! Но не е задължително!!!

 

УСПЕХ!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.