stu55 Отговорено Март 28, 2005 Отговорено Март 28, 2005 само искам да спомена следнотоза хубаво или за лошо, теорията и емоцията са две непряко свързани страни на музиката. теорията е обща за всички музиканти. тоест там си има открити и затвърдени през годините класически правила, които са вписани в учебници. има и модерно тълкуване на тези правила. така или иначе ако някой смее да се нарече музикант е хубаво да знае всичко онова, което е открито преди него. защото не можеш да си мислиш, че музиката започва от теб. тя е вродена в хората. и дори и за обща култура трябва да ги знаеш. защото можеш да носиш много емоция с музиката си. ок. но дали това ще е винаги, тоест дали няма да се изчерпиш в един момент? и какво толкова стряскащо има в това да се прочете една книга от 200 страници ? абе не знам, но тук в България е изкривено всичко. всеки си мисли, че музиката започва от него, преди него няма нищо смислено, той е единствения осъзнат гений а ето го и Сту55 - дойде от някъде, без да знае какви сме тук, какво правим, с какво се занимаваме и започна да ни поучава, да ни дава съвети, а дори и излезна с "питай, каквото не ти е ясно ще ти го обясня". с гордост заявявам, че той е българин и е наше момче това тук беше отклонение вече. та да се върна към основната подтема - теоретичните познания нямат пряка връзка с емоцията, но дори и да имат ще бъде само в положителна насока. а ако имаш проблем с изкарването на емоция и предлагането и на публиката не мисля, че проблема ти е в теорията. ахъм. а по основната тема - когато солата ти звучат еднакво, усещаш се, че свириш едно и също напоследък, писнали са ти фразите, които използваш. еми дошъл е момента да вземеш една книга и да попрочетеш нещо. или другия вариант е ако имаш добро ухо - да хванеш фрази на твои любими изпълнители. но номера е да хванеш и хармониите за да знаеш кога и къде се свири това чудо. на всички ни трябва вдъхновение за да вървим напред. и то се крие в музиката, която слушаме. и във всичко останало също а аз си мисля, че в този форум главната част от посетителите са едни поне средно интелигентни хора, здравомислещи в повечето случаи. ами преценете си колко време се виси пред пц-то и как ако само за една седмица си ограничите тотално достъпа до него (няма да изпуснете нещо във форума , а ако е така ще ви пратим смс ще имате достатъчно време да прочетете толкова ноти/теория/обяснения/примери/фрази/цитати, че следващата една година да си свирите само по тях. няма драма, но офенс, просто казвам Господа, искам да се извиня, ако съм обидил някого с нещо , но ми се стори че въпросът беше "колко тука могат да изсвират нещо по тази хармония?" или нещо такова.... Някои също казв, че съм се бил взел от някъде - прав е - сега научих от приятел за този форум и ми беше доста интересно да погледна мнения по темата и не само тази, разбира се. Всъщност аз съм студент - jazz китара в Ротердам - така да се каже това правя по цял ден... Анализи на парчета и свирене... Та за това... Не бих искал да изглежда, че поучавам сякаш се опитвам да се правя на велик балгарин или каквото и де е в този смисъл...., НО ТОВА ВСЕ ПАК БЕШЕ ВЪПРОСЪТ : Между другото (това не е поука, а реалност) не Ab мажор , ами Ab мелодичен минор би могла да бъде скала за върху G7, защото в Ab мажор го няма тонът B ("си" - уточнявам,'щото класиците като видят "B" и си мислят за "си бемол") на тази скала, изсвирена върху G7 й казват АЛТЕРОВАНА , 'щото вътре има всички алтерции на G7 - например понижена 5-та , повишена 5-та и понижена 9 и повишена 9. ... е има и други скали , но аз говоря за случая, в който Сол 7 акорд отива в До (минор или мажор) Цитирай
stu55 Отговорено Март 28, 2005 Отговорено Март 28, 2005 само искам да спомена следнотоза хубаво или за лошо, теорията и емоцията са две непряко свързани страни на музиката. теорията е обща за всички музиканти. тоест там си има открити и затвърдени през годините класически правила, които са вписани в учебници. има и модерно тълкуване на тези правила. така или иначе ако някой смее да се нарече музикант е хубаво да знае всичко онова, което е открито преди него. защото не можеш да си мислиш, че музиката започва от теб. тя е вродена в хората. и дори и за обща култура трябва да ги знаеш. защото можеш да носиш много емоция с музиката си. ок. но дали това ще е винаги, тоест дали няма да се изчерпиш в един момент? и какво толкова стряскащо има в това да се прочете една книга от 200 страници ? абе не знам, но тук в България е изкривено всичко. всеки си мисли, че музиката започва от него, преди него няма нищо смислено, той е единствения осъзнат гений а ето го и Сту55 - дойде от някъде, без да знае какви сме тук, какво правим, с какво се занимаваме и започна да ни поучава, да ни дава съвети, а дори и излезна с "питай, каквото не ти е ясно ще ти го обясня". с гордост заявявам, че той е българин и е наше момче това тук беше отклонение вече. та да се върна към основната подтема - теоретичните познания нямат пряка връзка с емоцията, но дори и да имат ще бъде само в положителна насока. а ако имаш проблем с изкарването на емоция и предлагането и на публиката не мисля, че проблема ти е в теорията. ахъм. а по основната тема - когато солата ти звучат еднакво, усещаш се, че свириш едно и също напоследък, писнали са ти фразите, които използваш. еми дошъл е момента да вземеш една книга и да попрочетеш нещо. или другия вариант е ако имаш добро ухо - да хванеш фрази на твои любими изпълнители. но номера е да хванеш и хармониите за да знаеш кога и къде се свири това чудо. на всички ни трябва вдъхновение за да вървим напред. и то се крие в музиката, която слушаме. и във всичко останало също а аз си мисля, че в този форум главната част от посетителите са едни поне средно интелигентни хора, здравомислещи в повечето случаи. ами преценете си колко време се виси пред пц-то и как ако само за една седмица си ограничите тотално достъпа до него (няма да изпуснете нещо във форума , а ако е така ще ви пратим смс ще имате достатъчно време да прочетете толкова ноти/теория/обяснения/примери/фрази/цитати, че следващата една година да си свирите само по тях. няма драма, но офенс, просто казвам Господа, искам да се извиня, ако съм обидил някого с нещо , но ми се стори че въпросът беше "колко тука могат да изсвират нещо по тази хармония?" или нещо такова.... Някои също казв, че съм се бил взел от някъде - прав е - сега научих от приятел за този форум и ми беше доста интересно да погледна мнения по темата и не само тази, разбира се. Всъщност аз съм студент - jazz китара в Ротердам - така да се каже това правя по цял ден... Анализи на парчета и свирене... Та за това... Не бих искал да изглежда, че поучавам сякаш се опитвам да се правя на велик балгарин или каквото и де е в този смисъл...., НО ТОВА ВСЕ ПАК БЕШЕ ВЪПРОСЪТ : Между другото (това не е поука, а реалност) не Ab мажор , ами Ab мелодичен минор би могла да бъде скала за върху G7, защото в Ab мажор го няма тонът B ("си" - уточнявам,'щото класиците като видят "B" и си мислят за "си бемол") на тази скала, изсвирена върху G7 й казват АЛТЕРОВАНА , 'щото вътре има всички алтерции на G7 - например понижена 5-та , повишена 5-та и понижена 9 и повишена 9. ... е има и други скали , но аз говоря за случая, в който Сол 7 акорд отива в До (минор или мажор) .... а импровизациата за мене е като да у4иш език, разбира се триабва да говориш това което мислиш но за целта трябва да натрупаш изразни средства за да можеш да се изразяваш по-добре, което си е 4иста теория какво например щеше да е ако не бяхме ходили на у4ищ и не ни бяха нау4или да пишем и да 4етем ... - та ниамаше мойе би да сме тука и да си споделиаме мнения, не мислите ли...? Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 28, 2005 Отговорено Март 28, 2005 (Редактирано) и да ме поучаваш и да не ме поучаваш, аз също уча джаз китара и това правя по цял ден така да се каже, и когато става дума за доминантов акорд, който се разрешава в тоника, може да се използва мажорна гама от половин тон над него. ако говорим в До Мажор - в крайна сметка самият тон Си не ти трябва, защото вече го има в хармонията, ти свириш Си Бемол - увеличена нона. създаваш алтеровано напрежение. това го пише в доста книги. също така и мелодичен минор от Ла Бемол , разбира се. аз лично повече използвам обаче Ла Бемол Мажор, повече ми харесва да е със Си Бемол и До отколкото със Си Бемол и До Бемол. а на въпроса "колко тука могат да изсвирят нещо върху тази хармония" ти така и не отговори. ако искаш може да отвориш нова тема, в която всеки да задава своите теоретични въпроси към теб Редактирано Март 28, 2005 от kitaratapesho Цитирай
stu55 Отговорено Март 28, 2005 Отговорено Март 28, 2005 и да ме поучаваш и да не ме поучаваш, аз също уча джаз китара и това правя по цял ден така да се каже, и когато става дума за доминантов акорд, който се разрешава в тоника, може да се използва мажорна гама от половин тон над него. ако говорим в До Мажор - в крайна сметка самият тон Си не ти трябва, защото вече го има в хармонията, ти свириш Си Бемол - увеличена нона. създаваш алтеровано напрежение. това го пише в доста книги. също така и мелодичен минор от Ла Бемол , разбира се. аз лично повече използвам обаче Ла Бемол Мажор, повече ми харесва да е със Си Бемол и До отколкото със Си Бемол и До Бемол.а на въпроса "колко тука могат да изсвирят нещо върху тази хармония" ти така и не отговори. ако искаш може да отвориш нова тема, в която всеки да задава своите теоретични въпроси към теб 1... Ами ако свириш само с басист, откъде ще дойде терцата на G? 2. Ако сложиш C в акорда G7, тогава ще е G7/11, а алтернативния акорд обикновено е #11 (или b5). Но няма значение, явно не ти се говори с непознати, а ако не искаш - няма модерирано от Snowwhite - моля - пишете на кирилица!!! правила! Цитирай
stu55 Отговорено Март 28, 2005 Отговорено Март 28, 2005 и да ме поучаваш и да не ме поучаваш, аз също уча джаз китара и това правя по цял ден така да се каже, и когато става дума за доминантов акорд, който се разрешава в тоника, може да се използва мажорна гама от половин тон над него. ако говорим в До Мажор - в крайна сметка самият тон Си не ти трябва, защото вече го има в хармонията, ти свириш Си Бемол - увеличена нона. създаваш алтеровано напрежение. това го пише в доста книги. също така и мелодичен минор от Ла Бемол , разбира се. аз лично повече използвам обаче Ла Бемол Мажор, повече ми харесва да е със Си Бемол и До отколкото със Си Бемол и До Бемол.а на въпроса "колко тука могат да изсвирят нещо върху тази хармония" ти така и не отговори. ако искаш може да отвориш нова тема, в която всеки да задава своите теоретични въпроси към теб 1... Ами ако свириш само с басист, откъде ще дойде терцата на G? 2. Ако сложиш C в акорда G7, тогава ще е G7/11, а алтернативния акорд обикновено е #11 (или b5). Но няма значение, явно не ти се говори с непознати, а ако не искаш - няма модерирано от Snowwhite - моля - пишете на кирилица!!! правила! Ти какво слушаш между другото? модерирано от Snowwhite - моля - пишете на кирилица!!! правила! Цитирай
Snowwhite Отговорено Март 28, 2005 Отговорено Март 28, 2005 А ти какво четеш, между другото? Явно не и правилата, още по-малко забележките към постовете ти... Snowwhite Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 28, 2005 Отговорено Март 28, 2005 ама си готин, не обичаш да признаваш, когато грешиш. явно. когато свириш само с басист (както е в моята група), терцовия тон идва от уолкинг баса, или се чува само в главата ти. когато говорим за каденца - доминантов септ акорд към тоника не е казано, че доминантата ТРЯБВА да е алтерована по всичките си степени. просто алтерираш квото си искаш, а в случая оставяш ДО - БЕКАР. просто си го изсвири и ще чуеш колко добре звучи. иначе слушам много неща, главно суинг и бибоп, предимно Джон Колтрейн. и ако е просто за говорене - да си отворим тема в ГОВОРИЛНЯТА виждам ,че си ад-нал на айсикю - ще продължим там. Цитирай
Mandalay Отговорено Март 28, 2005 Отговорено Март 28, 2005 Не знам за вас, аз обаче се комплексирах, че нищо не схванах от последните постове... ТЕОРИЯ отивам да уча... след като се наспя де. По темата: според мен няма как да изсвириш това дето ти е в главата, ако не знаеш как. А теорията ти казва именно това, КАК! Ти си знаеш какво искаш да изсвириш, оставаш си уникален, вкарваш душата си в музиката, но го изсвирваш благодарение на знението, че като натиснеш на еди-кое си прагче, ще излезе еди-кой си тон. Иначе става безцелно свирене на тончета, които не водят до никъде и не внушават нищо. Ако това разбирате под импровизация, ок. Но според мен импровизацията все още е част от музиката, т.е. от изкуството и като такава, трябва да те накара да почувстваш нещо. Идеята според мен е импровизиращия да изрази моментното си психическо състояние чрез музиката си и хората да го разберат. Така че, истината отново е по средата. Имаш идея, имаш знанието и умението да я усъществиш и готово. Импровизацията е Цитирай
ALBIREO Отговорено Март 30, 2005 Отговорено Март 30, 2005 Всъщност за да изсвириш това което чувстваш не е необходимо да знаеш теория - просто трябва да имаш "усещане" за хармония Теорията помага, когато свириш и с други хора и трябва да се напаснете за да се получи музика а не какафония. Аз съм твърдо за изучаването на теорията, колкото и безполезна да я изкарах с първото си изречение. Има неща, които трява да се знаят а теорията не е случайно написана. Една добра импровизация може да се получи и без познание за тоналност. Но свирейки в група, без да познаваш теорията си за никъде с импровизациите си - рано или късно си проличава "липсата" Цитирай
spotlight_kid Отговорено Март 31, 2005 Автор Отговорено Март 31, 2005 Всъщност за да изсвириш това което чувстваш не е необходимо да знаеш теория - просто трябва да имаш "усещане" за хармония Теорията помага, когато свириш и с други хора и трябва да се напаснете за да се получи музика а не какафония. Аз съм твърдо за изучаването на теорията, колкото и безполезна да я изкарах с първото си изречение. Има неща, които трява да се знаят а теорията не е случайно написана. Една добра импровизация може да се получи и без познание за тоналност. Но свирейки в група, без да познаваш теорията си за никъде с импровизациите си - рано или късно си проличава "липсата" дори като се замисля хармонията върху която се импровизира е много важна...ако е някоя лека и мелодична хармония стават чудесни импровизации...на мен лично ми харесват хармонии с по 3-4 акорда от Ла или Ми ...може би наистина са малко тривиални но за мен по важното е да има мелодия....сега много изпълнители всячески се стремят да използват по нестандартни хармонии като с това искат да се отличат...няма лошо но в много от случаите от това страда мелодичноста .... Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 31, 2005 Отговорено Март 31, 2005 сега много изпълнители всячески се стремят да използват по нестандартни хармонии като с това искат да се отличат...няма лошо но в много от случаите от това страда мелодичноста .... страда мелодичноста щото не знаят какво да изсвирят, че да звучи мелодично Цитирай
Glacierise Отговорено Март 31, 2005 Отговорено Март 31, 2005 Си, сеньор То тва си е основния момент - да си ноо наясно с хармонията, да можеш да я следиш непрекъснато. Аз не ги мога тия неща, затва импровизирам само в основната тоналност Цитирай
Henderson Отговорено Март 31, 2005 Отговорено Март 31, 2005 Как сте импровизатори :violin: Аз мога само да кажа, че има основна теория която трябва да знаеш за да можеш да импровизираш! Другото е СЛУшАНЕ СЛУшАНЕ СЛУшАНЕ И ПАК ШИБАНО СЛУШАНЕ НА МУЗИКА! Ясно е че всеки може да импровизира, вапроса е как го прави! Тъпо е да изсвириш някви си 5 6 фрази и само това че не си ги откраднал от някаде да се радваш че импровизираш! Както е тъпо, след като изсвириш нещо безлично и без FEEEEEL да си кажеш че ти така го усещаш и че на теб така ти харесвало! Тази импровизация която свалих и чух си звучи добре!но... Незнам дали сте гледали видео уроците на батко ви Scott Henderson :green: , (и двата) но определено са много поучителни!По принцип не си падам по видео уроци защото повечето китарни уроци са насочени или кам вадене и показване на парчета, или само хватки или са стилово ограничени!Обаче на батко ви Scott Henderson :green: :green: уроците показват в КАКВА НАСОКА ТРЯБВА ДА СЕ МИСЛИ!А не кой праст на ква позиция да го сложиш и да заучаваш някви си глупави арпежни прогресии!Импровизацията е все едно да разказваш на някой история!не може да започнеш от края на историята! Не става вапрос просто за нагряване, а за фразиране!!ю П.С. И аз тарпя критика така че чакам! :green: Цитирай
spotlight_kid Отговорено Март 31, 2005 Автор Отговорено Март 31, 2005 Аве по старите китаристи ...за рок и блус /по точно/ е нужно да знаеш пентатониката....и скалите може би е аз като одидох на уроци се оказа че съм ги знаел и дефакто на уроците научих само кое как се казва....като се замисля всичко опира до познаване на инструмента в смисъл да си достигнал онова ниво при което просто знаеш как да извлечеш искания тон....просто да упсяваш да въплатиш мисълта си в музика Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.