DaftFunk Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 Офциално се извинявам за нарушаване на добрият тон във форума ( по-скоро за предизвикването на същото.) Запазвам правото си на лично мнение. За финал : не го казах с лоши чувства нито с цел да обидя някой от юзерите... просто лично мнение. Цитирай
spotlight_kid Отговорено Март 26, 2005 Автор Отговорено Март 26, 2005 Баси имам близо 200 бутлега на Пърпълите повечето са с Ричи и Стив Морс и 4-5 със Сатриани..но както и да е та тея хора импровизират прекрасно...днеска прослушах няколко и много се накефих...баси как успяват да изсвирят една песен която свирят за над 7000-ен път да звучи различно и пак да си е същата песен...като знам Мейдън с изключение на бай Яник какви са роботи не ми се мисли Цитирай
stu55 Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 : | Db7 (#11) | Gm7 (5-) | C7aug | Fm (maj7) | |Db7 (#11) | C7aug #9 | Bb7 #11 | Ab7 | | G7 |G7Ab7A7Bb7B7| C7 |Db7D7Eb7E7F7| ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e. Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа: Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз..... -------------------------------------------------- ама несъм..затуй шъ замълчъ Ами това е блус,бе брат, какво не ти е ясно по тая хармония, питай ще ти кажа Цитирай
stu55 Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 : | Db7 (#11) | Gm7 (5-) | C7aug | Fm (maj7) | |Db7 (#11) | C7aug #9 | Bb7 #11 | Ab7 | | G7 |G7Ab7A7Bb7B7| C7 |Db7D7Eb7E7F7| ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e. Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа: Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз..... -------------------------------------------------- ама несъм..затуй шъ замълчъ Ами това е блус,бе брат, какво не ти е ясно по тази хармония, питай ще ти кажа Сериозно ти говоря, питай и ти казвам Цитирай
DeathZone Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 аз се опитах да издрънкам нещо отгоре , ще е яко да чуя някой друг как ще интерпретира тази хармония .... давайте смело ... надали ще излезе по зле от тва дето аз изсвирих ) Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 (Редактирано) е давай направо пиши всичко по въпроса - кое се свири върху тази хармония, къде и защо. Редактирано Март 26, 2005 от kitaratapesho Цитирай
stu55 Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 : | Db7 (#11) | Gm7 (5-) | C7aug | Fm (maj7) | |Db7 (#11) | C7aug #9 | Bb7 #11 | Ab7 | | G7 |G7Ab7A7Bb7B7| C7 |Db7D7Eb7E7F7| ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e. Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа: Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз..... -------------------------------------------------- ама несъм..затуй шъ замълчъ Ами това е блус,бе брат, какво не ти е ясно по тазьи хармония, питай ще ти кажа Серизно ти говоря, питай и ти казвам Ехо - има ли някой с въпроси или не Цитирай
stu55 Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 : | Db7 (#11) | Gm7 (5-) | C7aug | Fm (maj7) | |Db7 (#11) | C7aug #9 | Bb7 #11 | Ab7 | | G7 |G7Ab7A7Bb7B7| C7 |Db7D7Eb7E7F7| ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e. Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа: Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз..... -------------------------------------------------- ама несъм..затуй шъ замълчъ Ами това е блус, бе брат какво не ти е ясно по тази хармоня питай ще ти кажа. Сериозно ти говоря , питай и ти казвам А тои Мингус пише доста интерсни неща, по-добре вземи да разгледаш друго парче, например "Blue Bossa" или "All The Things You Are" или "Autumn Leaves" и пробвай да импровизираш първо варху тия парчета, ама недей да изпадаш много в емоция , ами помисли тия акорди от къде идват и защо са там,'щото тя дето разправят за джазмените дето не са чували за теория бих ги помолил пак да помислят дали е така и за какъв джаз говорим преди 1930, да си намерят записи и да чуят, та ще им стане ясно какво говорят. Импровизацята стои варху някаква хармония, съгласен съм че има и много лични моменти в импровизацята, но не можеш да пренебрегваш теоретичната част защото тогава има опасност да импровизираш толкова добре, колкото и Сантана може Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 много изчерпателен отговор на въпроса ми ще прегледам въпросните парчета те рок ли са ? Цитирай
Topsun Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 (Редактирано) абе хавата е на филде да знам,мисля,че има много въпроси на които има два или повече отговора.и пак казвам,че всичко е до индивидуалност.за преди 1930 няма да говоря може и и един тон да го изсвириш ама да е на място,фил,а ако знаеш за кво го свириш там този тон,значи си още поо-гот.няма кво да пиша колкото да си движа пръстите.... P.S.ходи обяснявай на някой как да импровизира.мога да дам съвет,но да те накарам да мислиш и да импровизираш не мога,музиката се обясява лесно (с термини или по-просто),но импровизацията не се учи!колкото скали и чудесии да знаеш,ти никога няма да свириш себе си,а скалите.плюс това импровизацията в джаза не се състои от солиране (надбягване),а цялостно изграждане от всички други акомпаниращи инструменти (в случая).аз повече не искам да се задълбавам,щото като си казвам мнението -> значи така мисля.прав или не->не ме е*е. Редактирано Март 26, 2005 от Topsun Цитирай
Beio Отговорено Март 26, 2005 Отговорено Март 26, 2005 (Редактирано) Хора! Музиката е ИЗКУСТВО! Изкуството като такова има за цел да поражда ЕМОЦИИ. Ако това, което свириш, поражда ЕМОЦИЯ в теб и в тези, които те слушат, то тогава всичко е наред! Теорията е средство, разбира се много полезно, но ако не умееш да пораждаш ЕМОЦИЯ чрез това, което свириш/пееш, никакви засукани хармонии не могат да те спасят... мир и любов на всички! :hello: :inlove: П.С. Извинявам се, че съм леко извън темата... Редактирано Март 26, 2005 от Beio Цитирай
DaftFunk Отговорено Март 27, 2005 Отговорено Март 27, 2005 Хора! Музиката е ИЗКУСТВО! Изкуството като такова има за цел да поражда ЕМОЦИИ. Ако това, което свириш, поражда ЕМОЦИЯ в теб и в тези, които те слушат, то тогава всичко е наред! Теорията е средство, разбира се много полезно, но ако не умееш да пораждаш ЕМОЦИЯ чрез това, което свириш/пееш, никакви засукани хармонии не могат да те спасят... мир и любов на всички! :hello: :inlove: П.С. Извинявам се, че съм леко извън темата... Peace brother! :inlove: :guitar: Да живее изкуството! Не си офтопик ти си точно където трябва. Аз съм на сто ракии в момента слушаики War Pigs на дядо Ози и си се кефя на постовете. :guitar: Цитирай
kitaratapesho Отговорено Март 27, 2005 Отговорено Март 27, 2005 (Редактирано) само искам да спомена следното за хубаво или за лошо, теорията и емоцията са две непряко свързани страни на музиката. теорията е обща за всички музиканти. тоест там си има открити и затвърдени през годините класически правила, които са вписани в учебници. има и модерно тълкуване на тези правила. така или иначе ако някой смее да се нарече музикант е хубаво да знае всичко онова, което е открито преди него. защото не можеш да си мислиш, че музиката започва от теб. тя е вродена в хората. и дори и за обща култура трябва да ги знаеш. защото можеш да носиш много емоция с музиката си. ок. но дали това ще е винаги, тоест дали няма да се изчерпиш в един момент? и какво толкова стряскащо има в това да се прочете една книга от 200 страници ? абе не знам, но тук в България е изкривено всичко. всеки си мисли, че музиката започва от него, преди него няма нищо смислено, той е единствения осъзнат гений а ето го и Сту55 - дойде от някъде, без да знае какви сме тук, какво правим, с какво се занимаваме и започна да ни поучава, да ни дава съвети, а дори и излезна с "питай, каквото не ти е ясно ще ти го обясня". с гордост заявявам, че той е българин и е наше момче това тук беше отклонение вече. та да се върна към основната подтема - теоретичните познания нямат пряка връзка с емоцията, но дори и да имат ще бъде само в положителна насока. а ако имаш проблем с изкарването на емоция и предлагането и на публиката не мисля, че проблема ти е в теорията. ахъм. а по основната тема - когато солата ти звучат еднакво, усещаш се, че свириш едно и също напоследък, писнали са ти фразите, които използваш. еми дошъл е момента да вземеш една книга и да попрочетеш нещо. или другия вариант е ако имаш добро ухо - да хванеш фрази на твои любими изпълнители. но номера е да хванеш и хармониите за да знаеш кога и къде се свири това чудо. на всички ни трябва вдъхновение за да вървим напред. и то се крие в музиката, която слушаме. и във всичко останало също а аз си мисля, че в този форум главната част от посетителите са едни поне средно интелигентни хора, здравомислещи в повечето случаи. ами преценете си колко време се виси пред пц-то и как ако само за една седмица си ограничите тотално достъпа до него (няма да изпуснете нещо във форума , а ако е така ще ви пратим смс ще имате достатъчно време да прочетете толкова ноти/теория/обяснения/примери/фрази/цитати, че следващата една година да си свирите само по тях. няма драма, но офенс, просто казвам Редактирано Март 27, 2005 от kitaratapesho Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.