Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

Отговорено

олей колко си дълбокомислен ... прав си човече мда.

Изчетох всичко. Всичко е емоция... всичко е импулс.

а за Сту555 не знам даже не съм го забелязал :unsure:

  • Отговори 94
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено
:

 

| Db7 (#11) |  Gm7 (5-)  |  C7aug      |   Fm (maj7)  |  

|Db7 (#11)  | C7aug #9  |   Bb7 #11  |   Ab7            |

|  G7           |G7Ab7A7Bb7B7| C7       |Db7D7Eb7E7F7|

                    ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза  

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето  Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет". e.

Ам ако бях негро от гетото щях да ти кажа:

Аре батка да ми го извириш да го чуя , или поне ми го изтананикай и щъ размажа, щот ноти моти не разбирам аз.....

--------------------------------------------------

ама несъм..затуй шъ замълчъ :unsure:

Ами това е блус, бе брат какво не ти е ясно по тази хармоня питай ще ти кажа.

Сериозно ти говоря , питай и ти казвам

А тои Мингус пише доста интерсни неща, по-добре вземи да разгледаш друго парче, например "Blue Bossa" или "All The Things You Are" или "Autumn Leaves" и пробвай да импровизираш първо варху тия парчета, ама недей да изпадаш много в емоция , ами помисли тия акорди от къде идват и защо са там,'щото тя дето разправят за джазмените дето не са чували за теория бих ги помолил пак да помислят дали е така и за какъв джаз говорим преди 1930, да си намерят записи и да чуят, та ще им стане ясно какво говорят.

 

Импровизацята стои варху някаква хармония, съгласен съм че има и много лични моменти в импровизацята, но не можеш да пренебрегваш теоретичната част защото тогава има опасност да импровизираш толкова добре, колкото и Сантана може :)

Споко бе Амиго

От блус хармонии не се интересувам..И от Теория не отбирам нищо.Свиря си мойте си работи и тва е.То металите не са кът соло китаристите нали знайш.. :)

Отговорено (Редактирано)

брех!пешо пак разцепи положението.за едни и същи работи говорихме през тово време.абсолютно прав си,но не забравяй,че живота също те учи.верно е,че трябва да се четат "книги",но след това пак си ти.като свъшат книгите оставаш пак ти.не знам,уча хармония,ел.теория и т.н,но в тя виждам единствено основното нещо.от там нататък се доразвивам сам,щото ще зачекна още една тема,че няма от кой да се учиш тук,няма кой да ти даде хляба в ръцете,няма кой да ти налее ум в главата,ако самия ти не щеш:cheers:опитвам се да ви кажа,че ако вие не искате да четете,никой няма да ви накара.ако вие не искате да свирите,никой няма да ви накара.ако вие не искате да се учите,никой няма да ви накара.

Редактирано от Topsun
Отговорено

и още нещо,никой не може да ти каже как да импровизираш.защото ако всички импровизирахме по един и същи начин нямаше да е интересно B) ае наздраве :cheers:

Отговорено
брех!пешо пак разцепи положението.за едни и същи работи говорихме през тово време.абсолютно прав си,но не забравяй,че живота също те учи.верно е,че трябва да се четат "книги",но след това пак си ти.като свъшат книгите оставаш пак ти.не знам,уча хармония,ел.теория и т.н,но в тя виждам единствено основното нещо.от там нататък се доразвивам сам,щото ще зачекна още една тема,че няма от кой да се учиш тук,няма кой да ти даде хляба в ръцете,няма кой да ти налее ум в главата,ако самия ти не щеш:cheers:опитвам се да ви кажа,че ако вие не искате да четете,никой няма да ви накара.ако вие не искате да свирите,никой няма да ви накара.ако вие не искате да се учите,никой няма да ви накара.

Аве Пешо се опитва да ни докаже че не може да напишеш книга ако не знаеш азбуката...но и трябва да се знае че ако човек няма талант ще си остане обикновен графоман,

Отговорено

да!таове е така.B)зависи.за всеки стоят по различен начин нещата и разбиранията,но в случая->четете "книги" и слушайте музика,правете музика и не искайте да приличате на никого другио освен на себе си.знайте,че нищо не знаете и колкото повече учите,ще разбирате колко не знаете.бъдете живи и здрави и правете хубава музика. :cheers:

Отговорено

Topsyn-е, не съм съгласен, че никой не може да те научи да импровизираш. Може да те научи на мислене, не е нужно да те научи на всичките конкретни техники, фрази и т.н.

Отговорено
Аве Пешо се опитва да ни докаже че не може да  напишеш книга ако не знаеш азбуката...но и трябва да се знае че ако човек няма талант  ще си остане обикновен графоман

Не е съвсем така. Не може свиренето на музикален инструмент да се сравни с писане на книга. Ако беше го сравнил с писането на ноти, щях да ти повярвам. Ако трябва да се правят подобни аналози, аз по-скоро бих оприличил свиренето на разказване на приказка - необходимо е само да умееш да говориш.

Отговорено

добре де айди и аз да напиша нещо по въпроса. в тълковния речник пише, момент да видя такаааааааа: импровизация: 1. съчиняване творчество в момента на изпълнението, без предварителна подготовка 2. творение, създадено в момента на изпълнението . СВИРЯ ИМПРОВИЗАЦИЯ......... такааааааа , а синоним на импровизирам е например - фантазирам

 

ай ся да ви видя как ша тълкувате

Отговорено

Аз обожавам да импровизирам, макар и на пианото. На китарата не ми стигат силиците още ;) Общо взето хващам една тоналност и я права на възел, един вид ;) Прескачам си между акордите, а веднъж като ми влезе тоналността в пръстите не ми е проблем да си построя каквато и да е мелодия в момента на свирене. Правиш каквото ти хрумне на момента и това е... Естествено това е само 1 вид импровизиране. Друг вариант е да си хвана в баса някой мотив (така свиря джаз) и да градя мелодията в дясната ръка по него. Има и чисто ритмични импровизации върху заучена мелодия... Има хармонична импровизация... Така че за всеки импровизацията може да е различно нещо.

Отговорено
тая работа с лудите нонто неграмотни джазмени умря преди повече от 50 години

стига сме спорили просто за спорта

свирене без мисъл може да се получи само при по-проста и диатонична музика. айде обяснете ми как се импровизира върху тази хармония "по усет" :

 

| Db7 (#11) |  Gm7 (5-)  |  C7aug      |  Fm (maj7)  | 

|Db7 (#11)  | C7aug #9  |  Bb7 #11  |  Ab7            |

|  G7          |G7Ab7A7Bb7B7| C7      |Db7D7Eb7E7F7|

                    ритмиката на 10 и 12 такт е 2 широки триоли четвъртини първа нота пауза 

 

 

тази хармония я взех буквално произволно , беше ми отворен The Real Book на тази страница, щото съм свирил от съседната Unity Village на Pat Metheny. тази хармония е от парчето  Fables Of Faubus на Charles Mingus. първо ми е интересно колко от хората във форума въобще могат да импровизират върху тази хармония. аз лично не мога. и после ми е интересно колко от тези хора са нотно неграмотни и импровизират "по усет".

за мен тия работи със свиренето без мисъл ми звучат доста като в приказка. на тази планета има много много музиканти. да речем 50 000 000. е как може да се надяваш, че ще те забележат на фона на останалите ако просто си свириш

по усет". защото аз си мисля, че тази тема и въобще форума като цяло говори само за едно - всички, обичаме музиката, искаме да се развиваме и бихме се кефили много ако има споделяне на идеите ни, най-вече музикални. също ми е интересна приказката за негъра от гетото. как той няма пари за баничка ама не му пука на гъзо, разбираш ли, и си баца по цял ден на кухарката. и умира след 24 дни от глад. сори за него. но дори и уличните музиканти си имат ниво. ако говорим за поколението джазмени негри от 30те до 50те години, развило музиката в световен мащаб нещата не са толкова изопачени колкото ги представяте. ДА - голяма част от тях не са можели да четът ноти. НЕ - те не са свирили само по слух. не е голяма философия да запомниш, че в мажорната гама има половин тон между 3 и 4 и 7 и 8 степени. също не е трудно да запомниш, че миксолидийския лад е мажорна гама с понижена седма степен. също не е трудно да запомниш, че срещу акорд G7 можеш да свириш G миксолидийски лад при импровизацията. или пък гама Ab dur, ако акорда е доминанта към тоника, и така ще получиш алтерирано напрежение. или те лудите негри джазмени и това не знаят ?

 

усещам, че тук се заформя много красиво спорче. в което аз лично спирам участието си с този пост. каквото и да си говорим ако искаш да станеш добър музикант, да можеш да свириш с други музиканти, да можеш да свириш различни стилове - трябва да знаеш теорията. а ако не искаш тези неща да ти се случат - не учиш теорията. и си свириш само вкъщи. но тогава каквото и да изсвириш ще е импровизация - free.

Реших да се пробвам да изсвиря нещо върху тази хармония , но съм длъжен да кажа че е импровизация , просто записах хармонията (която въобще не е лоша а даже е супер яка) и после опитах няколко пъти да свиря отгоре.Дано не съм се изгаврил с автора .... но все пак импровизация .....ще ми е интересно да чуя и други разработки на тая хармония.

 

Импровизация=Излагация ;)

хора няма ли някой друг де се поизложи върху тази хармония , вече се чувствам супер смотано че постнах моята боза тука ...... айде поне някой да постне оригиналното парче за да чуя как са го направили хората ........

Отговорено
сега на асоциации ли ще играем ? ;)

хаха не бе така пише в речника

 

а иначе аз много обичам да импровизирам голем кеф е ама тва е като импровизирам за кеф, иначе като седна да размишлявам върху записите дето съм направил после осъзнавам повтарящите се изразни средства, от които след това гледам да бягам. в импровизация се опитвам да прилагам заученото и когато то не е зазубрено става много добре. Настроението и блендата са много важен фактор. според мен импровизацията идва от човека, който изпълнява и тя отразява няколко основни неща от тази персона, а именно настроението му, фантазиите му, физическата и психическата му кондиция, дисциплината му/организираността му в живота, някои комплекси/, слуха на изпълнителя, чувството му на ритъм, техниката му, сработването му с другите музиканти с подаване на топката например, отношението на музиканта към публиката /дали се съобразява с нея/ и може би отношението на солиращия към другите музиканти........ и ........

не съм систематизирал нещата но в общи линии ми се струва че това е за мен импровизацията когато гледам/слушам и когато правя такава.

има хора, които не могат да импровизират и аз лично съм се срещал с такива и с някои съм работил. тези хора обикновенно са сухари и много консервативни. текомпенсират с показването на теоретически и технически умения комплекса си по отношение на импровизацията. тъй като смятам че не спадам към тази категория не мога да им влезна в кожите за да кажа повече за тях, но пък спадам към кадегорията, които имат комплекс за теория и техника и си го признавам, работя по елеминирането на това като работя върху тези две неща. все пак съм благодарен на гена си, че имам това така наречено чувство или усет ако щете. не ми се мисли какво бих правил ако го нямам. и все пак Глейшърайз беше написал, че това мислене - на импровизатора, може да бъде научено. според мен ако можеше всичките тия учени с комплекса за импровизация щяха да го научат, но щом не могат мисля че това е достатъчно доказателство.

 

и накрая, който си го може си го може тук не е до знание, но който знае и го може ;)

Отговорено
deathzone импровизацията ти е далече-далече от излагация

коментара ми е ;)

благодаря ти , мисля че хармонията позволява много различни гледни точки , аз доста се чудех дали да не пробвам през цялото време да свиря фолк орнаменти ама накрая май го избих на блус , сигурен съм че всеки който просто си запише акордите и си подрънка отгоре ще го избие на някъде и това ще бъде супер индивидуално , което е най хубавото ..... просто всеки украсява скицата по своему , няма нищо по хубаво от ранообразието

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.