Jump to content
Българският форум за музиканти

Китайците цепят дъски


the_gorer

Recommended Posts

Тия тук печатат китари на конвейр и твърдят, че изработват абсолютно всякакви модели, каквито може да си въобрази човек.

 

А ето го и сайта на производителя, има интеренси неща: www.rino88.com

 

Някой чувал ли е за тази китайска дъскорезница?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мда, това е една от сигурно хиляда китайски дъскорезници които в момента наводняват ибей с евтини копия на китари. обикновено купуваш китарата за 20 лв и плащаш около 250 лв за транспорт. познавам хора които се прежалиха колкото да видят дали пристигат тия китари въобще и също дали стават за нещо. оказва се, че не стават за нищо. особено грифа и прагчетата са просто кошмар някъв.

 

от друга страна един приятел така намери едно копие на Gibson LP Supreme, което трябва да кажа беше доста прилично. така че явно има няква вероятност за нещо сносно, но шанса е много малък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мяркал съм такива китари в бея.

Чудех се каква марка са - просто никъде не пишеше. Нито на самата китара нито в описанието и.

Явно са били от тези оризени дъски.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То като се замислиш в момента има адски малко китари, които НЕ се печатат на конвейер :metalist: Единствено разлика в качеството.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ Така е.

Днес гледах видеота от фабриките на Фендер и Гибсън (оригиналните щатски фабрики) и разликата с китайските печатници беше нулева.

Всичко е машинарии и конвейрно производство.

 

Единственото, което ме изкефи беше, че на Фендер адаптерите ги навива една 90 годишна бабичка на ръка. :metalist:

Нема майтап.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

^ хаха, верно си е. все пак трябва да има някакво оправдание за разликата в цената.

 

 

а това за 90-годината баба дето навива адаптери звучи много яко. :)

трябва направо да прават такава реклама - we are very authentic: our vintage pickups are made by vintage people!!!

 

:metalist:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отговорено (Редактирано)

Всъщност въпросната женица си е там и си бачка на машината за навиване на адаптери :metalist: Никой не казва че е 90 годишна, но казват че работи във фабриката от 60те години на XX в :) Но наистина си е старичка. А и реално нейната роля не е кой знае каква, защото във Fender навиването на адаптори си е доста механизирано, тя само сменя и зарежда следващото парче, което машината да навива.

Редактирано от SomeoneElse
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това най-вероятно е за престиж. Лесно може да се направи машина, която да не навива равномерно, а да имитира навитото от човешка ръка, както и леко да променя напрежението.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евто - според мен по правилното определение е -за спазване на традицията,

а оттам идва престижа.

Според мен успехът на фирми като фендер и гибсън се дължи , освен на иновациите

но и на спазването на традициите ( Си Би Ес упадъчния период на Фендер е точно заради нарушаването им )

а в по - глобален план - и на цялото американско производство

 

затова Фендер маниаците (или поне тези които, държат на фирмата и нейната история)

със гордост биха притежавали адаптери , навивани от Абигейл Абира (дано не греша фамилията и)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес гледах видеота от фабриките на Фендер и Гибсън (оригиналните щатски фабрики) и разликата с китайските печатници беше нулева.

Всичко е машинарии и конвейрно производство.

 

Ти да не смяташ че американските къстъм шопове, които правят по 50-60 инструмента на година за по няколко хиляди долара и карат музикантите да чакат с месеци за тях дялат телата и грифовете с джобно ножче? Уверявам те, че и те ползват машини, много от тях даже залагат на външни фирми за това.

Качественият инструмент не се отличава по това, че е правен от рошав маниак въоръжен с тъпо длето и чук (оставен му в наследство от прадядо му), работещ само нощем 6 дни в годината, защото само тогава Венера и Малката мечка са на необходимото отстояние от Слънцета (а това, както знаем е гаранция за дължината на тона и изяществото на обертоновете), а по начина по който звучи, по усещането, което създава в музиканта по време на свирене, по стабилността на изработката и т.н. Това може да бъде постигнато и с машини, и на ръка. Когато се прави на машина, обаче крайният резултат може да бъде повторен отново, а това е важно. Повечето музиканти търсят конкретна марка заради специфичните детайли, които я отличават от останалите, а не заради способността на производителя да избълва един и същ модел с пет различни профила на грифа (примерно).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.