Steppenwolf Отговорено Март 7, 2020 Share Отговорено Март 7, 2020 Евгени, едва сега откривам темата и съм приятно изненадан от видяното. Спомням си, че преди 2 - 3 години с теб бяхме говорили накратко за проекта и електронната му част, когато беше още идея. Мисля, че след това не си споменавал нищо, в даден момент дори бях забравил за него, като изключа припомнящ твой пост отпреди 1+ година може би. Адмирации за търпението, фокуса и методичния труд през цялото това време, за да се получи този отличен резултат. ? 1 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Март 15, 2020 Share Отговорено Март 15, 2020 @Steppenwolf Можеш да се абонираш за постовете на Евгени. Бидейки дългогодишен член за форума, за мен е щастие и удоволствие да продължавам да уча и споделям всичката тази вълнуваща информация. Поздрави! 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CyberGene Отговорено Март 15, 2020 Автор Share Отговорено Март 15, 2020 Благодаря ви за оценката и добрите думи Като се има предвид колко е “нишов” този проект и колко съм скаран с бизнес-начинанията (и че си имам постоянна и добре платена работа като програмист), клоня към отваряне на проекта и публикуване на дизайна, схемите и кода. Иначе прецизирах малко коефициентите на логаритмичната крива и контролерът стана дори още по-динамичен, като разликата между пианисимо и фортисимо е вече добре овладяна, широка и линейна. Едно непретенциозно записче от снощи, като ползвам Gartitan CFX (пълната версия с близки и далечни микрофони) за звук: 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Koobenot Отговорено Март 15, 2020 Share Отговорено Март 15, 2020 Съществува ли голяма разлика в усета между класичесия вариант, при който чукчето да удря струната и при текущия set-up? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CyberGene Отговорено Март 16, 2020 Автор Share Отговорено Март 16, 2020 14 hours ago, Koobenot said: Съществува ли голяма разлика в усета между класичесия вариант, при който чукчето да удря струната и при текущия set-up? Няма такава разлика, защото при пианото основният принцип на работа още от времето на Кристофори е, че чукчето се откача от клавиша в последния момент, преди да удари струната и продължава по инерция (при модерното пиано 1-2мм преди струната), за да може след това да отскочи и да позволи на струната да вибрира. Ако го нямаше този механизъм, чукчето щеше да остава върху струната и тя няма да може да вбирира. На английски се нарича escapement. След отскачането чукчето се "заклещва" в една подложка с филц в задната част на клавиша и това го спира да започне неконтролирано да се движи и да удари повторно струната като пинг-понг. Така че това, което се усеща в клавиша и при истинското пиано, и при мен е едно и също: първо самият ескейпмънт (повишава се усилието малко преди клавишът да достигне дъното) и ударът от отскока и захващането на чучкчето от бекчека. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.