Steppenwolf Отговорено Март 7, 2020 Отговорено Март 7, 2020 Евгени, едва сега откривам темата и съм приятно изненадан от видяното. Спомням си, че преди 2 - 3 години с теб бяхме говорили накратко за проекта и електронната му част, когато беше още идея. Мисля, че след това не си споменавал нищо, в даден момент дори бях забравил за него, като изключа припомнящ твой пост отпреди 1+ година може би. Адмирации за търпението, фокуса и методичния труд през цялото това време, за да се получи този отличен резултат. ? 1 1 Цитирай
Koobenot Отговорено Март 15, 2020 Отговорено Март 15, 2020 @Steppenwolf Можеш да се абонираш за постовете на Евгени. Бидейки дългогодишен член за форума, за мен е щастие и удоволствие да продължавам да уча и споделям всичката тази вълнуваща информация. Поздрави! 1 Цитирай
CyberGene Отговорено Март 15, 2020 Автор Отговорено Март 15, 2020 Благодаря ви за оценката и добрите думи Като се има предвид колко е “нишов” този проект и колко съм скаран с бизнес-начинанията (и че си имам постоянна и добре платена работа като програмист), клоня към отваряне на проекта и публикуване на дизайна, схемите и кода. Иначе прецизирах малко коефициентите на логаритмичната крива и контролерът стана дори още по-динамичен, като разликата между пианисимо и фортисимо е вече добре овладяна, широка и линейна. Едно непретенциозно записче от снощи, като ползвам Gartitan CFX (пълната версия с близки и далечни микрофони) за звук: 3 Цитирай
Koobenot Отговорено Март 15, 2020 Отговорено Март 15, 2020 Съществува ли голяма разлика в усета между класичесия вариант, при който чукчето да удря струната и при текущия set-up? Цитирай
CyberGene Отговорено Март 16, 2020 Автор Отговорено Март 16, 2020 14 hours ago, Koobenot said: Съществува ли голяма разлика в усета между класичесия вариант, при който чукчето да удря струната и при текущия set-up? Няма такава разлика, защото при пианото основният принцип на работа още от времето на Кристофори е, че чукчето се откача от клавиша в последния момент, преди да удари струната и продължава по инерция (при модерното пиано 1-2мм преди струната), за да може след това да отскочи и да позволи на струната да вибрира. Ако го нямаше този механизъм, чукчето щеше да остава върху струната и тя няма да може да вбирира. На английски се нарича escapement. След отскачането чукчето се "заклещва" в една подложка с филц в задната част на клавиша и това го спира да започне неконтролирано да се движи и да удари повторно струната като пинг-понг. Така че това, което се усеща в клавиша и при истинското пиано, и при мен е едно и също: първо самият ескейпмънт (повишава се усилието малко преди клавишът да достигне дъното) и ударът от отскока и захващането на чучкчето от бекчека. 1 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.