Teo 1 Публикувано Октомври 31, 2017 Публикувано Октомври 31, 2017 Една песен е микс от вокална и инструментална част. Какво е съотношението на силата, нивото, волума ? Има песни на Михаил Белчев, на които гласа е водещ, и инструментала сякаш е с по ниско ниво....Има песни ,особено в хард рока, например на БТР,...или на "Сигнал" където гласа на Данчо Караджов е на много по ниско ниво от китарите и баса..... Има ли правила са нивата на вокала и инструментала при смесването им ? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Ноември 1, 2017 Отговорено Ноември 1, 2017 Отговорът е някъде между "да не потъва" и "да не избива", а между двете стои слушане, представа за целевото звучене, слушане, работа по постигането му, слушане... Важно е да имаш представа какво искаш да постигнеш и да не пипаш много-много, докато не си я изясниш. 2 Цитирай
yamaha Отговорено Ноември 1, 2017 Отговорено Ноември 1, 2017 (Редактирано) Една песен е микс от вокална и инструментална част. Какво е съотношението на силата, нивото, волума ? Има песни на Михаил Белчев, на които гласа е водещ, и инструментала сякаш е с по ниско ниво....Има песни ,особено в хард рока, например на БТР,...или на "Сигнал" където гласа на Данчо Караджов е на много по ниско ниво от китарите и баса..... Има ли правила са нивата на вокала и инструментала при смесването им ? Да, има общи правила, както и има много изключения от правилата, зависещи от това каква е музиката, с какъв инструмент (инструменти) е изпълнена, в какъв стил е, какъв е гласът на изпълнителя (изпълнителите), как точно е изпълнил парчето, трябва ли да го скриеш принудително в инструментала, за да не се чуе нещо, дето не трябва да се чуе, за къде е записано парчето (за домашна употреба, за издаване, за входно ниво на конкурс, за радио или телевизия...) и т.н., и т.н. Най-важното "правило" обаче е твоят собствен критерий, който се постига обикновено с доста практика. По-горе колегата ти е написал отправната точка, от която да тръгнеш - търси златната среда така, че като пуснеш песента накрая да не те разсейва нито инструментала, нито вокала. И двете трябва да са едно цяло, а и наистина трябва да знаеш предварително какво искаш да постигнеш с конкретната песен - ако не знаеш, пусни си някоя чужда песен в подобен стил дето ти харесва как звучи и копирай слухово нейния баланс. Редактирано Ноември 1, 2017 от yamaha 3 Цитирай
Teo 1 Отговорено Ноември 1, 2017 Автор Отговорено Ноември 1, 2017 Добре казано....аз мисля за това,как като се пусне песента, трябва инструментала да даде присъствие, да даде настроение и фон. Да удари баса и касата......Като минем покрай някоя дискотека ,или от някой преминаваш автомобил-гласа се чува по тихо, основно баса и касата на барабана дават присъствие.В този смисъл, по моите изчисления и предположения, инструментала би трябвало да бъде на около 75-85 % от силата на инструментала. Цитирай
presly Отговорено Ноември 1, 2017 Отговорено Ноември 1, 2017 Почти уцели, ама в друго - около 80% от звуковата енергия е в ниските честоти. А присътствието (демек presence) означава нещо съвсем различно в звуковата терминология. Човешкия глас не е точно в ниския честотен диапазон, така че изчисленията не помагат. По-горе колегите много точно са описали процеса. Има и още, разбира се - самия "инструментал" се състои от множество (повече от един) инструменти (капитан Очевидност), а всеки от тях има различна тежест в диапазона на човешкия глас. В този ред на мисли "инструментал" смесен за гласа на, примерно, Уитни Хюстън, няма да "легне" в микса, ако го изпее, да речем, Дейвид Ковърдейл - който и да е зад пулта. Тема за размисъл и практически упражнения. Но не с готов "инструментал". Всеки кадърен микс е динамично произведение, съобразено с много фактори. 4 Цитирай
Teo 1 Отговорено Ноември 3, 2017 Автор Отговорено Ноември 3, 2017 Ще покаже творчески елемент, ще търся красотата , ще заложа на вътрешните убеждения..... 1 Цитирай
Teo 1 Отговорено Юни 2, 2018 Автор Отговорено Юни 2, 2018 Използвам темата, за да попитам за нивота на запис на глас, Когато записвам инструментала- ми е лесно да вкарам всякакви нива, без да вкарам шум. Но като записвам гласа, вокала- ако ивото на записа ми е по-ниско, по-тихо. тогава записа става по истински и по-чист.Но ако вдигна нивото и гейна по време на запис- едно че вкарвам повече шумове, второ- записания глас става по "кънтящ", и науден. Въпроса ми е- как е правилно да се запише= вокала-с високо ниво....или да се запише с по=ниско ниво и да се вдигне.....И ако запиша по тих глас, с кои функции на Adobe Audition 1.5 и най-подхдящо да вдигна нивото на вокала. Сега го правя с Effecte...Amlitude.....Dinamics pecesing...Vocal Comp . Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.