G.Varbanov Отговорено Май 2, 2017 Отговорено Май 2, 2017 (Редактирано) Може и с Torpedo Reload да ти се размине, ако не те задължават чак на слушалки да си. Power atenuator-а в него е полезен и за други упражнения Освен това изглежда по-злобно! :>> Редактирано Май 2, 2017 от G.Varbanov 1 Цитирай
lyu_records Отговорено Май 2, 2017 Отговорено Май 2, 2017 Load Box/Attenuator and Speaker Simulator една идейка по-добро от това на парния валяк а и доволен ще останеш 1 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 4, 2017 Отговорено Май 4, 2017 Преди да "трошиш пари" трябва добре да си изясниш какво точно ти трябва. Защото както се каза вече вариантите са много. Евтини/скъпи, резистивни/реактивни, аналогови/софтуерни и т.н. Frayette го споменаха, води се като най-читавия аналогов вариант. Но струва колкото половин амп. @Heartman - щракалките на повечето ампове за намалане на ватовете нямат много общо с атенюаторите. Последните намалят сигнала след крайните лампи/изходния траф и преди кабинета. Щракалките (но не всички) променят начина на работа на крайните лампи (триод/пентод), като по мнението на много хора триод варианта е доста по-ялов, нединамичен, рехав и т.н. Отделно че джангъра се намаля съвсем малко. Тази опция е по-скоро за друго звучене, отколкото за сваляне на нивата. Някои усилватели имат и резистивен товар на принципа на атенюаторите, но май са доста по-рядко срещани. Трябва да провериш при твоите каква е хавата. 1 Цитирай
Heartman Отговорено Май 4, 2017 Отговорено Май 4, 2017 Всъщност за вкъщи съм си решил проблема като свиря на един валвстейт с изход за слушалки.Хем не хабим лампите хем не се чудим как да ги намалим. 2 Цитирай
Gregg Отговорено Май 4, 2017 Отговорено Май 4, 2017 (Редактирано) Frayette го споменаха, води се като най-читавия аналогов вариант. Но струва колкото половин амп. Tой всъщност си е един цял амп Пече се тука един реактивен лоудбокс/атенюатор с импулси, ама да видим кога ще стигна до него. Редактирано Май 4, 2017 от Gregg 2 Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 5, 2017 Отговорено Май 5, 2017 Имах преди години THD Hot Plate, използвах го с non-MV усилвател. Мога да споделя спомени. Сравнително скъпа джаджа, сравнително безполезна. Има 5 позиции, каквито често се срещат по подобни дивайси: -2 dB; -4 dB; -8 dB; -16 dB; - безкрайност. Като цяло съотношението намаляне на силата/качество на звука е правопропорционална. Първите две намалят едвам забележимо и леко, съответно така се променя и звученето. "Скапването" е малко, а файда от донапръжването на ампа има, така че са използваеми. На -8 вече качеството спада осезаемо и е по-скоро смотано. На -16 и -безкрайност звучи като процесорче ампа. За домашна употреба е юзлес, по-добре да си вземе човек процче или с компа някакви симулации да пусне. За свирене на живо (репетиция/конц) може да се пусне на -4 дБ, което позволява да се вдигне гейна с една чертичка, и ако това е търсения ефект - има файда. Като цяло е пари на вятъра работата, още повече вътре има няколко резистора от по 4-5 лева (и корпус, щракалки и надпис), а цената беше $250 втора употреба без шипинга от САЩ. Цитирай
jordantcho Отговорено Май 5, 2017 Отговорено Май 5, 2017 Аз използвам ultimate атенюатор и съм супер доволен (1987 глава включена през 1960 4х12) Звука е доста приличен Някъде по нагоре четох, че някой превключвал от 100 на 50 вата ..... то голяма разлика в силата на звука между 50 и 100 вата май няма... на въпроса в началото на темата китара - ефекти - амп - атенюатор - колона Поздрави Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 5, 2017 Отговорено Май 5, 2017 DIY атенюатор за малко пари. Трябва да се съобрази мощността на ампа с тази на резисторите, както и да се види документацията на последните. Максимум ватовете могат да ги разсейват без да изпушат само при използване достатъчно охлаждане (радиатор с или без вентлатор). Цитирай
Heartman Отговорено Май 5, 2017 Отговорено Май 5, 2017 (Редактирано) Между 100 и 50 има разлика ама аз съм в грешка понеже усилвателя става на 25 вата. Значи не става на триод.Ето това пише: When this switch is depressed, the power amp circuit is modified allowing it to emulate a lower powered amp, approximately 25 watts. This is done between the phase splitter (inverter) valve and the output valves. In this way, as compared to other methods of power reduction, all four output valves remain running and connected in pentode operation, thereby all valves wear evenly and maintain the full toneful dynamics of that type of connection. Редактирано Май 5, 2017 от Heartman Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 6, 2017 Отговорено Май 6, 2017 Може да е нещо като PPIMV, но вместо потенциометър да има фиксирана стойност с щракалка. Кой модел е това? Характерно за по-малките лампи е, че кривят по-лесно, повече и при по-ниски нива. Четири EL34-ки ако ги търкаляш на по-ниски нива (в конкретния случай - режима 25W) ХЕПТЕН никога няма да кривнат. Тоя трик ти позволява да понапържиш сплитера, така че да имаш малко повече стъргалка при по-тих амп. Но не от крайните лмапи. Маловатажните ампчета с EL84 доста често разчитат на кривенето и оттам. Може би са имали предвид "напомпването" на сплитера, знам ли ги... Цитирай
Gregg Отговорено Май 7, 2017 Отговорено Май 7, 2017 Там има два резистора, които се превключват след разделителните кондензатори на фазоинвертора и на практика образуват фиксиран PPIMV.Друг вариант за атенюация, който не видях да с екоментира е т.нар. power scaling. Прилага се сравнително лесно, особено ако се манипулира само напрежението на решетките. Там ефективно може да се контролира нивото, при което крайното стъпало започва да клипва. Както и за останалите методи на атенюация, така и тук има различни мнения относно крайния резултат. Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.