f1_sound Отговорено Януари 25, 2007 Отговорено Януари 25, 2007 Много съм си играл с честотите ама не е от това. Ей сега чух и Falling into between на Toto, същата работа. Тез саунд-инженери една майка ги е раждала... Просто с мониторна система за 2000 или 3000 евро според мен няма как да го направиш, защото няма как да го чуеш, там мисля е разковничето на въпроса и затова в БГ не се прави Цитирай
mengel Отговорено Януари 25, 2007 Автор Отговорено Януари 25, 2007 Да бе, ама нали на моите монитори и слушалки се чува разликата, въпроса е как да се оправи.. Цитирай
f1_sound Отговорено Януари 25, 2007 Отговорено Януари 25, 2007 (Редактирано) Цялата хава започва според мен от момента на слагането на микрофоните пред кабинета,/виж линка на Митака/ като се мине през добра чистотна игра но определено има значение как слагаш микрофоните пред кубето в твоя случей предполагам още с тях започва играта с панорамирането на китарата и като се замисля може и там да е тънкоста на този тип стерео С един микрофон пред кубето просто няма как да стане Редактирано Януари 25, 2007 от f1_sound Цитирай
presly Отговорено Януари 25, 2007 Отговорено Януари 25, 2007 (Редактирано) пробвайте да си поиграете и с фазите на сигнала - имаше един плъг - phase bug май се казваше, фрийваре е и върши страхотна работа. А и не подценявайте написаното по-горе за Мid/Side процесинга - това си е истинската тежка артилерия на професионалиста... Но преди всичко гореописано си настройте правилно мониторинга, иначе от всичко това ефекта ще е непредсказуем, т.е. лош Редактирано Януари 25, 2007 от presly Цитирай
Black Bird Отговорено Януари 25, 2007 Отговорено Януари 25, 2007 (Редактирано) пробвайте да си поиграете и с фазите на сигнала - имаше един плъг - phase bug май се казваше, фрийваре е и върши страхотна работа. А и не подценявайте написаното по-горе за Мid/Side процесинга - това си е истинската тежка артилерия на професионалиста...Но преди всичко гореописано си настройте правилно мониторинга, иначе от всичко това ефекта ще е непредсказуем, т.е. лош Я сподели повече за фазите при смесване на ритъм китари? в смисъл при два микрофона знам за фазовите проблеми... та мисълта ми е има ли трикове за ползване на фазбуга? за постигане илюзията за 3Д? Редактирано Януари 25, 2007 от Black Bird Цитирай
Dylan_101 Отговорено Януари 25, 2007 Отговорено Януари 25, 2007 Точно във фазите е ключа според мен. Тоя комб ефект е когато смесиш дефазирани сигнали на един трак. Ако обаче са си на отделни канали се получава пространствоено усещане. Цитирай
LOE Отговорено Януари 25, 2007 Отговорено Януари 25, 2007 Не знам... простата логика ми подсказва че при експерименти с фазата може само да се загуби от полезния сигнал... но пък резултата може да звучи добре трябва да се пробва... Цитирай
mengel Отговорено Януари 26, 2007 Автор Отговорено Януари 26, 2007 Вчера направих следното: Експортнах 2-та китарни моно канала в един стерео и го импортнах да звучат заедно. На стерео канала пуснах един плъгин за разширяване на стереобазата. Освен това повдигнах високите среди и високите и звука се подобри доста. Цитирай
boster Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 (Редактирано) Браво !! Зачекнали сте много интересна тема .Много верни работи са написани.Точно 3D трябва да се мисли.Това помага на отделните инструменти да се чуват по ясно.Положението в ляво и дясно е от панорамите-това е ясно. Дълбочината са постига с reverb и delay kato някои от инструментите трябва да са по близо други по далеч в микса , но и това се постига сравнително лесно.Вертикалното движение обаче се оказва доста засукана работа .Точно за това вероятно говори [mengel].Разбира се това е психоакустично усещане.На слушалки се чува как някой инструменти за по нагоре от средата други по надалу и горе долу а слушано на монитори ефекта е че сякаш свука на отделните инструменти не се смесва.Хем са в микса хем се чуват ясно.Това много, много не се коментира и се води повече като ""engineer's secret weapons"".Колкото до MS техникте , много по използване са от колкото се предполага.И при запис и при обработка и при мастеринг.Интересно е ако някой знае повече за вертикалното движение Редактирано Януари 27, 2007 от boster Цитирай
boster Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 (Редактирано) И много трябва да се внимава с фазите и тези plug-ins които разширяват стереобазата.Те работят на основатана дефазиране и почти винаги създават проблеми , за това постоянно трябва да се проверява звука на моно! Редактирано Януари 27, 2007 от boster Цитирай
docc Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 Има доста изписани неща в най-различни учебници,ръководства,статии,резюмета...., относно пространственото ориентиране и разположение при смесване на аудио продукт.Няма как накратко,да обхванем(повтаряме)дори най-основното.Просто трябва,да се отдели нужното време и внимание за подготовка(който се интересува де).Практическият опит е другото неотменно условие,за формиране на концепция и подход при записна работа(т.е. - още преди да си "пуснал тока",да знаеш какво искаш да се чуе накрая - това наистина не се получава само "на фантазия").Чак тогава са налице условия за ползотворност при консултации,споделяне,прилагане на "трикове"...А и тук-там във Форума има публикувана полезна информация,касаеща въпроса. Относно "вертикалното движение"... Може да се експериментира с: дублиране на сигнала>разполагане в същата позиция(с осн.,"титулярен" сигнал)>"закъсняване" на единия с 10 до 20 мсек. и работа с нивата(разлика в силата)на двата.При нужда - и работа(не груба)с EQ. Това е само ориентир и е напълно възможно,в "домашна обстановка",да не се забележи категоричен резултат.Има още един куп условности,които трябва да се предвидят,при приемането(детектирането), записването и разполагането на всички сигнали включени в аудио продукта,за да осмислят и позволят коректна работа(редакция;моделиране;дооформяне)не всеки един звук поотделно. П.с. M/S-е само един от техническите похвати(от групата на 'Коинцидентните') за разположение на двойка микрофони,при "улавяне" на звукоизточник.Използват се повече,или по-малко още поне 15 вида техники. П.п.с Целта ми не е,да досадя на този,който е решил,да се занимава в свободното си време,а само да припомня,че който търси познание би трябвало,да е готов,да се понапрегне. Цитирай
alis Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 Има и още нещо,колкото повече гейн има китарата толкова по неясно и замазано звучи,пробвай да запишеш два вида китари една с по-малко гейн и една с повече,после ги разположи различно в панорамата.Според мен без дублиране на канали няма да стане. Цитирай
boster Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 Да ! Тази теория за закъснението е има на доста места .Закъснението е от 11-25 ms в зависимост от тембъра на инструмента ,но от опит знам че не винаги работи добре.Това е теория от времето на аналоговата техника , докато в цифрова среда има много добре разработени алгоритми ,които на пратика правят същото но резултата е определено по добър.Освен че закъсняват сигнала, променят го честотно и да някаква степен фазово.Принципа на тези теория не е толкова сложен а именно:Ако чуете един добре направен запис на симфоничен оркестър ще за балежите че инструментите са точно така пространствено разположени ,без да са употребявани никакви такива закъснители но ефекта се получава от разликата в разстоянието на всеки инструмент до централната стерео двоика и персоналния микрофон на инструмента или групата .В зависимост от големината на помещението се получава едно такова закъснение защото всички инструменти се намират на различно разстияние от стерео двойката и на еднакво от персоналния микрофон -) Ако имализарате внимателно написаното ще схванете принаципа ! Цитирай
boster Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 Да ! Тази теория за закъснението е има на доста места .Закъснението е от 11-25 ms в зависимост от тембъра на инструмента ,но от опит знам че не винаги работи добре.Това е теория от времето на аналоговата техника , докато в цифрова среда има много добре разработени алгоритми ,които на пратика правят същото но резултата е определено по добър.Освен че закъсняват сигнала, променят го честотно и да някаква степен фазово.Принципа на тези теория не е толкова сложен а именно:Ако чуете един добре направен запис на симфоничен оркестър ще за балежите че инструментите са точно така пространствено разположени ,без да са употребявани никакви такива закъснители но ефекта се получава от разликата в разстоянието на всеки инструмент до централната стерео двоика и персоналния микрофон на инструмента или групата .В зависимост от големината на помещението се получава едно такова закъснение защото всички инструменти се намират на различно разстияние от стерео двойката и на еднакво от персоналния микрофон -) Ако имализарате внимателно написаното ще схванете принаципа ! Цитирай
boster Отговорено Януари 27, 2007 Отговорено Януари 27, 2007 (Редактирано) Редактирано Януари 27, 2007 от boster Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.