npace Отговорено Юли 21, 2005 Отговорено Юли 21, 2005 ето моята весия не струва $130 ама сигурно работи по-добре написваш си всички ноти на грифа, ако не ги знаеш и ВСЕКИ път когато изсвириш нещо проверяваш коя нота е...всъщност е по-добре да са написани нотите по грифа за по-лесно и после свириш така когато свириш вкъщи и за няколко месеца или години, знам ли...ще се получи Цитирай
Burton Отговорено Юли 23, 2005 Отговорено Юли 23, 2005 ето моята весия не струва $130 ама сигурно работи по-добре ВСЕКИ път когато изсвириш нещо проверяваш коя нота е... Joe Satriani разправя нещо подобно в един свой урок...но не става въпрос за развиване на абсолютен слух, а просто за да знаеш кои ноти свириш Цитирай
Jordan_J Отговорено Юли 23, 2005 Отговорено Юли 23, 2005 Да, @Стоун го каза много интересно и вярно. Аз не съм се пробвал да разпознавам, но мисля, че няма да ми е трудно. Имам един колега - жесток пианист, Румънец. Наистина - пианист, чак в гъза си Та той разпознаваше моменталано каквото и да му пуснеш. Пускал съм му мои парчета с киара (а аз свиря с полутон надолу). Веднага разпознаваше и ми казваше откъде е парчето, че даже ми каза че китарата е с полутон надолу, без предварително да съм му споменавал. Това според мен се развива със слушане много на музика и трениране постепенно с годините. Всеки е предразположен към подобно нещо, но в различна степен явно. В по-ранните си години, аз тренирах радиотелеграфия и хващах много високи скорости 140-150 знака в минута (цифри). За хората които не са запознати ще спомена, че при такива скорости трябва да си в състояние да разпознаваш мелодии съставени от кратки звуци с дължина 2 стотни !!!! от секундата. И номера е не само приблизително да ги чуеш, а перфектно да ги разпознаеш и запишеш (всеки телеграфен знак е съставен от група такива кратки звуци с дължина 2 стотни от секундата - за споменатите скорости). Което всъщност ми остана като супер тренировка на слуха с годините, разбира се по отношпение на скоростта Но това не е всичко, като става дума за тренировка на слуха. Има и много други неща от които имаме нужда като музиканти Пускам го това като топик, щото може някой да има подобен експириънс Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Юли 23, 2005 Отговорено Юли 23, 2005 Вижте, абсолютния слух не е нито винаги съвсем точен, нито чак толкова важен. Това, с което той допринася е красотата на възприятието на тоновете, която липсва при хората с дори много добър относителен слух. Същото е като с цветовете. Когато видите червено веднага ви обзема някакво усещане. Ако обаче ви разменят зеления и червения цвят, и дърветата станат червени, това не ви обърква относно цветовоте, но вие просто го забелязвате. Ако нямахте усет за цвят, нямаше да забележите промяната. Цитирай
npace Отговорено Юли 23, 2005 Отговорено Юли 23, 2005 ми като гледаш и съответно разбираш всяка една нота която изсвириш естествено ще можеш да ги разпознаваш, така че пробвайте тоя метод, няма какво да изгубите освен 5 минути да си направите таблица Цитирай
Fenix Отговорено Септември 24, 2005 Отговорено Септември 24, 2005 What's the definiton of "perfect pitch?" Throwing a viola into a dumpster without hitting the rim. Ето ви Perfect pitch... Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Октомври 30, 2005 Отговорено Октомври 30, 2005 Значи, нещо, което установих от заниманията си. Трябва да се слуша фундамента на тона, основната "носеща" честота. Тя носи цвета на тона. Цитирай
frenzy Отговорено Ноември 11, 2005 Отговорено Ноември 11, 2005 Аз бих искал да изкажа един факт - никой не може да чува като тунер! Цитирай
mila_kara Отговорено Ноември 11, 2005 Отговорено Ноември 11, 2005 ... Ако нямахте усет за цвят, нямаше да забележите промяната. Много добре казано! Абсолютният слух е нещо феноменално, природна даденост, доразвита от натрупания опит, но ако аз засвиря или запея мелодията вярно и в регистъра, подхождащ на гласа ми и освен това изпитам удоволствието от това, ще има ли значение чак толкова факта, че съм се разминала с верния тон, да речем наполовина??? P.S. В никакъв случай не омаловажавам абсолютният слух с това твърдение! По-скоро, както казва Evtim Djerekarov: Вижте, абсолютния слух не е нито винаги съвсем точен, нито чак толкова важен. Това, с което той допринася е красотата на възприятието на тоновете... ...в смисъл, че можеш да ги познаеш, може би, защото красотата на мелодията не се губи, дори и да си половин тон над нея или под нея! За по-големи интервали не става въпрос! Цитирай
a_c_ Отговорено Декември 1, 2005 Отговорено Декември 1, 2005 Вижте, абсолютния слух не е нито винаги съвсем точен, нито чак толкова важен. Това, с което той допринася е красотата на възприятието на тоновете, която липсва при хората с дори много добър относителен слух. Същото е като с цветовете. Когато видите червено веднага ви обзема някакво усещане. Ако обаче ви разменят зеления и червения цвят, и дърветата станат червени, това не ви обърква относно цветовоте, но вие просто го забелязвате. Ако нямахте усет за цвят, нямаше да забележите промяната. Абсолютно си прав. Именно за това хората със абсолютен слух често срещат огромни трудности при трансонирането. Освен това не могат просто да натиснат копчето на синтезатора и да свирят същите тонове а те да звучат по ниско или повисоко тон или повече. Освен това понякога когато слушат музика чуват само и единствено тонове. Освен това има и други видове слух. Хармоничен слух, мелодичен слух и други такива. Цитирай
CorvusCorax Отговорено Декември 1, 2005 Отговорено Декември 1, 2005 Това ме заинтригува. Как мога да определя какъв тип е моя слух? Цитирай
Steppenwolf Отговорено Декември 1, 2005 Отговорено Декември 1, 2005 (Редактирано) Дели се основно на абсолютен и относителен. Вероятно твоят е относителен, ако възприемаш интервалите между тоновете на една мелодия и знаеш какви са, но имаш затруднение да кажеш кои са самите тонове. Същото може да се каже и за хармонията. Като е възможно да имаш склонност да определяш по-добре мелодични интервали, отколкото хармонични, например. Хубавото на относителния слух е, че възприема хармонията повече като едно цяло (още повече, когато е затворена). Човекът с точен (абсолютен) слух по-скоро я разбива на съставните й тонове, прави й дисекция, което лично на мен ми се види избелващо по отношение на цвета и усещането, което хармонията ности като цялост. От това следва, че хората с точен слух имат и по-голяма чувствителност към тембър. Вероятно склонни до известна малка степен и него да разбият. Абсолютният слух често се развива у деца, ранно започнали развиването на музикалния си слух - свирене на инструменти и т.н., т.е., не е задължително пуснат подарък от горе.. Това ще рече 4-5-годишна възраст, когато мозъкът е буквално отворен да се учи и се оформя тепърва, подобно на меката костна система. В тези основи бива вложен и абсолютният слух и обикновено детето наистина развива такъв. Хората с точен слух понякога и не пеят добре! Цветът на тона наистина се определя от основата му, както е казал Евтим, а обертоновете са нюансите му. Едно точно око, гледащо под лупа примерно, ще види нюансите като самостоятелни цветове, вплетени измежду останалия цвят. А инак се смесват и изглежда като нюанс, промяна на основния цвят. Редактирано Декември 1, 2005 от Craig Цитирай
CorvusCorax Отговорено Декември 1, 2005 Отговорено Декември 1, 2005 Благодря, Craig. Радвам се, когато имам възможност да науча нещо полезно и интересно. Благодаря Цитирай
Evtim Djerekarov Отговорено Декември 2, 2005 Отговорено Декември 2, 2005 Не, не мисля, че абсолютния слух пречи на относителния. Аз като малък бях абсолютист, но след като не се занимажах с музика повече от 5 години, го загубих това възприятие, но сега започвам да си го възвръщам(в музика още не мога да се ориентирам, но отделни тонове ги разпознавам от раз). Абсолютния слух не е чак толкова точно възприятие. Понякога може да объркате тона с около четвърт тон. Може би има абсолютно точни абсолютисти, но са рядкост. Разбира се абсолютния слух е само една предпоставка за музикално развитие на даден индивид, тя не премахва нуждата от трениране на относителен слух. Чел съм, че хората със спонтанен абсолютизъм(тези, които го имат от малки, и не знаят от къде) чуват акордите само като съвкупност от тонове, докато тези, които по-късно са тренирали това умение, ги чуват и като някакъв "цвят, оттенък" освен това(както и неабсолютистите). Излиза, че и това възприятие е добре да е осъзнато и съзнателно разграничено от относителния слух. Цитирай
Hantov Отговорено Януари 22, 2006 Отговорено Януари 22, 2006 (Редактирано) Абе гледах една реклама в Guitar World() и реших да пусна тая тема. Първо обаче ще обясня какво е perfect pitch за тези които не знаят. Значи това е възможността да определиш даден тон без да го съотнасяш към друг. Т.е. изсвирват ти примерно сол и без да ти свирят друг тон ти го определяш че е сол. Спорен е въпроса дали въпросната възможност може да се развива или е просто дарба. За разлика от така нарачената relative pitch, което чисто и просто е възможността да определяш интервали - изсвирват ти сол, след това ти изсвирват някакъв сравнителен тон (който ти е известен) и ти като си определиш интервала можеш да определиш и кой е бил първия тон(или обратното). Relative Pitch доказано може да се развива и усъвършенства. Та реших да пусна тази тема, понеже рекламата гласеше общо взето, че с няколко диска (общо към 8), на цена $130, за нула време ще се научиш да разпознаваш отделните тонове (perfect pitch). При това ти дават 40 дни гаранция, в които можеш да им върнеш дисковете. По принцип не вярвам на подобни реклами, но тази гаранция ме накара да се усъмня :think: Мисля че бях чел някъде в нета че тия дискове били шит, ама не помня :wall: Вие какво мислите? Мисля че става въпрос за следната реклама http://bgphoto.net/photos/11629/o632735375046250000.jpg дано да успеете да прочетете нещо, но аз не вярвам на такива неща, просто искат да изкарат пари Редактирано Януари 22, 2006 от Snowwhite Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.