dea_gessi Отговорено Юли 23, 2006 Отговорено Юли 23, 2006 И аз си мисля, че пет октави е пресилено казано, но допуслкам да има такива певци. На Марая Кери съм й виждала нотите, ами асновно пее от ла на малка до да на 2-ра, а това са 2 октави... Е разбира се не съм й преглеждала всичките ноти , просто на 10-те нейни парчета, които ми попаднаха си направих труда да прегледам диапазона... и все пак да незабравяме, че там звучи най-добре, а иначе диапазонът й е жъзможно да хваща още няколко тона отгоре и отдолу, които например да звучат глухо или кресливо и затова да не ги вклучват в парчетата й ... Аз отскоро започнах да посещавам вокален педагог, инак съм пяла и преди това... най-добре звуча между си на малка и фа# на втора, но имам в гласа си тоновете от "си" до "сол" (на малка) и до "ре" на трета (преходът ми е сол, сол#/ла на 2-ра)... мисля, че колкото по-дълго работиш, толкова повече се увеличава диапазона и толкова по-красиви стават тоновете в гласа... Така, че това си е леко относително Поздрави на всички певци
Bleys Отговорено Септември 14, 2006 Отговорено Септември 14, 2006 Вчера замервах Халфорд (беше ми на гости :Р) в Last Rose of Summer - една ранна балада. 3 октави изкара точно, склонен съм да се съглася, че пет октави и нагоре изглежда малко, съвсем леко попресилено... Не че Роб трябва да е еталон, ако някой иска да чуе песента - от Sin after sin албума е, специално за мерене на октави се е утепала Поздрави на Марая Кери, ко прай тая жена - не я чувам вече, не се обажда...
alis Отговорено Септември 14, 2006 Отговорено Септември 14, 2006 Няма певец който да покрива цели 5 октави с гласа си,най-широкия диапазон,който съм чувала е на Марайя Кери,която има диапазон от 4 октави; от МИ на малка до МИ на четвърта октава(в някои песни изпява дори и ДО на малка)!!!!! Това са 4октави; от МИ на малка до МИ на първа-1октава от МИ на първа до МИ на втора-2октави от МИ на втора до МИ на трета-3октави и от МИ на трета до МИ на четвърта-4 октави Е ОТ ТОВА ПОВЕЧЕ ЗДРАВЕ МУ КАЖИ!!! За да хваща примерно 5 октави трябва да пее във голяма октава,а това е вече мъжки диапазон Ако е мъжки глас е обратното ,за да хваща 5 октави трябва да пее в голяма,малка,първа ,втора ,трета(където пеят много рядко мъже и то високи гласове на фалцет,които пък не стигат в голяма октава )и четвърта!!! Е ТОВА ПРОСТО Е НЕВЪЗМОЖНО Според мен повече от 4 октави глас не може да има..
bulby Отговорено Септември 14, 2006 Автор Отговорено Септември 14, 2006 Не е точно така с диапазона на Марая. От най-ниския до най-високия тон, които тя може да произведе, разликата наистина е някъде точно около пет октави. Работата е там, че тя с нормален глас пее малко над три октави, след това има "дупка в диапазона си" (тонове, които не може да хване по никакъв начин), а след това идва нейният whistle voice регистър (или пилешки звуци ) с който не може да фразира (да пее съгласни).
Walker Отговорено Септември 15, 2006 Отговорено Септември 15, 2006 Един съвет за всички- недейте да ходите при пишман преподаватели, защото ще си съсипете гласа за отрицателно време.Това, че някой човек може да ви е симпатичен няма връзка с качествата му като педагог.Преди да направите тази крачка, вижте портфолиото на човека и питайте за негови ученици и начин на преподаване.Това "приятел на чичо ми е певец в операта(примерно) и ще ми дава уроци" не е пътя. Сега по темата. Много от нашите "педагози" оценяват гласовете по това какъв диапазон имат първоначално и не могат явно да разберат, че ТЕМБЪР И ДИАПАЗОН СА ДВЕ КОРЕННО РАЗЛИЧНИ НЕЩА.От необработени баритон и тенор, баритона в началото може и да взима и по-високи тонове, ако знае как да ги изпее или просто му идват природно(което е по-млако вероятно), а тонора да се пули и измъчва на тях. Давам себе си за пример. Аз съм лирико-спинтов тенор, но две години се мъчих до фа-диез на първа, което в последствие се оказа, че ми е просто прехода и заради некадърни педагози си останах дотам толкова време.Накрая и баритон ме изкараха, защото не съм бил пял по-нависоко...Изнервих се на цялата работа и смених преподавателя и сега си вървя съвсем спокойно нагоре, макар и бавно. Разберете, гласове има колкото има хора по света и е много лесно да кажеш" той е еди какво си, защото за две седмици уроци не може да качи до еди къде си".По-трудното е да признаеш, че някои гласове(като тенора) се правят по-трудно и изискват повече време за усвояване, но нали си взимаш парите, та нека да ни е лесно. Надявам се да има хора, които ще помислят над това, което казах, защото глас се съсипва зверски лесно, а време се губи също толкова лесно, когато става въпрос за пеене.
aladin Отговорено Септември 15, 2006 Отговорено Септември 15, 2006 моят глас е 9 октави,но ако се напъна на фалцет стига до 11!
Walker Отговорено Септември 15, 2006 Отговорено Септември 15, 2006 (Редактирано) Пусни някой свой запис, а? Ами аз уча Класическо пеене и в момента тепърва почвам да пея арии, демек не съм се занимавал много със записи, но мога да пея и нормално, без оперна постановка. Едни доста кадърни пичове имат група( power , alternative metal) от около две години, но не бяха доволни от вокалите си, та ме искаха мен и ако станат нещaта ще пусна няколко записа, не е проблем Редактирано Септември 15, 2006 от Walker
Walker Отговорено Септември 15, 2006 Отговорено Септември 15, 2006 Преди малко бях помолен от CorvusCorax да опиша така наречените "подвидове", но за съжаление съм запознат само с мъжките такива и то само най-класическите наименования.Теорията никога не ми е била най-силната част, но ще напиша това, което знам, макар и малко Най общо всеки глас има три деления-лиричен, спинтов и драматичен, като може да има и смесица помежду им.Нека ги разгледаме по-подробно: Лиричен-Това са "меки гласове, които обикновено са и мноооого малко по-високи от останалите..Заради тънките гласни струни, най-често тези гласове са по-тихи от останалите, но много красиви за по леки и любовни арии, както и за високи такива( в зависимост от гласа).Има и лирични певци, които имат силен глас, но те са рядкост. Спинтов-Златната среда.Тези гласове съчетават лириката и драматизма и заради това са много ценени, както и доста редки.Един спинтов глас без пробеми трябва да изпълнява както лирични, така и драматични роли. Драматичен-Плътен и мощен глас.Има всички тонове, които трябват за определениято му, но клони към низините.Обикновено те имат най-здрави и дебели гласни връзки, можещи да издържат на голямо напрежение. Пример за драматични роли са: Отело, Калаф( на който е и може би най-известната тенорова ария "Несум Дорма") и.т.н... Би трябвало тези неща да важат и за баритоните и басите, но не съм 100% сигурен.Надявам се това да е интересно, а след седмица почвам пак да пея (бях си дал малка почивка) и ще питам маестрата по-подробно, ако има заинтересувани.
CorvusCorax Отговорено Септември 15, 2006 Отговорено Септември 15, 2006 Има, има! Ще чакаме. А ако някой друг може да допълни казаното от теб, нека го направи
alis Отговорено Септември 15, 2006 Отговорено Септември 15, 2006 Не е точно така с диапазона на Марая. От най-ниския до най-високия тон, които тя може да произведе, разликата наистина е някъде точно около пет октави. Работата е там, че тя с нормален глас пее малко над три октави, след това има "дупка в диапазона си" (тонове, които не може да хване по никакъв начин), а след това идва нейният whistle voice регистър (или пилешки звуци ) с който не може да фразира (да пее съгласни). Това с ДУПКАТА на диапазона на Марайя Кери са пълни глупости!! Няма дяпка,защото съм слушала да пее с глас и думи почти на предела на височините в които може да се изкара хем звук,хем реч!!! Вярно е че от един момент нататък вече думи не могат да се възпроизведът а само звук,защото е прекалено високо,но това е част от диапазона и ,защото тези звуци не са ПИЛЕШКИ-както се изразяваш ,а са много красиви мелодии!!!Следователно става въпрос за пеене. А това с октавите вече го обясних подробно....Не са 5 ,а 4 И няма такова нещо НОРМАЛЕН и НЕНОРМАЛЕН глас,всичко е все глас WALKER e писал много вярни неща А колкото до мен,аз съм спинтов сопран,ставам както за лирични неща,така и за неща които изискват по-голямо натоварване ,друг е въпроса че съм нежна натура и темперамента ми не е груб,затова пея по-добре лирични песни
LOE Отговорено Септември 19, 2006 Отговорено Септември 19, 2006 Не е точно така с диапазона на Марая. От най-ниския до най-високия тон, които тя може да произведе, разликата наистина е някъде точно около пет октави. Да бе, издава "звуци", но колко са приложими при пеене.. тва е въпроса. в последния неин клип който гледах тя по скоро свистеше и хриптеше... жалка картинка
Walker Отговорено Септември 29, 2006 Отговорено Септември 29, 2006 "Баритонален Тенор" ХХАХАХАХАХАХХАХАХАХАХХА Хаха, сори човече, ама тоя "педагог" трябва да си подари на някой дипломите (ако има такива) и да отиде някъде далеч, където никой няма да го намери
CorvusCorax Отговорено Септември 29, 2006 Отговорено Септември 29, 2006 Бойко е виновен... Къде са волф сега да поразчистят малко?!
RebmevoN Отговорено Октомври 1, 2006 Отговорено Октомври 1, 2006 напълно не съм на ясно какъв глас имам.мноо басов съм и само тва знам. но при мен няма зна4ение,защото аз не пея,а квича или грухтя.това ми харесва и това правя. радвам се 4е в този форум има хора,които наистина могат да пеят и ги разбират ония термини.няма зна4ение колко октови взимаш или там други подобни глупости.важното е когато пееш да се харесаш ти лично и после да те харесат и другите.
Recommended Posts