musicman Отговорено Май 8, 2007 Share Отговорено Май 8, 2007 Така, след като разчистих глупостите искам да ви напомня, че темата е кой как го прави а не добре ли го прави. Има си раздел за представяне на песни. По темата. Аз от известно време правя следното за запис на китари: Намирам си на процесора някаква бленда, която звучи прилично добре (в момента в който записвам ми се струва, че е супер) и записвам по следния начин Китара -> Делта1010 -> Директен запис ( може с плъгин например Амплитуб ) След това ако реша, че не ме кефи винаги мога да пусна нова бленда или да прекарам звука през китарния ми процесор и да му променя звука. Естествено не става да запишеш китара с идеята да е клийн и после да решиш да смениш с дист... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jFog Отговорено Май 13, 2007 Share Отговорено Май 13, 2007 темата е много готина и може да се научи много от нея. като почнах да записвам с компа от начало нямах представа че имало панорама на траковете даже стигах и подалеч в простотията като сеписвах върху един и същи трак всичко без опция за баланс между инструментите:)всичко това беше щото не бях прочел нито ена подобна тема на тази в която хората вече знаещи подсказваха как би било добре. та.аз записвам на панорама +50 и - 50 в ляво и дясно по една китара.Разни двугласия са ми мания и затова понякога се налага да запиша и трета китара с която да акцентирамнякои пасажи,много често трябва да я оставя в средата за да не прецакам баланса между другите две китари.Правил съм проби с ''акцентиращата'' китара да за запиша два пъти и да я разпределя примерно на по 25% в панорамите ляво и дясно,не че там и е мястото но там ми е звучало най приятно.(незнам къде и е мястото) ПОнеже използвам семпли за барабани по така басови,ако мога дака да се изразя става малко лайняна работа като се пренаслагат с китарите и басовете.. та най успешния резултата са сега който съм отразил е: всичко е на моно траци.всички с огледално отражение в другия канал барабани-65% панорама Китари 50% пан. Бас -40% панорама .понякога с дублирани траци на по 30 да речем. ВОкалите по принцип ги зпаисвам стерео по средата,но там имам много още за налучкване нямам поределен стереотип за смесване и запис,затова и нямам два микса с еднакво звучене,но определено със смислено нареждане на инструментите в панорамата резултатите са много по приятни Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Май 14, 2007 Share Отговорено Май 14, 2007 ...барабани-65% панорама... Това какво ще рече? Аз винаги съм мислел, че дръмс се записват на отделни тракове за всеки kit piece е след това се "панорамират" спред както си представяш сета пред себе си (примерно райда силно вдясно, хайхет 30-40 вляво, двата малки тома пред теб на по 10 вляво и вдясно)... Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
zanev 70 Отговорено Май 14, 2007 Автор Share Отговорено Май 14, 2007 (Редактирано) Ами то затова много си падам по такива софтове от типа Ездръмър и прочие щото там хора специалисти са направили квото трябва предварително и не е необходимо ти да се правиш на спец още повече ако не си .....пък и нямаш време да станеш дори и да предположим че имаш някакъм усет за тая работа . С други думи - да живеят плъгините с фабрични присети Цеко Редактирано Май 14, 2007 от zanev 70 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LOE Отговорено Май 15, 2007 Share Отговорено Май 15, 2007 Аз записвам китарите от 100% до към 90% лево-десно томовете... зависи колко са, лично аз се кефя на 5 - 3 нормални и 2 флор, трите ги слагам 45 0 -45 а флор томовете обичам да ги слагал в двата различни канала на по 70-80% т.е. въпреки че томовете са си и двата в дясно от дръмера единия се чува от ляво, това дава възможност за доста готини перкусии, губи се възможноста за консистентен преход от най високия към най ниския, но и без тва.. кой прави преходи на 5 тома. Пък и аз ги държа почти еднакво настроени и двата флор тома. овърхеда.. си е 100% лево десно, там нема начин баса - винаги в средата касите - също вокалите обикновенно ги държа на 3 трака - един в средата и 2 чията панорама автоматизирам, от 100% до 30% във всеки канал според зависи от какво естество е звука. Ако си е нормална вокална партия и има 2 такива - 30% е достатъчно да създаде панорама. Но разни ръмженета и дублиране на основния централен вокал слагам по встрани. за да не прецаквам системни ресурси винаги слагам ревърб на отделен ФХ, обикновенно 2 или 3 ревърба, един къс, един дълаг и един руум ефекти ползвам много малко, компресор на URS, 10 лентов параметрик waves, ривърбите също са waves, а за мастъринг ползвам yamaha final master общо взето минавам с доста скромен сет от плъгини Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BlueZone Отговорено Май 15, 2007 Share Отговорено Май 15, 2007 Барабани: - тъй като сетовете, които ползвам са си с готови панорами - там няма какво да бърникам освен малко еквалайзер в ниските и умерено компресиране. Бас: - Басовете гледам да ги записвам живи, първо щото става по-лесно и по-бързо и второ - по-прецизно е. Записвам баса директно в миксер, оттам в M-Audio FireWire Audiophile и оттам в компа. Поради факта, че записвам с готин бас, не се налага да правя корекции от пулта. Впоследствие при смесването му бърниквам некоя друга честота и го компресирам посредством Izotope Ozone 3. Баса винаги ми е в центъра. Китари: - Акустични - през Marshall Valvestate 8080 и оттам в пулта, м-аудиото и компа. През пулта ги кътвам под 100Hz. После в зависимост от нуждите правя съответните честотни корекции, като компресирам леко. Обикновено ги слагам в центъра, освен ако нямам някаква конкретна концепция - тогава ги измествам в ляво или в дясно, но на не повече от 25-30%. - Електрически - през Marshall Valvestate 8080, DigiTech GNX1 и оттам в два канала на пулта с крайни панорами. Кътвам под 100Hz и леко вдигам 4kHz с параметрика. При смесването обикновено се налага изрежа един класически пик на около 210Hz. Компресирам с VSTDynamics от Cubase. Ритъм китарите обикновено ги дублирам, като са с панорами от сорта на ±50%. Солиращите са в центъра, а ако са две - слагам ги на ±40%, ако са три - има и една в центъра. При наличие на една солираща с пасажи с втора - анимирам панорамите. Клавири: - Клавирите най-напред гледам да са с такива бленди и партии, че ако не са солиращи, просто да попълват, без да пречат. Старая се да ги помествам в свободни честотни диапазони. Не правя съществени честотни корекции, защото те обикновено променят драстично блендите. Пианата най-често ги изострям леко посредством вдигане над 3kHz. Ако специални обстоятелства не изискват друго - клавирите и пианата са винаги в центъра. Вокали: - Вокали не записвам, освен чисто информативни, защото помещението ми не е третирано все още и както се сещате кънти и влизат гадости в записа. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AFTER-THE-RAIN Отговорено Май 19, 2007 Share Отговорено Май 19, 2007 (Редактирано) Не съм много наясно кое точно как става... Иначе китарите си записвам на 100% ляво-дясно като изсвирвам задължително за всеки канал китара, а не копирам вече записаната.... В послено време парвя слледното: китара 1(плътно вляво)китара 1А до нея някъде на 50 китара2А пак на 50, само че в дясно вече и китара2 плътно вдясно ,като китарите 1а и 2а са с по ниски нива от другите, слагам ги за обем... ето и нещо драснато на бързо за целта -> http://media.putfile.com/test-90-32 Редактирано Май 19, 2007 от AFTER-THE-RAIN Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.