musicman Отговорено Май 8, 2007 Отговорено Май 8, 2007 Така, след като разчистих глупостите искам да ви напомня, че темата е кой как го прави а не добре ли го прави. Има си раздел за представяне на песни. По темата. Аз от известно време правя следното за запис на китари: Намирам си на процесора някаква бленда, която звучи прилично добре (в момента в който записвам ми се струва, че е супер) и записвам по следния начин Китара -> Делта1010 -> Директен запис ( може с плъгин например Амплитуб ) След това ако реша, че не ме кефи винаги мога да пусна нова бленда или да прекарам звука през китарния ми процесор и да му променя звука. Естествено не става да запишеш китара с идеята да е клийн и после да решиш да смениш с дист... Цитирай
jFog Отговорено Май 13, 2007 Отговорено Май 13, 2007 темата е много готина и може да се научи много от нея. като почнах да записвам с компа от начало нямах представа че имало панорама на траковете даже стигах и подалеч в простотията като сеписвах върху един и същи трак всичко без опция за баланс между инструментите:)всичко това беше щото не бях прочел нито ена подобна тема на тази в която хората вече знаещи подсказваха как би било добре. та.аз записвам на панорама +50 и - 50 в ляво и дясно по една китара.Разни двугласия са ми мания и затова понякога се налага да запиша и трета китара с която да акцентирамнякои пасажи,много често трябва да я оставя в средата за да не прецакам баланса между другите две китари.Правил съм проби с ''акцентиращата'' китара да за запиша два пъти и да я разпределя примерно на по 25% в панорамите ляво и дясно,не че там и е мястото но там ми е звучало най приятно.(незнам къде и е мястото) ПОнеже използвам семпли за барабани по така басови,ако мога дака да се изразя става малко лайняна работа като се пренаслагат с китарите и басовете.. та най успешния резултата са сега който съм отразил е: всичко е на моно траци.всички с огледално отражение в другия канал барабани-65% панорама Китари 50% пан. Бас -40% панорама .понякога с дублирани траци на по 30 да речем. ВОкалите по принцип ги зпаисвам стерео по средата,но там имам много още за налучкване нямам поределен стереотип за смесване и запис,затова и нямам два микса с еднакво звучене,но определено със смислено нареждане на инструментите в панорамата резултатите са много по приятни Цитирай
Baby Thomas Отговорено Май 14, 2007 Отговорено Май 14, 2007 ...барабани-65% панорама... Това какво ще рече? Аз винаги съм мислел, че дръмс се записват на отделни тракове за всеки kit piece е след това се "панорамират" спред както си представяш сета пред себе си (примерно райда силно вдясно, хайхет 30-40 вляво, двата малки тома пред теб на по 10 вляво и вдясно)... Цитирай
zanev 70 Отговорено Май 14, 2007 Автор Отговорено Май 14, 2007 (Редактирано) Ами то затова много си падам по такива софтове от типа Ездръмър и прочие щото там хора специалисти са направили квото трябва предварително и не е необходимо ти да се правиш на спец още повече ако не си .....пък и нямаш време да станеш дори и да предположим че имаш някакъм усет за тая работа . С други думи - да живеят плъгините с фабрични присети Цеко Редактирано Май 14, 2007 от zanev 70 Цитирай
LOE Отговорено Май 15, 2007 Отговорено Май 15, 2007 Аз записвам китарите от 100% до към 90% лево-десно томовете... зависи колко са, лично аз се кефя на 5 - 3 нормални и 2 флор, трите ги слагам 45 0 -45 а флор томовете обичам да ги слагал в двата различни канала на по 70-80% т.е. въпреки че томовете са си и двата в дясно от дръмера единия се чува от ляво, това дава възможност за доста готини перкусии, губи се възможноста за консистентен преход от най високия към най ниския, но и без тва.. кой прави преходи на 5 тома. Пък и аз ги държа почти еднакво настроени и двата флор тома. овърхеда.. си е 100% лево десно, там нема начин баса - винаги в средата касите - също вокалите обикновенно ги държа на 3 трака - един в средата и 2 чията панорама автоматизирам, от 100% до 30% във всеки канал според зависи от какво естество е звука. Ако си е нормална вокална партия и има 2 такива - 30% е достатъчно да създаде панорама. Но разни ръмженета и дублиране на основния централен вокал слагам по встрани. за да не прецаквам системни ресурси винаги слагам ревърб на отделен ФХ, обикновенно 2 или 3 ревърба, един къс, един дълаг и един руум ефекти ползвам много малко, компресор на URS, 10 лентов параметрик waves, ривърбите също са waves, а за мастъринг ползвам yamaha final master общо взето минавам с доста скромен сет от плъгини Цитирай
BlueZone Отговорено Май 15, 2007 Отговорено Май 15, 2007 Барабани: - тъй като сетовете, които ползвам са си с готови панорами - там няма какво да бърникам освен малко еквалайзер в ниските и умерено компресиране. Бас: - Басовете гледам да ги записвам живи, първо щото става по-лесно и по-бързо и второ - по-прецизно е. Записвам баса директно в миксер, оттам в M-Audio FireWire Audiophile и оттам в компа. Поради факта, че записвам с готин бас, не се налага да правя корекции от пулта. Впоследствие при смесването му бърниквам некоя друга честота и го компресирам посредством Izotope Ozone 3. Баса винаги ми е в центъра. Китари: - Акустични - през Marshall Valvestate 8080 и оттам в пулта, м-аудиото и компа. През пулта ги кътвам под 100Hz. После в зависимост от нуждите правя съответните честотни корекции, като компресирам леко. Обикновено ги слагам в центъра, освен ако нямам някаква конкретна концепция - тогава ги измествам в ляво или в дясно, но на не повече от 25-30%. - Електрически - през Marshall Valvestate 8080, DigiTech GNX1 и оттам в два канала на пулта с крайни панорами. Кътвам под 100Hz и леко вдигам 4kHz с параметрика. При смесването обикновено се налага изрежа един класически пик на около 210Hz. Компресирам с VSTDynamics от Cubase. Ритъм китарите обикновено ги дублирам, като са с панорами от сорта на ±50%. Солиращите са в центъра, а ако са две - слагам ги на ±40%, ако са три - има и една в центъра. При наличие на една солираща с пасажи с втора - анимирам панорамите. Клавири: - Клавирите най-напред гледам да са с такива бленди и партии, че ако не са солиращи, просто да попълват, без да пречат. Старая се да ги помествам в свободни честотни диапазони. Не правя съществени честотни корекции, защото те обикновено променят драстично блендите. Пианата най-често ги изострям леко посредством вдигане над 3kHz. Ако специални обстоятелства не изискват друго - клавирите и пианата са винаги в центъра. Вокали: - Вокали не записвам, освен чисто информативни, защото помещението ми не е третирано все още и както се сещате кънти и влизат гадости в записа. Цитирай
AFTER-THE-RAIN Отговорено Май 19, 2007 Отговорено Май 19, 2007 (Редактирано) Не съм много наясно кое точно как става... Иначе китарите си записвам на 100% ляво-дясно като изсвирвам задължително за всеки канал китара, а не копирам вече записаната.... В послено време парвя слледното: китара 1(плътно вляво)китара 1А до нея някъде на 50 китара2А пак на 50, само че в дясно вече и китара2 плътно вдясно ,като китарите 1а и 2а са с по ниски нива от другите, слагам ги за обем... ето и нещо драснато на бързо за целта -> http://media.putfile.com/test-90-32 Редактирано Май 19, 2007 от AFTER-THE-RAIN Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.