Jump to content
Българският форум за музиканти

Recommended Posts

  • Отговори 70
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Отговорено

осезаема не(в симисьл на някаква супер голяма) - но ще откриеш разлика точно толкова - колкото когато ти го демонстрирах - тоест разлика има, достатьчна да ти направи впечатление

 

може да вьржеш и директно говорителите на вермоната!!!

пьрво виж им импеданса - не си спомням колко беше, хем сьм имал и такава вермона - сега говорителите са в емил - на колоната ти са вьрзани в паралел - и трябва да изчислим импеданса който имат

но тьй като крайното стьпало на метьл мастера е транзисторно - 5 вата

едвали ще го натовариш -тоест единственото изискване е импеанса от говорителя да е равен или по голям от този който е на метьл мастера

на хюс и кетнер .ком има книжката

малко се рови из сайта им

ако не я откриеш - ще ти я пратя на имейл

след като си се уверил, че импедансите сьвпадат - тогава врьзкта на говорителите кьм вермоната се прекьсва и с друг кабел - който трябва да си направиш - с 2-йно жило от проел например - за говорител - от едната страна с моно жак , а от другата с обувки(така им се вика )

жака е кьм метьл мастера

обувките кьм говорителя - като червения проводник например се взима за плюс(има плюс на говорителя) и се врьзва кьм сьрцевината на жака

дригия е минус - и кьм масата на жака

ако ги обьрнеш - няма да повредиш нищо - просто говорителя ще трепти обратно

като направш емперична проба така и напбратно - ще усетиш как трябва да е

може да минеш да ти покажа как става нагледно

щото от толкова много обяснения -да не вземеш нещо да обьркаш

Отговорено

E колко пари ще ми излезе тази работа с говорителите. Май ще се виждаме другата седмица да ми обясняваш, защото не знам дали изкравам максималното възможно качество и на метал мастера по начина по който съм го пуснал ....

Отговорено

така е - който не може да държи поялника ще пита във всяко мнение 'колко пари ще ми излезе'

по-добре хвани някой да ти обясни елементарните неща и ще видиш как мъките ще спрат

Отговорено (Редактирано)
По темата-лампите не влиаят чак толкова на кривоча.

Братмито,требе да се радваш че не си запалил къщата примерно..,чудя се трафа как е след нон-стоп 1 месец,ама нека кажат по-разбиращите все пак. :metalist:

Това не е верно.

Има толкова различни видове предусилвателни лампи, че можеш буквално да се загубиш в асортимент и характеристики. За специфичен тон - точно определени лампи ще ти свършат работа. Трябва да познаваш добре апаратурата си и това каква музика искаш да свириш и как да звучиш. Често спрягани характеристики на предусилвателните лампи са: гейн, микрофония, баласирани/небалансирани.

За по-сложни преампи - има специфични изисквания за разпределение на предусилвателните лампи по характеристики, взависимост от предназначението им в схемата. Например за моя Меса Триаксис:

 

V1 = high quality tube

V2 = high quality tube / non microphonics

V3 = lower gain tube

V4 = tube which is not microphonic

V5 = balanced tube! / lower gain tube

 

Където V1, V2, ... V5 са съответните гнезда за лампи тип 12АХ7

 

За повече инфо за предусилвателните лампи - можеш да започнеш оттук:

 

http://www.tubefreak.com/

Редактирано от visiondann
Отговорено (Редактирано)

Само не разбрах как една лампа 12АХ7 може да е хем HIGH GAIN, LOWER GAIN, NON MICRORHONIC и MICRORHONIC? А какво означавa BALANCED ?(риторичен въпрос). Ако се отнесем по-сериозно, и оставим настрана фантасмагориите, наистина лампите на различните производители имат разлики в технологията на изработка и материалите. Но това са детайли, които не са гарантирани, и различните серии на един и същ производител може да се различават помежду си. Тогава твърденията, че "всички" лампи на "определен" производител звучат по определен начин са просто безпочвени. Още повече, че нито Mesa Boogie, Groove Tubes, Soldano или Marshall произвеждат лампи, и когато получат нова серия или сменят производителя, разликите са факт. Който има повече опит (визирам определени хора от форума) знае, че дори апаратурите на един производител имат деликатни разлики в звученето, и това е НОРМАЛНО. В реалния свят съществуват ТОЛЕРАНСИ, и именно поради това има тези нюанси в звука. Затова музикантите пробват това което купуват и го взимат, когато им харесва. Редовно ми се случва да се дават описания на претенции за звук, а после се оказва, че не е точно това което е искано. Затова инструментален усилвател трудно може да бъде дефиниран с приказки. Все едно някой да ти описва платната на Мане, примерно, вместо да ги видиш сам. Освен това реалният звук се обработва от това, което някои имат между ушите и възприятието е резултат от фактори които се наричат субективни. И накрая, беглите технически познания не бива да са основа за високо самочувствие, защото се вреди на тези които очакват от форума да научат истината, и да се формират като HOMO SAPIENS (акцента е на SAPIENS -разум).

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено

BALANCED според мен се водят лампите подбрани за драйверни -

с еднакви характеристики на давата триода вътре

 

описанието на DANN наитина ме кара да се усмихвам но музикантите така са свикнали - да им с епродават продукти с измислени имена :metalist:

Отговорено

Parni_Valjak - чел сьм че Рандал Смит - Меса Буги - задьлжително кара работниците му да тестват лампите, които носят техната щампа

самият тим на меса инженеринг е 30-40 човека - така че едва ли някакви пропуски се допускат

предполагам, това което е написал Данчо -вижьндан - го е взел от книжката на триаксиса, и това са някакви изисквания(препорьки) от Рандал Смит - за когато се наложи да бьдат подменени лампите на този преамп

тоест -коя лампа каква да бьде - а пьк как точно се определя -

тук вече си ти :blink:

за мен знаеш - аз се доверявам на ухото си

 

"Само не разбрах как една лампа 12АХ7 може да е хем HIGH GAIN, LOWER GAIN, NON MICRORHONIC и MICRORHONIC? "

в триаксиса са 5 предусилвателни лампи - тоест за всяка лампа има различни изиквания - но да го оставим този преамп -той е друга бира :metalist:

сарказма е ясен - ясно е че не могат да бьдат едновременно -може би трябва да се прочете една статия от сайта на меса буги - там Рандал - изказва своите виждания за лампите.

 

 

 

Влаев - направата на кабел е елементарна работа- един жак - 50 стотинки

2 обувки - 10 или 20 стотинки

кабел - проел - вземи си 1 метьр - 50 сантиметра ще ти стигнат(нека ти остане резерва - или 1 метьр за по флексабилно разполагане-макар че по кьс кабел - казват - било по добре - но тук няма крайни лампи и яки трнасформатори- така че 1 метър кабел ще е добре)- цена 2-3 лв макс

ако не можеш сам- ще ти направя - не е проблем

Отговорено (Редактирано)
(риторичен въпрос)

metalhammer-

Истината е, че няма еднакви лампи, още повече в един корпус. Ако за тази цел тябва да сортираш 100 или 200 за да намериш 90-% съответствие, музиканта трябва да е милиардер. Този проблем се решава с технически средства, който e в час, знае как.

Мненията които посочва съфорумника не са негови. Той е прочел мнение в интернет и го е разбрал както може. Това мнение не е на фирмата, а на някой. Когато видя да се препоръчва замяна на лампи които нямат нищо общо - в дадения случай препоръчват вместо ECC83/12AX7 да се слагат ECC81/12AT7 или ECC82/12AU7, направо пощурявам. Те не могат да работят в режима на ECC83, защото се различават по аноден ток, мю, стръмност... Ако се поставят в стъпало за ECC83, трябва да се променят стойностите на елементите, иначе разликите от 5 до 10 пъти на анодния ток например ще доведат до непредсказуеми резултати. Защо на OPEL CORSA не поставят компютър от JEEP CHEROKEE? Аман от "специалисти". Човек трябва да има знания, за да прецени кое е нормално и кое извратено. Не че няма любители на извратеното, но по този начин добронамерения музикант със слаби технически познания се формира като неадекватен лаик. Аз не искам това. Всеки има право да получи вярната информация, пък ако не ще или не може, негов проблем - свободна воля.

...

TONY-

визирам именно коментариите от оригиналния източник-

 

Да, трябва да се подбират лампите, но когато се твърди че руските и китайски лампи не стават е най-малкото половинчато. Че нали огромната част от производителите на китарджийски апаратури ползват именно руски лампи, като ги поръчват със своите марки?

А когато се говори за подбор от един и същи тип лампа, за нова, редовна такава, става въпрос за толеранси от 5-15%. А не за смяна на типа лампа, където разликите са 1000%.

Няма начин ECC83/12AX7 да е със мю 100, и да се подбере такава с мю 30 за да е low gain. Тогава тя е за изхвърляне! А пък микрофонния ефект е въпрос на конструкция и изпълнение. Ако някой екземпляр има подобни наклонности (ти сам знаеш) - в коша с боклука, и нова.

Колкото до ушите и това между тях, съм абсолютно съгласен и затова го поствах.

Редактирано от Parni_Valjak
Отговорено

нали, за това е форума!!!! :cheers:

а който не слуша - и не чете внимателно - ходи на ремонти :cheers:

Тони - много добре се намеси -защото, този пич, както си е направил готино сайта - и както пише - така добре - като нищо някой би се подвел да разменя ралични типове лампи - с цел да тьрси Свещенния Граал на китарния звук

Отговорено (Редактирано)

Въпреки това, моето преампче (Lee Jackson GP1000 - 3 броя 12AX7) звучи различно с комплект от лампи JJ, комплект от лампи Ei или комплект от лампи маркирани от Marshall и Ruby Tubes. До тук съм най-доволен от JJ като звук.

 

JJ както не малко хора споменаха могат да се поръчат от eurotubes.com. Bob е коректен и точен пич - аз съм доволен.

 

Ето и една референция от Y.J.Malmsteen който също се кефи на JJ:

 

Yngwie.jpg

Редактирано от niki123bg
Отговорено
Истината е, че няма еднакви лампи, още повече в един корпус. Ако за тази цел тябва да сортираш 100 или 200 за да намериш 90-% съответствие, музиканта трябва да е милиардер.

Боб от Eurotubes продава измерени, насписани, подбрани, тествани и какво ли още не лампи. Само JJ продава и явно количествата му позволяват да ги напасва към вкуса на клиента. Искам 5 хай-гейн, 2 балансирани за драйверни, матчнат квартет крайни и ми изпраща точно такива. Като са надписани с коефицент на усилване за всеки триод. Да, нямам уред да ги измеря, но му вярвам и смятам, че е коректен.

Отговорено

Aз държах да получа такива с относително по-висок gain и също си ги получих с маркирани измервания.

 

Естествено, че има маркетингов хайп и музикантски жаргон и той въвежда своя терминология, но малко или много целта е термините да са понятни на музикантите.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Отговорете в темата...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Предишното ви съдържание бе възстановено.   Свободно редактиране

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Създай нов...

Важна информация!

Поставихме "бисквитки" на вашето устройство, за да направим този сайт по-добър. Можете да коригирате настройките си за "бисквитките" , в противен случай ще предположим, че сте съгласни с тяхното използване.