DREAMMIND Публикувано Април 9, 2015 Share Публикувано Април 9, 2015 (Редактирано) Здравейте реших да запиша семпъл на китарката- BM Concert Grande произведена в Испания през 1974. Записа е с кондензаторен микрофон сложен на 12 прагче. Не мога да уловя всичкия дълбок и обемен звук на китарата. Дайде ми съвет как да подобря записа, защото китарката го заслужава. Семпъла е чист без абсолютно никакви екюта, компресори и ефекти, само китара ,мик и интерфейс. https://soundcloud.com/dreammind/sound-example-of-bm-concert-grande-spanish-guitar-made-in-1974-in-spain Редактирано Април 9, 2015 от DREAMMIND 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
travelcaster2 Отговорено Април 9, 2015 Share Отговорено Април 9, 2015 Доколкото знам (поназнайвам) се записва с два микрофона. Единият пред 12-то прагче, а другият пред отвора на китарата. Леко към бриджа, за да не пречи на дясната ръка на изпълнителя. 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Април 9, 2015 Share Отговорено Април 9, 2015 (Редактирано) ^ Точно така е. Пробвай втори микрофон към бриджа, той ще даде плътния тон от който имаш нужда и после при смесването ще уцелиш оптималния звук. Може да се наложи да обърнеш фазите на двата микрофона..... Какъв е кондензаторния микрофон? Ако имаш подръка ribbon микрофон, ползвай него за втори, към бриджа. Редактирано Април 9, 2015 от jabs 1 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DREAMMIND Отговорено Април 9, 2015 Автор Share Отговорено Април 9, 2015 Това е записано с AKG C1000s имам на разположение и един вокален AKG Perception 200 дали ще свърши работа ако го разположа към бриджа? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
travelcaster2 Отговорено Април 9, 2015 Share Отговорено Април 9, 2015 ^^ Съжалявам за лаишкия въпрос. Как се обръща фаза на микрофон? Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Април 9, 2015 Share Отговорено Април 9, 2015 Гледам, че въпросът е зададен към определен човек. Дано не нарушавам нещо Cross wire pins 2 & 3 in XLR or Tip and sleeve on 1/4" or use the "PHASE" button, if there is any at the preamplifier, sound card, DAW or mixing desk. 3 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
travelcaster2 Отговорено Април 9, 2015 Share Отговорено Април 9, 2015 Благодаря за отговора, инж. Манов. На мен ми е интересно, вероятно и на други четящи темата как се стига до извода, че микрофоните са дефазирани? Знам, че при противофаза сигналите се изваждат, а във фаза се сумират. Това важи за говорители, микрофони, адаптери. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Parni_Valjak Отговорено Април 9, 2015 Share Отговорено Април 9, 2015 (Редактирано) Отне ми малко време да публикувам тема по въпроса на travelcaster2. Ако има любознателни, ето: Microphone Phase Tutorial ^ Този принцип важи за всичко, не само за посочените 3 елемента Например, ако двама души са във фаза, се сумират, ако са в противофаза, се разминават... Редактирано Април 9, 2015 от Parni_Valjak 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Април 9, 2015 Share Отговорено Април 9, 2015 (Редактирано) Инж.Манов го е написал точно.... най-лесно е да се обърне фазата в самия DAW трак (след записа). Нямам опит с двете АКГ-та, гледам че C1000s е с малка мембрана. Аз бих го оставил на позицията към грифа и бих пробвал Perception-а към бриджа. Записвал съм и във вариант единия микрофон над дясното рамо, наведен надолу, към китарата (в случая бих ползвал за тая цел Perception-а), комбинацията дава интересни резултати. Пробвай и двата варианта. Покрай технологията на запис пропуснахме май да отбележим чудесното и прецизно свирене. Аз лично за пръв път чувам твое "finger picking" изпълнение... Редактирано Април 9, 2015 от jabs Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Април 9, 2015 Share Отговорено Април 9, 2015 Това имам предвид. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jabs Отговорено Април 16, 2015 Share Отговорено Април 16, 2015 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Jordan_J Отговорено Април 16, 2015 Share Отговорено Април 16, 2015 Противно на всички правила съм постигал най-добри резултати при запис на акустарка с един (!!) кондензаторен микрофон и то с голяма диафрагма. Записът с два (или повече) микрофона придава обем, но никога не може да се оправят перфектно фазите поради много обективни причини - инструменталистът никога не стои на едно място и постоянно се мени разстоянието до микрофоните. И ако оправите фазите в началото, то те няма да са ОК някъде навътре в парчето, където китаристът е мръднал малко насам или натам и е променил дистанцията до микрофоните. Най-добър пънчи и фул-боди акустичен саунд съм постигал с един микрофон с голяма диафрагма Това е Не е по "правилата", но резултатът за мен е най-добър по този начин. Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Baby Thomas Отговорено Април 17, 2015 Share Отговорено Април 17, 2015 Правилата са за това да се газят! 2 Цитирай Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.