anomandrus Отговорено Април 17, 2015 Отговорено Април 17, 2015 "Съгласен съм с Aarab, защото може би гледам от позиция на продуцент по-скоро отколкото на звуков инженер. " Тук нещо се пообърках. С коя част от казаното от него си съгласен и каква е позицията на продуцента и звуковия инженер? Не е ли и тя свързана дори повече с възможно най-добрите резултати? Инак има микрофони, които имат характер и специфика и без да струват колкото U47. SM7B е страхотен и доста универсален микрофон. За разликата между кондензаторни и динамични микрофони и целите, за които се използват няма да говорим сега, че инак ще стане съвсем дълга и широка. Цитирай
dontwarrior Отговорено Април 17, 2015 Отговорено Април 17, 2015 (Редактирано) Да поясня: микрофона е важен, но не толкова колкото изпълнителя и неговата мотивация. Съгласен съм че разликата не е 18 пъти, дори и със един и същ изпълнител. Не знам дали е 15%, по-скоро 2-3 пъти (това да се разбира: за да се направи звука от бюджетен микрофон да се приближи до клас А). Ако U47 влиза в микса без EQ, преамп и т.н. и за леки корекции са необходими да речем 10-15 мин (или 3 слушания), то тогава за микрофон от класа на B1, това не би трябвало да отнеме повече от 30-45. Това естествено са мои впечатления, и много зависи от входния материал. Много ми хареса извода от тази статия: http://www.soundonsound.com/sos/may08/articles/qa0508_4.htm Предимството на добрия микрофон е че звучи добре за всичко (т.е. е по-универсален), но това не означава че резултати не могат да се постигна и с по-евтини микрофони, които са подбрани според входния материал и са позиционирани както трябва Редактирано Април 17, 2015 от dontwarrior Цитирай
anomandrus Отговорено Април 17, 2015 Отговорено Април 17, 2015 (Редактирано) Привет отново, ето един бърз тест, който не съм правил с Нойман, но пак е с добър кондензаторен микрофон (Blue Bottle rocket). Срещу него е SM7B. Това може да е полезно на темата, защото може да се чуят и характеристиките на посочените микрофони и разликите м/у кондензаторен и динамичен. Уверявам те, че разликите между микрофоните са огромни и могат да създадат или съсипят един дори перфектен запис. Защо да се рискува, когато (както и изводите на SoS гласят) може да се използва нещо, което със сигурност ще е добро? Всеки си вади изводите и решава кой е правилният път за него. EDIT: Още два теста, този път с пеене. Редактирано Април 17, 2015 от anomandrus Цитирай
dontwarrior Отговорено Април 17, 2015 Отговорено Април 17, 2015 Микрофона не е нещо повече от инстумент, той няма да подобри изпълнението чак толкова. Ако имаш избор от супер запис на калпаво изпълнение и не толкова хубав запис с изпълнение от което настъхваш, кое би избрал? Това се опитвах да кажа-микрофона е важна част, но не по-важна от изпълнението. Все пак не всеки има колекция от 10-15 микрофона, от които да може да записва симултанно един и същи тейк, както го правят големите и после да има да избира кое да ползва. Затова умението да се подбере подходящ микрофон за входния материал според мен е по-важно, от това дали е NT1 или U87 Скъпите микрофони са просто по-универсални, както пише в статията, всеки вид звук звучи добре и изисква по-малко време за да изпъкне в микса. По-евтините трябва да се подбират според това което ще записват. И реално аз ако имам да речем 10000 за микрофони, аз не бих взел U87 или C12, а примерно един 414, няколко KSM и други подобни, т.е. не топ класа, но по скоро в златната среда. Така ще имам опцията да запиша банда с по два три вида микрофони за всеки източник и после евентуално да избера по добрия или да ги смеся. Не мога да чуя примера от по-горе, но да не сравняваме ябълки и круши: Ти вероятно не би се наел да записваш акустична китара с динамичен микрофон, както и да записваш в кънтяща стая с кондензаторен, просто не са подходящи за целта. Цитирай
anomandrus Отговорено Април 17, 2015 Отговорено Април 17, 2015 (Редактирано) Има неща при по-евтините микрофони, от които 100 EQ-та не могат да те отърват- тенекиено и "кутиено" звучене, липса на детайл, бууст на честоти, които са кофти, липса на други важни, и т.н. В студиото имахме един Studio Projects C-1, за който казват, че не е лош. Всичко записано с него ми звучеше тънко и без нужния живот и динамика. Съжалявам, че не е в мен за да ти покажа графиката и риспонса. Повече няма да го повтарям- това си е мое мнение. Да сравняваш такъв микрофон с U87 е неуместно. Няма EQ на света, което да ги накара да се държат и звучат по един и същи начин. А за инструментите аз си имам една проста теория- свиря по-добре на Gibson отколкото на Кремона. Пък и дава +10 на самочувствие! Със здраве- нямам намерение да споря на тази тема- всеки знае за себе си. Весел Петък! Редактирано Април 17, 2015 от anomandrus 3 Цитирай
dontwarrior Отговорено Април 17, 2015 Отговорено Април 17, 2015 Да скъпото си е скъпо, видя ли кремоните за 5000 лв? Но ако ми кажеш че ако имаш бюджет от 10 бона и вземеш C12, вместо няколко от златната среда (500 до 1500 евро) няма да ти повярвам Приятен уикенд. Цитирай
aarab Отговорено Април 17, 2015 Отговорено Април 17, 2015 Ето едно изпълнение от което аз настръхвам. Микрофона струва 230Е. Записвано е в хола със съвсем нискобюджетни интерфейс и китара. Обаче онова, което различава хубавия тейк от лошия (МОЕ МНЕНИЕ) е емоцията. Уловиш ли емоцията, успееш ли да я запишеш, значи всичко е ток и жица.... Ама няма ли емоция, нито Telefunken, нито Neumann, нито Brauner ще ти помогнат.... Вярно е, че те биха записали по-качествено, НО всичко което музиката прави е да носи ЕМОЦИЯ! Няма ли я - няма контакт с аудиторията.... Аз лично, след това видео изчетох поне 50 сайта с коментари и отзиви за Окатавата. Силно се впечатлих. Можеби следващото попълнение в моя шкаф ще дойде от Русия. Причини: тъмен, добре балансиран звук, подходящ за вокали основно. (Китари също). BTW знаете ли, че когато излиза Okatava 219 (същата глава като на 319) в САЩ е с цена от около 700$ и е представена за конкурент на Neumann U87. Микрофона регистрира огромни печалби, след което цената му в Европа е доста занижена, което го прави доста нежелан избор за студиата...... какво е това - разбиране или снобария? Нищо лично, но често в този бранш се залага на снобарията, като средство за повишаване на егото, което път ни кара да се чувстваме значими и важни. Имаше един пич от recordingrevolution.com , който беше направил едно видео, което беше записаш цяла група с един единствен микрофон - Behringer B1, който струва 70Е. И да бъда честен, записът не беше толкова лош. Пак казвам - хубавите неща са скъпи и има защо, но имаш ли желание и талант нещата ще се получат. Странното е, че само dontwarriorспомена за изпълнителя, стаята и всички други малки неща, които правят ГОЛЯМАТА разлика.... Един фалшив певец и на най-скъпия микрофон да ми пее, пак ще му изтрия тейка.... Има доста читави микрофони до 1000Е, които ще свършат не по-лоша работа от микрофон за 5000$. примерно KSM32, KSM44A, AKG 414, Rode Classic II и като казах последния се сетих...... Adele записа Rolling in the deep , точно с този микрофон - Rode Classic II http://www.rode.com/microphones/classic2ltd Струва около 1300Е. Мислите ли , че в студиото са нямали по-скъпи?? Едва ли. Просто винаги трябва да вярваш на ушите си, а не на етикетите Наздраве. 1 Цитирай
aarab Отговорено Април 17, 2015 Отговорено Април 17, 2015 Колкото до семлите. За пеенето мога да кажа, че разликите са основно в ниските и малко в средите. SM7B в слуая звучи все едно има HPF на 150Hz.... Като сложих такъв на Bottle и нещата малко се приближиха. Това направих след 13 часов работен ден и мисля да си лягам, че едвам гледам... Ще ми е интересно да чуя и семпли с пеене на Neumann Цитирай
misterj Отговорено Април 18, 2015 Отговорено Април 18, 2015 (Редактирано) Какви емоции, какви 5 лева? Кой пеел на микрофона и как настръхвали епилираните косми! Говорим за сравнения между Трабант и Мерцедес, а не кой се вози в тях! Ясно, че ако кралицата се е качила в Трабант ще получи световно покритие в медиите, отколкото ако аараб се вози в Мерцедеса. Обърнахте всичко наопаки. Много добре е написано по-горе - липсва им дълбочина, плътност... И аз сега записвам с някакъв много хвален нисък клас и останах без коса от скубене след записа...... Редактирано Април 18, 2015 от misterj Цитирай
anomandrus Отговорено Април 18, 2015 Отговорено Април 18, 2015 (Редактирано) Добро утро и весела Събота на всички!. Относно казаното по-рано, че преампът е по-важен искам само да споделя, че моят опит не е такъв. Да, преампите са адски важни и подчертават характеристиките на използваните микрофони, но не може да се каже, че ако сложиш нисък клас микрофон в скъп преамп ще оправи драмата и обратно (тук не искам да започвам и темата за конверторите). Ето за сравнение малко семпли направени с U89i (който е доста универсален микрофон) и различни преампи. Редактирано Април 18, 2015 от anomandrus 1 Цитирай
aarab Отговорено Април 18, 2015 Отговорено Април 18, 2015 Какви емоции, какви 5 лева? Кой пеел на микрофона и как настръхвали епилираните косми! Говорим за сравнения между Трабант и Мерцедес, а не кой се вози в тях! Ясно, че ако кралицата се е качила в Трабант ще получи световно покритие в медиите, отколкото ако аараб се вози в Мерцедеса. Обърнахте всичко наопаки. Много добре е написано по-горе - липсва им дълбочина, плътност... И аз сега записвам с някакъв много хвален нисък клас и останах без коса от скубене след записа...... То големи глупости, то голямо чудо..... Има стотици известни записи правени с Shure SM58. Да не би да нямат Neumann? Имат, но хората слушат, а не гледат цените. Има гласове, на които един SM58 ще свърши по-добра работа от U87 И обратно. Всички го знаем, незнам защо продължаваме да дъвчем едно и също като дъвка?? И ако за теб музиката не носи емоция, то съжалявам. Нямам какво да добавя, при положение, че гледаме от различни страни на нещата Къде е това за преампите, че не мога да го намеря? Аз ли съм го казал или? Без лоши чувства. Напротив, слушал съм миксове на повечето тук и знам, че разбират материята. И ми е малко странно, че точно за такава тема се почна едно дъвчене.... В крайна сметка, като е U87 да не пее сам? Малко да подразним миролюбивите Тури ме мен пред U87 и после смесвай да видиш тейк, да видиш чудо. Грача като пияна сврака..... Та според мен най-важен си остава ИЗТОЧНИКЪТ НА ЗВУКА!!!! Ако той е ш***н, и резултата ще е точно такъв. Ако ще и с микрофон за 30 хиляди евро да ги записваш, през лампов преамп с позлатени врътки - все тая. Изказах се на метеното, сега мога да си пийна една биричка 4 Цитирай
anomandrus Отговорено Април 18, 2015 Отговорено Април 18, 2015 (Редактирано) Така или иначе явно няма да се стигне до пълен консенсус, така че предлагам да стиснем ръце и да се съгласим над следното: 1. Важно е звукът, пеенето, и т.н., които се записват да са добре за да излезе добър запис. Не препоръчваме aarab да пее 2. Важно е да се мисли с главата и с джоба а не с кредит от ДСК за да се реши световният глад- демек играеш с каквото имаш и правиш най-доброто на което си способен с него. С Мерцедес и баба може!! 3. Качеството на преампа е правопропорционално на дебелината на кондома- колкото по-дебел, толкова по зле е звукът! И ако нямаш аквариум, значи си тонрежисьор (това е за тези, които знаят вица ) 4. Разликите между кондензаторните и динамичните микрофони са като между разликите между Тойота и Тесла- на едната и трябва ток за да тръгне (тук се изкуших да кажа като разликите между мен преди 20 години и сега, но да не ставаме вулгарни). 5. Като си се захванал с тая работа сериозно, така или иначе никога не оставаш на микрофон Берингер- обида е за имиджа. Затова лепиш един Нойман стикер отгоре, пишеш *** и бегаш! 6. Никога, ама НИКОГА не приемаш нищо написано лично. ...Защото Е, а животът е твърде кратък за да си го съкращаваш още повече в нерви от наранено его. 7. Когато си мислиш, че си прав и се чудиш как е възможно никой да не разбира е важно да знаеш, че си прав за себе си в дадния момент. Останалото времето ще го покаже! 8. Всичко написано отгоре е шега и цели стопляне на Априлската хладина, която се заформя тези дни в постовете по-горе. Приемете го като такава! 9. Наздраве и пийте Сингъл малт....защото разликата между един Лафройг и един Блек Рам е точно като разликата между Ноймана и Берито- и с двете се напиваш, ама с едното хем ти е по-кеф, хем като миксираш на другия ден не боли глава! Поздрави! Редактирано Април 18, 2015 от anomandrus 5 Цитирай
Telerig Отговорено Април 19, 2015 Отговорено Април 19, 2015 И както е казал великия Куинси Джоунс - когато си готов за работа - свий малко егото си за да остане и мъничко местенце в стаята и за Бог.... 6 Цитирай
jabs Отговорено Април 19, 2015 Отговорено Април 19, 2015 ^ е трябваше да почнеш с т.9 та да те разберем по-лесно :) 1 Цитирай
anomandrus Отговорено Април 19, 2015 Отговорено Април 19, 2015 (Редактирано) Очаквайте шуутаут на микрофони, който ще направим с Dilian Nedev днес. Микрофоните ще са SM7B, Neumann U89i, Ръчно лампово копие на Neumann, Blue Bottle Rocket, AKG Solidtube. Избрах тези, защото съм ги използвал с прилични резултати за запис на вокали. Ще ги постна в отделна тема. Може тази част от дискусията, която стана офтопик по преценка на модераторите да се премести там. Редактирано Април 19, 2015 от anomandrus 4 Цитирай
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.